ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

آشوبم، آرامشم تویی..

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ

گاهی آدمیزاد استرس داره، دستاش می‌لرزه، صداش می‌لرزه، دلش آشوبه و خودشم می‌دونه اینا از استرسه.

اما گاهی هم ناشی از حجم و فشار استرس در حال له شدنه اما متوجه نیست،

یه وقتهایی که میگه و می‌خنده اما تا میشینی پای حرفش میزنه زیر گریه،

یه وقتهایی که بدون دلیل کلافه است و با همه دعوا داره،

یه وقتهایی که بیمار میشه و هیچ دلیلی جز فشار عصبی برای بیماریش پیدا نمیشه.

اینطور وقتها هیچ‌کس نمی‌فهمه اون آدم چقدر تحت فشاره...

و هیچ‌کس بهش کمک نمی‌کنه، 

و هیچ‌کس باهاش همدل نمیشه..



+ما هیچکدوممون هیچ‌وقت نمی‌تونیم همدیگه رو بفهمیم.. و هر انسان موجودی منحصر بفرده که احتمال پیدا شدنِ یکی نظیر او در دنیا صفر مطلقه!

صفر مطلق!

+ذات انسان تنهاست و تنهایی بزرگترین درد بشریت است.

+یا انیسَ من لا انیسَ له و یا صاحبَ من لا صاحبَ له.

این تصور که اصلاً انیس و صاحبی جز او ممکن الوجود باشد، فقط یک توهمه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۶
لوسی می

نظرات  (۲۹)

۲۶ آذر ۹۷ ، ۲۳:۳۰ دختـرِ بی بی
یارفیق من لا رفیق له...
یا مونسی عند وحشتی...
پاسخ:
دوست داشتم همینطور بنویسم...
یا صاحب من لا صاحب له..

إِلَهِی تَرَی حَالِی وَ فَقْرِی وَ فَاقَتِی 

وَ أَنْتَ مُنَاجَاتِی الْخَفِیَّهَ تَسْمَعُ...



پاسخ:
یا من لا یحتاج الی التفسیر و السوال..
به شدت با این مطلب موافقم 
پاسخ:
:)
چقدر این پست مرتبط بود با حس و حالم...
پاسخ:
ان‌شالله خدا خودش تنهایی‌هامون رو کفایت کنه.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۰۱:۳۰ سرباز کوچولو ...
واقعا با تمام وجود مطلب رو درک کردم 
پاسخ:
انشالله خدا خودش و از فضل خودش تنهایی‌هامونو پر کنه.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۰۱:۴۶ پلڪــــ شیشـہ اے
عالی گفتید.
دقیقا
پاسخ:
گاهی فکر میکنم اینکه در قیامت همه از هم گریزانند به علتِ فهمِ نهایت استیصال از تنهاییه. از هم فرار میکنند چون با هم بودنشون هم فایده‌ای نداره...
دقیقا همینطوره  که میگی
ولی من خیلی پیش میاد اینو یادم میره و تو این دنیا دست و پا میزنم شاید این تنهایی کمتر یا کمرنگ تر بشه
معمولا هم به جایی نمیرسم
پاسخ:
همه‌مون یادمون میره،
اما اونقدر مهربانه که گاهی با آنچه که به تضرع انسان ختم بشود به ما تلنگر میزنه، "لیتضرعوا".
حال ما هم این روزها همینجوریه انگار...
پاسخ:
همیشه همینه. ولی گاهی حواسمون پرته و سرمون گرم.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۰۹:۰۸ ... به دنبال حقیقت ...
یا حبیب من لا حبیب له
یا دلیل من لا دلیل له...

همیشه فکر می کردم این فراز " یا حبیب من لا حبیب له " فقط توی دوران مجردی بهم جواب میده و بعدش دیگه لا حبیب له نیستم...هنوز هم همچین ذهنیتی دارم...
اما احتمالا اشتباه می کنم.


تلنگرانه ی شما هم احتمالا اماره ایه بر این که اشتباه می کنم...
نمی دونم
شاید...

و ممنون
پاسخ:
بستگی داره حبیب، رفیق، صاحب، انیس، مونس و همه‌ی لغات این دعا رو تا چه سطحی مطالبه و معنی کنید.
قطعا همسر آدم بهترین حبیب و مونس و انیسه. اما تنهایی ذاتی انسان رو ساپورت نمی‌کنه. 
ما تنها به دنیا اومدیم و تنها می‌میریم.
و فقط اون انسی میان همسران و یا آدمها اصالت پیدا میکنه که به انیس حقیقی متصل باشه. وگرنه چیزی جز توهم نیست. انس حقیقی با اون کسی اتفاق میفته که تو روز محشر به جای اینکه ازش فرار کنی، به دنبالش بگردی :)
که اونم همون انس الهی است و نه بشری.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۰:۲۲ مردی بنام شقایق ...
سلام


حال من مثل یتیمی است کزاو (که از او) فرفره ای 
بستانند و به او فحش پدر هم بدهند!


ینی اوج تنهایی...
پاسخ:
سلام.
هوم مثال جالبی بود ولی خب اگر یتیم نباشد و فرفره‌اش را هم نستانند و فحش پدر هم ندهند تفاوتی در اصلِ موضوع تنهاییش حاصل نمیشه.
سلام
ولی من یه نفر و دونفر پیدا کردم.عین خودم هستند به یه فرق های کوچک وظاهری
پاسخ:
سلام.
من که باور نمی‌کنم :دی
سلام
برا خیلی ها این طوری
طوری تو روز سه تامون تو دوجای متفاوت یه ضربالمثل استفاده کردیم.
حتی نوشتن هم گاها شبیه هم هست.
پاسخ:
به نظرتون اینا معیار خوبی برای عین هم بودنه؟
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۳۹ آقای بیدل
شبیهِ این جمله رو تو یه کتابی خوندم می گفت "دلِ انسان بزرگتر از این دنیاست و این راز تنهایی اوست "
پاسخ:
احسنت. بسیار زیبا.
ولی "روح انسان" بهتر نیست؟
سلام
نه فقط این ها موارد دیگه هم هست...

پاسخ:
خب اگه دوست دارین از معیارهای اصلیتون بگین که باعث شده حسِ عین هم بودن بهتون دست بده.
سلام
نوع نگاه همون به مسائل،حل مسائل موجود،فکر کردید،برخورد کردند...
پاسخ:
:)
جذابه :)
خیلی خوبه که هرسه تون اینطور فکر میکنین.
سلام
درسته 
گاها خودمون میخندیدم
پاسخ:
:)
آره باید جذاب باشه.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۳:۵۱ آقای بیدل
شاید ...
ولی خب منظورش اینه ک به هر چی ک روی این کره ی خاکی هست دل ببندی همچنان احساس می کنی جای کسی خالیه و هنوز تنهایی
پاسخ:
آها از منظر دل بستن. :)
و این تصورم که اون انیس باشه همینطور! 
پاسخ:
نوچ! چون تجربه شده.
سلام علیکم
اگر «دقیقاً صفر مطلق» نبود که این همان می‌شد.
پاسخ:
سلام.
متاسفانه توجه نشدم! :(
خواهش می‌کنم. چیز مهمی نبود. اشاره به این موضوع بود که اگر دو نفر دقیقاً در تمام ابعاد و جمیع شرایط یکسان بودند، یک نفر می شدند. حداقل تفاوت در شرایط زمانی و مکانی و ... باعث شکل‌گیری تفاوت در موقعیت‌ها و تصمیمات و عملکردها می‌شود.
پاسخ:
اها. بله دقیقا همینطوره.
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۶:۲۱ قَلَتْ‌قُلوتْ‌نِویث ‌‌‌
اون واجب الوجوده. :)
پاسخ:
بعله :)
هو الاولُ و الآخرُ و الظاهرُ و الباطنُ.
اللَّهُمَّ أَصْلِحْ لِی دِینِی
فَإِنَّهُ عِصْمَةُ أَمْرِی،

وَ أَصْلِحْ لِی آخِرَتِی فَإِنَّهَا دَارُ مَقَرِّی، وَ إِلَیْهَا مِنْ مُجَاوَرَةِ اللِّئَامِ مَفَرِّی،

وَ اجْعَلِ الْحَیَاةَ زِیَادَةً لِی فِی کُلِّ خَیْرٍ،
وَ الْوَفَاةَ رَاحَةً لِی مِنْ کُلِّ شَرٍ،

دعای روز سه شنبه - مفاتیح
تنهایی به این نظریه رسیدین؟
پاسخ:
ممنون بابت دعا.
کدوم نظریه؟ تنهایی بشر؟
نمیشه گفت تنهایی بهش رسیدم چون به وضوح در باطن قرآن، احادیث، و حتی فلسفه‌بافی‌ها و داستان‌های غرب و شرق دیده میشه.
آخ گفتی لوسی می جان
من چند روزه شدیدا تحت این فشارای عصبی‌ام، و به قدری جسمم آسیب دیده که واقعا نمیدونم این آسیب‌ها از همین استرسه یا دلیل دیگه‌ای داره. فقط وقتی استرسام کم میشه یا میخواد از بین بره حال جسمیم هم بهتر میشه. چند روزه دارم از ترس بیماری  زندگی میکنم و واقعا چقدر سخت میگذره :(( دعا کنیم واسه هم :((
پاسخ:
آخ آخ آخ. مواظب خودت باش گل دختر.
فقط خدا میتونه آرامش به قلبت بباره. 
آرههههه دعا کنیم برای هم ^_^
در نظریه شما معنی عشق چیه؟
پاسخ:
متوجه ربطش به همدیگه نشدم اما شما لطف کنین پاسخم به جناب "در جستجوی حقیقت" رو بخونین و بگین آیا منظورتون همینه؟
امشب داشتم با یه جمعی صحبت میکردم و میگفتم چند روزیه شدیدا دلشوره دارم و دنبال دلیل خاصیم!
و الان این پست شما رو خوندم و چقدر شرح حال بود...
پاسخ:
ان‌شالله قلبتون پر از آرامش الهی باشه. ^_^
استفاده کردیم :)
پاسخ:
الحمدلله و المنه.

عشق نباید تمنا کند ، نباید هم التماس کند !

عشق باید چنان قوی گردد تا مبدل

به حقیقتی گردد و به جای اینکه مجذوب

شود ، مجذوب کند …

هرمان هسه

پاسخ:
هوممم. جالب بود خیلی ممنون :)
۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۷ مامان محمدمهدی
دقیقا
پاسخ:
:)
۰۳ دی ۹۷ ، ۱۱:۵۴ جناب منزوی
هنوز به درکیت نرسیدیم
درواقع اگه خودمون رو بشناسیم می تونیم خودمون رو درمان کنیم. کسی که خودش رو بشناسه می تونه دیگران رو هم درک بکنه
پاسخ:
درسته. همدلی از خوداگاهی میاد.