ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4128.

يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیروز مستر هرچقدر غر تو دلش بود بهم گفت!

از اینکه سحری براش پلو و چلو درست نمیکنم!

از اینکه دیروز سحر وقتی من پنیر و خربزه میخوردم،

اون مجبور شده بود کره و خرما بخوره!

از اینکه چقدر مورد ظلم واقع میشه که سحری هاش پلو خورش نیست!

و هی گفت و گفت.

منم شروع کردم به غر زدن😁

که سحر نمیذاری دو دقه بیشتر بخوابم،

و وقتی هم که آب میاری میذاری کنار خودت که دست من بهش نرسه!😒

خندید. :)

گفتیم و خندیدیم و کل کل کردیم و بعد بهش قول دادم که مثل یک کدبانوی نمونه از حالا تا آخر ماه رمضون همیشه یه غذای آماده برای سحر داشته باشیم تا مجبور نشه کره و خرما بخوره! 🙄

و بعد برای سحر امروز الویه درست کردم🤗

اما چه فایده؟!

سحری خواب موندیم 😂😂😂

:)))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۶
لوسی می

نظرات  (۳۱)

۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۴ میرزا مهدی
الان الویه پلو محسوب میشه یا خورش؟ میدونی الویه کلا برای وعده ی سحری توصیه نمیشه؟ گناه داره بذار همون کره و خرماشو بخوره. :))
پاسخ:
عه! چرا؟ تشنه میکنه؟
خب من عقیده دارم سحری بدون نون اصلا آدمو نگه نمیداره.
از بس غر زد و ناشکری کرد که همون خرما و کره هم از دستش رفت. حالا یه روز که بی سحری روزه بگیره قدر نون و خرما رو هم میدونه :)))
مگه میشه؟ چه مستر صبوری واقعا!
البته بابام هیچ‌وقت برای غذاش غر نزده، ولی داداشام خییییلی زدن! فک کنم مامان خانوم علت این بدعادتیه😑
بعد اونوقت برای افطار چی؟ اونم پلو و چلو نیست؟
پاسخ:
آرهههه مستر خیلی صبوره. همین که منو تحمل میکنه اثباتشه😅
آخه برنج اصلا آدمو نگه نمیداره که. گرسنه میکنه.
نه افطارمون هم پلو نبست😁 آخه کی تو افطار پلو میخوره؟ افطار باید ساده باشه. 😊
ما کلا قوت غالبمون نونه و برنج نیست. البته من! مستر هم ناچار به تبعیته😂
که این تعارض در ماه رمضان کاملا مشهود میشه🤣
بیدار شدن برای سحر و مخصوصا قبلش سحری درست کردن (یا با وضع قبل از افطار یا با حال بعد از افطار) کار راحتی نیست. واقعا باید از خانمها و مادرا تشکر کرد


البته به مستر بگو یه زنگ بزنه به یک دو سه!
پاسخ:
بله بله! البته نکته ش اینه که من شب اول ماه رمضون برای پنج شش وعده مون گوشت پختم و مواد خورش های مختلف رو پختم و قشنگ بسته بندی کردم که برای سحری پختن راحت باشم. مستر از همون شاکی بود که گوشت پخته و بادمجون پخته و لپه و لوبیا پخته داریم بازم خرما میخوریم 😂😂
خب من با اونا ظهرها برای بچه ها ناهار می پزم.دلم نمیاد خودمون بخوریمشون. تموم میشه. 😅

یک دو سه کجا هس؟
من جای مستر بودم جمع می‌کردم می‌رفتم یه جای دور :| پنیر و خرما آخه :/ گناه داره بنده خدا :))
پاسخ:
آرهههه واقعا 😅 اصلا برای همینه که هی میره ماموریت😂
شخص به شخص فرق میکنه. آخه خانم ص میگه غذای نونی اصلا نگه نمیداره و باید حتما برنج باشه! خود من تا حالا دقت نکردم راستش، هرچی باشه میخورم، فقط می‌دونم تخم‌مرغ نیمرو خییییلی خوبه :)))

آخه نمیشه که، آدم بالاخره یا افطار یه وعده درست حسابیِ چرب و چیلی! میخوره یا سحر. افطار سبک سحر هم سبک، آخر ماه رمضون محو نمیشین شما؟؟؟
من با نون بجای برنج موافق‌ترم، به شرط اینکه غذای گرم باشه نه خرما و خربزه :)))
پاسخ:
واااای نون و پنیر و خربزه رو حتما امتحان کن. عالیه برای سحر . جدی میگما. توصیه دکتراس.
خرما تخم مرغ هم خیلی خوبه. اونم امتحان کن.
خب قصد منم محو کردن این حجم شکم و چربیه دیگه😅
ولی خدایی غذای سنگین ویران کننده س تو ماه رمضون.
بعدم ماشالله انقدر تو مهمونیا مستر خودشو تامین میکنه که فک نکنم تا حالا حتی نیم کیلو هم کم کرده باشه!😞
خودشون راهنماییش میکنن
پاسخ:
:/
پس نمیگم بهش! اول خودم ببینم چه خبره! 
به درد شما نمیخوره آخه!
پاسخ:
حالا ببینم!🤔
پنیر و خرما واقعا؟😮😮
مگه میشه اصلا تصورشم نمیکردم!!
پاسخ:
نگووووو! بابا خیلی خوبه که.😂
تو خونه ی ما برعکسه،همسرم اصلا براش مهم نیست که سحری بخوره یا نه ولی من باید حتما سحری پلو و چایی بخورم.
از اونجایی که از تنهایی غذاخوردن بدم میاد،مجبورش میکنم سحری بخوره😀
اصلا هم به نون اعتقادی ندارم،من و سیر نمیکنه:(
پاسخ:
خب اینکه براش مهم نیست خوبه دیگه. برای شما بهتر 😄 تازه خوبترش اینه که آشپز خودش همونیه که پلو و چلو میخواد😁
عجب! خب شما قوت غالبتون برنجه😊 ولی خب سعی کنین سنگین نخورین.😋
من به 123 زنگ زدم دیدم شماره واقعیه و سر کاری نیست.
بعد تو نت سرچ کردم دیدم اورژانس اجتماعیه😒😒😒
پاسخ:
😂😂مرسی که گفتی.
ارائه دهنده ی کمکهایی جهت فرار از مظالم همسر در کوتاهی در تهیه ی سحری های مفصل مثلا😂
😂😂😂 
همه چیز ب کنار 
بیچاره گفته پلو و خورشت 
تو زدی تو کار الویه :)))

پاسخ:
😂😂😂
آقا تاییداتشو دریافت کردم😂
😁😁😁 همه با خوندن این پست ، ذکر ای مستر مظلوم برمیدارن.
من هموم اول با مامان مشخص کردم، افطار غذای سبک،مثلا سوپ و نون پنیر و...
اما سحر یک غذای درست و حسابی😁 در طول روز ادم گرسنه میشه خب
پاسخ:
آرهههه هیشکی اون خط رو نخوند که قول دادم همسر خوبی باشم😅😅 و کسی هم به این دقت نکرد که خواب موندن امروزمون ناشی از غرها و ناشکریهای مستر بود😂
حالا یه وقتایی هم خودت درست کنی بد نیستا🤣
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۴ بـانـوی بـرفـی
مستر حق داره منم واسه سحر پلو و خورش دوس دارم البته دو سه تا قاشقش رو با نون میخورم
دو تا دونه خرما و بعضی اوقات یه فنجون کوچیک خاکشیر هم میخورم که زیاد تشنه م نشه
الویه تشنه تون میکنه
پاسخ:
آفرین. بابا من خجالت میکشم اینقدر خوانندهام کدبانوان!
طفلک مستر😔
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۴ بـانـوی بـرفـی
لوسی تو خودت یه کدبانوی تمام و کمالی
خوب میلت به نون پنیر هست من خودم پلو دوس دارم
پاسخ:
قربون تو 😚😚😚 :*
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۵ مــحــدثــه ...
وای بنده خدا مستر:)) من تو روزای عادی هم حاضرم گشنگی بکشم ولی پنیر رو نخورم،کره هم که سال به سال بهش نگاه هم نمیندازم :))
منم حتما سحری باید پلو بخورم تا سیر بشم،غذای نونی زود گشنه ام می کنه
یه تجدید نظر کن تو سحریات لوسی می جان :-) :-)
کلی خندیدم با این پستت:))
پاسخ:
😂 آخه مستر کلا پایه ی نون و پنیر و کره خوردن هست. ولی خب ترجیحش پلویه همیییییشه!
قول دادم همسر خوبی باشم از حالا سحری خوب درست میکنم😂
:))))
سلام :)
خدا قبول کنه ان شاءالله

دیگه چیز زیادی تا افطار نمونده :)
پاسخ:
سلام. ممنونم. آره فقط شش ساعت دیگه :)
ان شالله طاعات شما هم مقبول حق.
حالا خوبیش اینه دیگه افطارتون حاضره :)))
پاسخ:
آقا افطار دعوتیم الویه ها رو باید بدم همسایه ها 😂😂
طفلی کاش همون کره و خرما رو می خورد حداقل خواب نمی موندین؟ : )))))))
پاسخ:
دقیقا نکته ی اصلی پست همین بود:)))))
دکتر خیراندیش توی یک برنامه تلویزیونی قبل از ماه مبارک گفتند که برای گرسنه نشدن خاگینه بسیار مناسبه برای سحر. همراه با شیره انگور یا خرما

ایده آل من برای سحری اینه که افطار صبحانه باشه بعد نماز و دعا

یه کم بعدش سوپ یا آشی چیزی

سحر هم وعده اصلی غذا

الان هم شبیه همین عمل می کنیم اما نه زیاد


پاسخ:
آرهههه مامانم هم هی میگن که دکتر گفته خاگینه ما هنوز امتحان نکردیم.
ایده آل من برای افطار سوپه. یه ساعت بعدش یه چیزی تو مایه های املت یا کوکو یا کتلت.
ایده آل مستر هم صبحانه ست با املت! :)
یعنی کلا افطار مفصل با معده مون سازگار نیست.
ولی تو سحری توافق نداریم منم چون آشپز ماجرا هستم دیکتاتوری دارم :))
۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۲ بنتُ الهدی
خیلی جالبه :)
من و همسر زیاد صحبت میکنیم در مورد این مسائل معمولا حرفی تو دل مون نمی مونه. از این نظر همو میشناسیم. اولین ماه رمضان بعد عروسی مون ازش پرسیدم افطار و سحر چیا میخوره و طبق اون برنامه ریختم. 
خودم که سحر نون و پنیر میخورم اصلا نمیتونم تصور کنم از خواب پاشم غذای پختنی بخورم :| ولی همسر نه. بعد ما سیستم مون اینه که افطار و شام یکیه :)) یعنی اذان گفتن چندلقمه نون پنیر و خرما و اینا بعدش غذای کامل میخوریم. منم همون غذا رو بیشتر درست میکنم برا سحری همسر. خبری از سوپ و آش و .. نیست سرسفره :)) منم میخوام الویه درست کنم خدا بخواد پاشم برم سراغش..

پاسخ:
ما هم زیاد صحبت میکنیم من میدونم مستر چی دوست داره اما دلیل نمیشه بهش عمل کنم! :)))
بالاخره آشپزی گفتن! حق رایی گفتن.:))))

الویه رو دوستان تو همین پست گفتن برای سحر نامناسبه!
بعد میگن چرا آمار ازدواج اومده پایین :/ خونه خودمون حداقل کره خرما نمیدن به خوردمون :| 
پاسخ:
😂😂😂
بابا مستر کره و خرما دوست داره. خیلی هم دوست داره.
 ولی خب نه برای سحر😂
قطعا خدا با صابرین :)))))
پاسخ:
خدایی ثواب چنین روزه ای بیشتر نیس؟😂😂😂
:)))
علامت سوالش اضافه بود :|||
پاسخ:
حله آقا! گرفتم😉
بزنم به تخته ماشاءالله مسترت خیییییلی صبوره ها
خدا یکی از همین مسترای خوش خوراک، روزی ما بکنه : ))))
پاسخ:
😂😂
اتفاقا مستر خیلی خاصه تو غذا! و مثل من خاکی و راحت نیست و دبدبه و کبکبه ش زیاده و کلی ارد داره واسه خودش. اما گیر نمیده و قبول دارم خیییییلی هم صبوره :)
ان شالله یکی هزار برابر بهتر قسمت شما. 😊
هرکاری کردم از وسوسه ی الویه بگذرم،نشد:)
برای افطار و شام امشب،الویه میذارم😀
+کاش هر روز ایده ی اینجوری پیدا کنم،فکر اینکه چی بپزم خیلی سخته😐
پاسخ:
نوش جونت کاش میشد الویه هامو برات بفرستم. ما خودمون جایی دعوتیم!
یعنی الویه هام قشنگ ضایع شد😅
میخوای بیام هی پست بذارم؟ 😉
آخ بذاری که عالی میشه😀
پاسخ:
باشه هروقت خودم ایده داشتم میام میگم 😊
صد درصد :)))
پاسخ:
:))))
۰۷ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۸ مامان محمدمهدی
عه عه
میبینم از خودم تنبل تر هم هست در امر سحری درست کردن😂
پاسخ:
بله دست بالای دست بسیار است 😅😅
بابا دست راستت روی سر بقیه خانوما.. آقا همسرت اهل کدوم شهره؟ همه مرداشون همینقدر بسازن؟  کره و خرما خورده؟!! دارم مقایسه میکنم با صدی نود مردای ایرانی! با لگد میذاشت زیر سفره! بانو رو میفرستاد خونه باباش! 
بابا مردا گناه دارن، اصلا تحمل و توان روزه داری رو ندارن. الان هوا گرمه، وضع کار و کسب افتضاحه، بی حوصله و عصبی تر هم میشن..
از اول ماه رمضان همه منتظرن ما افطاری بدیم چون دستپخت مامانم معرکه است.. باور کن مامانم اندازه برنج و خورشت رو برای مردا دو برابر حساب میکنه و در حالت طبیعی الان اکثر خانوما رژیم دارن و خیلی کم میخورن، من نمیدونم اینا چطوری با اونهمه چیز متفرقه سر سفره همه ی اینا رو هم میخورن و باز میگن : پاشو دوت چایی بیار!!
من موندم چطور معدشون رگ به رگ یا پاره نمیشه! 
راستی بچه ها رو برای سحری بیدار نمیکنید؟! اونا هیچی نمیگن؟ بچه های ما باشن مارو لقمه پیچ میکنن!
پاسخ:
نه اصلا بساز نیستن. مستر از خاص الخواص زمونه ست. :)
:))))

گل پسر رو که نه چون کوچیکه و هنوز سه سالشم نیست. اما پسرک با اینکه هرشب میگه و گاهی هم خودجوش بیدارشده اما من خودم تا حالا چهار شب بیدارش کردم. :)
۰۳ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۳۶ مــحــدثــه ...
وای لوسی اتفاقی این پست پارسال رو با کامنتاش  الآن خوندم مردم از خنده :))))
پاسخ:
:)))
اتفاقا خواستم بیام یه پست بذارم که از اون روز تا حالا، ما هر رووووز سحری پلو و چلو داشتیم. یه همچین کدبانویی شدم :))
۰۴ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۲۱ مــحــدثــه ...
بنویس بنویس دوباره همه دور هم بخندیم :)) مایه‌ی افتخاری کدبانو، خدا قوت دلاور ^__^
پاسخ:
باشه ان‌شالله سر فرصت می‌نویسم ^_^
قربونت :دی