ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3386.

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ
دیروز برای ناهار گوشت خورشتی گذاشته بودم بپزه که پلو و خورشت درست کنم

دیدم بچه ها زودتر از ساعت دو (تایم همیشگی ناهار) میان بیرون و بهتره که همون موقع غذا حاضر باشه.

برای همین کتلت (ایده آل ترین غذای سریع السیر خانوادگی ما) پختم

و گوشتها که پخت گذاشتم تو فریزر برای امروز.

این شد که ناهار امروزمون خیلی سریع و زودتر از همیشه سرو شد.

میخوام از حالا وقتی بچه ها ظهرها میخوابن،

مقدمات ناهار فردا رو آماده کنم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸
لوسی می

نظرات  (۲۰)

من که گیج شدم، مگه چطوری کتلت درست میکنی؟
پاسخ:
عه! چرا گیج بشی؟
خب کتلت برای من نیم ساعت بیشتر طول نمیکشه!
یعنی ماکزیمم نیم ساعته!
سیب زمینی و پیاز رو که میریزم تو غذاساز.
نهایتا ده دقیقه ای مایه ی کتلت آماده ست.
پختنش هم که بیست دقیقه بیشتر زمان نمیخواد دیگه!
تازه اگه خیلی عجله داشته باشم دو تا تابه میذارم سه سوت میپزه!
دیروز یک و ربع شروع کردم.
ساعت دو سفره مون پهن بود با مخلفاتش.
تاحالا بارها ملتی که سرزده میان رو با کتلت به شام دعوت کردم!
هی گفتن نه ما میریم تا شام بپزین دیر وقت میشه و اینا و من گفتم شما تا جمع کنین خداحافظی کنین بخواین برین شام ما حاضره!
۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۴:۰۴ فیشـ ـنویس
زندگیتون جاری باد :)

+ سمت شما هوا سرد نیست که بچه ها میرن اب بازی؟
پاسخ:
سلامت باشین همچنین.
+چرا! بچه ها تو حموم بازی میکنن که حسابی گرمه! :)
خب اون گوشت پخته کجا بود؟؟ و کجا رفت؟ :دی
پاسخ:
اونو گذاشتم پختنش رو ادامه بده و بعد که پخت گذاشتم تو فریزر برای ناهار امروز دیگه!
برای همین امروز ناهارمون سریعتر آماده شد.
بذار متن رو بخونم ببینم کجاش مشکل داره.
چرا تو فریزر؟ همون تو یخچال میذاشتی خوب
پاسخ:
قبل تر ها از دکتر بچه ها پرسیده بودم بچه ها غذای تا چه حد مونده رو میتونن بخورن.
گفت اگر از اول تو یخچال نگهداری بشه (ینی نذاری یه مدت بیرون بمونه) ماکزیمم تا بیست و چهار ساعت بعد.
مگر اینکه فریز کنی.
برای همین ترجیح دادم فریز باشه همون یک روز رو هم! که غذامون غذای مونده به حساب نیاد مثلا!
ما ماکزیمم 12:30 ناهارمون خورده شده
پاسخ:
راس میگی؟ چقدر زود آفرین.
حتما صبحونه هم زود میخورین.
ما ساعت هشت، هشت و نیم صبحانه میخوریم و ساعت دو ناهارمون حاضر میشه.
امروز ساعت یک ناهار آماده بود.
و خیلی بهتر بود. چون بچه ها بعدش زودترخوابیدند و احتمالا عصر هم زودتر بیدار شن و الی آخر.
آها، فکر کردم گوشتی که برا کتلت استفاده کردی رو جدا پختی!!!
پاسخ:
نه! داشتم خورش می پختم، تصمیمم عوض شد خورشه موند برای امروز!
چقدر جالب ناهار سریع السیر ما هم کتلته و جالب تر اینکه منم کلی به مهمونای سر زده م تا حالا کتلت دادم.
اما جالب ترش میدونی کجاست؟ خخخ
ما ساعت ده و نیم یازده صبحونه میخوریم و ساعت دوازده و نیم یک هم ناهار میخوریم. D:
ساعت ناهارمون بین ساعت ناهار شما و ملکه س اما ساعت صبحونه مون .... خخخ
پاسخ:
:)
این دومیه خیلی جالب بود!
بعد گشنه هستید اونقدر که بخواین ناهار بخورین؟ :دی
یادم رفت میخواستم در مورد غذا درست کردن هم نکته بگم. (چقدر نکته دارم من خخخ)
من معمولا شب ها که بچه ها میخوابن یا بعد از نماز صبح ناهارمو آماده می کنم که وقتی اونا بیدار میشن نخوان بهم غر بزنن که چرا رفتی تو آشپزخونه (البته استثنا هم داره گاهی هم حوصله ندارم و صبح قبل صبحونه ناهارمو درست میکنم)
پاسخ:
من بعد نماز صبح میخوابم! اصلا نمیتونم بیدار بمونم! اصلا ها! حتی یه لحظه!
و بعد با پسرک بیدار میشم! یعنی پسرک منو بیدار میکنه. :دی
بعد از خوابیدن بچه ها هم که اگر بخوام گوشت بذارم باید دو سه ساعت بیدار بمونم که بپزه! :|
شدنیه یعنی؟!

خب من خیلی از زودپز استفاده میکنم و 45 دقیقه نهایتا یکساعته یه غذای کاملا جا افتاده تحویل میگیرم.
بچه های من البته بیشتر پسرمون همیشه آمادگی خوردن رو دارن. خودمم اونقدری صبحونه نمیخورم که سیر بشم و واسه ناهار جا نداشته باشم خخخ
پاسخ:
آفرین. سوپاپ زودپز من خراب شده! :(
این بهترین روشه کلا.
چه جالب :)
خانما دفیقا کتلت رو چه طور درست میکنید با چه موادی و چه میزان؟مگه سیب زمینی نباید پخته باشه؟
پاسخ:
شما هم با سیب زمینی پخته می پزین؟
من تو پاسخ به کامنت صبا جان گفتم که کتلت رو چطوری می پزم. اما اون بخش داخل پرانتز که سلیقه ایه رو هم میگم من مقداری رب گوجه، جعفری خشک و فلفل و زردچوبه هم میریزم توش. گاهی اگر پونه داشته باشم پونه خشک هم میریزم.
من با سیب زمینی خام درست میکنم اما صبا جان هم گفتن با سیب زمینی پخته می پزن!
سلام
افرین به.شمابانوی هنرمند و زرنگ....
یک سوال؟گوشتی که پختید و بعد فریز کردید تازه بود؟قبلش فریز نبود؟
 همه ی ترفندهای اشاره شده در کامنتها و متن خوبن اما من سعی میکنم غذا تازه باشه تاجاییکه ممکنه...
چه خوب که پسرک هنوز.ظهرها میخوابه
علیرضا فقظ وقتایی که صبحها زودتر از 7بیدارشه ظهر میخوابه
پاسخ:
سلام.
قربون شما.
چرا! قبلش هم فریز بود. البته من گوشت رو کلا دو هفته بیشتر فریز نمیکنم.
یعنی گوشت به اندازه ی دو هفته مون میخریم و تا ده روز یا دو هفته بعدش تموم میشه.
معمولا تازه مصرف میکنیم (در حد همین دو هفته تازه!)
اره تصمیم شما کاملا به جاست ترجیح منم همینه.
اما از بس که گل پسر موقع غذا همه ش در حال بغل خواستن و غر زدن و گریه کردنه و منو هم بعضا عصبی میکنه ترجیح میدم خودم و او رو عذاب ندم.
وگرنه منم تا به حال هیچ دوره ای شب قبل غذا نپختم برای فرداش!
آرههه من واقعا خدا رو شکرمیکنم. اگر نخوابه رسما با یک مادر عصبی سر و کار خواهد داشت! به نفعشه که بخوابه! :دی

سلام تجربیاتی چند از خودم ارائه میدم :

ما به اینی که شما پختی میگیم کوکو سیب زمینی که میشه هم با سیب زمینی پخته و یا خام درست کرد و من بیشتر با پخته درست میکنم و مقداری شوید خشک توش میریزم که خیلی خوش عطر میشه.

کتلت رو توش گوشت چرخ کرده میریزیم با سیب زمینی پخته یعنی اگه توش گوشت نباشه کتلت نیست!! :)))

شامی رو هم با گوشت پخته و لپه و سیب زمینی پخته که همه رو از چرخ رد میکنیم درست میکنم

این بود تجربیات من :) 

پاسخ:
سلام. متشکر از شما.
البته من نمیدونم چرا فکر کردید که تو کتلت ما گوشت نیست! :دی
بله اگر توش گوشت چرخ کرده نریزیم میشه کوکو سیب زمینی که هم با سیب زمینی پخته میشه درست کرد و هم با خام و من هم بیشتر با پخته درست میکنم و نه شوید که مقداری پونه و نعنای خشک میریزم :)
ولی کتلت ما با سیب زمینی پخته نیست! ما سیب زمینی خام، و پیاز رو رنده میکنیم یا چرخ میکنیم یا تو غذاساز میریزیم و با گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و آرد نخودچی (و با یه سری چیزهای دیگه که سلیقه ایه!) درست میکنیم و اسمشم میذاریم کتلت! این کتلته دیگه! :)
شامی هم تا به حال نپختم! :)
ولی اسمش رو زیاد شنیدم و یادم نمیاد خورده باشم جایی!
متشکرم.
یادمه یکبار با سیب زمینی خام درست کردم طعمش شاید حتی بهتر هم شده بود نسبت به سیب زمینی پخته اما بافتش انسجام کمتری داشت و سرخ کردنش سخت تر بود.و باید با حرارت ملایم تر سرخ میشد تا مطمان بشم که خام نمونن مواد
پاسخ:
خب من تا به حال کتلت با سیب زمینی پخته درست نکردم! اما به نظرم میاد که همینطوری باشه که میگین.
چون قطعا شل تر خواهد شد. سیب زمینی پخته سفت میکنه مایه رو.
۰۹ آبان ۹۵ ، ۰۷:۵۳ مامان محمدمهدی
افرین کدبانو جان
جالبه چون برای من کتلت پختن سخته و حالا حالاها زیربارش نمیرم گرچه وقتی درست میکنم خیلی خوشمزه میشه:))
پاسخ:
خب بگو چیا توش میریزی :)
در جواب به کامنت اول گفتی سیب زمینی و پیازو میریزی توی غذاساز فکر کردم موادت همینه و فکرم به سمت کوکو رفت:)
کتلت هم با سیب زمینی خام خوردم که خب سریعتره و برشته تر میشه ولی بیشتر با سیب زمینی پخته درستیدم شاید به این دلیل که مادرشوهرجان با سیب پخته بیشتر دوست دارن و چون درجوار همیم و شاید میخوام یه بشقاب بهشون بدم انتخابم همیشه میره به سمت سیب زمینی پخته:) (چه عروس خوبیم من خخخ!!!)
شامی هم خیلی لطیف و خوشمزه میشه بخاطر گوشت پخته اش؛ که با لپه و سیب پخته و پیاز خام چرخ میکنی و ادویه و تخم مرغ میزنی و اگه جعفری گشنیز تازه خرد کرده دردسترس بود میریزیم

پاسخ:
آهااا! خب گوشت که دیگه چرخ شده لازم نیست بریزیم تو غذاساز. بعد که در بیارم سیب زمینی و پیاز رو با گوشت مخلوط میکنم.
آره دیگه خیییییییییییییلی سریعتره! اصلا نمیتونم تصور کنم که بخوام یه ساعت قبلش هم سیب زمینی بپزم!
به به! افرین به این دلیل مادرشوهر پسندانه :) آفرین آفرین. :))
حتما امتحان میکنم :) گوشت چرخ کرده رو می پزن بعد با لپه و سیب زمینی پخته و پیاز خام چرخ میکنن؟ یا گوشت معمولی گوسفند؟
کتلتِ سیب زمینی پخته با کتلتِ سیب زمینی خام واقعا باهم متفاوته ازنظر طعم و مزه من هردوشو دوست دارم پیشنهاد میدم یه بارم که وقت داری با سیب زمینی پخته درست کنی :)
شامی رو با همون گوشت گوسفند معمولی که میپزیم درست میکنیم، گاهی که گوشت پخته از غذایی باقی میمونه میشه باهاش شامی درست کرد :)
کل کامنتها رو روی هم بذاری انواع و اقسام مدل پختن کتلت میشه :)))
پاسخ:
آره به نظر منم میاد که خیلی فرق کنن. حتما یه بار امتحان میکنم :)
متشکر از آموزشها :)
واقعا!
از حالا پستهای آشپزی بیشتری میذارم! :دی
یک سوال که از کامنت صبا خانم برداشت میشه یعنی اگه از مواد آبگوشت اضافه بیاد  بعد تخم مرغ اضافه کنیم و سرخ بشه شامی میشه آیا؟
پاسخ:
صبا خانم با شما هستن!
عجب مناظره ای راه انداختیا :))))
نمیدونم اسمش رو میشه شامی گذاشت یا نه که الان فکر میکنم میبینم میشه چون کلا به ترکیب گوشت پخته و حبوبات و سیب زمینی پخته ما میگیم شامی حالا نمیدونم بقیه هم همینو میگن یا نه
من خودم همیشه گوشت کوبیده ای که از آبگوشت ظهر باقی مونده رو بهش پیاز خام و کمی ادویه و تخم مرغ میزنم و سرخش میکنم
ولی ما توی شامی لپه پخته میریزیم که کاملا طعمش با گوشت کوبیده که نخود و لوبیا توشه و به واسطه ربی بودنِ آبگوشت قرمزه فرق داره بهشم میگیم لپه شامی
امیدوارم حق مطلب رو بخوبی ادا کرده باشم:)))
پاسخ:
:))
خیلی ممنونم.
چه جالب منم گوشت کوبیده رو همینطوری میکنم! البته مخصوص مستر چون مستر اینطوری بیشتر دوست داره و ترجیحش اینه که ما وقتهایی آبگوشت بخوریم که ایشون نیست!
منم امیدوارم مدیون شامی نشده باشی و یه وقت خدا نکرده جایی کم نذاشته باشی :))
۰۹ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۵ مامان محمدمهدی
دقیقا همین چیزایی که شما گفتی میریزی
پاسخ:
:)
پس آره مطمئنم کتلت هات خیلی خوشمزه میشه :)
با تشکر از لوسی جان و صبا جان پس حدسم درست بوده.به امید موفقیت کدبانو های کتلت پز
پاسخ:
قربانت. :)