ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4269.

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ب.ظ

امروز با کلی سلام و صلوات اومدم کنکور ثبت نام کنم،

و ناگهان متوجه شدم دانشگاه عزیزم(!) گرایش مورد علاقه ی منو امسال ندارههههه!

حالا من باید چه کار کنم؟!

:|



+مستر میگه از همین گرایش های موجود در یونی یکی رو انتخاب کن کنکور بده! :|

من میگم گرایش مورد علاقه خودمو شرکت کنم و شانسمو برای دانشگاه های تهران امتحان کنم.

چون رسماً امیدی به تهران ندارم، بی استرس کنکور میدم و مصاحبه!

فقط میشه یه تجربه و دیگر هیچ!

امیدم گشته ناامید بالکل!

چقدر وضعیت رشته ی ما تو کنکور بد شدههههه! شاکی ام واقعا :((
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۴
لوسی می

نظرات  (۱۳)

چه رشته ای عزیزم؟

پاسخ:
حالا چه فرقی میکنه؟ ;)
۰۵ آذر ۹۶ ، ۰۹:۰۱ پسر انسان
رشته ؟

+ در تحصیل علاقه مهم ترین شرط است و لا غیر
پاسخ:
نمیدونم :((
علاقه مهمترین شرطه اما برای من تهران رفتن یا هر شهر دیگه ای رفتن واقعا نشدنیه:(
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۰:۰۴ جنابــــــــ دچار
60 هزار و 500 تومن خرج کنی برای تجربه؟ :)
پاسخ:
خب تجربه ی بی ارزشی نیست تجربه ی حضور در مصاحبه ی دانشگاه های تهران.
خیلی بعیده اما به احتمال یک هزارم درصد اگر زد و قبول شدم چی؟ برم تهران؟ :|
خب مستر هم عقیده ش همینه که شانستو برای رشته ی غیرهمراه مشهد، امتحان کن! اومد و زد و قبول شدی نهایتش مشهد قبول میشی میری، اما اگر تهران قبول شدی تو تهران رفتن می مونیا!
ولی خدایی این رشته ها رو دوست ندارم :((
بعد من میخوام به هدفِ خودم برسم. این رشته ها دیگه اشباع شده ارزش نداره آدم بخونه!
شانسم برای تهران خیلی کمه چون رزومه م اونقدددددرها قابل توجه نیست که اساتید ناشناس تهرانی رو به پذیرش من راغب کنه، مگر اینکه رتبه ی یک کنکور بشم! که با این حجم مطالعه ای که من دارم قطعا شدنیه. :|
این رزومه برای دانشگاه خودم یا دانشگاه های پایین تر جوابگویه فقط! هههه هه!
نمیدونم چه کار کنم.
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۱:۰۶ جنابــــــــ دچار
 :) البته رشته مورد علاقه تون نمیدونم چیه ولی به نظر من که درمورد رشته هم مثل «پایان نامه» باز داری جوگیر میشی :)

+ با توجه به اهمیت مصاحبه، پیشنهاد میکنم اولویت رو بذاری دانشگاه خودتون
پاسخ:
بعله اینم حرفیه.
میدونین قبلاتر ها یه کنکور برای رشته مون میدادیم. گرایش رو تو مصاحبه معلوم می کردیم.
مثلا شما کنکور تاریخ میدادی، بعد که رتبه ت میومد گرایش ها و دانشگاه ها رو انتخاب میکردی بعد دعوت میشدی بعد میرفتی مصاحبه بعد یا یکیشو قبول میشدی یا هیچکدومو قبول نمیشدی دیگه.
الان شرایط فرق کرده.
شما دیگه نمیتونی تاریخ امتحان بدی بعد انتخاب کنی تاریخ ایران قبل از اسلام یا ایران بعد از اسلام یا تاریخ اسلام یا هرچی. الان باید همین الان یکیشو انتخاب کنی و کنکور بدی. بعد انتخابت خیلی محدود میشه دیگه. الان مثلا من فقط میتونم کنکور تاریخ اسلام رو بدم، و گرایش های همون رو انتخاب کنم مثل شیعه ی اثنی عشری و فرقه های تشیع و اینا. دیگه من نمیتونم تاریخ انقلاب اسلامی رو از قِبَل این کنکوری که دادم انتخاب کنم چون گرایشِ یک رشته ی دیگه حساب میشه و این خیلی خیلی دست و پای ما را بسته.
حالا فکر کنید من دوست داشتم تاریخ اسلام امتحان بدم و این رشته اصلا تو دانشگاه ما نباشه. و دانشگاه ما فقط تاریخ ایران بعد از اسلام رو داره و گرایش تاریخ انقلاب اسلامی. خب من حالا به خاطر شرایط ناچارم تاریخ ایران بعد از اسلام رو کنکور بدم. خب این خیلی ستمه!
در حالی که قبلا کنکور تاریخ میدادم و بعد با توجه به شرایط انتخاب میکردم که کدوم گرایش رو مصاحبه بدم. اونطوری شاید مثلا تاریخ انقلاب اسلامی (گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام) رو هم انتخاب میکردم تو دانشگاه خودم برای اینکه شانس قبولیم بالا بره و از دست نره، و شیعه ی اثنی عشری و اینها رو هم مصاحبه میدادم تو دانشگاه های دیگه. شاید آخرش همون انقلاب اسلامی رو قبول میشدم و جاهای دیگه قبول نمیشدم، اما خب لااقل شانسمو تو دانشگاه های دیگه هم امتحان کرده بودم برای رشته ای که دوست دارم.بعد تصمیم میگرفتم برم یا نرم.
اما الان اینطوری نیست. من حتی نمیتونم شانسم رو امتحان کنم! مگر اینکه یه سال الکی و دلخوشانه شرکت کنم شانسمو امتحان کنم  و بعد رزومه مو سنگین تر کنم آخرش هم برم تهران همون اثنی عشری بخونم! و یا اینکه بی خیال شم و از اول همون انقلاب اسلامی رو بخونم!
نمیدونم توضیحم چقدرگویا بود!
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۱:۱۶ مامان محمدمهدی
حالا تهرانو خیلی هم دست بالا نگیر:))
بنظرم که اگه بخونی و رتبه ت خوب شه شانست بالا میره منتهی برفرض تهران قبول شی چطوری میخوای رفت و امد کنی؟:)
من حاضرم اینجا کمکت کنم و یه خونه در اختیارت بزارم یا اصلا اون روزایی که میای تهران، همسرو بفرستم بره خونه مامانش و تو و بچه ها بیایید خونه ما:) چه شود:)) کلی حال میکنیم
پاسخ:
خب کلا تهران دست بالا هست دیگه! مخصوصا تو رشته های ما!
مثلا من شنیدم که مشهد تو رشته ی ریاضی و فیزیک علوم پایه خیلی وضع خوبی داره و گاهی از تهران هم برتره، اما برای رشته های ما چنین نیست.
بعد چند تا نکته هست که تو دکترا معمولا اساتید ترجیح میدن که دانشجویان ارشد خودشون رو قبول کنن، یا ارشدهای دانشگاه های بالاتر یا رتبه های خیلی تاپ و رزومه های سنگین.
خب من نه دانشجوی ارشدشون بودم، نه دانشگاهم از اونها بالاتره، و نه رزومه م خیلی سنگینه. که حالا اونو میشه سنگین کرد اما یه سالی زمان لازم داره.
بماند که کلا دانشجوی شهرستان که اقامت تهران نداشته باشه هم برای اونها امتیاز منفی حساب میشه چون اونها دانشجوی تمام وقت میخوان.بعد فکر کن بگم بچه هم دارم! که خودش باز امتیاز منفیه کلا! در نتیجه شانسم کمه. نمیگم محاله، اما شانسم خیلی کمه.
بعد مشکلِ بزرگ من کم بودنِ شانس قبولی نیست. مشکل من فقط عدم امکان رفت و آمده. وگرنه اگر این امکان وجود داشت حاضر بودم یه سال کنکور رو به تعویق بندازم و رزومه م رو سنگین کنم و رتبه ی تاپ هم بیارم (در حقیقت هزینه ی عملیشو رو بپردازم) و برم تهران کلا و به عشق و علاقه ی تحصیلیم برسم :) و بعد شانسم رو هم برای کار افزایشِ چشمگیری بدم. یعنی هرجور حساب میکنم تهران چیز دیگری است اما خب امکان رفت و آمد نیست :((


+اینو میخواستم از اول بنویسم گفتم بذار توضیحات رو بدم بعد بنویسم:
بسمه تعالی
آآآآآه قلبم...
یعنی فقط اینو میتونم بگم دوست مهربووووون :)
حالا که اینطور شد مشهد اومدی بیا خونه ما! برات کیک می پزم :))
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۱ جنابــــــــ دچار
یعنی الان هر گرایشی خودش کد مختص به خودش رو داره توی دفترچه؟ !
پاسخ:
دسته بندی شده. گرایش ها تقسیم شدن مثل قبل نیست که یه تاریخ امتحان میدی و ده تا گرایش! الان سه تا کنکور تاریخ هست که اون ده تا گرایش تو اینا تقسیم شدن. یعنی هر رشته ای از تاریخ امتحان بدی به اندازه ای که میتونی مهندسی رو برای مصاحبه انتخاب کنی، به همون اندازه هم میتونی گرایشهای اون یکی تاریخ رو هم انتخاب کنی! :|
بعد خوش انصافا نمیذارن دو تا شماره سریال بخری و دو تا کنکور بدی!
مثلا تو ارشد میشد دو تا کنکور داد. یا تو کارشناسی میشد هم رشته ی خودتو بدی هم رشته ی زبان و هنر مثلا. اما الان تو دکترا نمیشه دیگه فقط یکی! :|
یعنی قشششششششنگ دست و پای ما رو بستن!
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۱ جنابــــــــ دچار
احساس میکنم شما داری به من القا میکنی که رشته ام تاریخه! :))
پاسخ:
:))
رشته ی من تاریخه؟؟! :))
حالا چه فرقی میکنه؟ :)
۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۵ جنابــــــــ دچار
نه رشته ی من
چون دارید برای من تاریخ رو مثال می زنید تا راحت تر متوجه بشم! :))
پاسخ:
:))
نهههه رشته ی شما رو که میدونم.
فقط به گرایشهای تاریخ مسلط تر بودم برای توضیحات :))
یه ذره حس کنجکاوی


بنظرم فقط به علاقت فکر کن
پاسخ:
عزیزم قابل درکه ببخشید واقعا.

هعی!
اگه این که گرایشارو تغییر دادن اینجا نگفته بودی و منم دیروز نخونده بودم، همسر اشتباهی و به روال سالهای قبل داشت ثبت نام میکرد:/ خیلیییی ممنون نجاتش دادی:))))
پاسخ:
از پارسال اینطوری شده یعنی امسال دومین ساله.
من که بدجور گیر کردم تو این وضع! :((
حالا ان شالله همسر شما موفق باشه :)
رشته همسرم نسبت به پارسال هم تغییر کرده بود:/
پاسخ:
هههه هه! شما بدتر از ما! :))
هی رشته عوض می کنین :)
کلا چندساله بدجوری درگیرن با کنکور دکترا
اصلا قبل از ثبت نام نمیشه برنامه ریزی خوبی کرد!
من صبر میکنم اگه به ثبات رسید شااااید کنکور دادم:))))
همسر من که هنوز چیزی نخونده و برنامه شو انداخته به سال بعد بیشتر. ولی دوباره سال بعدم در ابهامه! الان با این تغییری که دادن پنجاه درصد درسایی که باید بخونه تغییر کرده! حیف دویست تومنی که پارسال از نمایشگاه کتاب تست خرید نزاشت من خرید کنم درست:)))))
پاسخ:
آره واقعا درگیرن. هم با کنکور دکترا، هم با جذب هیئت علمی. والا رشته ی ما فقر عجیبی در هیئت علمی داره اما اصلا جذب نمیکنن. به قول استادمون میگه زمان ما به نیم برگ مقاله ی فارسی هیئت علمی میشدیم تازه ازمون می پرسیدن تهران دوست داری بری یا کجا؟! الان بیچاره ها میان ده تا مقاله ی پژوهشی دارن اما چون داخلیه همه رو خط میزنن! میگن جی سی آر بیار! :|
راستش من انگیزه ای دیگه برام نمونده. نه امسال نه هیچ سالی. چون رشته ای که میخوام تو دانشگاه ما نیست اصلا! :(
و مدیرگروهمون هم گفت در کوتاه مدت هم اصلا نمیاد بهش فکر نکن.

:)))
۰۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۰۴ مامان محمدمهدی
هووووم کیک:))
تو هم بیای من واست پیتزا میپزم
جدیدا رفتم تو کارش و به مهمونام از دم(خیلی نزدیک و کمی نزدیک و دور)پیتزا میدم:)

پاسخ:
واااای :)
چه شیک و مجلسی :)
با همین خمیری که من گفتم؟ :دی