ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4413.

پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ق.ظ

بالاخره رفتم این دندونِ کرم خورده رو کشیدم!

الان با یه گاز در داخل دهان،

نشستم اینجا.

صبح بیدار شدم شال و کلاه کردم تنهایی رفتم دندونپزشکی،

دندونمو کشیدم اومدم!

و توسط مستر مورد تحسین واقع شدم و به من افتخار کرد که با شجاعت تنها رفتم :))

خدایی فلسفه ی خلقت دندون عقل چیه؟

جز اینکه نظم همه ی دندونهاتو به هم میریزه،

عامل صدمه ی شدید به لپته،

و خیلی زود هم می پوسه،

و بعدم باید بری بکشی!

خب چرا؟ واقعا چرا؟ :|

اینکه میگن آدم عقل نداشته باشه دردسرهاش کمتره، درست میگن! :دی



+با اینکه دندونم برای کشیده شدن خیلی اذیت کرد و دکتره کپ کرده بود که چرا کنده نمیشه،

اما به نسبتِ جراحی خییییییییییییییلی ساده تر بود.

خودمو برای چیزی مثل جراحی آماده کرده بودم!

من تجربه ی جراحیِ دندون عقل رو هم داشتم،

و باید بگم اصلا و ابدا با کشیدنِ دندون قابل قیاس نیست!

اصلا ها!

من یادمه بعد از جراحی (با اینکه هشت سالی جوون تر بودم و مثلا بنیه ی قوی تری هم داشتم!)

خوب که جراحیم تموم شد، دکتره یک بی حسیِ دیگه تزریق کرد،

گفت: اینم برای اینکه برسی به خونه تون! :))

و واااای از لحظه ی شروعِ کاهش بی حسی!

واااای! خدا نخواد برای کسی که کار دندون عقلش به عفونت و جراحی برسه!

وای وای وای!

مواظب دندوناتون باشین :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۶
لوسی می

نظرات  (۱۸)

خدارو شکر راحت شدید
گفتید گاز یه لحظه یاد گاز خونمون افتادم، هیچیش نشده همینطوری یادش افتادم :)
نخ دندون عالیه، در کنار مسواک از این مایع دهان شویه
ان شاءالله که سلامت باشید
پاسخ:
ممنونم.
خب خوبه باعث شدم به چیزی که اصلا بهش فکر  نمیکنید فکر کنید :)
راستش من واقعا در محافظت از دندانهام عاجز شده م. :|
سلام واقعا دندون یه مسئله ایه که باید از کودکی با چک و لگد به مغز بچه فرو کرد. من تا همین سه سال پیش رنگ دندون پزشکیو ندیده بودم. دیده بودم. :)) به عنوان بیمار نرفته بودم. ولی تو این دو س سال اخیر یهو همه چی رنگ عوض کرد. سه تا عقل کشیدم. دوتا اینور اونور ریخت و یه وضعیت بدی که متوجهش نبودم. شرحش خارج از حوصله ست....دکتر گفت این چه وضعشه؟ تنها چیزی که برای حفظ آبرو به ذهنم رسید این بود که بندازم گردن مادرم. گفتم اون زمان که واجب بود بهشون برسم کسی نبود یادم بده. الانم که دیر شده. بیچاره پیرزن.... الان این یکی هم شکسته آآآآآآآآآ ایــــــــآ اُ ایئو عیعَم (ترجمه: درحالی که دهانم بازه میگم نیگا کن اینو میگم) :D
پاسخ:
:))
کامنتتون خیلی بامزه بود خیلی خندیدم :)) مخصوصا آخرش :))
راستش منم تا قبل از تولد بچه ها، هربار رفتم دندون پزشکی (البته تجربه ی پر کردن هم داشتم، اما فقط یکی) دکترها میگفتن خیلی دندونهات خوبه،
قبل از پسرک یه بار رفتم، گفت عالی. نه پر کردن میخواد نه هیچی!
بعد دیگه نرفتــــــــــــــــــــــــــــــــــم تا بعد از گل پسر!! یعنی 5 سال نرفتم تقریبا.
وقتی رفتم گفت کلهم اجمعین از یه طرف خرابن! :| یعنی کلهم اجمعین ها! یه مدت تو سال 95 ده بار (با اغراق!) رفتم دندون پزشکی هر بار دو تاشو برام پر میکرد! از همون موقع باید عقلها رو می کشیدم. بعد به یه مشکلی خوردم حدس زدم شاید از بی حسی های دندون پزشکی باشه گفتم یه فاصله ای بندازم بین رفتنهام! که رسید به الان! یهو چشم به هم میزنی می بینی یک سال و نیم گذشته! :|
خب منم خرابی ها رو انداختم تقصیر بچه ها که کل کلسیمهای بدنم رو لابد خورده بودن تموم شده بود برای دندونهام نمونده بود!
منم باید برم
آره منم باید برم :)
پاسخ:
آخ آخ آخ!
برید بهش برسید قبل از آنکه دیر بشود.
دکتره به من گفت تو نباید دندونای عقلتو بکشی، چون اونا باعث میشن بقیه‌ی دندونات مرتب بمونن! یعنی برای هرکی یه جوریه. من اگه این چهارتا رو بکشم بین دندونام فاصله میفته و زشت میشم :|

بقیه رو تقریبا ترمیم کردم قبل عید، اینو گذاشتم برای امسال و حالا هنوز نشده برم! می‌ترسم برم بگه دیگه کار از کار گذشته و بیا بکش! :(
پاسخ:
نه خب من از دکتره پرسیدم اینو بکشم، بقیه برمیگردن سرجاشون؟ گفت نه دیگه! جاشون محکم شده!
حالا ان شالله که هیچوقت قرار نباشه که بکشی ولی نگهداریشون سخته! نه اینکه تهِ دهان هستن مسواک درست حسابی بهش نمیرسه! البته به ابعاد فک آدم هم بستگی داره دیگه.
همون که گفتی. برای هرکسی یه جوریه.
آرهههه هرچه زودتر برو که مبادا کار از کار بگذره!
البته اگر اصرار به نگهداشتنش داشته باشی حتما عصب کشی میکنن مثل سایر دندونها.
اما خب برای من بهتر بود بکشم.
عه! پس چرا دکتر من گفت دندون عقل عصب‌کشی نمیشه و اگه با یه ترمیم ساده نشه درستش کرد باید کشیدش؟ :|
پاسخ:
عه؟ نمیدونم من از طرف خودم گفتم! فکر کردم مثل بقیه ی دندونهاست!
ولی هرکسی یهچیزی میگه ها!
من یه دندون عقلمو که پایین بود جراحی کردم، دندونِ عقل بالاش باقی موند.
یه دکتر دیگه که رفتم، گفتم اون یکی دندون عقلم که پایینه رو هم بکشین!
گفت اگر اونو بکشم بالاییشم باید بکشم! :|
گفتم چرا؟گفت این قانونشه وگرنه بالاییه فلان میشه و بهمان!
گفتم بابا من اینطرفی رو کشیدم بالاییش هنوز هست! گفت اشتباه کردی نگهش داشتی!
هرکسی یه چیزی میگه!
انداختی گردن بچه هات؟ :))))))))))))))))))پس نتیجه میگیریم هیچ کس در خرابیه دندوناش مقصر نیست. یا پدر مادرش یادش ندادن یا بچه هاش کلسیومشونو لُمبوندن.نه؟ یه سومی هم وجود داره وقتی خواب بودیم، کرم رفته تو دهنمون و دهنمونو......
پاسخ:
آرهههه خب واقعا اثرگذارههه. تقریبا هیچ مادری رو نمی بینین که تفاوت فاحشی در قبل و بعد از تولد بچه هاش در دندونهاش ایجاد نشده باشه. کامنت بانوی برفی رو ببینین.

۰۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۵۷ بـانـوی بـرفـی
وای جراحی افتضاحه و زجر آور!!!
من تا اول دبیرستان دندون خراب نداشتم قبل زایمان هم دو تا پر سطحی اما وای به بعدش دوتاش هم که حین زایمان نابود شد
مسواک و نخ دندون کمتر میشه اما بازم خراب میکنه
در کل به نظر من بعد بچه یعنی دندون درد و بی دندونی!!!
پاسخ:
آره واقعا واقعا واقعا. تا یه هفته بعدشم خوب نمیشه.
دقیقا.
ما که خیلی وقته اینجارو می‌خونیم حق داریم یه انتقاد ریز داشته باشیم؟ :)
فونت مطالب خیلی ریزه. یه کم درشتش کنین. با تشکر.
پاسخ:
بله بله حق دارین اما هیچ کس تا حالا اینو نگفته چون این قالب قالب پیش فرضشه یعنی من تغییری ایجاد نکردم.
حالا منظورتون فونت متن اصلی هست یا فقط پی نوشت؟
فونت متن اصلی هم ریزه؟
دندونای عقل من درنیومدن هنوز :)))
عکس گرفتم دیدم یه دونه ریزه میزه بالا سمت چپ دارم که بیرون نیومده
همین یه دونه است
در واقع ۲۸ ممیز ۲۵ صدم تا دندون دارم من
امیدی هست درآن؟
پاسخ:
:))
خیلیها رو میشناسم که اصلا دندونهای عقلشون در نیومده حتی سنشون هم بالاست مثلا چهل و پنجاه سال!
خیلی هم خوش به حالتون :)
ولی خب اونی که داره در میاد امیدوارم زودتر در بیاد! وگرنه همون یکی دردسر ساز میشه حالا ببین کی گفتم :))
کلا دندون عقل بر خلاف اسمش خیلی بیخرده تو طی پروسه ی تولد و زندگیش تا مرگ! :))
مشکلم با قالب نیست.
فونت خود نوشته منظورم بود. کل نوشته. موقع نوشتن می‌تونین تنظیمش کنین. اندازه پیش‌فرض قلم بیان 2 هست. اما 3 خیلی گزینه مناسب‌تریه.
پاسخ:
متوجه شدم! منظورم این بود که من تغییری ندادم همون پیش فرضشه کلا هرچی که هست.
یعنی پستهای شما با فونت سه هست؟
بیام ببینم.
من فونت قالب رو خودم تغییر دادم. الان فونتم بی‌نازنینه. و اندازه‌ش معمولاً 3 هست. بله.
پاسخ:
بله. :)
واااای😥تنها رفتین😱
من چهارتا دندون عقل دارم که بعد ارتودنسی دندونام دراومدن یعنی نابود کرد تلاش دو سه ساله ارتودنسی و کشیدن چهار دندون سالمم در مسیر ارتودنسی رو!!!
اصلا به کشیدنش فکر هم نمیکنم چون دندون که میکشم دیر بند میاد خون ریزیش و تا چند روز بیحالم😑

پاسخ:
خب زودتر برو بکش! هرچه زودتر بهتر!
آره خدایی خونش بند نمیاد که! منم الان نزدیک پنج ساعته که کشیدمش هنوز خون میاد یه عالمه! :|

فکر نمیکردم تنها رفتنم خیلی خاص باشه اما هرچی بیشتر فکر میکنم خاص بودنش بیشتر در نظرم میاد :))
خدایی باورم نمیشه چطوری تنهایی و بدون اپسیلون استرس رفتم و کشیدم و اومدم! :| از من بعید بوده :))
واسه من که یک ساله داره میاد بیرون :| هنوز کامل بیرون نیومده :||
پاسخ:
آره همینطوریه. کلا برخلاف اسمش تولد، زندگی و مرگ بی خردانه ای داره!
۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۰۸ مامان محمدمهدی
منم اسفندماه یه دندون کشیدم که فکر کنم عقل بود(چون بین علمای دندونپزشک اختلاف نظر بود : دو نفر میگفتن عقله و دو نفر میگفتن نیست و البته فرد ممتنع که نظر خاصی نمی داد، کشیدش :))) و تا اخر فروردین ناله زدم من و دردهای خیلی شدیدی داشت.
قبلا دندون عقل عصب کشی کرده بودم درد نداشتم و ده سال برام کار کرد همون دندون و حتی کشیده بودم و باز بدون درد و جراحی و خونریزی
ولی اینیکی دیگه نوبرش بود
پاسخ:
عجب!
مگه دندون عقل رو هم عصب کشی میکنن؟ تسنیم میگفت نمیکنن!
بعد مگه عصب کشی بعدش درد داره؟ عصبشو کشیدن و کشتن دیگه!
عجبا!مثل اینکه شرایط دندونها در آدمهای متفاوت کاملا متفاوته! :|
خدا سلامتی بده ان شالله
همیشه همیشه
پاسخ:
ممنونم عزیزم همچنین برای شما. :)
۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۲۱ مامان محمدمهدی
معمولا عصب کشی نمیکنن چون نمی ارزه ولی خب میگم این دندون من ده سال کمی بیشتر برام بعد عصب کشی کار کرد
ولی اونزمان دکتر که خیلی خیلی متبحره الحق،( هر جا هست خدا حقظش کنه) منو مخیر بین کشیدن و عصب کشی کرد و منم عصب کشی رو انتخاب کردم و جالبه دندون عقل از ردیف بالا بود که بنظرم خیلی سخت تر ازپایینیهاست کارکردن روش
من چند تا دندون عصب کشی کردم و بعدش خیلی تا یکی دو هفته درد داشتم و جالبه که این دندون عقلم بعد عصب کشی درد نداشت اصلا
پاسخ:
الحمدلله و المنة اگر خودمو چشم نزنم الهی گوش و چشم شیطون کر باشه من تا به حال کارم به عصب کشی نرسیده!
ولی همین یه دندونی که کشیدم اصلا درد نداشت. حالمو گرفت اساسی هم گرفت چون کارم به تب و لرز بدی کشید و خونریزیش هم تا دوازده ساعت ادامه داشت و خون آبه هم تا سی ساعت! دیگه کلافه شده بودم.. اما درد نداشت واقعا. فقط احساس میکردم سرم سنگین شده.
دردی که قبلش تحمل میکردم به خاطر به عصب رسیدنش هزار هزار برابر سخت تر بود.
خدا رو شکر که برات کار کرده:)
به نظر من که اگر دندون عقل خلق نمیشد کار بشر راحت تر بود کلا :))
قدیمیا چه کار میکردن با دندوناشون؟ :|
توی این دوره زمونه و در مقایسه با دخترهای امروزی واقعا تحسین بر انگیز و عجیبه شجاعتتون...

پاسخ:
آره واقعا! خودمم وقتی فکر میکنم تعجب میکنم از جسارتم! اونم با تجربه ای که از دفعه ی قبل که جراحی بود داشتم!
:دی
واقعا منم فلسفه دندون عقلو نمیدونم!!
منم هر چهارتاشو کشیدم!
و حتی دوتاشو هم زمان
و همه رو تنها رفتم!! :)
پاسخ:
آفرین واقعا! کارت قابل تحسینه. من همه ش فکر میکنم کاش زودتر میرفتم می کشیدم نظم دندونام لااقل حفظ میشد.