ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3322.

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۸ ب.ظ

گاهی به سرم میزنه دوباره کنکور کارشناسی بدم

و این بار یه رشته ی درست درمون تر از مهندسی بخونم!

مثلا دندون پزشک بشم یا رادیولوژی بخونم.

یا وکیل!

تو دندون پزشکی و رادیولوژی شک دارم

اما فکر میکنم وکیل خوبی بشم من!

:دی



+قبل از گذر سن باید به نتیجه برسم.

جدیدا خیلی از این فکرها میاد سراغم!

اگر دغدغه ی نوبت دومی(شبانه) شدن رو نداشتم حتما تا الان یه بار دیگه کنکور داده بودم!

بی اغراق بگم دلم حتی برای استرس کنکور تنگ شده..

فکر میکنم یا باید به این افکارم لبیک بگم

یا برم سراغ دکتراااا!


+بعدا نوشت: مشکل سرِ مادر بودن و خانم خونه بودن و اصلا دختر بودنه،

وگرنه مهندسی هم برای کسی که بخواد کار کنه و وقت و انرژی داشته باشه چیزی کم ندارههههه..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۰
لوسی می

نظرات  (۱۷)

آخ که منم چقد فک کردم به این موضوع!!!!! چه بده که باید شبانه بخونیم دومین بار رو!!!
پاسخ:
آره البته منطقیه دیگه. اگه نبود بدتر بود!
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۷:۲۵ خانوم لبخند :)
جو پزشکی و دندونپزشکی این طرفام اومده؟! :) 
چقد همه دنبال کنکور دوباره واسه این رشته هان.
رتبه ی یک کنکور تجربی امسال، آقایی بودن که سال نود و یک کنکور ریاضی دادن و رتبه دو شدن، و بعد سه سال برق خوندن در صنعتی شریف، منصرف شدن و دوباره واسه پزشک شدن کنکور دادن! 
کار تو رشته های رشته ی تجربیه. به خصوص برای خانم ها..
پاسخ:
خب برای اینکه درامد تو این رشته هاست. البته مهندسی رشته ی خوبیه اما در جواب آقای مردی به نام شقایق تفاوتهاشو گفتم.
آره میدونم اون بابا رو. البته اصلا کارش عاقلانه نبوده چون بهتر بود مهندسیشو میگرفت و بعد میرفت سراغ پزشکی.
البته من قبلا شنیده بودم مهندسیشو گرفته و بعد رفته. این کار عاقلانه تره.
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۰ مردی بنام شقایق ...
سلام

درست و درمون تر از مهندسی؟!!!!!

مگه میشه؟!
مگه داریم؟!!!
پاسخ:
سلام.
:))
نه واقعا نداریم :)
خب شما بهتر از من میدونین که مهندس بودن قدری بیش از بقیه ی رشته ها، پایه بودن و پیگیر بودن و تلاش کردن برای اثبات خودت رو میطلبه.
که برای یک خانم در شرایطِ مثلا من،ممکن نیست و من اگر بخوام با مهندسیم کار معمولی بکنم باید کارمند بشم که اصلا با روحیه م سازگار نمیشه.
و برای کارهای لوکس تر وبهترِ مهندسی باید وقت و زمان و انرژی قابل توجهی در همه ی  دوره های کاری صرف کرد.
اما مثلا در مورد پزشکی اینطور نیست. شما ده سال پزشکی رو میخونید و سختی های شیفت شب بودن و هرچیزی که داره رو تحمل می کنین و صبوری پیشه میکنید و بعد از ده سال میتونین با یه مطب نقلی یه شغل خیلی خوب رو الی الابد مدیریت کنین بدون صرفِ انرژی و زمان قابل توجه. یا دندون پزشکی یا هرچیزی مثل اینها.
اما مهندسی واقعا اینطور نیست.
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۸:۵۹ مهراد فروتن
عجب! 
کلا به همه ی فیلد ها علاقه دارید؟!
پاسخ:
آرههههه واقعا به همه ی رشته ها علاقه مندم..
تنها چیزی که نمیتونم باهاش کنار بیام جراحی و کار کردن روی بدنِ آدمهاست. کلا تماشای دردکشیدن کسی برام ممکن نیست و خودم هم درد خواهم کشید! حتی اگر یک آمپول ساده باشه. عجیبم یه کم!
ولی در سایر مسائل واقعا دوست دارم همه چیز رو بخونم و بدونم..
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۲ مامان خانم
یه سوال: چرا شبانه؟
منم مهندسی خودم؛ مشکل من هم دقیقا خونه و زندگی و صد البته بچه داریه. چون تا قبل از اون سر کار میرفتم
پاسخ:
کسانی که یک.دوره در دانشگاه به صورت روزانه درس خوندن و در حقیقت دولت هزینه تحصیلشونو پرداخت کرده اگر بخوان دوباره همون مقطع رو در رشته ی دیگه ای بگذرونن باید خودشون هزینه تحصیل رو بدن. 
دقیقا مشکل همینه. فکر نکنم با تغییر رشته و دوباره کنکور دادن هم چیزی عوض بشه!
چه جالب
بحث دیروز منم همین موضوع بود
اما خب بده که نتونی دولتی بری 
درجریانی شبانه ترمی چنده پزشکی یا مامایی؟

پاسخ:
دولتی که میتونی بری. اما هزینه ی شبانه رو باید بدی.
نه من بی خبرم.
۱۰ مهر ۹۵ ، ۲۰:۵۳ ملکه بانو
من یه مدت به فکرم زده بود برم لیسانس علوم قرآن حدیث یا ریاضی محض بخونم. ولی همون موقع همه از بیخ و بن منصرفم کردن و گفتن ارشد ادامشون بده. هر چند بعد با تصمیم به بارداری کلا همش کنسل شد

پاسخ:
خب این بستگی به این داره که شما به خاطر چی درس بخونی و در حقیقت هدفت از تحصیل چی باشه!
من هدفم از تحصیل چیزهایی غیر از آموختن هم هست مثل کار تخصصی. این روشی که شما میگین برای کسی که بخواد فقط بیاموزه خوبه، که اونم به نظرم برای رشته ای مثل علوم قرآنی بدون تحصیلات دانشگاهی هم ممکنه.
دوست من هم همین کار رو کرد. با لیسانس معماری ارشدش رو علوم قرآنی شرکت کرد.
۱۱ مهر ۹۵ ، ۰۳:۳۱ تنها دلشکسته

سلام

خوش به حالت ...

من که همچین روحیه ای ندارم...

پاسخ:
سلام. خوش به حالش کجاشه؟!
روحیه م اینه دیگه! خخخخ!
۱۱ مهر ۹۵ ، ۰۷:۵۱ مامان محمدمهدی
ها تو وکیل خوبی میشی.بیا برو حقوق بخون و بعد آزمون وکالت بده و قبول شو و کیل شو و بعد بیا با هم یه دفتر بزنیم؛ اونوقت دادگاه هارو تو برو منم پولارو جمع میکنم :))
پاسخ:
خخخخ! ممنون از حمایتت. فقط مشکل اینه که همشهری نیستیم رفیق. وگرنه اگر شما قول بدی مدارک مثبته رو جمع آوری کنی من پایه ام همه دادگاه ها رو برم پولا رو هم شما جمع کن بریز به حساب من!:دی
۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۳:۰۱ نجمه خانم
دغدغه اش چیه مگه؟ نمیفهمم؟
پاسخ:
اگه بخوام دوباره لیسانس بگیرم باید برای تحصیلم پول و هزینه پرداخت کنم.این دفعه نمیتونم روزانه باشم حتی اگر رتبه م خوب بشه.چون یه دور با هزینه دولت و روزانه درس خوندم.
هیچی دیگه زورم میاد!
۱۱ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۹ نجمه خانم
هااا
زورت میاد
خوووب


ببین اینایی که ارشد آزاد میگیرن
به اینا فکر کن 
زورت برمیگرده 


پاسخ:
خب من لیسانس دارم! اونا ارشد ندارن!
هرچند به جای اونا باشم دوباره کنکور میدم. اونم برای مقطعی مثل ارشد که خیلی هم مهم نیست و یک مقطع فراتر از ضرورته که میشه به تعویق بیفته و به اهمیت لیسانس نیست.
۱۲ مهر ۹۵ ، ۰۰:۱۸ تنها دلشکسته
خوش به حالش، در امید و روحیه آینده نگرت هست دیگه :)
پاسخ:
هههه! ممنونم :)
۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۰:۲۲ نجمه خانم
برای کسایی که کارمتد هستن 
نمدونم چرا این همه ضروری به نظر میرسه ارشد
خود من از ترس اینکه شاید ضروریه و من نمیفهمم با همه لعنت الله علیهی که نثارش می کنم میترسم ولش کنم
:/
پاسخ:
خب ضرورت هم داره گاهی.
من منظورم ضرورت ارشد در مقایسه با کارشناسی بود.
خب طبیعتا مدرک کارشناسی داشتن خیلی ضروری تر از مدرک ارشد داشتنه.
مدرک ارشد قدری لوکس تره دیگه.
دولتی فکرنکنم بشه
چون یبار از سهیمه دولتی استفاده کردیم میگن که نمیشه 
پاسخ:
اگر سری قبل روزانه بودی باید شبانه بخونی.
و اگر شبانه بخونی میتونی برای روزانه هم شانست رو امتحان کنی.
چی میشد این محدودیت قایل نمیشدن
خب شبانه شهریه ش خیلی میشه.
درسته سخته اما دلم میخواست برای  روزانه میخوندم. حالا که روزانه ازم سلب شد منم بیخیالش میشم.
پاسخ:
:))
خب محدودیت منطقی ای هست. دولت چند بار باید برای یک نفر هزینه کنه که او متخصص بشه و به کشور خدمت کنه؟
طبیعتا خرج کردن چند باره ی دولت برای این شاخه و اون شاخه پریدن های ما منطقی نیست.
تازه همینجوریش هم خیلی هامون روزانه درس خوندیم و بهره ی شغلی ای که دولت از ما انتظار داشته رو ارائه نکردیم. :(
خب خیلی ها هستن نمیتونن روزانه قبول شن خب بااین محدودیت نیروی بالقوه متخصص 
رو از دست داده
چه بسا طرف تو دوران لیسانس اول بدون اگاهی انتخاب رسته کرده و حتی خیلی ها به رشته تحصیلیشون علاقه نداشتن
باید ازهمون دوران دبیریتان مشاوران سفت و سخت انتخاب میکردن که طرف بعد چندسال نگه من کاش فلان رشته رو میخوندم.
من فقط با خط اخر جوابت موافقم همین وبس.. :))
پاسخ:
خب اگر نمیتونن روزانه قبول شن که اصلا اون شرایطی که دولت میخواد داشته باشن تا براشون هزینه کنه رو ندارن.
و به نظر من که همچنان این محدودیت منطقیه!
حالا ایده آلش اینه که اصلا تحصیل رایگان باشه اینو قبول دارم اما با توجه به شرایط کشور ما، این محدودیت ها رو طبیعی میدونم.
متوجه منظورم نشدی دوست جان
پرونده لحثمونو میبندم
گاهی بحث زیادی خوب نیست دعوامون میشه :)))
پاسخ:
:))))
بحثی نبود که! من نظرمو گفتم شما هم نظرتو :))
اصلا موضوع ارزش مباحثه نداشت!