ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3356.

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۰ ب.ظ

اگر فرزندتون رو از چیزی منع میکنین

(مثل تلویزیون دیدن زیاد، یا بازی با تبلت، یا نوشابه خوردن و امثالهم)

هیچوقت به عنوان جایزه اون مورد رو پیشنهاد ندین.

مثلا نگین اگر فلان کار خوب رو بکنی امروز میتونی بیشتر کامپیوتر بازی کنی!

اگر میخوایم برای بچه هامون جا بیفته که ما صلاحشون رو میخوایم و منع ما و ترغیب ما به خاطر صلاح خودشونه،

با این روشِ تشویقی، این تصور از خودمون رو ازشون سلب میکنیم.

علاوه بر این بهشون القا میکنیم که اون چیزی که ما تو رو ازش منع میکنیم،

اونقدر لذت بخش و با ارزشه که میتونه نقش جایزه رو بازی کنه و تو ازش لذت ببری!




+حالا نمیدونم بچه ها واقعا اینقدر فلسفی فکر میکنند یا نه،

اما من که خودم تعجب میکنم از کسانی که منعیات رو جایزه میکنن!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۶
لوسی می

نظرات  (۴)

خیلی خیلی نکته مهمی رو گفتی واقعا همینطوره
اتفاقا بچه ها خیلی ریزبین هستن و به تمام این نکات توجه می کنن
هیچوقت نباید فکر کنیم که متوجه نمیشن اتفاقا گاهی بهتر از ما حواسشون هست.

پاسخ:
آرههه منم از نکته سنجی های پسرک گاهی تعجب میکنم.
و متاسفانه از این مدل تشویق ها تو اطرافیانم زیاد می بینم.
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۸ ملکه بانو
چه نکته خوبی ممنون
پاسخ:
قربون شما.
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۲۹ خانوم لبخند :)
درست میگی. زیاد دیدم ازین مورد. اتفاقا یه بارم گفتم به مادر بچه اما گوش نداد :|
پاسخ:
بله معمولا مادرها گوش نمی کنند.
امیدوارم بعدا بهش فکر کرده باشه.
۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۹ مامان محمدمهدی
آفرین مامان عاقل
آره بابا بچه هارو دست کم نباید گرفت
خیلی حالیشونه خیلی
پاسخ:
:)
قربانت.