ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

دیوانه ی تو هر دو جهان را چه کند؟!

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۵۹ ب.ظ

چمران برای من، معنیِ تام و تمامِ عدم وابستگی و عدم دلبستگی به دنیاست.

مردی که بارها و بارها در طول زندگیش همه چیزهایی که تا اون روز با عشق براشون زحمت کشیده 

و همیشه هم در بهترین موقعیت قرار داشته رو رها میکنه،

و در جای دیگری مشغول به کار میشه.


یک بار آمریکا،

یک بار زن و فرزند،

یک بار مصر،

یک بار تهران،

یک بار لبنان،

و باز خانواده.

و اصلا همه چیز!

راستش اصلا برام باور کردنی نیست که مردی مثل خودِ ما، و در همین زمانه ی ما،

دنیا رو سه طلاقه کنه و حتی ذره ای عافیت طلب نباشه،

و اینقددددر منیع و بلند نظر و آزاده باشه!

چمران برای من، معنیِ تام و تمامِ عدم وابستگی و عدم دلبستگی به دنیا و مافیهاست.




+زندگی چمران رو بخونید و خودتون رو به جای او تصور کنید ببینید کدوم تصمیمش براتون قابل هضمه. 

یا اگر در موقعیت او بودید کدوم تصمیمش رو میتونستید عملی کنید؟

ساده ترین راه خوندنش هم ویکی پدیاست.


+انصافاً و بدون اغراق عاشقانه ترین کتابی که به عمرم خوندم،

و ارزشمندترین رمان عاشقانه ای که خوندم،

کتاب نیمه ی پنهان ماه شهید چمران بوده.

چهار بار خوندمش و هر چهار بار اشک ریختم و اشک ریختم و اشک ریختم...



+روحت در اعلی علیین باشه چمران عزیز و بزرگ. برای ما هم دعا کن.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۳۱
لوسی می

نظرات  (۹)

سلام :)
واقعا ممنون که ایشون رو یاد کردین ...


سلام خدا بر شهیدان
پاسخ:
سلام. توفیق بود الحمدلله. :)
که البته امریکا رو هم خیلی دوست می داشت !
. تحصیلات آمریکایی ازدواج آمریکایی و فرزندان آمریکایی ..
( ازدواج دوم هم که باز خارجی و لبنانی بود ) 
پاسخ:
چقدر عمیق بود این کامنت. انصافا. کم آوردم اصلا. :)))
مخصوصا قسمت "فرزند آمریکایی" کُشت ما را :))


خوبه گفتم زندگیشو بخونین.
کتابی که معرفی کردی زندگی نامه اشون هست  ؟ یا به صورت رمان نوشته شده ؟ :)
پاسخ:
خاطرات همسرشون از زندگی مشترکشونه. از زمان آشنایی تا زمان شهادت.
به صورت پیوسته با زاویه ی نگاه اول شخص که همون خانمشونه.
کلا کتابهای نیمه ی پنهان خاطرات همسران شهدا از زندگی مشترکشونه.
کتاب و اوج اون عشق به سادگی قابل هضم نیست واقعا... 
من با شهید چمران از کتاب مناجاتیشون آشنا شدم
اولین بار که خوندم جذب این شخصیت عاشق شدم بنظرم واقعا شخصیت کم نظیری هستن. همه شهدا دور تعلقاتشون رو خط کشیدن اما شهید چمران به طور اغراق آمیزی این شخصیت رو داشتند. 
کاش دست ما رو هم بگیرن....
پاسخ:
من یادم نیست از کجا آشنا شدم.
اما اولین هدیه م برای مستر کتاب علی زیباترین سروده ی هستی بود به قلم شهید چمران ^_^
واااقعا همینطوره. فک کن تو یه ذره هم به کارهایی که کردی و موفقیتهات و دیدن نتیجه ی تلاشهات طمع نداشته باشی! قابل تصور نیست.
آمین.
ولی به نظرم غاده دختر جوان لبنانی که با اون همه اختلاف سنی و صرفا به خاطر ایشون ایران اومده بودن و از وطن و خانواده بریده بودن حقشون بیشتر از این ها بود.
پاسخ:
حقِ چی دقیقا؟ حقِ داشتنِ چمران یا حقِ حمایت از جانب دولت؟ منظورتون رو متوجه نشدم.
کتاب رقصی چنین میانه میدانم آرزوست رو باید بخونید فوق العاده‌س 

پاسخ:
خیلی اسمش آشناست فکر میکنم خوندمش.
به یاد یادداشت آخر ایشون افتادم: رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.
خدایی جا داشت آخرین یادداشت شهید رو هم اینجا می آوردم.
ممنونم از پیشنهادتون.
پدرِ من ارادتِ عجیبی به ایشون دارن.
پاسخ:
احسنت به پدرت :)
خدا حفظشون کنه.
مچکرم :)
پاسخ:
قربونت :)
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۱ دچارِ فیش‌نگار
گفت وگویی متفاوت با فرمانده بامرام گردان داش‌ها، مشدی‌ها و لوطی‌های تهران درجنگ تحمیلی + فیلم
پاسخ:
ممنون از یاد آوری این پستم ^_^
و لینکتون :)