ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4379.

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ

وقتی کسی فوت میکنه چرا باید به جای قرائت فاتحه،

یک دقیقه سکوت کنیم؟

با این سکوت بیشتر بهش لطف میکنیم یا با قرائت فاتحه؟



+ قشنگ داریم تو فرهنگ غرب غرق میشیم.

+قبول دارم در رخدادهای بین المللی نمیشه درخواست قرائت فاتحه داشت!

منظورم اتفاقات داخلی بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۷
لوسی می

نظرات  (۹)

۲۷ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۳۴ مامان محمدمهدی
حالا کی اینکارو کردخ؟
بنده خدا متوفی
پاسخ:
همه!
تو تلویزیون نگاه کن! تو همه ی اجتماعات ما همین داره جا میفته. اوج همدلی با بستگان متوفی همینه! :(
من تا حالا ندیدم :دی 
پاسخ:
الحمدلله! امیدوار شدم :)
من تلویزیون نمی‌بینم معمولا و اینجور چیزی ندیدم.
ولی خوب نمیشه یک دقیقه یا حتی پنج دقیقه سکوت کنیم و بعد سی ثانیه فاتحه بخونیم؟ یا برعکس؟ اون یک دقیقه واسه خودمون که فک کنیم ما هم جامون همونجاس که اون متوفی الان اونجاس!
پاسخ:
نه! فقط قرائت فاتحه به سبک مسلمانان.
کلا مشابهت ورزی به کفار جایز نیست با هر نیتی که باشه.
۲۷ اسفند ۹۶ ، ۱۰:۰۵ محمدرضا .....
یک دقیقه سکوت!
خیلى عجیب است! ما از یک طرف مى ‏گوییم مسلمانیم و وابستگى خودمان را به دین اسلام اعلام مى‏کنیم، بعد در حساسترین مراکز کشور ما مثل مجلس شوراى ملى و مجلس سنا ژست مادیگرى به خودشان مى ‏گیرند، چطور؟ یک رفیقشان را از دست مى ‏دهند بعد یک نفر مى ‏آید اعلام مى‏کند: فلان کس، دوست عزیز ما، از میان‏ رفت، فعلًا در میان ما نیست، پس یک دقیقه سکوت اعلام مى ‏کنیم. بعد یک دقیقه «صُمٌّ بُکْم» مى ‏شوند. «یک دقیقه سکوت اعلام مى ‏کنیم» یعنى چه؟! این سکوت چه اثر و فایده‏اى دارد؟ مى‏ خواهد بگوید من به قیامت و به مغفرت و طلب مغفرت و این حرفها اعتقاد ندارم، یک دقیقه سکوت. این یک دقیقه سکوت را آدمهایى درآوردند که اساساً به این حرفها اعتقاد نداشتند. در یک کشور اسلامى که براى یک نفر میّت اظهار تأسف مى‏خواهد بشود که شکلش نباید یک دقیقه سکوت باشد.
گفت: «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام»؛ هیچ معلوم نیست که اصلًا ما مسلمانیم یا نامسلمان، به خدا اعتقاد داریم یا نداریم؟ قیامت را اعتقاد داریم یا منکر هستیم؟ هیچ وضعمان معلوم نیست، فقط تقلید محض، چرا؟ چون در دنیاى اروپا براى مرده‏ هاى خودشان یک دقیقه سکوت مى‏کنند. چرا مى‏ترسید؟! مسلمانم، او مرده است، براى مسلمان طلب مغفرت باید کرد، یک سوره کوچک قرآن باید خواند؛ حمدى مى‏ خوانیم، سوره‏اى مى ‏خوانیم، یا چهار تا قُلْ هُوَ اللَّه مى‏ خوانیم یا یازده تا قُلْ هُوَ اللَّه مى‏خوانیم یا هفت تا انّا انْزَلْنا مى‏ خوانیم. بچه‏ هاى ما وقتى که بشنوند براى مرده ‏هاى ما در مجلس شورا و مجلس سنا یک دقیقه سکوت اعلام مى‏ کنند چه فکرى مى‏ کنند؟! معاد اصل است ولى این شعارها را باید حفظ کرد.

منبع:
کتاب پانزده گفتار
بحث لزوم تعظیم شعائر
استاد شهید مطهری

پاسخ:
متشکرم.
به نظرتون میتونم ایده هامو منتشر کنم و مطهری ثانی بشوم؟ :)
من که راضی نیستم
برای من باید توی اون سکوت یه صلواتی چیزی بفرستید!!
پاسخ:
خدا عمر طولانی و با عزت بهتون بده.
۲۷ اسفند ۹۶ ، ۱۱:۱۹ میرزا مهدی
پریشب یه عروسی دعوت بودم تو قسمت آقایون یکی داشت میخوند. یهو چشمش خورد به مداح محله . پیج کرد و اومد رو استیج و میکروفنو داد بهش و گفت شما بخون. مداحه گفت منو معمولا برای عزا دعوت میکنن. ولی یه فاتحه برای شهدا بفرستین و بعد یک دقیقه دست بزنین. ملت صلوات هم نفرستادن چه برسه پاشن یک دقیقه دست بزنن. (این یادم اومد و گفتم که یه چی گفته باشم) ببینید یه چیزی شنیدن. و نمیدونن جایگاهش چیه. تو فرهنگ غرب یک دقیقه سکوت یعنی تمام احترامی که میشه برای یک نفر قائل شد. اما تو فرهنگ ما که مسلمان هم هستیم، فاتحه بسیار زیاد توصیه شده. و شما خودتون خوب تر میدونید. این اساتید یه چیزی شنیدن و نمیدونن چی هست و هر جایی به کار میبرنش. یارو مادرش فوت کرده بود دوستش میگفت انقدر زار نزن خارجیا رو ببین. برو یه گل بنداز رو تابوتش بیا عقب. دوستش هم عر زدنو رها کرد یه دسته گل زرد انداخت رو مادرش. به همین سادگی..... انقدر از این چیزا هست که..... 
پاسخ:
بله دقیقا. من نمیخوام بگم رسم اونها بده! ولی برای ما مسلمانان بده! چون به چیزی بهتر از اون اعتقاد داریم.
قطعا اونها با یک دقیقه سکوت میخوان احترام رو برسونن اما ما میتونیم با صلوات و فاتحه خیرات برسونیم.
متاسفانه تقلید زندگیمونو گرفته و از خودمون هیچ هویت و استقلالی بروز نمیدیم :(
یک دیقه فاتحه :دی
پاسخ:
بله اینم میشه! خیرات بیشتری از یک فاتحه رو ایجاد میکنه! :)

+چقدر بده که من گاهی دوستان وبلاگی رو با هم اشتباه میگیرم! :|
سلام :)

ای کاش آیین های خودمون حفظ بشه ...
پاسخ:
خودمون باید حفظشون کنیم. و اگر ما نخوایم هیچی حفظ نمیشه.
سلام.
فرهنگ ما دیگه چیزی ازش نمونده تیکه تیکه از فرهنگ‌های مختلفه، ادعامون یه چیزه، پوششمون یه چیزه، اینم که بحث فاتحه خوندنمون :/
پاسخ:
بدیش اینه که هیچکدوممنون هم دلمون برای فرهنگمون نمیسوزه و از کنار همه ی بی فرهنگیها با سکوت رد میشیم. کاش سکوت بود، گاهی حرفهامون در راستای تشویق هم هست! نمیدونم منتظر چی هستیم برای شروع کردن از خودمون؟