ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4386.

دوشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ب.ظ

شادی یا غم فی نفسه هیچ اصالتی در ارزشمندی ندارند.

نمیشه گفت بهتره بیشتر شاد باشیم یا بیشتر غمگین باشیم.

غم و شادی فقط به واسطه ی "انگیزه" ی ایجاد و شکل گیریشون

ارزشمند و یا سخیف میشن،

و با همین ارزشی که از انگیزه دریافت می کنند بر روح انسان اثر میذارن.




+از سری فرمایشات لوسی می در بحث با کسی که میگفت شادی از غم بهتر است! :)

+اینجا گذاشتم تا شما هم نظر و برداشتتون از این دو احساس و واکنش انسانی رو بگین.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۳
لوسی می

نظرات  (۱۳)

هر دو برای تکامل آدم لازمه ...

سلام :)
پاسخ:
فکرنمیکنم خودشون فی نفسه نقشی در تکامل آدمیزاد داشته باشن!
اینکه الکی بخندیم یا الکی گریه کنیم!
:|
و علیکم السلام :)
یعنی بعضی وقتا شده با یه غم یا گریه چنان بهجتی بهم دست داده که با شادی نداده! منظور ما این نیست که پس غم بهتر است از شادی، این است که غم داریم تا غم، شادی داریم تا شادی و حتی غم داریم تا شادی و شادی داریم تا غم! هر موقعیتی رو میشه از پینجاه و پنج جهت مختلف غم و شادیش رو با هم مقایسه کرد!

+ این فرمایشات شما رو فک کنم از زبان یکی از بزرگان هم شنیدم، ولی یادم نیست کجا!
پاسخ:
آره منم همین فکر رو میکنم اگر انگیزه و علت ایجاد یک حس صحیح باشه عامل آرامش روحه. حالا چه خنده و لبخند باشه چه گریه و اشک.

+نگو!!! به مستر میگفتم انقدر از این حرفها بهم میگن (که این حرفت مثل فلانی بود یا فلانی هم مثل اینو گفته یا از این حرفها) بهتره یه کتاب بنویسم افکارم رو منتشر کنم و نقش همون عالمها رو بازی کنم! بعد مستر میگه شک نکن به جرم سرقت علمی و کپی برداری از نوشتار سایرین میگیرنت! :|
خب این درسته آیا؟؟! این انصافه؟ :|
فکر نکنم و نطق نکنم سنگین ترم! :))
منظور من خنده و شادی الکی نبود ...
غم و شادی ، بیم و امید ، خوف و رجاء جزءلاینفک زندگی ما هست ... درک صحیح از این موارد هست که در تکامل نقش داره ...
پاسخ:
اوهوم.
سلام
بنظرم مثال بارزش اینه کسی که با آزار بقیه شادی میکنه
و کسی با غم دیگران ناراحت میشه و برای کمک بهشون تلاش میکنه
طبیعتا شادی یا غم هر چقدر کوچیک ولی واقعی و با علت درست حتما در جای خودشون اثر مثبت در روح دارن
پاسخ:
بله منم با شما موافقم :)
سلام :)
سلام
سال نو بر شما مبارک.

مهم علت و مبنای شادی و غم ما هست. شادی و غمی که جهت الهی داشته باشه ممدوح هست.
اما شادی و غم برای دنیا مذمومه
همچنین غصه خوردن برای امور دنیا.

در قرآن ذکر شده غصه طعام اهل جهنم هست، پس چنین حالتی مذمومه.

وَ طَعاماً ذا غُصَّةٍ وَ عَذاباً أَلیماً (13) مزمل

 و غذایی گلوگیر و عذابی پردرد است.

در عین این که در آیات مختلف تکرار شده که اولیاء الهی خوف و حزنی ندارند.


در روایت هم ذکر شده هنگامی که بسیار خوشحالید و هنگامی که بسیار غمگین هستید به قبرستان بروید تا ببینید همه این ها میگذرند. یعنی بین غم و شادی های دنیا هم باید تعادل ایجاد کرد.


پاسخ:
بله نظر منم همینه.
ما سال نو رو به هم تبریک نگفتیم؟
سال نو مبارک شما :)
سلام سلام. :)
فک کنم انصاف باشه :)))))
پاسخ:
نه نیست واقعا :(
همیشه شاد بودن یا همیشه غمگین بودن خیلی یکنواخت به نظر میرسه ... 
اصلا کنار هم معنی پیدا میکنن... 
پاسخ:
خب این که بعید میدونم اتفاق بیفته. که همیشه شاد یا غمگین باشیم.
یه جای میخوندم که غم و شادی به خاطر دغدغه است!
و دوری و نزدیکی از اون چیزی که دغدغه اش رو داری

شایدم نظر خودمه... نمی دانم

پاسخ:
نمیدونم! زیادی فلسفیه باید بهش فکر کنم.
خب من فک میکنم الکی شاد بودن از الکی غمگین بودن خیلی بهتره.
و با دلیل شاد بودن هم از با دلیل غمگین بودن بهتره.
البته نمیدونم چه نوع غمی مد نظر توعه... به علاوه اینکه من از عرفان و این چیزا هم سر در نمیارم. :)
پاسخ:
خب در مقایسه اگر بخوایم بگیم منم جمله اولت رو قبول دارم. به خاطر تأثیرات فیزیکی ای که خنده ایجاد میکنه.
اما دومی رو نه زیاد. چون اون دلیل ارزشش رو تعیین میکنه.
هر غمی یا هر شادی ای.
راستی امروز بهت فکر میکردم که اولین نوروز متاهلیت چطوریا بوده؟ :)
ان شالله خوب و خوش بوده. :)
شبیه نوروز نبود زیاد!! البته من چون خاله بازیای عیدو دوس ندارم بهم خوش گذشت.
خوبیش این بود که کنار جو بودم. :)
پاسخ:
همینش خوب بوده دیگه :)
چقدر عاقلانه حرف میزنی تو
پاسخ:
سلام سلام :)
خوبی؟ امروز بهت فکر میکردم.زیارتت قبول. به این فکر میکردم که رفته بودی کربلا و آیا یادت مونده که سلام منم برسونی یا نه! به اینکه قرار بود برات پیام بذارم :)
مرسی گله تو همیشه به من لطف داری :*
۱۵ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۱۴ مامان محمدمهدی
شاید مثال واضحش غمیه که ناشی از مصیبتهای وارده بر معصومین علیهم السلام در ما ایجاد میشه، باشه
پاسخ:
بله دقیقا.
ممنونم
کلی یادت بودم. اتفاقا چند بار از طرف خودت، پسرات و همسرت سلام دادم
پاسخ:
وای راست میگی؟ خیلی ممنونم ازت. ان شالله زیارتت هم قبول باشه :)