ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

از گناهانِ همه‌گیرِ بشر.

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۰۹ ب.ظ

وقتی کارِ اَهمّی وجود دارد،

پرداختن به کار مهم حرام است.



+قبل از فرو رفتن در شقاوت،

اولویت‌سنج‌هامونو درست کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۱
لوسی می

نظرات  (۲۱)

اااخ نگو لوسی می
همه ی دردهای پنهان زندگیمو واسم رو میکنی همش :(((

البته تلنگر خوبیه ممنون
پاسخ:
دردهای پنهانِ اولویت سنجی شده یا اولویت سنجی نشده؟

:((
قربونت.
اون تمرینهای خودآگاهی رو هم بذار :دی
۲۱ آبان ۹۷ ، ۲۰:۱۳ صبورا کرمی🦄
...
پاسخ:
منم همون.
پست: چ ظریف(:

درباره شما: عجب ادم عجیبی(:
پاسخ:
پست: بله خیلی. :)
من: مثل همه‌ی بقیه :)
مگه دردامونم باید اولویت سنجی کنیم؟ :/

تو همون فایل پی در اف هست
نگفتی میخوای که بیشتر توضیح بدم که :))
پاسخ:
نه بد نوشتم. منظورم این بود که دردهایی که با وجود اولویت سنجی شکل گرفتن و بیخیالمون نمیشن یا به خاطر اولویت نسنجی شکل گرفتن؟
 
خب الان گفتم دیگه :دی
پستت یه جوری بود حس کردم یه سری چیزهایی رو برای نگفتن نگه داشتی! اونا رو بگو :دی
اهان نه تو این پست دردهایی که به خاطر اولویت سنجی نکردن شکل میگیرن رو یادم اوردی
ولی تو پستهای دیگه دردهایی با ریشه های دیگه یادم اوردی (:(


اهان باشه الان خوندم مینویسم واست توضیحات لازم رو...
اره دقیقا همینطوره
نیاز داشتم مطمئن شم دارم با یه نفر حرف میزنم که واسش مهمه چی میگم لذا فوت های کوزه گری رو نگه داشتم :دی
پاسخ:
عجب. ^_^
امیدوار شدم به مفید نویسی! ؛)
ممنونم ازت. 
خوب شناختمتا :دی
به نظرم این قانون کلی نیست.
یا بنا به شرایط تغییر میکنه

رسول اکرم (ص) فرمود: سزاوار است که خردمند ساعات شبانه روز خویش را به چهار بخش تقسیم کند:

1-ساعتی (بخشی) را با خدای خود راز و نیاز کند.

 2 ـ ساعتی (بخشی) را به محاسبه نفس اختصاص دهد.

3- ساعتی (بخشی) را به آموختن علم و نشستن در محضر عالمان دینی برای استفاده از نصیحت های دلسوزانه آنان اختصاص دهد.

4- ساعتی (بخشی) را به استفاده از لذتها و کامرانیهای مشروع و ممدوح بگذراند.



حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: وقت هر انسان مؤمن سه قسمت است:

1 ـ یک وقت و ساعتی که برای مناجات و دعا و عبادت است

2 ـ یک وقت و ساعتی که برای کسب معاش و در آمد است

3 ـ یک وقت و ساعتی که برای تفریح و استفاده از لذتهای حلال است و انسان عاقل جز در این سه مورد، وقت نمی گذراند یا کسب معاش یا قدم نهادن برای معاد و آخرت و یا لذت بردن در غیر حرام.


خیلی از ما (من جمله خودم) فک می کنیم وقتی مثلا فلان مطالعه، پایان نامه و... داریم، انجام تفریح صحیح نیست.
اگر هم تفریح بریم وجدان درد اون کاری رو داریم که باید انجام بدیم.
در صورتی که هر چهار موردی که اشاره شد در جای خود اهمند.
و هر کدوم در غیر جای خود نه تنها مهمترین کار ما نیستن بلکه پرداختن بهشون مذمومه

مثلا در سفر درس خوندن
جمعه کار کردن
و خیلی از رفتارهای غلط ما که درست می دونیمشون

نکته: حرفهایی که زدم لزوما درست نیستن.
پاسخ:
من با حرفهایی که زدین موافقم.همونطور که گفتین اینها هر کدوم در جای خودشون "اهم" هستند. همون جمله‌تون که بولد کردم.
 فکر میکنم باید اولویت سنجی بلد باشیم. و فکر میکنم یکی از روشهای رسیدن بهش همون توصیه‌ی آیت الله بهجت باشه. که شما به چیزهایی که می دانید عمل کنید تا خدا آنچه که نمی دانید به شما بیاموزد.
همون فرقان، یا لنهدینهم و امثال اینها  که من این رو از مقاماتِ خاصی میدونم که باید بهش رسید و باید به بنده عنایت بشه.
سلاام
اینجا رو دوست دارم.
پاسخ:
سلام. ما هم شما رو دوست داریم ^_^
اره امیدوار باش من بعضی از پستاتو اونققدر دوست دارم که دوستمو به خوندنشون دعوت کردم :)

:دی
پاسخ:
می گفتی همه‌ش و خیالمو راحت میکردی :))
ممنون عزیزم لطف داری واقعا امیدوارم حتی یک پست هم شده مفید در بیاد. ^_^
به دوستت سلام برسون بگو دوستش دارم :دی
موافقم

ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا (بخشی از آیه 29 سوره انفال)

ام علی علیه‌‏السلام : «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه‏ وَ نَظمِ اَمْرِکُم»

نتیجه تقوا جعل فرقان از سمت خدا برای بنده هست

در وصیت امیرالمؤمنین هم تقوا و نظم در امور کنار هم ذکر شدن.

نظم باید بر اساس تقوا باشه



پاسخ:
چقدر قشنگ این دوتا تقوا رو کنار هم گذاشتین ^_^
ممنون.
۲۱ آبان ۹۷ ، ۲۲:۵۶ جناب منزوی
سلام
واقعاً هم همینطوره
درود بر شما
پاسخ:
سلام.سلامت باشین.
از لطف خداست.
شما خودتون توی پاسخ نظرم اشاره کردید.
پاسخ:
بله از لطف خداست که میاید و اینجا نظم رو برای من به تقوا مربوط میکنین و تقوا رو به فرقان و هدایت :)
ممنون.
۲۲ آبان ۹۷ ، ۰۱:۲۷ سِـــــــد جَــــــواد
از اولویتی که دیگران و جامعه برام میچینند متنفرم 
پاسخ:
اولویت‌های دیگران و جامعه تو دایره‌ی حرام و حلال دین وارد نمیشه!
اهم دو معنی داره
کار اولویت دار
کار فوریت دار

به اینم فک کنید :)
پاسخ:
بله. ممنون.
مهمه که کار اهم رو پیدا کنید!
حضرت علامه «لوسی می» دامت برکاته
پاسخ:
:دی
🙂🙂🤩🤩🤩دوستاره جای چشمات داری :)
✌🙏👌👌
پاسخ:
🙄🙄
حالا اگه به شقاوت رسیده باشیم چی؟
پاسخ:
تا وقتی زنده ایم نه به سعادت قطعی رسیده‌ایم و نه به شقاوت!
:)
وقتی زنده‌ای اما دچار قصاوت قلب شدی میشه گفت دچار شقاوت شدی
توی لغتنامه مترادف همن :) 
پاسخ:
زنده بودن میتونه همه چیز رو تغییر بده.
البته اینها عیناً یکی نیستند.
شقاوت یعنی بدبختی.
و قساوت قلب یعنی سخت دلی و سنگدلی.
یک سنگدل میتونه شقی باشه اما این به معنی ترادف نیست.
حالا در هر حال بحث سر واژه‌های مترادف نیست صحبت بر سرِ استفاده از زندگیه. قساوت قلب هم درمان داره ^_^
همه‌چیز فقط بعد از مرگه که قطعی میشه.
خب درمان قساوت قلب چیه؟ 
پاسخ:
وقتی میگیم قساوت قلب این تصور ایجاد میشه که طرف بدجنسه، یا مثلا قاتل و جانیه. درحالی که قساوت قلب یعنی یه حالتِ آلودگی شدید. قلبی که موعظه نمی پذیرد و هدایتنمی‌جوید و اینها.
می فرماید  ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلِک فَهِی کالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً 
بعد از آن دلهایتان سخت شد مانند سنگ بلکه سخت تر از سنگ.

این آلودگی، از گناه و گناه و گناه ناشی میشه و به شقاوت ختم میشه.
طبیعتاً راه درمانش دور شدن از گناهه.
و به نظر من راه قطعی و اصلیش قرآن است و قرآن است و قرآن.
یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ
ای مردم برای شما موعظه‌ای از جانب پروردگارتان آمد که درمانی است برای آنچه در قلب‌های شماست و برای مومنان رحمت است.

من فکر میکنم تکرارِ صرفِ قرائتِ قرآن هم باعث شفا میشه چه برسه به آنگاه که برای عمل به قرآن کمر همت ببندیم.
ممنونم :) میدونی من هر روز قسمت چوککم داره قوی تر میشه و بابتش نگرانم :(
پاسخ:
نگران نباش طبیعیه ^_^
برای همه پیش میاد.
نه بشدت من :(
پاسخ:
از کجا میدونی؟
همین که نگرانِ این موضوع هستی خودش نشون میده مرغ حقت هنوز حرفش حرفه ^_^
شاکر باش :)
احسنتم