ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4407.

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۰۳ ب.ظ

چقدر شام درست کردن کار سختیه!

من معمولا شام درست نمیکنم و غذاهای سبک و یهویی و سرد میخوریم و نهایت شاممون دیگه کوکو و املته،

اما دو شبه که دارم شام می پزم و واااااقعا خسته میشم!

خیلی انرژی میگیره!

تازه امشب هم شام پختم هم ناهار فردا رو،

قشنگ پدرم رو در آورد.

آقایونی که خانمهاتون هرشب شام می پزن قدرشونو بدونین.

:)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۸
لوسی می

نظرات  (۲۴)

۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۵۸ صـــا لــحـــه
هر شب شام
هر روز ناهار 
:(
این وضع منه. کهنه خوری کم داریم
پاسخ:
آره ما هم اصلا کهنه خوری نداریم. اما شام نمی پزم کلا. 
وای خیلی سخته طفلک شما‌. حالا با ناهار و شام همیشگی بعد چاق نمیشین؟
میگن شام رو سبک بخورین، ولی برای ما وعده‌ی اصلیِ غذاست، نهار هم اغلب می‌پزیم. بعد میگیم خدا به اونایی که ماه رمضون هم شام می‌پزن هم سحری رحم کنه!
پاسخ:
نه اتفاقا اطبای سنتی میگن ناهار رو سبک بخورین و بلکه اصلا نخورین، و شام رو مفصل بخورین. البته سرِ شب.
مگه کسی هست که شامِ رمضان و سحریش متفاوت باشه؟؟!
ما که شام نمی پزیم تو رمضان هم اصلا. همون افطارمون کفایته. اما میدونم بعضیا شام هم میخورن. خب احتمالا بیشتر درست میکنن سحری هم همونو میخورن دیگه! نه؟
۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۰۷ صـــا لــحـــه
نه. تکنیک ها و قلق های کار رو فهمیدم.... من اصلا سبک خودم رو تو آشپزی دارم. (تعریف از خود و یک ریای درسته ) کلا نیم ساعت یا کمتر زمان میبره هر وعده.
ولی واقعا اگر شام یا ناهارمون آماده باشه به هزار تا کار دیگه میرسم...
پاسخ:
پس لطفا به ما هم بیامووووووز :)
آره واقعا غذا پختن وقت گیر ترین کارِ یک خانم خونه ست!
من فقط میرسم شب ها نهار فردام رو حاضر کنم :دی :)) 
فک کن میشینم نون پنیر میخورم بعد زرشک پلو با مرغ میره تو یخچال برا نهار :)) 
ما هم کلا شام درست نمیکردیم هییچ وقت ... نهایتش تخم مرغی چیزی ... همیشه حاضری ... :دی 
پاسخ:
خب چرا ناهار فردا رو بیشتر نمی پزی که همون موقع هم بخوری؟ غذای تکراری دوست نداری؟ مثلا یه ران بیشتر بذار همون شب خوراک مرغ بخور :)
آره ما هم اهل شام پختن نبودیم البته الانم نیستیم. امااین دو شب اومدم یه حالی به خانواده و مستر بدم، حال خودم گرفته شد! :))
۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۵۱ مامان محمدمهدی
خوش به حال خودم که نه شام و نه نهار😂
واقعا سخته آشپزی
حالا چرا مجبور بودی دو شب شام بپزی؟
اهان راستی اینم بگم که بنظرم آقایونی که خانوماشون هر شب شام میپزن کمتر قدر خانوماشونو میدونن تا مثلا همسر من که ماهی یبار کلا واسش آشپزی میکنم😏همچین ذوقزده میشه که نگو😂
پاسخ:
واااای اینکه خیلی سخت تره! همه ش غذای بیرون؟ بعد بچه ها رو چه کار میکنی؟
من اصلا نمیتونم با غذای بیرون کنار بیام. اصلا ها. یعنی بیشتر از دو روز متوالی نمیتونم غذای بیرون بخورم.
یه مدت تا چهار پنج ماهگی گل پسر که اصلا نمیرسیدم به کارها، ظهرها غذای بیرون میگرفتم واقعا حالم بد میشد.یعنی قشنگ داشتم تحمل میکردم غذای بیرون رو.
با اینکه از جای خوبی هم میگرفتم اما اصلا نمیتونستم ادامه بدم. در عطش غذای خونگی می سوختم.
آره خب اینم هست! متاسفانه معمولا اینطوریه که خدمتِ مداوم دیگه به چشم نمیاد :(
منم که یه بارم که میام شام می پزم انقدر غر میزنم از خستگی که مستر بیزار میشه اصلا :))
مجبور نبودم، یه شب گفتم همینطوری محض تنوع آش رشته بپزم، بعد گفتم خب آش تنها رو مستر دوست نداره، کیک مرغ هم درست کردم.
دیشب هم مستر هوس بیف استراگانف کرده بود! و امروز هم که نوبت چاشت پسرک عدس پلو بود باید دیشب می پختم، در نتیجه دیشب دو تا شام پختم، پریشب هم دو تا!
حالا عوضش امروز ناهار درست نمیکنم همون عدس پلو میخوریم :)
اما خیلی سخت بود احساس میکردم به آشپزخونه سنجاق شدم! چقدرم ظرف کثیف میشه باز آدم باید بمونه تمیزکاری کنه.
سه چهار ساعت همینطور مداااوم تو اشپزخونه! خب این اصلا انصاف نیست! :|
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۰۰:۰۴ بـانـوی بـرفـی
منم همیشه باید به فکر شام و ناهارر باشم اما خوب مابینش شبا غذاهای حاضری هم میخوریم
شوهر هم که نباشه میگذرونیم
پاسخ:
خیلی سخته که! چطور لیستت رو پویا نگه میداری؟
واقعا... واقعا... اصلا فهرست غذاهای آدم کم میاد! 
پاسخ:
دقیقا! انتخاب غذا خودش نصفِ انرژی آدم رو میگیره.
مخصوصا آقایونی که خانمشون شاغل هم هست
پاسخ:
بله بله.
یا اینکه بچه داره :)
بله بله :)
پاسخ:
:)
واقعا سخته
شام یا باید حاضری باشه یا مونده ی ناهار ظهر :/
پاسخ:
:)))
آره دقیقا :))

واقعا شام مفصل توصیه کردن؟ چقده خوب ^_^ خیالم راحت شد :)

ما هم ماه رمضون شام نداریم، افطار کافیه برامون. ولی با واسطه یکیو میشناسم که ماه رمضون هم شام می‌پزه هم بعد از افطار سحری. جدا جدا! بچه‌هاش شام رو به عنوان سحری نمی‌خورن :/


پاسخ:
آره میگن ناهار خیلی مختصر، فقط در حد میوه خوردن مثلا.
ولی شام و صبحانه مفصل. یعنی صبح کامل بخوری، ظهر میوه بخوری، سرِ شب،همون موقع افطار شام مفصل بخوری. خب این وسط میان وعده هم بخوری اما در حد نخودچی کشمش! نه مفصل.
اینطوری میگن بدن سالم تر می مونه. یه زمانی تو وب نوشتم که رژیم ترک ناهار رو شروع کردم. اما خب به خاطر بچه ها ادامه دادنش شدنی نبود. البته کاهش وزنم که اتفاق افتاد بی خیالش شدم :) حالا با نزدیک شدن به ماه رمضون میشه دوباره این رژیم رو خودم شروع کنم.
آره تهرانی ها اینطورن. افطار میکنن بعد از یک ساعت یک ساعت و نیم شام میخورن. البته من همیشه فکر میکردم حتما سحریشونم همونه :))
من یه آقایی هستم که قدر میدونم. همسرم تا عصر کنارم تو مغازه ست. بودنش لازمه به عنوان یه خانم. عصر که میره تو خونه بعد از نماز و استراحتش برای دو وعده ی شام و نهار فردا باید فکر و بعد عمل کنه و در عین حال برای دو وعده ی پدرش که بسیار هم سخت گیر و اهل شکم و غذاهای متنوعه هم باید تدبیری بیاندیشه..... خدا خیرش بده و همینطور صبر از دست دو تا مرد شکمو و شکم پرست.
پاسخ:
واقعا آفرین به شما برای قدرشناسیتون، و آفرین به همسرتون برای این همتِ مضاعف. :)
خب شام و نهار یک چیز بخورین نمیشه؟ یه وعده غذا درست کنن، با حجم بیشتر. هم ظهر بخورین هم شب! گناه دارن خدایی.
ان شالله خدا برای هم حفظتون کنه :)
کلا زیاد شام شب رو دوست ندارم غذای گرم یا پلویی یا مرغ و گوشتی باشه :) 
کلا هم بیشتر غذاهای سرد دوست دارم 
مثلا کوکو یا کتلتم بپزم باید بذارم سرد سرد شه بخورم :دی
یا صبح ها چیزهای سرد مثل میوه دوست دارم؛ حتی یه مدت بستنی میخوردم که دیگه از ترس چاقی نمیخورم :دی و شب ها هم همینطور دوست دارم یه غذای سرد بخورم یا میوه  ... 
پاسخ:
چقدر جالب :)
حالا شام پلویی منم دوست ندارم اما خوراک باشه چرا خوشم میاد.
کاملا برعکس منی! من کلا غذای گرم دوست دارم. یعنی حتی صبحانه دوست دارم املت و نیمرو بخورم نه کره و مربا و امثالهم! حتی میرزا قاسمی اگر داشته باشم صبح گرمش میکنم میخورم :))
و این از وجوه افتراق شدید من و مستره :))
به نظر خیلی خوب میاد این روش. الان چند روزی هست که تقریبا خانوادگی روزه‌ایم، اینکه لازم نیست ظهر غذا بپزیم یا گرم کنیم یا ظرف بشوریم خیلی وقت رو آزاد می‌کنه. دارم وسوسه میشم بعدها بچه‌هامو اینجوری بزرگ کنم :) با همون میوه یا نهایتا یه نهار سبک شبیه صبحانه نمیشه بچه‌ها رو عادت بدین؟

پاسخ:
خب برای بچه ها که خوب نیست چون بچه ها هر دوساعت به یک میان وعده غذا نیاز دارن. بعد هر دو تا میان وعده یه وعده کامل میخوان. بخوای ناهار رو هم حذف کنی دیگه خیلی ضعیف میشن. بهتره بچه ها هم ناهار بخورن هم شام.
البته من خودم ناهار خیلی کم میخورم. ولی کلا کم خوراکم! یعنی شامم هم کمه! اصولا اهل سیر کردن خودم نیستم.
مشکل دیگه ی ما هم اینه که اغلب مهمانی های خانوادگی ما ناهاره! :|
یعنی یکی از اقواممون کل ماه رجب و شعبان هر سال روزه میگیره. ایشون شده معضل تنظیمِ زمان مهمانیهای ما :)))
یه مشکل دیگه هم اینکه مستر با اینکه در طول هفته روشش همینه که ناهار نمیخوره و شام میخوره اما روزهای تعطیل اگر ناهار مفصل نداشته باشیم احساس کمبود میکنه! یعنی  ناهار خوشمزه و مفصل رو از مصادیق کدبانوگریِ من میدونه :)))
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۱۵ صـــا لــحـــه
:)))))
فعلا دو نفر! 
پاسخ:
یعنی چی؟ متوجه نشدم منظورتونو.
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۷ صـــا لــحـــه
شما دومین کسی هستید که درخواست پست آشپزی میکنید :)))
پاسخ:
آها! انصافا مفهوم نبود! :))
خب وقتی میگین یه سری قلق های باحال بلدین آدم طالب میشه دیگه :)
ما منتظریم پس :)
۲۹ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۱۲ مامان محمدمهدی
نه بابا من کی گفتم غذای بیرون؟!
قبلا گفتم
نهارا من و همسر هرکدوم در محل کار نهار میخوریم یعنو بهمون میدن
شبها هم نون و پنیر و طالبی و هندوانه و ماست و خیار و انگور و املت و نیمرو و اب پز و خونه مامان و مادر شوهر
فاطمه که نهارا خونه مامانه
شعصرها هم که میرم دنبالش مامانم نهار فردای محمدمهدی رو میده دستم که تو مدرسه بخوره:)
پاسخ:
خب همون ناهار سر کار رو یادم بود اما برای من ناهار بیرون حساب میشه که سخته هر روز بخورمش، من سر کار که میرفتم هم برای خودم جدا ناهار می بردم، نمیرفتم ناهار اونجا رو بخورم. ناهار خونه یه چیز دیگه است اصلا.
مستر هم سر کارش بهش ناهار میدن اما اونم نمیخوره.با اینکه چند بار اوایل ازدواجمون ناهارشو اورد خونه و کیفیت خیلی خوبی داشت.
شب رو هم یادمه :)
خدا حفظ کنه مامانتو براتون :)
محمدمهدی تو مدرسه ناهار میخوره؟ چه باحال :)
برای مدرسه ی ابتدایی نشنیده بودم چنین چیزی. جالبه :)
واقعا یعنی من شاهکار میکنم هر روز هم ناهار جدا درست میکنم هم شام؟
فکر نمیکردم که این همه افراد شام درست نکنند
پاسخ:
بله بله! چیزی فراتر از شاهکار :)
به همسرتون بگین قدرتونو بدونن :)
۳۰ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۳۴ مامان محمدمهدی
اره واقعا نهار خونه یه چیز دیگه ست و نهار اداره واقعا نهار بیرون محسوب میشه
من هربار بعد ماه رمضون که معده م حس میکنم سالم شده تصمیم میگیرم دیگه نهارای اداره رو نخورم ولی یه هفته هم دوام نمیارم و تنبلی نمیزاره البته واقعا هم صبح ٥ و نیم از خونه میزنم بیرون و شب ٦ میرسم( تازه اگه مجبور به اضافه کاری نشم) خونه و دیگه طاقت اشپزخونه و اشپزی و اینا ندارم و لذا زود تسلیم نهارای اداره میشم:)
بله تو مدرسه نهار میخوره چون تا سه مدرسه ست و برسه خونه سه و نیم و نمیتونه نخوره
تازه وقتی میرسم خونه میبینم هر مدل خوراکی تو یخچال و کابینت بوده رو به پایانه
اصن یه وضعی:)))
پاسخ:
آره دقیقا. وگرنه یادم بود که تو اداره ناهار میخوری و سفارشی هم براتون میارن :)
خدایی کار سختیه اینطوری غذا پختن! والا من همه ش تو خونه ام با یه وعده غذا درست کردن احساس پیری زودرس میکنم!
چه زمانِ طولانی ایییییییییییییییی! طفلک بچه :(
:))
بچه های منم اینطورن :)) کافیه جای یه خوراکی معلوم باشه! تمومه!
البته معمولا جای هیچ خوراکی ای نمیتونه تو خونه مون مخفی بمونه :))
اصولش همینِ که برایِ شام چیزِ سبکی بخوری.ولی من نمیتونم غذایِ سرد ویهویی بخورم! :||| حتی برای صبونه! :/// باید گرم باشه! :///😂
پاسخ:
خب نظر اطبای سنتی برعکسه! میگن ناهار رو سبک بخورین و شام رو مفصل.
ولی منم باید غذای گرم بخورم حتی صبحانه :)
مثلِ من. :))
پاسخ:
آره دقیقا.
شام برای ما وعده اصلیه. بعد هر چی بمونه میشه ناهار فردا. 
شده گاهی ناهار نداشتیم و من اصلا یادم رفته. بعد ظهر یهو گفتم واااااااای ناهار نداریم که
پاسخ:
چقدر خوب :)
البته میدونم شامتون دیروقته و اینم خوب نیستا :دی
نه من نمیتونم ناهار شب مونده بخورم! نمیدونم چرا :(
دشام دیر خوردن خیلی بده. من گاهی با پسرا شامم رو میخورم، با آقای همسر بازی بازی می کنم.
پاسخ:
آره کار خوبی میکنی. چون از مضراتش خیلی میگن.
واااااااااااای ببین من چی میکشم:(
البته متنوع نگه داشتن منوی غذایی از همه کاری سخت تره، من گاهی همزمان پنج تا شعله گازم پره
یعنی روزهایی که ناهار فردا رو داشته باشم، یا شام شب رو ، قشنگ زندگی میکنم:(
پاسخ:
آره تنوع منو خیلی سخته. خیلی خیلی خیلی!!
ما که این روزها واقعا از غذا زده شدیم و هیچ غذایی ما رو به وجد نمیاره :|
بس که همه چیز تکراریه.