ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

ای دل چه اندیشیده ای در عذر آن تقصیرها؟

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۲۰ ق.ظ

همه مون در مورد شبهای قدر شنیدیم.

میگن اگر کسی یک شب قدر رو درک کنه،

عنایات و فضائل اون شب تمام عمرش رو کفایت خواهد کرد.

و در کمترین حالتِ درکِ شب قدر،

این شب میتونه یک سال از زندگی انسان رو ساپورت کنه.

آقا چرا ما بین اینا نیستیم آخه؟

اونایی که شب قدر رو درک میکنن چی دارن که ما نداریم؟

چرا برکاتِ شبهای قدرِ ما به سال بعد که هیچی، به یه ماه بعدش هم نمیرسه؟

چرا از امسال تا سال بعدی چنان غرق در گناه میشیم که هر سال باید برای گناه های همون سالمون توبه کنیم؟ 

چرا با اینکه هر سه شب قول میدیم تا سال بعد آدمهای خوبی باشیم، بازم نمیشه؟

ما امسال همونقدر دغدغه ی اخلاق و دین رو داریم که پارسال داشتیم.

همونقدر غر می زنیم که پارسال می زدیم.

همونقدر گناه میکنیم که پارسال می کردیم.

و همونقدر کار نیک و صواب انجام میدیم که پارسال!

و سالهای زندگی ما عین هم میگذرن و ما شیعه ی امامی هستیم که تساوی دو روز زندگی رو از نشانه های بارز خسران میدونن!

خداوکیلی آیا همونطور که تا به حال لااقل صد بار نشستیم به آینده ی شغلیمون فکرکردیم و کلی روش و گزینه رو بالا و پایین کردیم و برنامه ریزی کردیم، برای پایبندی به شریعتمون هم برنامه چیدیم؟

تا حالا فکر کردیم که گره ی کور در جا زدنمون تو همه ی شبهای قدر زندگیمون چیه؟

تا حالا فکر کردیم که کجای کارمون می لنگه که اندازه و ابعاد روحیمون در امسال و پارسالمون هیچ فرقی با هم ندارن؟!

تا به حال فکر کردیم اون چه معضلیه که روحمون رو چنان درگیر کرده که نمیذاره قدم از قدم برداریم؟

هیچ کس به داد ما نمیرسه جز خودمون. دست یاری حضرت حق و حضرات معصومین وقتی به سوی ما دراز میشه که اون گره ی کورِ عاملِ لنگیدن رو لااقلش شناخته باشیم و بگیم میخوام بازش کنم.

وگرنه همیشه ی تاریخ زندگیت همینی خواهد بود که الان هست(تازه اگه بدتر نشه!)

خودتو نشون بده. بیا اول صف!

بهش فکر کنین قبل از اینکه شبهای سرنوشت فرا برسن.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۹
لوسی می

نظرات  (۹)

تو این شب باید چه کاری که نکردیم رو بکنیم تا اینی بشه که شما گفتید؟!
واقعا سواله برام. واسه درک این شب باید چیکار کرد؟!
پاسخ:
خب من واقعا طرف مشورت خوبی نیستم چون خودم اساسی مشکل دارم.
اما اون چیزی که از بزرگان شنیدم رو برات میگم.
 اول از همه شناخت درست جایگاه خدا و شریعت مهمه. حداقلش اینه که بدونیم قرار بوده تعامل ما با خدا و دین چطور باشه. برای اکثر ما، دین، فرعِ بر زندگیه. یعنی اصل، زندگیه و فرع، دینداری. ما سعی میکنیم زندگی کنیم و در مسیر زندگی ساختن، دین رو هم رعایت کنیم. در حالی که باید برعکس باشه!
دوم اینه که کارهامونو با دین تطبیق بدیم. یعنی بر روش آبا و اجدادیمون نباشیم. خیلی چیزها جزو شریعت هست که اکثرمون نمیدونیم و غافلیم چون کسی به ما نگفته یا چون این طوری به ما یاد دادن. یعنی بریم سراغ شناخت دینمون. کاری که غالبا نمیکنیم و ازش رد میشیم و میگیم همین روش خودم درسته.
خب این دوتا پوسته و بیس ماجراست. یعنی اگر همین دوتا درست بشه کلییییییی آدم جلو میفته. هر ایرادی ما داریم از همین دو تا ناشی میشه. جایگاه خدا و دین رو نشناختیم، یا شریعتمون رو نشناختیم یا اشتباه شناختیم. خب اولین مرحله ش هم مطالعه ست. منابع معتبر و رساله رو بخونیم تا بفهمیم. برای شناخت جایگاه خدا دعاها رو بخونیم. همینطوری. بدون حال و احوال خاص! اصلا مثل مطالعه ی کتاب، دعاها و مدح و ثنای پروردگار از قول ائمه رو بخونیم. زیارتنامه ها رو بخونیم تا جایگاه اینها رو بشناسیم و بعد عملمون رو با شریعت منطبق کنیم.
بعد از پایبندی به شریعت و فقه که اوکی شد، مهمه که اخلاق اسلامی رو هم مطالعه کنیم. چهل حدیث امام منبع فوق العاده ایه برای درمان روحمون. ابتلائاتی رو میگه که در بهترین حالت، حداقل به ده تاشون مبتلاییم. و برای رفع اون ابتلا تلاش کنیم و برنامه بریزیم و حواسمون به خودمون بااااشه.
تعبیر رهبری اینه که مثل کسی که تو جاده داره با سرعت زیاد رانندگی میکنه و باید شش دانگ حواسش به جاده باشه، باید حواسمون به خودمون و دامهای شیطان باشه. یعنی این مراقبت در این حد دقیق و در این حد مهم و حیاتیه.
حالا اینکه گیر هرکدوممون دقیقا تو نشناختنِ کدوم بُعدِ اینها یا کجرویمون تو کدوم عمله، دیگه به هر شخصی مربوطه. من فقط میدونم که آدمی که بیفته تو راهِ شناختن و فهمیدن و برنامه ریزی کردن برای تصحیح دین داریِ خودش، حتما از عنایات و توجهات خاصه ی خدا و حضرات معصومین بهره مند میشه و چه قدر خوبه که از استارت این کار با توسل به ائمه باشه. ولی مهمه که آدم اینو جدی بگیره و برنامه ریزی کنه.
برنامه ریزی رو هم که اکثر علما و فضلای اخلاق گفتن: مشارطه، مراقبه و محاسبه.
زیاد مطمئن نیستم به اندازه‌ی پارسال گناه بکنیم.
پاسخ:
اگر بیشتر نباشه به اندازه پارساله.
البته من خودمو گفتم. آدمها متفاوتن. :)
خیلی ممنون که وقت گذاشتید و نوشتید :)
به مطالعه ی کتب شناختی واسه دین تو این شب فکر نکرده بودم. 
به نظرم باید واسه همین برنامه بریزم بازم ممنون :)
پاسخ:
قربونت. :)
موفق باشی.
التماس دعا
خداوکیلی آیا همونطور که تا به حال لااقل صد بار نشستیم به آینده ی شغلیمون فکرکردیم و کلی روش و گزینه رو بالا و پایین کردیم و برنامه ریزی کردیم، برای پایبندی به شریعتمون هم برنامه چیدیم؟

این جمله خیلی مهم بود. خیلی از ماها برای \ایبندیمون به شریعت هیچ برنامه ای نداریم.
پاسخ:
دقیقا مشکل همینه. دین ما فرع بر زندگی ما شده.
زیبا بود تبریک میگم نوشته های زیبایی دارین
پاسخ:
لطف دارین.
http://lucy-may.blog.ir/post/3281
پاسخ:
؟؟!
منظورِ منم همین بود :)
خدا کنه بیشتر نشده باشه
پاسخ:
هعی. :(
اون گره ی کورِ عاملِ لنگیدن

برگرفته از lucy-may.blog.ir
پاسخ:
تنبلی و راحت طلبی؟
بله اینم میتونه باشه.
بله بله
برای من که همین بوده فک کنم این چند سال! :)
پاسخ:
آلان که فکر میکنم برای من هم بوده. :(