ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3887.

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ب.ظ

هزار سال پیش، یه صحبتی از رهبری پخش شد،

که در مورد خاطره ای از زندگیشون تعریف کردن که مرگ رو به چشم دیدن،

یادم نمیاد قضیه چی بود،

فقط این جمله شون رو یادمه که گفتن

در اون لحظه تمام زندگیم مانند فیلمی از جلوی چشمم گذشت،

و من فکر کردم که الان در حضور پروردگار چی باید ارائه کنم،

و فهمیدم که هیچی ندارم که به خدا عرضه کنم،

چون هرکاری که تا به حال کرده م،

قابل مناقشه ست و ممکنه با لذتهای نفسانی در هم آمیخته باشه،

و فقط خداونده که به اعمال ما بصیر است،

و (...)

هزارساله که این صحبت تو ذهنم می چرخه،

که وقتی چون اویی که یک عمر رو در مجاهدت و تلاش صرف کرده،

و یک لحظه برای هدفش بیکار ننشسته این رو میگه،

من چی باید بگم! :|

این شد که تصمیم گرفتم لیستی از دارایی های اخرویم تهیه کنم،

و خب نتیجه معلوم بود که هیچی پیدا نکردم،

هیچیِ هیچی!

لذا یه تصمیم ثانویه گرفتم!

اینکه این لیست خالی رو متعمدانه و آگاهانه پر کنم،

شاید هیچ کاری در زندگیم نتونم انجام بدم که قابل عرضه باشه،

اما تصمیم دارم به یک آیه از قرآن عمل کنم،

فقط یکی!

آیه ش رو هم انتخاب کردم،

یه آیه ای که ایمان بالایی هم نمیخواد! :دی

و در هنگام ملاقات با پروردگار بگم من هیچکار نکردم قبول،

اما این آیه رو اجرایی کردم،

حالا هرقدر که اون آیه ی نور،

ارزش و مرتبت داره به من جایگاه بدید..

و...

و تو سفر پر برکتمون،

تصمیم گرفتم قرآن رو حفظ کنم!

شاید عامل به قرآن نشم،

شاید اونقدر دلم سیاه باشه که نورش قلبم رو نورانی نکنه،

اما حتی اگر شده مثل یک شمع،

به قدر نور یک شمع،

دنیای سیاه قلبم رو روشن خواهد کرد.

و هیچوقت این نور خاموش نخواهد شد،

و من این حفظ کردن رو در لیستم خواهم نوشت!

من قرآن رو حفظ میکنم...

حتی اگر چند سال طول بکشه!



+هرکه دارد سر همراهی ما بسم الله.

+پایه باشین اینجا یا تو تلگرامی جایی،یه گروه بزنیم قرآن حفظ کنیم! :)

روزی یک ربع، روزی پنج آیه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۱
لوسی می

نظرات  (۱۴)

چه قدر خوب بود این مطلب
حالا اون آیه چی بود؟

بسیار مشتاقم، بارها امتحان کردم که شروع کنم فقط در آیات اول سوره بقره متوقف شدم
البته پنج آیه هم زیاد باشه شاید، بعضی آیات شاید یک صفحه باشن!

ما یه معلم داشتیم که گفت یه روز به شاگردام توصیه کردم روزی یه آیه حفظ کنیم، یکی از شاگردها بعد از چندسال با ایشون تماس میگیره و میگه من به اون حرف شما عمل کردم و الان حافظ کل قرآنم

اللهم ارزقنا
پاسخ:
قربانت.
:))
راستش یه بار که این حرفهای رهبری تو ذهنم چرخ میخورد از تلویزیون قرآن قبل از اذان پخش میشد، سوره ی بلد، رسید به این آیه ها: فلاقتحم العقبه و ما ادرک ما العقبه، فک رقبه، او اطعام فی یوم ذی مسغبه...
و من همونجا این تصمیم رو گرفتم که این آیه رو برای مواجه با عقبه عملی کنم : فک رقبه! :دی
البته خیلی اقتصادیه و احتمالا باید آیه رو عوض کنم! اما این آیه، آیه ای بود که باهاش این تصمیم رو گرفتم.
درسته واقعا. شاید طولانی باشن اما خب میشه منعطف بود! مهم مداوت بر این کاره. بعد اینکه اولش سخته، من با هرحافظی که صحبت کردم گفته اوایل روزی چند آیه فقط حفظ میکردن و بعد از افتادن رو غلتک گاهی حتی روزانه چند صفحه هم حفظ میکردن!!
منم همینطورم فقط اوایلِ بقره رو حفظ میکردم و رها میکردم و سری بعد نصف همون اوایل بقره هم از یادم میرفت باز دوباره از اول شروع میکردم! اما میخوام این دفعه اصلا از بقره شروع نکنم چون چند بار شروع از بقره با شکست مواجه شده!
میخوام سوره ای حفظ کنم! مثلا از انعام شروع کنم! یا سوره ی نور، یا هر سوره ی دیگه ای! اینطوری سوره ها زودتر هم تموم میشه آدم انگیزه میگیره ولی ماشالله بقره خیلی طولانیه!! :|
یادمه چندسال پیش تو وبی خوندم که نوشته بود من چندین ساله بر یک کاری مداومت دارم. یه کار مستحبی بود که همیشه انجامش میداد بعد من فکر کردم که چقدر همتش بلند بوده و برای من شدنی نیست چون من کلا تو مداومت بر امور تنبلم! چند وقت بعدش با یه اتفاق تصمیم گرفتم منم انجامش بدم. و الان نزدیک سه ساله که مداومت دارم بر اون کار. وقتی می بینم که مداومت، یه کار شدنیه، میخوام برای کارهای دیگه هم اجراییش کنم. حالا شاید منعطف تر.
ان شالله که قسمت بشه حفظ کنیم.
ما میتونییییییییییییییییییییمممممممممممممم!
اگر گروهی خواستین برای حفظ قرآن گروهی بزنید من هستم
پاسخ:
واو! مرسی! شما اولین عضو گروه خواهی بود :)
اول باید یه سری مطالعات انجام بدم ببینم روش حفظ چطوریه واینا،
بعد خبر میدم توهمین وب :)
منم واقعا خوشحال میشم اگه بشه که باشم! :))
پاسخ:
قربان تو.
من که جدی ام.
اینجا هم خبر میدم اگر گروهی برپا شد :)
سلام
صحبت های ایشون تو بیمارستان بعد از ترورشون بود
و خیلی هم تو ذهنم حک شده


من پایه م
پاسخ:
سلام.
آها! من فقط همینا رو شنیدم ماجرا رو نصفه دیدم! :)
حالا واقعا هزارسال پیش بود؟ خخخخ! تو هم بودی اون موقع؟
اگر گروهی به پا کردم خبر میدم حتما :)
اقا راستی بگم روزی 5 ایه زیاده و استاندارد نیست
روزی فلان تعداد خط یا فلان صفحه رو در نظر بگیر
پاسخ:
درسته تو سرچ هایی که کردم نوشتن روزی یک صفحه!
برای ختم حفظ در 15 ماه که حداقل زمان حفظ هست.
اما فکر کنم برای من جواب نمیده! چون سرمون شلوغ تر از اینه که دربست به کار حفظ بپردازیم.
حالا من تحقیقاتم رو کامل میکنم میام خبرمیدم از چگونگی برنامه ها.
یه کم برنامه هامو منظم کنم.
یه عالمه هندونه برداشتم برای امسال! :|
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۲۲ مامان محمدمهدی
مبترسم دست بیعتمو به سمتت دراز کنم از بس که شکست خوردم در این زمینه
لطفا اگه وقت داری کمی قبلش واسمون تحقیق کن و ببین با چه روشی و چطور میشه شروع کرد و ادامه داد و استوار موند چون همینطوری نمیشه یا حداقل من نتونستم
راستی اینگار امروز حرم میخواستی بری یا رفتی 
اگه هنوز نرفتی و پیام منو دیدی بی زحمت یه دعای اختصاصی واسه کارم کن که یه گره اساسی بهش خورده و تا مرحله استعفا دارم میرم جلو اگه گره باز نشه
اینم از عوارض لو دادن شهر محل سکونتت که التماس دعاها به سمتت روانه میشن که البته نعمته واست:))))
پاسخ:
آره کار سختیه خدایی.
من خودم دوبار شروع کردم و شکست خوردم.
ولی هیچوقت اینقدر مصمم نبودم راستش.
و حرم هم هنوزنرفتیم ان شالله یه ساعت دیگه میریم.
باعث افتخاره :)
روزی یک صفحه :)))
عمرا گروه دووم بیاره بعدشم به نظرم خوب باشه بریم سراغ طرح های 3 ساله
طرح های کوتاه مدت هم وقت زیاد تیاز داره هم بعد از حفظ احتمال پریدنش زیاده
پاسخ:
آرهههه خیلی زیاده. حداقل سه ساله! :)) من رو چهار و پنج سال فکر میکنم! :))
راستش نمیدونم این چقدر جواب بده اما امروز فکر کردم که سوره ای حفظ کردن برای یکی مثل من بهتره!
سوره هایی رو اول حفظ کنیم که شروع و پایان سوره تو یک جزئه.
اینطوری با حفظ هر سوره انگیزه ی بیشتری میگیریم برای ادامه، بعدم مرورش ساده تره.
ولی خب سبک حفظ کردنمون مثل محمدحسین طباطبایی نمیشه که اول و آخر صفحه وشماره صفحه و اینا روهم حفظ بود!
که راستش اونش برای من اهمیتی نداره و همین که حفظ باشم خوبه.
نظرت چیه؟
باید یه سرچ جامعی بکنم از چهار نفرمطلع بپرسم میام خبر میدم :)
من هم بارها و بارها شروع کردم و در اوایل بقره رها کردم:)))
یک بار هم به شدت مصمم بودم! به شددددددددت ها! ولی بازم نشد! هرچند اون شوقی که اون دوره پیدا کردم هنوزم توی قلبم هست و امیدوارم یه روزی واقعا بهش برسم.
روزی یک صفحه حفظ خیلی زیاده. به درد کسی میخوره که میره دوره یک ساله حفظ و یک سال دربست تماااام وقتشومیزاره روش.
من داداشام حفظ میکردن. هرچند هنوز کامل نکردن. یکیش دیگه وقت نداشت، یکیشم فعلا خسته شده. اونا معمولا یک صفحه تو هفته حفظ میکردن. توی تعطیلات که وقتشون بیشتر بود میکردنش دو صفحه. به اضافه برگشت و مرور. برگشتشون یعنی آخرین ۲۰صفحه ای که حفظ کرده بودن رو هرروز میخوندن. مرورشون هم که یعنی مرور کلی محفوظاتشون، یادم نیست نیم جز یا یک جزشو هرروز میخوندن.
یه دفترچه حفظم داشتن و برای هرروز مینوشتن برگشت و مرور چه قسمتی رو باید بخونن و تیک میزدن.
ولی بهترین کار اینه که بری کلاس. شهرتم که دیگه لو رفته:) اصولا اونجا باید خیلیی موسسات قرآنی باشن. یه جارو پیدا کن که دوره طولانی مدت مثلا شش ساله داشته باشن و هفته ای یه بار بری و تحویل بدی حفظتو. حرم که حتما داره. داداشام همیشه بهم میگن بدون کلاس نمیشه.توی دوره طولانی مدت حفظ بعضی وقتا به شدت آدم خسته میشه و اگه به خودش باشه رها میکنه. ولی کلاس و پیگیری های یه استاد دلسوز میتونه کمک کنه آدم دوره های خستگی رو بگذرونه و رها نکنه. به علاوه که نیازه حتما آدم حفظش رو به یکی تحویل بده.
هرچند منم هنوز امیدوارم بتونم تو خونه حفظ کنم ولی تاحالا که نشده:))))
بعدم حتما با معنی حفظ کن. معنی لغت به لغت بهرام پور. اینطوری بهتر تو ذهنت میمونه.
دوره مجازی حفظ هم دیدم توی نت. باهات تماس میگیرن هرهفته که بهشون تحویل بدی. من یه بار ثبت نام کردم، از همون بار اول حفظ نکردم، زنگ که زدن جواب ندادم:))))
پاسخ:
آره روزی یک صفحه که خیلی زیاده. گفتم که این برای کسانی بود که  میخوان 15 ماهه حفظ کنن که کوتاه ترین زمان حفظ عنوان شده بود.
من از حفظش نمی ترسم از اون مرورهای 20 صفحه ای می ترسم! آخه هر 20 صفحه یه جزئه! فکر کن که هی بخوای هر روز یه جزء از حفظ بخونی! بعد این وسط غلط هم بخونی و دیگه بیچاره میشی!
:|
راستش من فکر کردم که سوره ای حفظ کنم! مثلا انعام رو حفظ کنم بعد برم سراغ سوره ی یوسف بعد فلان بعد فلان!
شاید اینطوری آدم انگیزه ی بیشتری پیدا کنه. ها؟
البته شک دارم روش خوبی باشه اما خب به نظرم بد نیست! مخصوصا سوره هایی که شروع و پایانشون تو یه جزئه و جزء تغییر نمیکنه میتونن گزینه های خوبی باشن ( که انعام جزوشون نیست!) نظرت در این مورد چیه؟ با توجه به اینکه برادرهات تو گود هستن میشه ازشون جویا بشی؟
مرسی از نکته های خیلی خوبی که مطرح کردی. ممنونم واقعا:*
خواهش میکنم:)
چشم ازشون میپرسم ان شاالله عزیزم
منم ایده تورو یه بار میخواستم عمل کنم که همون سوره اول هم تموم نکردم:(( سوره مریم شروع کردم. میگم شایدم شروع کردن از سوره آسون تری مثل یس و واقعه و الرحمن بد نباشه. مثلا بعد از چندتا از این سوره های آسون بریم سر بقره که دیگه حس استپ شدن قبلی بهمون دست نده!
ببخشید یه چیزی درمورد جوابت به کامنت سهیلا بگم، این اول و آخر صفحه و شماره صفحه و اینا منم یه زمانی فکر می کردم بی اهمیتن، ولی درواقع به حفظ بهتر کمک میکنن. قرآن استاندارد و با اندازه مناسب داشتن و توجه به اول و آخر صفحه و شماره صفحه باعث میشه حافظه تصویری موقع به یاد آوردن بیشتر همراهی کنه.
از ته دل امیدوارم این کارو امسال به خوبی شروع کنی و ادامه بدی و حافظ بشی:) من نیز هم:))
پاسخ:
مرسی عزیزم لطف میکنی.
آره من تصمیمم اینه که از سوره ها شروع کنم. سوره های مهم رو حفظ میکنم سوره هایی که مناسبتی هم قرائت میشن، اینطوری میتونم تو هر مناسبت از حافظه م کمک بگیرم و مرور هم بکنم. مثل صافات، یا ملک، یا سوره هایی که تو اعمال ام داوود اومده و نشون میده که مهمن و انصافا هم تو مضامین خیلی خاصن.
هر وقت شد، سوره ی جدیدی رو شروع میکنم.
تا وقتی هم که نشده، هی سوره های حفظ شده ی قبلی رو مرور میکنم.
اینطوری نه بهم فشار میاد و نه انگیزه م از بین میره و احتمال فراموش کردنها هم کمتر میشه.
فکر میکنم اینطوری بهتره. قرآن همه ش نوره دیگه. هرقدر نور ذخیره کنی خوبه :)
خدا رو چه دیدی شاید یه روزی فقط بقره باقی موند.
بازم مرسی بابت نکته هایی که گفتی. فکر میکنی برای سوره ای حفظ کردن هم شماره صفحه و اینا مهم باشه؟!
طبق معمول با نظرت موافقم که شماره صفحه و آیه ملاک نباشه
معمولا برای حفظ اول جزء سی رو حفظ می کنن
می تونیم مثلا سوره هایی که زیاد میخونیم رو هم حفظ کنیم
پاسخ:
خب دلا بانو گفت که این شماره صفحه ها خودش یه جنبه ی کمک به حفظ رو داره.
من موافقم که جزء سی رو شروع کنیم.
از الان جزء سی رو شروع میکنم
راستش فکر میکنم همون سوره ای برای من بهتر باشه.
سوره های مهم رو حفظ میکنم که انگیزه م بمونه.
هر وقت شد، سوره ی جدیدی رو شروع میکنم.
تا وقتی هم که نشده، هی سوره های حفظ شده ی قبلی رو مرور میکنم.
اینطوری نه بهم فشار میاد و نه انگیزه م از بین میره.
و از سوره هایی آهنگین و با آیه های کوتاه هم شروع میکنم. از همون جزء سی فعلا.
امروز سوره ی ناس! خخخخخ!
فکر میکنم اینطوری بهتره. قرآن همه ش نوره دیگه. هرقدر نور ذخیره کنی خوبه :)
خدا رو چه دیدی شاید یه روزی شد کل قرآن. یا فقط بقره موند :دی
من تا حالا چند بار عزم کردم و اخرش هم با شکست مواجه شدم /:
یه مدت تصمیم گرفتم که موضوعی حفظ کنم که بیشتر هم به کارم میاد اما با اومدن بچه ها نشد....

پاسخ:
خدایی کار سختیه.
سخت تر از حفظ کردن، نگه داشتن محفوظاته.
ولی من میخوام چند تا سوره ی مهم رو لااقل حفظ کنم!
شاید برای منم نشه همه ی قران رو حفظ کنم اما مصممم سوره های مهم رو حفظ کنم.
قران رو هرچه قدر حفظ کنی خوبه :)
اقا کامنت اخرم کو :(
پاسخ:
همین الان هرچی بود رو تایید کردم.
نیست؟
پس خواستی شروع کنی به منم بگو منم پایه م (: 
ان شاالله که این دفعه با شکست مواجه نشم
پاسخ:
اوکی. :)
ان شالله.
سلام
شبتون به خیر
مدتهاست که شروع به حفظ کردم ولی خیلی نوسان داشتم
تا الآن که دوازده جزء اول رو حفظ کردم
اولا کلاس می رفتم ولی چون خیلی کار داشتم تو کلاس خوابم می برد و خیلی خیلی برام سخت بود.
الآن حدود دو سالگی هست که با حفظ مجازی ادامه دادم خیلی عالیه.

فقط دارم وسط راه کم میارم
اومدم نت یه چند تا هم گروه حفظ پیدا کنم که وبلاگ شما اومد بالا

اگه هنو هم در مسیر حفظ هستین و مایلید تو این مسیر به هم کمک کنیم حتمً بهم اطلاع بدید
تو وبلاگ پیام بذارید می خونم.
roshana1400.blogfa.com
پاسخ:
چقدر جالب و چقدر جذاب.
ولی از خودم شرمنده شدم که اینقدر عقب افتادم. فکر میکنم همه محفوظاتم هم یادم رفته! :(
آفرین به شما با این پشتکار.
نمیدونم چه کمکی میتونم بکنم. ولی دوست دارم که به مسیر برگردم.