ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4340.

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۲۱ ق.ظ

در شعار مرگ بر آمریکا

آرزوی حیات و زندگانی نهفته است.



+صحبتهای امروز حاتمی کیا در جشنواره ی فیلم فجر رو دوست داشتم:

"من یک فیلمساز وابسته ام! :)"


+عیدتون مبارک :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۳
لوسی می

نظرات  (۱۱)

۲۳ بهمن ۹۶ ، ۰۹:۲۰ اقای متحیر
یعنی زد رشیدپور رو ترکونداااا
این قسمتش خیلی جذاب بود!
پاسخ:
:)) 
البته من فکر میکنم اگر اسم نمی برد اثرگذارتر بود چون رشیدپور تریبون رو در دست داشت.
عید شمام مبارک. ولی چه عیدیه؟
پاسخ:
۲۲ بهمن دیگه. عید انقلاب :)
بقول شیخ ما:

فقری
فخری :)
پاسخ:
بله ولی ربطش چیه؟
۲۳ بهمن ۹۶ ، ۱۳:۰۱ زمستان ‌‌..
به نظرم در شعار مرگ بر آمریکا جهل مرکب هم نهفته است!
و تعصب بدون فکر! 
این پست رو بخونید
http://salman37.blogfa.com/post/196

پاسخ:
البته بهتره به هم و به عقاید هم توهین نکنیم، این به اخلاق نزدیک تره..
مرگ بر امریکا هیچ تعصبی توش نیست اتفاقا!
پست رو هم دیدم. هرچند اون جمله(بنگر که چه میگوید، ننگر که که میگوید) بسیار حکیمانه و خردمندانه ست اما مرگ بر امریکا با چون فلانی فرموده است توجیه نمیشود!
خب امروز 23 بود. :)
فکر کردم امروز عیده.
تاحالا ندیده بودم بگن عید 22 بهمن. :))
پاسخ:
نه دیگه من نصفه شب نوشته بودم مثلا! هنوز صبح 23م نشده بود! :دی
"میلیونها مردم هر سال ۲۲ بهمن در سرتاسر کشور به خیابانها می‌آیند؛ آنها عید انقلاب و سالروز انقلاب و یادبود انقلاب را اعلام می کنند، معنایش این است که انقلاب، قائم به ایمانهای آحاد مردم است.
۱۳۸۸/۱۰/۲۹

جشن انقلاب بر شما مردم مبارک باد و بحمدالله مبارک شد؛ جشن بیست‌ودوّم بهمن یک جشن عمومی بود در سرتاسر کشور. من قبل از بیست‌ودوّم بهمن عرض کردم که ما دو عید در پیشِ‌رو داریم:(۳) یکی عید انقلاب است که بیست‌ودوّم بهمن بود،...
۱۳۹۴/۱۱/۲۸"

گوش نمیکنید دیگه! :دی البته کسی گوش نمیکنه کلا! وگرنه انصافاً ادبیات رهبر یک مملکت نباید اینقدر غریب باشه. آخه اصلا هم تعبیرشون جدید نیست.
البته شما رو نمیگم ها! کلا میگم. این در آحاد جامعه، از مذهبی و ولایتمدار تا غیرمذهبی و ولایت ستیز هست. کلا کم هستند کسانی که با ادبیات رهبری و تزهای رهبری و اصلا وظایف رهبری و شأن رهبری آگاه باشن!
عید انقلاب :)
به نظر من آقای حاتمی کیا بیشتر انتقادشون بهانه بود و ناراحتیشون بابت چیز دیگه ای بود انگار  ...
وگرنه اگر حاتمی کیا که همیشه چه از نظر معنوی و چه مالی و چه تبلیغاتی حمایت شده ، بخواد از بی عدالتی ها گله کنه ، باقی فیلم سازها چی باید بگن دیگه ؟؟؟ :) 
خیلی از فیلم ساز ها هستن که سال هاست دنبال تولید فیلمن ولی با کسری بودجه مواجهن و هزار و یک مشکل دیگه... اونا چی بگن دیگه ؟؟
+من فیلم رو ندیدم ولی هرچی نقد خوندم نقد مثبت بوده راجع به فیلم ایشون ... در کل هم اغلب فیلم هاشون رو میپسندم و تا اسم حاتمی کیا بیاد من تو صف بلیطم برای دیدن فیلمش...
حالا یک منتقد مخالف درومده ... مگه آسمون به زمین میاد ؟ 
راستش دیشب اصلا خوشم نیومد از این کارشون ... 
نه با وابستگیش مشکلیه ، نه با فیلمهایی که اغلب دوست دارمشون ... 
ولی با این داد و هوار ها و اعتراضات و لوس بازی ها موافق نیستم...
خصوصا جایی که صراحتا از رشید پور اسم برد...  که کاش نمیبرد... 
امیدوارم از اون دوره ای که بخوان سر زیر اب کنن و رشید پور رو دیگه نبینیم گذشته باشه و فقط به یک گفتن اسم خشک و خالی و تذکر ختم بشه...
انتظارم از حاتمی کیا برخوردی کمی متواضعانه تر ، کمی سنگین تر ، کمی بزرگ منش تر بود نسبت به این مسائل ... 


پاسخ:
سلام خانم دکتر. چه خبر از اینورا :)
ممنون از نظر جامعت. :*
آره من هم با اینکه از رشید پور اسم برد موافق نبودم.
اما به نظرم گلایه ش بحث دیگری داشت. بحث بودجه نبود! خودش گفت که من سی ساله که روی این سن میرم و میام!
منظورش این ادبیات بود! یعنی گله ش از این ادبیاتی بود که به گفته ی او، امثال رشیدپور جا انداختن: فیلمساز مستقل، فیلمساز وابسته!
داشت میگفت من به وابستگی به نظام افتخار میکنم. چرا باید در جمهوری اسلامی این ادبیات به کار بره و از مستقل بودن و حامی نظام نبودنِ فیلمسازها به عنوان یک نکته ی مثبت یاد بشه؟!
در نظامی که براش ملت خون دادن چرا یک فیلمساز معتقد، باید به خاطر وابستگی و علاقه ش به نظام احساس طرد شدن داشته باشه. مسئله ی حاتمی کیا بودجه نبود، مسئله ش ایجاد دو دستگی در اجتماع و طرد شدنِ حامیان نظام توسط ادبیات عجیبی بود که جدیدا سلبریتی ها و سینمایی ها راه انداختن.
خب مثلا یادمون نرفته که وقتی تو خندوانه امین حیایی و ژوله تو مسابقه ی خنداننده شو به هم رسیدن، یهو یه هجمه ی عجیب و بی ربطی ایجاد شد از اینکه امین حیایی بازیگر "وابسته"ست (فقط چون تو فیلم حامی نظامِ قلاده های طلا بازی کرده بود!) و ژوله نویسنده ی "مستقل!" و اپوزیسیون!
درسته که هر دو این جهت گیری های سیاسی رو نفی کردند اما چرا مثلا همین امین حیایی به گفته ی خودش بعد از بازی تو یه فیلمِ مطابق میل نظام(!) باید از کارهای زیادی کنار گذاشته بشه تا اینکه مثلا دولت عوض بشه و کلی تلاش کنه که من بازیگر وابسته نیستم!
من برداشتم از صحبتهاش اینها بود نه بودجه، نه حمایت دولتی!
و خب گفتم که با نام بردنش از رشیدپور کلا موافق نبودم.
خب راستش من به سینمایی ها و سلبریتی ها حق میدم... 
اگر شرایط برای تک تک این افراد یکسان بود ، کسی حرفی نمیزد...
بحث اینه که واقعا شرایط شخصی مثل حاتمی کیا با مثلا همین ژوله ای که شما گفتین ، یکی نیست... مالی ، اعتباری ، تبلیغاتی ، همههههه چیز در اختیار یک نفر و یک عده ی خاص باشه و خب ... 
خب خیلی طبیعیه که اعتراض بشه... دو دستگی بشه... 
به قول حاتمی کیا واژه سازی شه... خب حرصت میگیره ببینی یه کار قوی داری و سه ساله تو بودجه اش موندی مثل مهرجویی... یا فیلمت الکی الکی توقیف مونده ... یا ممیزی خورده ... اونوقت یکی همه چیزش فراهم ... اگر فیلمساز باشی خب قطعا حرصت میگیره ... 
اگر برای حاتمی کیا و امثالش اسمی داره تبعیض میشه برای خیلی های دیگه عملا و رسما داره تبعیض میشه! 
بیان برای همه یک بستر فراهم کنن ، یک شرایط فراهم کنن ، اونوقت خیلی از این جایگاه ها میبینیم تغییر میکنه ... 
تمام این جوایز صاحبانشون تغییر میکنه ... 
اگر فرصت برابر بود ، دیگه دو دستگی ای نبود ... 
فرقی هم نمیکنه ها... متاسفانه چه نظام شاهنشاهی باشه ، چه جمهوری اسلامی ایران باشه و یا هر چیز دیگه ای ، وابستگان امکانات بیشتری در اختیار دارن... و طبعا براشون واژه سازی میشه ، دو دستگی میشه و... 
و حتما و قطعا علاوه بر مستقلین ، عده ای از همین وابستگان هم متضرر میشن... 
چاره اشم اتوپیا س که شرایط برای همه یکسان باشه ... 
+کاش شرایط برای همه از هر نظر یکسان بود :) 
+در هر حال از ابراهیم حاتمی کیا شخصا انتظار دیگه ای داشتم... ولی همچنان منتظرم فیلم جدیدشون بیاد و ببینمش :) 
پاسخ:
طبیعیه که وقتی کسی برای پیشبرد اهداف هر نظامی فیلمی میسازه یا کتابی می نویسه یا هرچی، از جانب اون نظام حمایت بشه. حالا یا حمایت مادی و پولی هست یا روانی.این که بحثش جداست و اصولا مبنا و پایه ی همه ی مراودات اجتماعی هست: "منافع مشترک=سرمایه گذاری مشترک!"
اما اینکه بیان اهداف یک نظام اینقدر مطرود حساب بشه و اونهایی که برای بیان اهداف یک نظامی فیلم می سازن آدمهای سخیفی به حساب بیان این درست نیست واقعا. بستگی به اهداف اون نظام داره.
اگر یک فیلمساز برای اهداف یک نظام فیلم می سازه و اهداف اون نظام هم مقدسه، پس این کار بدون اشکاله. نباید الفاظ نامناسب براش ایجاد کرد.
منظورم اینکه که ملاک درست بودن یا نبودنِ یک وابستگی، خودِ "وابستگی" و "استقلال" نیست. استقلال به خودی خود که مقدس نیست، استقلال وقتی مقدسه که آدم از زیر فشار و استعمار و استثمار خارج بشه. وگرنه اگر شما با استقلال طلبی باعث ضعیف شدنِ جبهه ی حق میشی خب بهتره استقلال رو بی خیال بشی و حق رو حمایت کنی و چند دستگی ایجاد نکنی. انصافاً وابستگی به این نظام نه از همه ی ابعاد دولتی و غیردولتی، ولی در خیلی از جنبه ها، مقدسه و باعث حمایت از حقه و نباید این رو به یک  جنبه ی منفی تبدیل کنیم.
حالا من نمیخوام بگم که همه چیزِ این نظام درسته و اگر فیلمی توقیف میشه پس حتما مشکلی داشته و هیچ غرض سیاسی نامردانه ای پشتش نیست، چرا هست، اما خب این توقع هم که شرایط برای همه از هر نظر یکسان باشه یک نظام لیبرال رو شکل میده که با عقاید ما یکی نیست و البته فکر نمیکنم اصلادر دنیا چنین چیزی موجود باشه هنوز. حتی بین نظامهای مدعی لیبرالیسم!
سلااام سلاام :)) 
من همیشه میخونم شما رو :) 😍
پاسخ:
سلام سلام :)
قربون شما :)
خوب شد کامنت گذاشتی چون من قبل از دفاع که فالویینگ هامو حذف کرده بودم دیگه منتظر بودم یکی یکی کامنت بذارم فالوشون کنم :)
فقر
یعنی وابستگی
یعنی ربط

یعنی «عین ربط»

http://www.wikifeqh.ir/%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%86_%D9%81%D9%82%D8%B1_%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%DB%8C
پاسخ:
فقر یعنی وابستگی؟!
تعبیر جدید و جالبی بود برای من. البته در لغت فارسی منظورمه. بله در این تعبیر کاملا که هیچ، عین ربط بود :) فقری فخری :)
حالا این ویکی فقه رو هم می خونم. مرسی
نمیدونم من حس میکنم واقعا اونقدر که میگین مطرود مطرود اینچنین نیست و کاملا برعکسه ...
مطرود دقیقا نقطه های مقابل اینهان :)) ...
+بعله همچین چیزی در دنیا متاسفانه وجود نداره 
وگرنه این همه داد و قال و بی انصافی و نادیده گرفتن ها نبود 
پاسخ:
به لحاظ حکومتی و دولتی که اونها مطرودن،
اما به لحاظ اجتماعی تریبون به دست ها دارن سعی میکنن اینها رو مطرود کنن! هههه هه! کلا دعواست :))

+بله :(
قربون تو 
ی کم گرفتار شدم این مدت 
نتونستم برا دوستان نظر بذارم زیاد ❤
پاسخ:
:**
ان شالله همه ی گرفتاریهات مثبت و قشنگ باشه :)