ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

تصویر ذهنی بچه ها از عاشورا.

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱ ب.ظ

از کِی میشه جلوی بچه ها روضه گوش کرد و نوحه شنید و مراسم تماشا کرد؟

پسرک من از وقتی شمایلی خون آلود از امام رو دیده خوابش نمی بره!

قبلا هم ماجرای حضرت علی اصغر رو داشتیم‌.

:(


+کمک!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۴
لوسی می

نظرات  (۲۱)

چ پسرط عاطفی ای :))))
پاسخ:
آره خیلی. :(
۲۴ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۵۴ وب سایت انکوباتور
عالی بووووود
پاسخ:
کجاش دقیقا؟
تا ۷ سال که اصلا نباید براشون توضیح داد. براشون ذهنیت منفی پیدا میشه
پاسخ:
خب نمیشه که! :((
پس اصلا نه باید روضه رفت یا شنید.
میشه؟
یکی از استادامون میگفتن بچه ها رو هیات ببرید اما موقع روضه یا سرگرمشون کنید یا ببریدشون بیرون این روضه ها از الان براشون اصلا خوب نیست.
ما میریم هیات من براش کارتون میذارم موقع روضه موقع سینه زنی هم یا بلند میشه سینه میزنه یا با بچه ها بازی میکنه ‍‍‍. 

پاسخ:
خب پسر من اصلا سرش گرم نمیشه. و واقعا کنجکاوه.
:/
امسال هیچ جا نرفتیم هنوز! 
اینم تو تی وی دیده.
به جای شمایل خونی، صف یزیدیان زمان رو به پسرک نشون بدید و راه امام حسین ع رو...

پاسخ:
یزیدیان زمان؟
بیخیال!
کافیه بگم اونا هنوزم هستن! :/
قطعا نباید ببینن! من بچه که بودم از فیلمهای ترسناک شدیدا واهمه داشتم.به شدت ترسان و لرزان بودم.. این ترس کل روحم رو تسخیر کرده بود تا چند سال پیش...تا اینکه دوباره سعی کردم داعش ببینم که یه کم خودمو پیدا کنم.
فقط روضه نیست، خیلی چیزای دیگه رو نباید بچه ها تو سن کم ببینن و بشنون...
پاسخ:
منم نظرم همینه.
ولی چه روحیه لطیفی داشتین. منم یه فیلم ترسناک دیدم نه اینکه بترسم اما هنوزم ازش حرف میزنم تپش قلب میگیرم.
راسش مشکل من هم بود
وقتی پسرم ماجرای علی اصغر رو فهمید خیلی بیتابی کرد فکر کنم 3 سالش بود
تو شش سالگی هم مختار و با تکرار میدید و هیچ جوره نمیشد جلوش رو گرفت
نتیجه اش هم یه دوئل با پسر داییم تو حیات خونه مامانم اینا با کاردک بنایی بود که یکیشون حرمله شده بود و یکیشون مختار!!!! و یه عاقبت تلخ
پسرم سرش خراش برداشت و پسر دایی پلک چشمش بخیه خورد.!!!
الان هم که مینویسم به یاد اون روز تپش قلب گرفتم....
پاسخ:
واااای خدای من! :/
البته خودتو نگران نکن. قدیما کسی به این که بچه ها نفهمن توجهی نمیکرد چیز خاصی هم نشده. ولی خب احتیاط بهتره دیگه.
چرا نمیشه؟
میشه جایی رفت که جای مخصوص کودک داشته باشه یا خودمون مشغولشون کنیم جوری که به گوششون بخوره ولی دقیق نشنون.
پاسخ:
چون غالب محل ها یه بنری چیزی سردرشدن هست. مثلا تو ماجرای حضرت علی اصغر با بنر ورودی تحت تاثیر قرار گرفت.
بعد خداوکیلی بچه ی شش ساله حواسش پرت نمیشه که! اینا دو ساله هم بودن حواسشون پرت نمیشد چه برسه به الان.
سلام
مثلا میتونید بهش بگید اونی که دیده یه تصویری بوده که آدما ساختن و اصلنم راستکی نبوده. مثل فیلما. بگید دشمنا امام رو اذیت کرده ن، ( و اگر ماجرای شهادت ایشون رو میدونه)، بگید شهیدشونم کردن اما ما که ندیدیمشون.روی اینکه اون تصویری که دیده واقعی نبوده و.. مانور بدید. واقعا هم که واقعی نبوده. 
به نظر من هیاتی انتخاب کنید که فضای بازی اونقدر داشته باشه که فقط بچه ها صدای نوحه به گوششون برسه ولی اونقدر مشغول بازی باشن که به محتواش توجه نکنن و فقط جو مراسم رو تجربه کنن. و خب با اسامی بزگواران انس بگیرن ناخودآگاه. حتی جایی برید که روضه مکشوف و.. رو میذارن فقط عاشورا. خودتون البته بهتر میدونید این چیزا رو..
پاسخ:
سلام آره همینو گفتم که امام خیلی قوی بوده و بعدش بلند شده و چیزیش نشده و اینا! :/
شهید کردن رو هم نگفتم ولی به نظرم بدونه.
فقط کار خوب امام در رفتن به کمکِ مردم رو گفتم که به نامه ی کوفیان لبیک گفت و اونها نامردی کردن. همین!
فعلا که هیچ جا نرفتیم وضع اینه! :/
خون دوست دارم.
پاسخ:
خوشا به حالت :)
تا وقتی که خودش بیاد سوال کنه ازتون
و در این مورد بخواد بدونه
لزومی نداره تو هر مراسمی(علی الخصوص عذاداری)بچه ها رو بیرید
اینا در آینده زمینه ساز افسردگی میشه 
خیلی جدی بگیرید
پاسخ:
خب خودش اومده.
و تازه ما هیچ جا هم نرفتیم! :/
بستگی داره به بچه‌اش :)) من بچه بودم فیلم ترسناک میدیدم یواشکی :)) 
ولی خب هر کسی یه جوریه 
پسرک رو کم کم باید آماده کنید امسال ترجیحا نرید تعزیه
و برای آماده کردنش کم کم با کارتون و اینا شروع کنید
پاسخ:
هههه هه :))
چی بگم والا! نرفتیم هنوز!
۲۵ شهریور ۹۷ ، ۰۷:۲۶ کرگدنِ بنفش
اصلا موافق به این شکل بزرگونه ماجرا رو برای بچه ها تعریف کردن نیستم ! 
جای بچه ها تو روضه و ... نیست واقعا ! اصلا مغزشون ۱۰۰ برابر اگزجره میکنه ماجرا رو و اذیتشون میکنه... 
پاسخ:
خب طبیعتا ما هم چنین نکردیم. خیالت راحت :)
این تصویر رو تو تی وی دیده بود.
۲۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۳۴ کرگدنِ بنفش
تعجب کردم اولش! 
گفتم از لوسی اینا بعیده ! :))
من خودم بچه بودم مادربزرگم میبردتم ، حدودا ۹ ساله اینا بودم ، از یه طرف هم خوب نمیفهمیدم چی به چیه هم متعجب بودم :)) 

پاسخ:
:دی
خدا رحمت کنه مادربزرگتو ^_^
یه بار تو بچگی یه فیلم ویدیویی از لحظه شهادت یه شهید دیدم و تا ۱۵ سالگی اصلا دوست نداشتم سر مزار شهدا هم حتی برم... و بعد از اونم لطف خدا بود که از طریق کتاب کشش پیدا کردم وگرنه که...
ولی امام ها قطعا حساسیت بیشتری دارن
روضه ها که دیگه اکثرا مهدکودک دارن 
من از طرف کودک درونم پیشنهاد میدم بعد هفت سال تازه اونم کم کم با کلیات
پاسخ:
 این موضوعات خیلی به روحیه ی بچه ها بستگی داره. مسئله مهد کودک نیست چون بی اثره و پسرک حواسش خیلی جمعه.
گریه کردن و روضه مشکلی ایجاد نمیکنه چون تو شبهای قدر هم تجربه شو داریم اما روضه و حرفهایی که اینجا گفته میشه براش مهمه.
یادم نمیاد ما چه سنی و به چه سبکی با این چیزا آشنا شدیم!
پاسخ:
منم یادم نیست. ولی اولین هیات هایی که رفتم رو یادمه. سخنرانیهای آقای پناهیان بود.
۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۱۶ ... به دنبال حقیقت ...
خب فرصت خوبیه که کل ماجرا رو براش به زبان کودکانه تعریف کنید

کتابای خوبی هم هستن تو بحث داستان و شعر کودک که می تونن کمک کنن
پاسخ:
نمیدونم. من یه چیزایی گفتم اما فقط از نامه ها و شتافتن امام به کمک و نامردی مردم.
و گفتم خدا به خاطر این شتاب امام در کمک به مردم اینقدر دوستش داره.
البته از آب هم قدری گفتم بدون ماجرای حضرت عباس.
منکه هنوز بچه ندارم برام سوال شد.نظرات بقیه رو میخونم
پاسخ:
آره بخونین خوبه :)
ولی من مخالف نرفتن و نبردن هستم.ماباپسرسه ساله م هرشب میریم،اونجاانقدبابچه های همسن و سالش مشغول بازی میشه که حتی به سینه زنی هم که فضای جذاب تری براش داره نمیرسه.البته این هییت ها لااقل قسمت خانوماش تمثال و بنر عکس نداره، تاحالام سوالی دراین باره براش پیش نیومده یا نپرسیده،فک نکنم اصن بشنوه صحبت های روضه خونو.
البته من وقتی پسرم همراهمه،سعی میکنم گریه نکنم یالااقل ادای آدمایی که گریه نمیکنن رودرآرم.
ما ازبدو تولدش هرسال رفتیم و هییت هفتگی هم گاها رفتیم. 
خود ماهم همینجور بزرگ شدیم،یعنی اولین باری که رفتم هییت یادم نمیاد.
پاسخ:
خیلی خیلی به روحیه ی بچه بستگی داره. پسرک فوق العاده حساس و فوق العاده کنجکاوه.  سرش به چیزی گرم نمیشه و در حین بازی هم حواسش به حرفها هست. صدای گریه تو این روضه ها خییییلی بلنده و بیشتر ضجه حساب میشه که البته به حق هم هست. ولی خب تاثیرش رو بچه های مختلف متفاوته.
۲۵ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۲۶ مامان محمدمهدی
من از همون اول بردمشون روضه و برای م م هم کامل یبار داستان مصائب وارده به ائمه علیهم السلام رو از بعد رحلت پیامبر ص و تا واقعه کربلا به درخواست خودش تو سن ٥ سالگی توضیح دادم. خیلی روزها هم باهاش تمرین مداحی میکردم. بعدش هم یه مدرسه ای گذاشتمش که در تولدها و شهادتها حسابی و مفصل مراسم دارن و کامل شرح میدن وقایع رو برای بچه ها حتی در حد روضه مکشوف البته الان تو سن ٩ سالگی دیگه، دقیقا همینارو هم ما بچه بودیم پدرم انجام میدادن و همیشه برامون روضه مکشوف میخوندن و هیچ اتفاقی نیفتاد جز اینکه عاشق حضرات علیهم السلام شدیم بطوریکه تو بلاد کفر :) هم برادران گرامی تو این ایام....
اینا از یه طرف ولی از طرف دیگه من سر فاطمه تجربه دیگه ای دارم و اون اینکه این بچه اصلا روضه برنمیتابه و شدیدا آشفته میشه و لذا در اولین تجربه که دیدم روح لطیفش اصلا نمیتونه تحمل کنه دیگه براش هیچی تعریف نکردم و در مراسمات هم سرشو علیرغم میل باطنیم با گوشی گرم میکنم
 لذا بنظرم بچه با بچه و حتی زمان با زمان هم فرق میکنه ولی حتما باید مراسم رفت و بچه هارو آشنا کرد و از همین سن کوچیکشون هم مهمه که آشنا شن

پاسخ:
دقیقا همینه که میگی و واکنش بچه ها کاملا متاثر از روحیه و ویژگیهاشونه.
دردسر اینه که پسرک اصلا حواسش از گریه و ضجه مویه به چیزی گرم نمیشه.
مثلا ما شبهای قدر هم همیشه میریم اما هیچ وقت اون گریه ها، این گریه ها نیست و برای پسرک غیر قابل تحمله و واقعا موندم چه کار کنم. فعلا که بی خیالی در پیش گرفتم.
بشینید قشنگ براش همه چی رو توضیح بدین
پاسخ:
:)
چشم.