ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

سه روز، سه شماره!

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۲۶ ب.ظ

1. بعد از مدتهااااا شصت ساعت متوالی با خواهرم زندگی کردم ^_^

حالا که بردمش خونه شون حسابی دلم براش تنگ شده!

هعی :(


2. آیا ما باید بچه هامون رو به مهربانی کردن و خوب بودن عادت بدهیم؟

خیر! اصولا نباید کاری کنیم که بچه ها به اخلاق خاصی یا بروز واکنش خاصی "عادت" کنند.


3. کسی میدونه چجوریه که مهران مدیری اینقدددددر شخصیت کاریزماتیکی داره؟! خدایی! 

آخه بچه ی ته تغاری اینقدر کاریزماتیک؟! :|

خدا توفیقاتش رو در راه خدمت خالصانه روز افزون کنه. :)



+سه روز نبودم، سه تا پست رو تو یکی نوشتم :دی

چنانچه لطف می کنید و کامنت میذارید شماره هم بزنید :دی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۰
لوسی می

نظرات  (۱۱)

۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۳۳ آقای مُرَّدَد
سلام !  هر وقت مشتریانم  در خیابان یا مغازه به خاطر رفتارم  به من میگویند شما چقدر مهربان هستید، پدر و مادرم را دعا میکنم. چون مهر و مهربانی را از آنها آموختم. مثل عده ای که خشم و غضب میآموزند. دیگرانی که بی تفاوتی را میآموزند و افرادی که کینه ورزی را میآموزند.
پاسخ:
سلام. خدا پدر و مادرتون رو حفظ کنه احسنت بهشون و شما که فرزند خلفی هستید.
ولی قبول دارین که آموختن با عادت کردن فرق داره؟ عادت رو عمدا تو کوتیشن مارک گذاشتم که دقت کنید بهش.
اخیییییی نمیدونم چرا بیخودی فک میکردم پشت کنکوری هستین شما:)))))

3.نمیدونم چرا ولی  اینکه گفت ادم معتقدیم خیلی برام جالب بودم اصن بعبارتی فَکَم چسبید به زمین :|  عاشقشم*_*


2.مهربانی خوبه که 0_0
پاسخ:
پشت کنکورم یه جورایی :))
3. آره منم خوشم اومد البته میدونستم که خانواده ی خیلی معتقدی داشته. یعنی خانواده ی پدریش :)
2. مهربونی خوبه عادت بده! :)
3.
واااا، کاریزما چه ربطی به رتبه‌ی تولد داره؟ درسته تمرین و فوت‌وفن هم داره، ولی بیشتر ذاتیه.
پاسخ:
3. ربط که داره خدایی. اونم بعد از سه پسر پیشین! البته این چیزا استثنا هم داره ولی خب...
حالا قصدم گیر به رتبه ی تولد نبود! شما اصلا فکر کن بچه ی ارشده! چجوریه که اینقددددر کاریزماتیکه؟ واقعا چجوری شده؟ :|
۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۸ آقای مُرَّدَد
حکایت همون حفظ کردن و یاد گرفتنیه که در دوران طفولیت تو مدرسه به ما میگفتن. 
وقتی حفظ کنی، فقط طوطی وار تکرار میکنی و به مرور ترکیبش به هم میخوره و تو هرگز متوجه اون نمیشی. اخلاقی هم که حفظ بشه و آموخته نشه، میشه همونی که شما فرمودید. 
خدا سایه پدر مادر شما هم با عزت براتون حفظ کنه. و سایه شما رو بالا سر آقای مستر و فرزند عزیزتون.
پاسخ:
بله دقیقا. ممنونم از توضیحات تکمیلی خوبتون.
ممنونم.
3: با بودجه های دولتی و امتیازات خاصی که در اختیار ایشون قرار میگیره همه حتی شما هم میتونی کاریزماتیک باشی 
پاسخ:
ههههه هههه. :))
قبول دارین به خیلیها این بودجه و امتیازات رو میدن؟
عادت کردن تو همه‌چی بده. فکر کنم استثناء هم نداشته باشه.
پاسخ:
بله دقیقا موافقم.
۳
فوق‌العاده قابلِ احترام هستن :)
پاسخ:
سوال همینه که چرا آیا؟
سه تا مبحث سنگین بود قاطی کردم ...
پاسخ:
برای همین گفتم شماره بزنین دیگه. :دی
درباره عادت. با آقای مردد موافقم و با هومور مخالف:)
شما فقط معنای منفیش رو در نظر گرفتید مثل وقتی که امام میگن نماز خواندن معیار خوبی برای سنجش ایمان نیست چرا که شاید فرد داره از روی عادت انجام می ده و دیگه نمی دونه چرا داره اون کارو می کنه و نیتی وجود نداره.
اما در کلام ائمه و علما مکرر آمده که خودتون رو عادت بدید به کار های خوب. این عادت به انجام کار خوب باعث لذت بخش شدن اون کار هم میشه.کلید واژه (عود نفسک) رو سرچ کنید. این عادت در واقع عمل صالحیه که با نیت صحیح ملکه شده و اتفاقا بسیار هم خوبه. پس صرف مفهوم "عادت" بد نیست بلکه زمانی بده که تکرار طوطی وار بشه در غیر اینصورت خیلی هم خوبه. مشخصا درباره مهربانی فکر کنم در نامه 53 نهج البلاغه این عبارت "عادت نفس به مهربانی" آمده اتفاقا.
پاسخ:
درست میگین. 
آقای مردد همینو گفتن و منظور هومورو هم همینه و در پاسخ جناب مردد هم تفاوت عادت کردن و آموختن از منظر این پست رو بیان کردم.
معناش واضحه نیازی به بحث نیست. ملکه کردن آموختن است نه عادت کردن.
اینهایی هم که گفتید عادت دادن خودمان است. نه دیگری!
اگر آدم خودش خودش رو عادت بده دقیقا همون آموختنه نه اینکه من بخوام بچه م رو به چیزی عادت بدم.
درگیر واژه ای که نویسنده منظور و معنای مدنظرش از اون رو قبلا توضیح داده نباشید.
درگیر:))
جواب سوال دو را از نظر خودم گفتم فقط. به روش معصومین بله عادت بدید به مهربانی. 

پاسخ:
:دی
ممنون انصافا نکات خوبی گفتین. 
نه دیگه عادتش نمیدم. من خودم رو عادت میدم و به او مهربانی کردن می آموزم. خودش ان شالله خودشو عادت میده.  این روش معصومینه. ^_^
اینکه شخص دیگر چیزی رو برای شما عادت یا ملکه کند ارزشی ایجاد نمیکند.باز هم همونه.
بعضی آدم‌ها رفتار و شخصیتشون طوری هست که نخوای هم وادار میشی تمام‌قد جلوشون بایستی و احترام بگذاری.
پاسخ:
همون شخصیت کاریزماتیک.
که من یکی موندم چطوری اینطوری شده!