ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

مرگ در آب و هوای خوشِ اندیشه نشیمن دارد..

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ق.ظ

معرفت به قدرِ انسان، معرفت به خدا و غیب و وحی را به دنبال می آورد.

انسانی که خود را باور می کند و به خود ایمان می آورد این ها را میخواهد،

نه اینکه فقط بداند که معاد هست که خودش معاد را "میخواهد."

فرق است که بدانی داماد میشوی و یا آنکه بخواهی.



+چقدر این جمله عمیقه. نه؟ 

چقدر به قدر و وسعت وجودی خودمون واقفیم؟

+از کتابِ نامه های بلوغ، عین صاد. (در حوالی سالگرد ارتحالشون هستیم. لطفا برای شادی روح ایشون و همراهانشون صلواتی بفرستین.)

+عنوان از سهراب عزیز. (برای شادی روح ایشون هم...)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۰
لوسی می

نظرات  (۱۳)

۲۰ تیر ۹۷ ، ۰۹:۴۶ محمدرضا .....
وقتی سخن از معرفت قدر انسان و خودشناسی پیش می‌آید بعضی ذهنشان به طرف حرفهای روان‌(ن)شناسان میرود که معمولا بر سر سفره روانشناسان غربی نشسته‌اند
در حالی که این حرف را در عالم کسانی مثل خود مرحوم آقای صفایی فهمید که رزقشان را بر سر مأدبة الله (قرآن) برداشته و نوش‌جان نموده‌اند
پاسخ:
ممنون از شما. دقیقا همینطوره. خدا درجاتشون رو زیاد کنه.
حالا من دوس دارم بیشتر خودمو بشناسم... چه کنم؟
پاسخ:
مطالعه در راه خودشناسی.
منم تو همین راهم یه سیر مطالعاتی برای خودم گذاشتم.
میشه به ما هم بیشتر انگیزه بدین که به این سمت بیاییم؟
پاسخ:
والا انگیزه باید از درون بجوشد. انصافا انگیزه های بیرونی خیلی زود سرد میشن و عمل رو ناقص رها میکنن.
من بودم میگفتم حال ندارم :|
پاسخ:
اگه کجا بودین؟ :/
به کی میگفتین؟ به انگیزه درونی؟
سلام
چقدر چهار خط اول این مطلب پر بار و عمیق بود
از خودتون بود؟
عمیقا باهاشون موافقم

و البته خیلی دوست دارم در مورد معاد بنویسم اما به نظرم همون کتاب رو بخونید خیلی مطالب بهتری گیرتون بیاد...

میدونید چرا امثال آقای صفایی انسان رو جذب میکنن؟
نظر من اینه که صرفا اهل استدلال آوردن و عقلانی جلوه دادن مسائل الهی و ماورایی و فطری نیستن...
بلکه از یافته هاشون مینویسن... نه صرفا بر اساس بافته ها حرف بزنن...
"مراد از بافته ها ، موهومات نیستن... بلکه استدلالاتی که هر چنددرستن اما هنوز چشیده نشدن... و صرفا استدلالی درست هستن... لذا روح ندارن..."

ن. .ا
پاسخ:
سلام.
نه جملات جناب صفائی حائری بود از همون کتاب نامه های بلوغ.

دقیقا همینطوره. ایشون به شهود و درک عینی این مطالب رسیدن. چند وقت پیش در مورد چگونگی اثبات وجود خدا و معاد با همسرم صحبت میکردیم در نهایت به همین نتیجه رسیدیم که هیچ استدلالی برای بشر نمیتونه جای شهود عینی رو بگیره. شما هرچی در مورد خدا و معاد استدلال کنی و حجت بیاری قابل مناقشه ست (مخصوصا در جامعه امروز) مگر اینکه شخص رو به درک درونی این مطلب برسونی که وجود خدا ضروری است و معاد ضروری است تا براش یقین حاصل بشه.
عموم معجزات انبیا هم برای ایجاد همین شهود عینی بوده. اینکه ساحران بلافاصله در مقابل موسی علیه السلام به سجده می افتند از رخداد و دریافت اون شهود بود.
یه نکته هم اضافه کنم
کسی که وقت شناس و شخص شناس بشه بیشترین توفیق رو در هدایت داره...

مشکل امثال من در این نیست که حرف حق بلد نیستیم بلکه مشکل در اینه تیرمون رو به جایی که باید پرتاب کنیم پرتاب نمیکنیم...

اولیا الله طلب درون اشخاص رو میبینن... وقت بی هوده صرف نمیکنن... بعضی اشخاص واقعا عبد دنیا هستن... 50 تا معجزه هم ببینن باز برمیگردن سر در آخور دنیا میکنن...

برای ماها خیلی این مسائل قابل تشخیص نیست... لذا گاهی ده تا جا سرمایه گذاری میکنیم بیشتر انرژی منفی شون رو میگیریم و آخرش هیچی که هیچی...

نمیگم دست از تبلیغ برداریم معتقدم باید زرشناس بشیم... وقت بیخود هدر ندیم...
البته کسی هم زرشناس میشه که بوی از زر برده باشه...
پاسخ:
بله کاملا درسته.
فکر میکنم این فرمایش از امام صادق باشه (مطمئن نیستم... اما میدونم از معصومه)
به یارانشون میفرمودن اینقدر به مردم اصرار نکنید حرف حق رو بپذیرن (تعبیرشون این بود :مردم رو رها کنید) و در ادامه فرمایششون این بود که دلی که با حق و ولایت ما علقه ای داشته باشه لازم نیست خیلی خودتون رو به زحمت بندازید برای بیداریش...

برداشت من اینه که گاهی اشخاصی که به ظاهر دین گریز هستن با حق و ولایت علقه دارن اما هنوز وقتش نرسیده که برگردن...
وقت خیلی مهمه... فرصت دادن به افراد خیلی مهمه...

اولیای الهی وقت شناس هم هستن... در غیر وقت خودش بی خود خودشون رو به زحمت نمی اندازن... یا اگر مسئله ای موجب شد حجتی رو بیان کنن برای عدم پذیرش بعضی ها خیلی خودشون رو اذیت نمی کنن...

البته ممکنه الان اون آیه به ذهن شما برسه که خدا به پیامبر فرمود تو داری خودتو میکشی برای مردم...
حرفام با این مسئله منافات نداره
پاسخ:
صحبتهاتون درسته.

البته به یاد این آیه افتادم و به یاد حضرت سیدالشهدا که در طول راه کربلا تک تک به آدمها مراجعه میکردند جهت دعوت و "اتمام حجت".
بله با صحبتهاتون منافات نداره. متوجه تفاوتش شدم.
۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۱:۵۰ آقای مُرَّدَد
در ادامه سوالات دچار: از کجا باید شروع کرد؟ از چه ها باید گذشت؟

پاسخ:
والا نمیدونم! من خودم نوسفرم!
من از مطالعه شروع کردم و گذشتن از تن پروریهای مداومم! ذکرهام و تذکرها رو افزایش دادم تا انگیزه هام خاموش نشه و بلکه عنایتی به قلبم بشود.
در این راه هرچه را کمک کننده بیابم ان شالله میام می نویسم.
مدتیه دارم در مورد حرکت  امام حسین تحقیق تاریخی میکنم... بررسی مقاتل و سخنرانی هایی در این باب...
بررسی احوالات کوفیان... شامیان... مکه و مدینه... مصریها... کل عراق...
حالا که اشاره به اتمام حجت امام کردید یادش افتادم...

خیلی لذت داره... به جایی برسونمشون نکاتی از اینها رو در وب مینویسم...
داریم به محرم هم نزدیک میشیم... ما خیلی لازم داریم در مورد حرکت امام حسین تحقیقی تر برخورد کنیم... خیلی درکمون نسبت به امام و حرکتش عمیق تر میشه
پاسخ:
خیلی عالیه من شخصا به شدت استقبال میکنم.
من معتقدم تدبر در قیام حضرت به نوعی مثل تدبر در قرآنه! یک ظاهری دارد و لایه هایی از باطن که هزارتوست. ظاهری که گاهی ممکنه حتی ناقض خودش به نظر بیاد و لایه هایی که شاید با ظاهر ماجرا در دریافت در تضاد باشند!
ان شالله ما هم از زکات علم شما بهره برداریم.
۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۳:۲۸ آقای مُرَّدَد
چه خوب! منتظرم بیصبرانه
پاسخ:
هول شدم!
۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۴:۰۸ زهرا سادات

منم شیفته ایشون هستم جناب استاد صفایی رو میگم

خیلی عاشقانه شروع به خوندن کتابهاش کردم ولی متاسفانه متوقف شدمچرا ؟ انگیزه هام شاید درونی نبوده !!!

خدا رحمتشون کنه استاد رو ...

 

 

در مورد حرکت امام حسین چه کتابهایی می خونین ؟

پیشنهاد کتاب دارین ؟

راستی من یه سوال پرسیده بودم گفتین در یه فرصت مناسب جوااب میدین اگه فکر کردین یادم میره نرفته ها ....

فرصت مناسب کی هست ایا ( لبخند امیخته با شرم)

پاسخ:
وقتی خیلی تشنه نیستیم و به جای پاسخهای سریع راه های سخت رو میریم زود سیراب و گاهی زده میشیم. آب کم جو تشنگی آور به دست و این صحبتها.
من خودم فقط مقتل خوانی کردم قراره جناب صالح تحقیقات جامعتر انجام بدن به اشتراک بذارن.
آرههههه راستش پااااک یادم رفته بود. خوب شد گفتین و کاش زودتر میگفتین. شرمنده شدم. ببخشید. یادتونه ذیل کدوم پست بود؟
الان نیم ساعته دارم میگردم! یه جمله و کلمه ی کلیدی ازش یادتون هست که سرچ کنیم؟


بعدا نوشت: پیداش کردم. :) یه پست برات نوشتم. هروقت اومدی یه عدد دو رقمی برام کامنت بذار. اون عدد رو به عنوان رمز پست میذارم. تا ۲۴ ساعت بعد از کامنتت بیا و پست رو بخون. بعد پست رو بر میدارم یا ذیل پست بحث میکنیم.
خود شناسی کاری میکنه انسان از موقعیت خودش با خبر بشه
پاسخ:
بله دقیقا.
و من عرف نفسه فقد عرف ربه.
۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۸:۰۶ سنجاق قفلی
سللام
ممنون از معرفی کتاب
در اولین فرصن میخونمش
دنبال شدی
پاسخ:
سلام خواهش میکنم ان شالله براتون مفید باشه.