ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

From Muhammad to ISIS

شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶ ق.ظ

از سخنران این تد تاک،

یک مقاله خوندم:

"از محمد_صلوات الله علیهتا داعش!"

میتونم بگم بسیار خوب و تا حد معقولی بی طرفانه بود.



+این مقاله رو وبسایت این آقا بود و تجربه ی شخصیش از مطالعه در مورد عراق و سفر شخصی به عراق بود و نکته ی مهم اینکه نه دانلود کردنی بلکه خریدنی بود! و از اونجایی که حتما تا الان متوجه شدید که من کلا تو کار مطالعه ی مفتکی هستم و زورم میاد پول بدم، (:دی) لذا ازش خواستم اگر که می شود لطف بنماید و رایگان برایم بفرستد چون من اصلاً اهل پول دادن نیستم اما واقعا از صمیم قلب دوست دارم این مقاله را بخوانم! (یه همچین استدلال متقنی داشتم! :))

حالا از شوخی گذشته به این استدلال موجه که محدودیتهای کشور من باعث میشه که نتونم براش پرداختی انجام بدم، به خاطر حساب بانکی و اینا، اگر این محدودیت نبود، میخریدمش هاا! باور کنید! (شما که باور نکردید، نه؟! :دی)

خودش که جواب نداد (نامرد!)

اما یکی از خوانندگانش گفت ایمیل بده برات بفرستم!

خداوند خیرش دهاد وگرنه اساسی تو خماری این مقاله می موندم!

:)

+یه همچین آدم اهل مطالعه ای هستم من! :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۴
لوسی می

نظرات  (۱۰)

سهم ما چی؟
پاسخ:
از چی؟
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۳۳ دُچــــ ــــار
ما هم ایمیل بدیم ؟ :)
پاسخ:
میخواستم اینجا لینک بذارم اما فکر نمیکنم انتشارش کار درستی باشه.
حالا واقعا پایه ی خوندن هستید؟ 18 صفحه ست فکر کنم از حوصله ی شما خارجه!
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۶ دُچــــ ــــار
نه پرینت بگیرم میتونم بخونم :)
پاسخ:
خب اصراری نیست که! میدونم اونقدرها براتون جذاب نیست. حرف منو باور کنین!
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۵ دُچــــ ــــار
چگونه ندیده باور کنم!؟ :)
پاسخ:
ایمیلتون رو بذارید برام.
چرا داعشو isis معرفی کرده؟!! 🤔🤔🤔
به نظرم isis یه بُتی چیزی بود!!! مال فراماسونریا.... نبود؟!
پاسخ:
اسمش همینه دیگه! انگلیسیش همینه.
نمیدونم! در مورد بت بودنش چیزی نشنیدم!
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۰۴ دُچــــ ــــار
باور کردم :) میشه خلاصشو بگید لطفا :)

+عکساش مفید بود ذخیره شون کردم
پاسخ:
آخه تاریخ یه ملت رو چطوری خلاصه بگم؟! :|
بهتر بود به من اعتماد میکردید!
همه ش همونه دیگه. تازه خودش خیلی خلاصه گفته. فقط از پیامبر گفته که سنی و شیعه معلوم بشه چی هستند، بعد از جنگ جهانی گفته که باعث تفکیک کشورها و سقوط عثمانی شد و اون موقع درحق عراق و علی الخصوص کردها خیلی اجحاف شد چون شد کشور چند مذهب! به طور مثال ایران سرتاسر شیعه بود، غالب سوریه هم سنی بودند، اما مثلا کردها در سه کشور تقسیم شدند، ایران، عراق و سوریه. در حالی که بزرگترین قومیت در جهان هستند! و این شد محل اختلاف و عراق هم شد مرکز اختلاف چون تفاوت مذاهبش بسیار بیشتر به چشم میاد. و اینکه کاملا میشه رو این اختلاف مذهبی مانور داد. بعد از صدام میگه و ماجراهاش، و بعد هم از سقوط صدام، اومدن نوری المالکی شیعه که باعث عدم تحمل سنی هایی شد که همیشه روی کار بودند و کردها هم که همیشه استقلال طلب بودند و این شد بلای جدید! که دیگه داعش افتاد روی دور. و بعد میگه چرا داعش اینقدر قویه و چرا ایران باهاش مخالفه و چطور حمایت عربستان رو داره، و چی شد که اصلا داعش یهو از جا برخاست! کل ماجراش اینهاست اما جالب میگه. یعنی برای من که جذاب بود و همون دیشب یک ساعت کامل تقریبا داشتم میخوندمش!
اینجاست که آدم می فهمه که این دامن زدن به اختلافات مذاهب چه کرده با این دین و مکتب!
خوبیش اینه که کاملا نسبت به ایران، آمریکا و اختلافات عربستان وایران بی طرفه یعنی میگه که اختلاف دارند و نمیگه چرا! شاید چون نمیدونه! و اصراری هم نداره که امریکا رو بی تقصیر نشون بده هرچند که یه جاهایی تلاشش رو میکنه!

نکنید! شاید صاحبش راضی نباشه. حواستون باشه که ما بابت داشتنش پولی پرداخت نکردیم.
اونو فقط فرستادم که بخونید. همین و بس.
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۲۱ دُچــــ ــــار
تقصیر خودشونه که چیز کردن و ما نمیتونیم پول بریزیم به حسابشون :)
پاسخ:
به هر حال از ما گفتن بود.
۰۴ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۲۴ دُچــــ ــــار
اینجاست که آدم می فهمه که این دامن زدن به اختلافات مذاهب چه کرده با این دین و مکتب!


+ نکته اینجاست که طبق توضیح شما انگار از نقش حضور امریکا و ظلم هاش در شکل گیری داعش و ... چیزی نگفته و صرفا شرایط منطقه ای رو تحلیل کرده . درسته ؟ :)

پاسخ:
اگر آمریکا حضوری داشته، در همین دامن زدن به اختلافات بوده. و خب ایشون اینو نمیگه فقط توضیح میده که چی شد که اینطور شد!
دیگه نمیگه کی تحریک کرد، یا کی دامن زد و کی دامن نزد.
نقش آمریکا در عراق رو فقط در سقوط صدام میدونه که اونو هم به شدت تقبیح میکنه و میگه همین موضوع عامل تغییر شرایط و جنجال  در کشوری شد که جنبه ی دموکراسی رو نداشت به خاطر این اختلاف سلایق.
و بعد نقش نوری المالکی رو هم تقریبا پر رنگ میکنه که باعث دامن زدن به این اختلافات شده. میگه تا بودههههه در عراق شیعیان مظلوم بودن و سنی ها غالب. در حالی که اغلب عراقی ها شیعه هستند اما این یک باطن پذیرفته شده بوده. و وقتی نوری المالکی میاد رو کار، تصمیم میگیره (عمدا یا سهوا) حقوق از بین رفته ی شیعیان رو اعاده کنه، و این برای سنی ها قابل تحمل نبوده.
و لذا ماجراهای ترور پیش میاد، بمب گذاری های متعدد که به قول خودش از عراقی ها شنیده که دیگه کار به جایی رسیده بوده که وقتی صدای انفجار بمب میومده حتی ملت حرفهاشون با همدیگه رو هم قطع نمیکردن! (اینقدر طبیعی بوده انفجار بمب!:|)
و این بمبها رو سنیهایی میگذاشتن که از شرایط ناراضی بودن و از طرف عربستان (غول سنی) هم حمایت میشدن به خاطر همون "بترسید از هلال شیعه که در حال شکل گیری است!" (البته اینجانمیگه هلال شیعه میگه محور شیعه!) و البته جنگ سردی که میان عربستان و ایران در جریانه.
ایران، عراق، سوریه و حزب الله که یه محور شیعه رو تشکیل میدن و عربستان و سنیهای نامرد خیلی از این ابا داشتند (خب این ابایی هست که امریکایی ها بهش دامن زدند و از اونجا آب میخورد که در متن گفته نشده) و این میشه که دیگه داعش کم کم برمیخیزد برای از بین بردن هلال شیعه.
دیگه نمیگه که کی به این دامن زد. البته حق هم داره چون تحلیل گر سیاسی که نیست! ماجرا رو تعریف میکنه.
و اتفاقا میگه که آمریکا سعی کرد که دخالت نکنه (در زمان اوباما و بعد از خروجشون از عراق) اما خب دیگه همه گیج شدن که چه بکنند یا نکنند و آخر تصمیم گرفتند دخالت کنند! (خب امریکا هم همیشه سیاست دو پهلو در مورد داعش داشته و اینکه ما میگیم در شکلگیری داعش اثرگذار بوده چیزیه که آمریکا هیچوقت رسما بهش اذعان نکرده و از داعش هم حمایت نکرده)
البته من نمیدونم ایشون خودش امریکاییه یا انگلیسی!
از مقاله 
پاسخ:
نوشتم دیگه! خلاصه ش رو تو جواب کامنت دچار نوشتم.
۰۵ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۰۱ مامان محمدمهدی
ممنون که در جواب کامنتها خلاصه مقاله رو به اشتراک گذاشتی
لذت بردم از خوندن و فهمیدنش
پاسخ:
:)
قربانت.