ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3688.

چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ب.ظ

خب امروزهم قراره پیتزا بپزیم،

البته من غذای جانبیش رو به دلایل بده بستونانه حذف کردم.

که خسته هم نشم.

موادش رو هم صبح پختم،

الان فقط مونده پهن کردنشون روی خمیر دوست داشتنیم!

و پختن.




+اون دفعه من چیکن استراگانف هم پخته بودم و سوپ!

که سوپ به خاطر بچه ها این بار هم هست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۶
لوسی می

نظرات  (۱۴)

۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۲۲ دچــ ــــار
امشب مهمون دارید یعنی!
پاسخ:
بله.
گفتم که برادر مستر.
۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۳۶ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
دهنمون آب افتاد. ننویس اینا رو اینجا :)
پاسخ:
ای وای!
ببخشید تو رو خدا :(
والا من نمینوشتم میگفتن بنویس! :(
تقصیر اوناس!
ببین اگه وقتشو داری پاشو درست کن!
خیلی ساده ست ها!
خمیر دوست داشتنی ^__^
از آموزشی که گذاشتی اسکرین گرفتم...
من که پیتزا دوس ندارم،
میترسم هم به خانواده بگم هوس کنن امتحان کنن من گشنه بمونم!!!!
نمیدونم چرا اسکرین گرفتم اصن! :/
پاسخ:
وااای خدا نکشدت انقدر خندیدم اینو خوندم :)))
منم قبل از ازدواج دوست نداشتم و اصلا نمیخوردم!
بعد از ازدواج مستر من رو به راه آورد!
مرسی عزیزم.. همین کارو میکنم.. شاید منم اون موقع درباره غذاهایی ک درست میکنم و البته سوتی هایی ک میدم بنویسم.. خخخخخ ک فکر میکنم بیشترش سوتی باشه..
پاسخ:
آرههه حتما.
ان شالله زندگی ای پر از آرامش و عشق عمیق روزیتون باشه.
ان شاءالله که خوب و عالی بشه
راستش من همیشه پیتزا رو با نان اماده ی پیتزا از اون گردها درست میکنم گاهی هم با پودر اماده خمیر پیتزا، مامانم بیشتر اهل خمیر خودساخته است:)) ولی اینو حتما باید امتحان کنم خوب شد تا دستورشو برنداشتی دیدمش!!!
ممنونم :*
پاسخ:
ممنون عزیزم.
خمیر آماده که اصلا خوب نمیشه.
ولی پودر آماده ی خمیر رو اصلا تا به حال نه دیدم و نه شنیدم!
منم دوست داشتم خمیرم ساده و بیدردسر باشه و تو موادش هم خمیرمایه و اینا نباشه که تهیه ش دردسر داره کلا!
برای همین اصلا یوفکا رو امتحان کردم چون دم دست بود قابل نگهداری بود و راحت بود.
اما این خمیر چیز دیگری است!
همه موادش هم غالبا تو خونه هست و نیازی به خرید ناگهانی نداره. :)
ان شالله خوشت بیاد.
چقدرخوب شد اومدی. آدرس وبتو گم کرده بودم.
۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۵۲ دچــ ــــار
خوبه که هم اهل علمید و هم اهل فضل (در اینجا یعنی آشپزی) :) 

پاسخ:
اهل علم رو خوب گفتید!
۰۶ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۲۵ بنت شهرآشوب
یعنی دعوت فقط من باب کور کردن چشم جاری بابت خمیر دوست داشتنی!! (خنده ی شیطنتانه!)
شوخی نمودم
ان شالله که مثل دفعه قبل عالی میشه
پاسخ:
نههههه برای اینکه قارچهامون خراب نشههه! :))
خیلی خوشحال شدم که از نظر گذاریم خوشحال شدی 
همیشه بودم و میخوندمت ولی نظر نمیدادم:))) 
پودر آماده خمیر پیتزا و همینطور پودر آماده خمیر پیراشکی مثل پودر آماده انواع کیک توی همه سوپرمارکت ها یافت میشه:)) 
پاسخ:
مرسی عزیزم:)
من واقعا ندیدم و نشنیدم! :|
به به نوش جونتون
منم مدت هاست قصد دارم درست کنم ام وقت ندارم اصلا ... نمیدونم چرا پیتزا درست کردن اینقدر از من وقت می گیره هر بار سه چهار ساعت تمام تو اشپزخونه م فک کن با این دوتا وروجک ))):
پاسخ:
مرسی عزیزم.
آره کلاوقت گیره. برای همین من امروز از صبح شروع کردم وخوش خوشان درست کردم.
واقعا اذیت نشدم!
ساعت هشت هم خوردیم جای شما خالی.
مهمونی قبلی من از ساعت چهار بعد از ظهر تا نه و نیم تو آشپزخونه بودم یه بند!
اینبار خیلی خوب بود.
سلام
چیکن استراگانف -_-
من تازه اسمشو اینجا خوندم :))) سرچ زدم طرز تهیه رو یافتم :)

پاسخ:
سلام.
:دی
خب خوب شد مسبب خیر شدم:)
من طرز  تهیه ی سامان گلریز رو دوست دارم
بقیه مدلها رو هم امتحان نکردم راستش!
۰۷ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۰۰ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
والا دوست دارم بپزم ولی بلد نیستم. تازه فرمون هم خرابه. نمیشه رو گاز پخت. پس دیگه بیخالش شدم
پاسخ:
من این پیتزا رو رو گاز درست میکنم!
دستور خمیر پیتزا رو بردار و مشغول شو خواهر! :دی
۰۷ بهمن ۹۵ ، ۰۱:۲۴ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
جدی میگی؟ 
ای ول بابا، درست میکنم حتما. ولی خب بعدش باید چیکار کنم، یعنی وقتی خمیر رو درست کردم چیکار کنم؟ بزارم ورز بیاد؟ چجوری مواد رو اضافه کنم؟ چجوری بزارم رو گاز؟ تو‌ماهیتابه؟ 
نخند خب بلد نیستم:(((
پاسخ:
اول موادشو درست کن.
روشهای زیاد و انواع زیادی از پیتزا هست که میتونی سرچ کنی.
اما من اینطوری درست میکنم: گوشت چرخ کرده رو تفت میدم با پیازداغ و یه قاشق روغن، وقتی نیم پز شد، یه عالمه قارچ میریزم توش(هرمدل دوست داری خرد کن و هرقدر دوست داری بریز)، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی بعد یه عالمه آب میده و مواد غرق در آب میشه. قارچ و گوجه باعث میشن که آب بده، زردچوبه و نمک و فلفل میریزم، میذارم آبش خشک بشه و مواد بپزه. بعد یه کم کره میریزم توش و میذارم که به روغن بیاد یعنی هیچی آب نمونه. بعد رب میریزم و آخرش هم آویشن یه عالمه! :دی
از اونطرف برای خمیر همه ی اون مواد رو بریز تو هم و با دست ورز بده،یک دست که شد بذار یه ساعت تو یخچال بمونه (روش پلاستیک بکش خشک نشه.) بعد بیار بیرون، دستاتو چرب کن، کف یه ماهی تابه رو هم خیلی خیلی کم چرب کن، و خمیر رو کف ماهی تابه پهن کن(من خمیر رو نازک پهن میکنم و این موادخمیر به دو تا تابه میرسه) بعد روی خمیر خیلی کم سس گوجه بریز و تمام سطحشو سس بمال. بعد یه ذره پنیر پیتزا رو کلش بریز. بعد این موادی که درست کرده بودی رو روش پهن کن. آخرش هم یه عالمه پنیر پیتزا روش بریز (درحدی که موادت دیده  نشه و نه دیگه اونقدر که همه ش بشه پنیر) من باز روی پنیر آویشن هم میریزم.
بعدم بذار روی گاز زیرشو ملایم روشن کن، در حد بیست دقیقه درش رو هم ببند بذار بپزه!
وقتی اطراف نون به جلز و ولز افتاد و ترسیدی که بسوزه و پنیرپیتزای روش هم کامل آب شد، آماده ی مصرفه!
من این مدلی درست میکنم برای مهمونی. برای خودمون یه مقدار متنوع میکنم مدلهاشو. که یه سرچ بکنی یه عالمه مدل از پپرونی و مرغ و قارچ و سبزیجات و رست بیف و اینا میاد! اینی که گفتم پیتزا گوشت و قارچ کم دردسرشه!
۰۷ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۱۳ بنت شهرآشوب
این دفعه اگه قارچاتون در شُرُف خراب شدن بود یه ندا بده من و شوهرم خیلی پایه ی مهمونی هستیم!!!!
پاسخ:
:)))
تشریف بیارین در خدمتیم.
چرا قارچهای اینجوری؟ شما بیاین من قارچ تازه میخرم :)
۰۸ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۵۹ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
وااااااای بانو ممنون از اینکه این همه تایپ کردی و واسم دستور پختش رو نوشتی. 
خیلی خیلی لطف کردی عزیزم.
همین امشب میرم میپزم. اینجوری که گفتی خیلی آسونه. دستت درد نکنه:)))
پاسخ:
قربانت.
این مثل مایه ی ماکارونی می مونه.
آره حتما درست کن خبرشو بده :)