ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

The next three days.

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۱۱ ب.ظ

سه روزِ پیشِ رو، 

آخرین روزهای دهه‌ی بیستِ زندگیمه.

تو این فکرم که چطور این دهه رو ختم به خیر کنم؟!

مثل انجام اقداماتی جهت آماده شدن برای مرگ!

ناگهان چه زود دیر شده!

پیشنهاد لازمم :)



+جالبه که به لحاظ قمری این سه روز، سالگردِ رخدادِ آغازی است برای من!

از این تقارن مشعوفم. :)

+فقط از این بابت که دوست دارم این دهه پایان نیکی داشته باشه :)

+عنوان، نام فیلمی است :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۵
لوسی می

نظرات  (۲۲)

۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۷:۲۴ پیـــچـ ـک
دهه بیستم؟ یعنی داری دویست سالگیتو تموم میکنی؟!
سلام
دهه سوم! داری وارد دهه چهارم میشی بالام!
پاسخ:
:)))
نه عزیزم اینطوری هم میگن. اوایل دهه بیست اواخر دهه بیست. نشنیدی؟
اگه میم هم گذاشتم اشتباه شده و فقط میمش اضافه س :)
سلام.
سلام
ایشالا ورودتون به دهه‌ی سوم مخصوصاً تقارنش با امامت صاحب عصر، خوش یمن و مبارک و خلاصه رسیدن به تمام اهداف و خواسته های مطلوب باشه... :) 🌹
پاسخ:
سلام عزیزم.
آرههه ان‌شالله. ممنونم.
البته وارد دهه چهارم میشم. یا دهه سی. :)
خب اول تولدتون مبارک:)
دوم اینکه واقعا کار خاصی نیست که بشه تو سه روز انجام داد و 10 سال رو ختم به خیر کرد,شاید برنامه ریزی برای 10سال بعدی بهترین کار باشه,یا انجام سه تا کاری که همیشه دوست داشتید انجام بدید و ندادید.کلا لذت ببرید از زندگیتون.

و یه سوال  ایا الان دچار بحران سی سالگی معروف شدید؟:)من بیست سالگیم تموم شد,دچار بحران بیست سالگی شدم :دی که چرا بیست سال گذشت هیچی نشدم.
پاسخ:
ممنونم. البته پیشاپیش.
چرا اتفاقا میشه. چرا اینقدر ناامید هستید؟  هر یک روز میشه کاری کرد برای محو گذشته و نه تنها محو گذشته که تبدیل سیئات به حسنات. :) تازه حتی فقط یک ساعت تفکر ^_^
خب قطعا عاقل تر شدم :دی
ولی اگر منظورتون افسردگی و اینهاست نه. دچار نشدم. فکر کنم معنیِ اصلیِ این بحران اینه که آدم با تمام وجود سرعت گذر زمان رو خواهد فهمید. شما هنوز زمان براتون رو سرعتِ نرمال میگذره. و هر روزتون واقعا ۲۴ ساعته است. وقتی به بیست و پنج برسین دیگه زمان سرعتش زیاد میشه و شنیدم که در سی و پنج سرعت شدیییدی میگیره گویی که هر روز ده ساعت باشد! اینه که میگن زندگی رو سراشیبی افتاده.
برای یک بیست ساله، سی سالگی دور دیده میشه اما برای من با تمام وجود چهل سالگی بسیااار نزدیکه. حال آنکه فاصله‌ش برای هردومون مساویه.
اینه که آدم رو قدری تحت تاثیر قرار میده و برای همه هست. اما خب چیزهای دیگری هم هست که اون چیزها و حدش به عقل و خرد آدمها در این سن بستگی داره که از این فهمِ سرعتِ زمان چه توشه‌ای بردارند.
۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۹ ... به دنبال حقیقت ...
اولا که پیشاپیش مبارک باشه بر دیگرانی که نعمت شما رو داشته اند و دارند.

دوما دهه ی دوم درست تر نیست؟ :)
هی دارم حساب می کنم دهه ی بیستم میشه کی؟!‌ریاضی ما هم قوی!!!!!
پاسخ:
متشکرم.
نه آقا دهه دوم که از ده تا بیست سالگیه!
اگر اون طوری بگم میشه دهه سوم.
بعد دهه بیستم که نیست. دهه ی بیست هست. مثل دهه سی و اینها.
ای بابا! برای حل مشکل ریاضیات گفتم دهه بیست که مثل دهه دوم و سوم نشه. اونم کارگر نیفتاد!
ناامید نیستم
منظورم این بود برای کسی بود که ده سال زندگیش رو تلف کرده باشه,نمیشه 3روزه کاری کرد
وگرنه شما رو میدونم به یکی از بهترین حالت‌هایی که توی ذتنتون مجسم کرده بودید این دوران رو گذروندید:)
بره من سی سالگی خیلی نزدیکه-_-

خلاصه بازم سه روز مونده نولدتون مبارک:)
پاسخ:
کاش اینطور بود. به لحاظ دنیوی بله خوب بود. ولی اخروی بخیییر! :/
هرقدر سی سالگی برای شما نزدیکه چهل سالگی برای من نصف اون زمان میخواد :دی
گیر دادم :))
ممنون.
الان خیلی زیرپوستی خبر دادین سه روز دیگه تولدتونه :)))

مبارک باشه پیشاپیش :)
پاسخ:
آرههه گفتم دوبار تبریک دریافت کنم از کادوی مجازی که خبری نیست :))
ممنونم.
۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۹:۴۹ مامان محمدمهدی
سلام
پیشاپیش میارک باشه تولدت
برای ختم بخیر شدن این دهه از ول نعمتون میتونی کمک بگیری
پاسخ:
متشکرم.
آره اتفاق داشتم فکر میکردم این سه روز رو برم تو یه هتل نزدیک حرم صبح و شب برم حرم :)
سلام.
۲۵ آبان ۹۷ ، ۲۳:۱۹ جناب منزوی
گفتم چقدر عنوان آشناست :))
پیشاپیش تولد مبارک، کیک هم که نذاشتید :)
بنظرم، بیشتر وقتتون رو با خانواده و خوندن نهج البلاغه بگذرونید. چرا نهج البلاغه؟ دقیق نمی دونم :)، ولی خیلی از این کتاب خوشم میاد. سعی کنید تو این سه روز نماز صبح قضا نشه و مطالعه در ساعت بیکاری، تو این سه روز نت نیاید با خانواده باشید. نپرسید چرا :) جواب لاموجود :)
پاسخ:
اوهوم. پیشنهادات خوبیه. ممنونم. :)
۲۶ آبان ۹۷ ، ۰۹:۲۱ شوفر تاکسی
سلام اجازه دارم در بدو ورودم ایراد بگیرم؟
ممنون که اجازه ندادید.
دهه بیستم یعنی دویست سال و ...
اگر شما وارد سی سالگی میشید، درواقع وارد دهۀ چهارم زندگی میشوید.
دهۀ اول از بدو تولد تا فوت شمع ده سالگی
دهۀ دوم ازآغاز  یازده تا فوت شمع  بیستم
دهۀ سوم از آغاز بیست و یک تا فوت شمع سی و 
متأسفانه دهۀ چهارم از سه روزِ پیشِ رو :| 
پاسخ:
سلام. خوش اومدین. :)
بله ایراد هم میتونین بگیرین ولی این ایراد درست نیست.
بنده ننوشتم دهه‌ی بیستم!
نوشتم دهه‌ی بیست. :)
یعنی دهه‌ی بیست سالگی‌ها. یعنی دهه‌ای که شامل بیست تا آخر بیست و نه سالگیه.
۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۹ آقای مُرَّدَد
:)) اگر نبودم از همین الان پیشاپیش فرارسیدن دهه ی چهارم زندگیتو تبریک میگم. پا به سن گذاشتن شیرینیه
پاسخ:
متشکرم ^_^
سلام
چرا من فک میکردم ازم بزرگترین؟:))
به هرحال ورودتون به سی سالگی مبارک
چیز جالبیه
یهو پخته میشی:))
پاسخ:
سلام.
حالا نمیدونم چند سالتونه ولی من پس فردا سی سالم تموم میشه. :)
شما چند سالته؟
الان کامنتارو چندتاشو خوندم نفهمیدم چی شد
چهل سالتون میشه،سی سالتون میشه؟ نفهمیدم:)))
پاسخ:
سی سالم میشه :دی
آره نمیدونم چرا همه گیر دادن به پیچاندنِ موضوع و هیچ کس دو تا پیشنهاد کف دست ما نذاشت! :/
من سی سالم تموم شده  و از خرداد وارد سی و یک شدم:))
تقریبا هم سن و سالیم
فقط من دوتا پسر ندارم و یه پسر نه ساله دارم:)))
پاسخ:
آرههه هم سن و سالیم و من همیشه فکر میکردم خودم زود بچه دار شدم! :/
جمع سن پسرای من میشه سن پسر شما ^_^
خدا حفظش کنه براتون. :)
پیشاپیش تولد شما مبارک.

این روایت هدیه من به شما

در روایتی از پیامبر- صلی الله علیه و آله- رسیده است:

« ان لله تعالی ملکا ینزل فی کل لیلة، فینادی یا أبناء العشرین جدوا و اجتهدوا، و یا ابناء الثلاثین لا تغرنکم الحیاة الدنیا،

و یا ابناء الاربعین ماذا أعددتم للقاء ربکم، و یا ابناء الخمسین آتاکم النذیر، و یا ابناء الستین زرع آن حصاده، و یا ابناء السبعین نودی لکم فأجیبوا،

و یا ابناء الثمانین أتتکم الساعة و انتم غافلون، ثم یقول: لولا عباد رکع و رجال خشع و صبیان الرضع و أنعام رتع لصبت علیکم العذاب صبا »؛

«‌ برای خداوند متعال ملکی است که هر شب فرود می آید و ندا می دهد ای کسانی که عمرتان به بیست رسیده است، تلاش و کوشش کنید،

و ای کسانی که سنتان به سی رسیده است! زندگی دنیا شما را فریب ندهد،

و ای چهل سالگان! برای دیدار پروردگارتان چه مهیا کرده اید، و ای پنجاه سالگان! هشدار برای شما رسیده است، و ای به شصت رسیدگان! زمان دروی محصولتان فرا رسیده است،

و ای به هفتاد رسیدگان! بانک کوچ برای شما نواخته شده است، پس اجابت کنید این دعوت را، و ای به هشتاد رسیدگان! قیامتتان برپا شد و شما غافلید ».



منبع:
ارشاد القلوب، ج 1، ص 32. ​

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }
پاسخ:
سلام خیلی ممنونم.
آخ آخ آخ. چه زود باشد و انصافاً بانگ رحیل آید به گوشم.
ممنونم ^_^
۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۵:۳۲ مردی بنام شقایق ...
سلام

و من این روزا غرق در بحران سی سالگی (البت اگه واس ما اسمش بحران باشه!)

پاسخ:
سلام. یعنی در میانه ی سی قرار دارین یا شما هم سی ساله شدین یا چی؟
متوجه نشدم.
۲۶ آبان ۹۷ ، ۲۰:۴۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

سی ساله شدیم و حس یه چهارپای باربر رو داریم که صبح تا شب میدوه که نیازهای یه خونواده 5 نفری رو تامین کنه و هیچ حقی برا خودش نداره حتی زندگی کردن :))))
پاسخ:
سلام. دور از جون شما.
۵ نفر شدین واقعا؟ مبارک باشه :)
مبارکه سی سالگیتون(:
پاسخ:
متشکرم ^_^
سلام 
من جای تو بودم شاید تمام این دو سه روزم رو چندین ساعت میذاشتم واسه اینکه همه ی اهدافی که تعیین کرده بودم رو ردیف میکردم
شرایط خودم رو می سنجیدم
تلاش هایی که داشتم
و حتی حالا دیگه خود اهدافم رو هم می سنجیدم که ایا واقعا اونقدر ارزشمند بودن که هدف من باشن
در مجموع دهه ی سوم رو اسیب شناسی میکردم و از دلش نکاتی واسه شروع دهه چهارم در میاوردم
لوس می عزیز تولدت پیشاپیش مبارک
امیدوارم خدا هرلحظه بیش از پیش ظرف وجودت رو گسترش بده و تمام وجودت رو پر از خودش کنه :)

پ ن:
من این نظر رو همون موقع ارسال پست نوشته بودم.ولی الان دیدم ارسال نشده :/
پاسخ:
آره فکر خوبیه. اما سه روزم تموم شد :دی
ان‌شالله سه روزِ اول دهه سی :)

ممنون عزیزم از محبتت. ان شالله برای شما هم همینطور باشه.
سلام.
چرا کامنتای اون پست بسته ست

یجوری نوشتین سی سال تمام که دلم خواست بگم تکبییییر:))))

تولدتون مبارک،ان شاءالله صد و بیست ساله بشین⁦^_^⁩
پاسخ:
سلامت باشین. ممنونم.
آرههه لحنش رو خوب خوندی :)))

+گفتم دیگه از محبت بچه‌ها سواستفاده نکنم که خودشونو ملزم کنن تبریک بگن.

مبارکه...
بعد پل 30 سالگی منتظر اتفاقای بهتری باش ...
پاسخ:
متشکرم. ان‌شالله اتفاقات خوبی تو راه باشه. برای همه. ^_^
سلام
با تاخیر تولدت مبارک
انشاالله عمری پربرکت داشته باشی دوست جون
پاسخ:
سلام. ممنونم عزیزم ^_^
همچنین برای شما.
اینو یکی از خواننده ها دادن واسم ، واسه من مفید بود گفتم واسه شمام بذارمش :
تحتِ هر شرایطی و در برخورد با هر تفکّر و نگاه و مرامی، ببین حضراتِ معصومین چه فرمودند و چه امر کردند.
این سطرِ بالا خیلی سخت است، خیلی تقواست! به‌نظر، بدیهی و حتمی می‌آید ولی در زندگیِ جاری، در هر مشکل و مسئله‌ای اگر بخواهی ببینی؛ مثلاً آقا اگر بودند، چه را می‌پسندیدند، مَرد می‌‌خواهد که عامل باشی. آن بخش‌هایی از دین  که معمولاً موردِ پسندِ ما نیست و هنوز با آن سنّتی و عرفی برخورد می‌کنیم...
پاسخ:
آره سخته که عامل باشیم.
یه چیزی شبیه اینو خیلی قبل تر ها دکتر حبشی بهم گفتن.
ممنون.