ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

مراقب دلهامون باشیم.

جمعه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۲۹ ب.ظ

یادم میاد جوان بودم، یه ماجرایی از یکی از بچه‌های فامیل شنیدم،

به شوخی تو جمعی که فقط من و مامانم و خواهرم بودیم از عبارت "دوست‌پسر و دوست‌دختر" استفاده کردم.

مامانم رنگ از چهره‌ش پرید، گفت هرگز نام عمل فحشاء رو به این سادگی بیان نکن..گفتنش قلبت رو کدر میکنه..گناه رو در نظرت عادی‌تر می‌کنه و روحت رو تنزل میده.

بعد هروقت که رساله میخوندم می‌دیدم هرجایی که از گناهی بزرگ صحبت شده یه عبارت قبل و بعدش هست: معاذ الله، العیاذ بالله، نعوذ بالله...

قضیه جدی بود و به تجربه‌های تلخ دریافتم حق با مامانم بود..

حالا این روزها خیلی راحت نه تنها اسم گناه‌ها و فحشاها رو مطرح میکنیم که در موردشون هم میخونیم و هم صحبت میکنیم.. و فراموش میکنیم یکی از علل پاکی روح غفلت از گناهه.. غفلت از اینکه فلان مدل گناه هم هست خودش یک حُسنه.


پیامبر معصوم و بلندمقام ما هر روز برای حرفها و شنیده‌هایی که ناخواسته گردی از غفلت رو به قلبشون وارد می‌کرد استغفار می‌کردند.

این سنت حسنه رو به زندگی‌هامون وارد کنیم.

هر روز استغفار کنیم برای حضور در این دنیایی که خیلی راحت گرد که هیچی، لکه‌های سیاه بر قلبمون میشینه و صحنه‌ها و جمله‌هایی می خونیم که ناخواسته قلبمون رو لکه دار میکنه...

مراقب ساحت قدسی روح و قلبمون باشیم..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۳
لوسی می

نظرات  (۱۵)

واقعا چقدر مهم
پاسخ:
:**
۲۳ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۱۹ پلڪــــ شیشـہ اے
چه قدر خوب بود این صحبت ها.
ممنونم. :*
پاسخ:
الحمدلله.
سلام علیکم
تذکر مهم و دقیقی بود.
خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
سلام. الحمدلله.
سلام
اینقدر دلم میخواد یه بار رساله رو کامل بخونم:/

تذکر مهم: مشغول‌ذمه منید تا 14 تیر هم زیاد پست بزارید هم خدافظی کنید برید:||
من تا اون موقع نمیتونم بیام
کم پست بزارید خدافظی هم نکنید:)))
پاسخ:
سلام.
لازم نیست رساله رو کامل بخونید. اما موارد مبتلا به رو حتما کامل بخونید.

ان‌شالله به شرط حیات. چشم. امیدوارم موفق باشین :)

ناشناس نویسی چرا و به چه انگیزه؟ دارم یه مقاله می نویسم. کمکم کنید. :)
خب من فرضم روی اینه شما میفهمید من کیم:)
ناشناس کیست؟:)
حنی این حرف مقاله رو چند وقت پیشا بهم زده بودید 
:))
خدافظ:)
پاسخ:
ای بابا فلانیِ ناشناس :))
خب مشارکت کن دیگه.
برین ۱۴ تیر بیاین مشارکت کنین :)
بگین خانم هستی یا آقا؟
وی محمدجواد نام داشت😁
پاسخ:
همون محمدجواد سابق خودمون؟
بیشتر از یکسال بود که میشناختمش، نه؟ :)
برید به سلامت تا ۱۴ تیر :)
آرزوی موفقیت دارم برات.
ساعت18/46 29 فروردین میشه یه سالD:

مند یگه برم
شبتون بخیر
خدافظ:)
پاسخ:
واقعا؟ :) خوشا به سعادتم.
ممنون معرفی کردین :)
موفق باشین.
شدیداً به این یادآوری نیاز داشتم. 
سپاس

پاسخ:
الحمدلله. :)
امروز که بیدار شدم متوجه شدم خیری از جانب شما به من رسیده است.
اگر واقعا این چیزی که دریافتم خیر باشد خداوند خیلی خیر به شما بدهد.

و اون هم این بود که دیدم یکی از افرادی که نگاهش را و بیانش را دوست نداشتم از بیان رفت به طور کامل

:) تهشم یه الهی العفو میگم
پاسخ:
چی بگم والا!
به نام خداوندی که زیباست و زیبایی را دوست دارد

 فروشگاه قالب های بلاگ بیان H.D
تجربه حسی فراتر از زیبایی

بهترین و ارزان ترین و مناسب ترین قالب ها در بلاگ بیان
قالب ها بسیار عالی و ریسپانسیو و با کیفیت و گرافیکی
 با قالب های H.D مطالب سحر آمیز بیا‌آفرینید.

زیبایی را در کنار ما تجربه کنید.
         
     
برای اطلاع از آخرین اخبار قالب های ما،به کانال بله ما بپیوندید.
https://ble.im/HD_Store
پاسخ:
متشکرم.
سلام
احسنت احسنت احسنت.....
احسنت
پاسخ:
سلام. احسنت به مامانم :دی
مامانا خیلی چیزای خوبی میگفتن که ما اولش فکر میکردیم چرنده ولی بعد دیدیم حکمته. اصلا کیمیاست.
ما هر وقت چیزیمون میشد-میخوردیم زمین زانومون زخم میشد یا با پیشونی میرفتیم تو تیزی پنجره یا موقع شوت زدن توپ ناخنمون میکشید رو آسفالت و بر میگشت و یا آرنجمون قُلوه کن میشد- ، میگفت: بگید خدایا شکرت.آی حرص میخوردیما. اما چقدر دیر فهمیدیم که چقدر خدایا شکرت بده کاریم به خدا.... و.....
احسنت به مامانت
پاسخ:
بله واقعا. :)
خدا همه مامانها از زنده و مرحوم، رو در پناه خودش بداره انشالله.
ممنون از تذکرتون
پاسخ:
ممنون از توجه شما.
سلام
منم موافقم. حرف زدن ر مورد گناه که هیچ. هرروز شاهد گناه هستیم. واقعا بعضی وقتا میگفتم چه کار کنیم گناهایی که میبینیم برامون عادی نشه. نمیشه که همیشه گناهکار رو مذمت کنیم...پس چه کار باید کرد؟!
خب اصلش هم که گناه موضوعیت داره نه گناهکار. من که در مقام قضاوت نیستم.
اینا برام سوال بود. 
ممنون
پاسخ:
سلام.
بله واقعا.
درسته که همه اینها مهمه ولی فکر میکنم بیشترش به خودمون وابسته است. قطعا امکان رشد در جوامع پاک خیلی بیشتره ولی خب می‌بینیم مومنینی که در جوامع فساد از ماها خیلی هم جلوترن. این همه می‌بینن و می‌شنون ولی اجازه نمیدن غباری بر دلشون بشینه و اصلا هم براشون عادی نیست.
۲۵ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۴۳ مامان محمدمهدی
چند وقت پیش از زبان یه مادری شنیدم که داشت به دخترش میگفت اونقدر عرضه نداشتی که تو دانشگاه واسه خودت یه دوست پسر پیدا کنی که باهاش ازدواج کنی که حالا نمونی رو دستم😕
به کجا داریم میریم...
درود بر مادرتون و مادرانمون
پاسخ:
:/
ای خدای من!

سلامت باشی خدا حفظ کنه مامانتو :*