ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

لازم نیست خودت باشی، لازمه حق باشی!

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ب.ظ

گاهی امری درونی نباید در بیرون انعکاس یابد و لازم است مانند رازی در درون باقی بماند.

گاهی لازم است فرد از خود رفتار و حالاتی را بروز دهد که در درون او نیست و یا خلاف آن است.

آنچه که باید در رابطه با انتقال درونیات به بیرون مورد توجه فرد قرار گیرد هم‌راستایی درون و بیرون با حق و حکم الهی است. چه اینکه درون و برون انسان با یکدیگر در یک راستا قرار بگیرند یا نگیرند.



+نمیتونم منبع بزنم! :/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۵
لوسی می

نظرات  (۱۲)

۲۵ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۳۹ دختـرِ بی بی
قسمت سوم پیچیده نبود؟
پاسخ:
الان متن رو بهبود میدم.
ادای خوبها رو دربیار حتی اگه خوب نیستی 
یه همچی چیزی از امام علی یادمه 
اما خوب به شرطی که برای ریا نباشه 
پاسخ:
آره یه همچین چیزی. البته اسمش دیگه ادا درآوردن نیست. تطبیق بروزات بیرونی با حقه :)
ریا نبودنش هم میشه تطبیق بروز درونی با حق.
سلام
بنظرم منبع نیاز نداشت
چندتا جمله ی معقول نوشتی...

و خیلیی جالب بود...
*
جمله ی مولا اینه که اگر صبور نیستی خود را صبور نشان بده(وانمود کن که صبوری) چرا که کمتر کسی خودش را شبیه قومی می‌کند و جزوی از آنان نمی شود.

این بخش دومش بنظرم خیلی دقیق و جامعه.
یعنی شما اگه فقط بروزت رو درست کنی، حتی اگه درونت چیز دیگه ای باشه، کم کم درونت هم عوض میشه.

فکر میکنم بخاطر اینه مردم تو رو به یه صفت خوبی میشناسن(وقتی داری وانمود میکنی و تلاش میکنی درون منفی یا درون کم صبرت رو نشون ندی) بعد که مردم تو رو به صبر بشناسن دیگه اصلا روت نمیشه کم صبری کنه. همچنان تلاش می‌کنی که اون آبرو و اعتبار به دست آمده رو حفظ کنی.
چون از طرفی دیگه هم سفارش شدیم به حفظ آبروی خودمون.

یا مثلا به ذهنم رسید که برخی نکات ظاهری، همچین باری برای آدم داره... شاید

البته نکته ی امام بنظرم دقیقتره.
تکرار یک عمل هست که بصورت ملکه درمیاد و دیگه انجام اون عمل برات راحت تر و اصلا جزو صفاتت میشه.



پاسخ:
سلام. بله بله. ممنون از نکات دقیق و خوب شما :)
چقدر خوب بود. چقدر خوب بود. از اونجایی که با بخش اول و سوم به شدت موافقم، در راستای بخش دوم فکر میکنم(فقط نظر شخصیِ منِ کم سواده) که حتی میشه رفتارِ بیرونی هم وجود نداشته باشه که بخواد خلاف چیزی که در درونه رو نشون بده. (درست متوجه شدم؟)
میشه ازش رد شد. اصلا بهش نپرداخت تا جلب توجهی هم نکنه.
پاسخ:
بخش دوم هم همونهاست.
تو کامنت جناب مرتضاد یه توضیحی دادم.
1- مثلا چیا؟
2- یعنی خودش رو بدتر از اون چیزی  که هست نشون بده؟ (ملامتیه)
3- هان یعنی نفس ما اینقدر خاموش و مطیع شده که می فهمیم کدوم درونیات الان مطابق با حق و حکم الهی است که بگیمش به دیگران یا نگیم؟ (الله اکبر)



در کنار همه اینها یه جمله ای از امام هم هست که گفته بود بعد از مرگم بخونید:
با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌.
پاسخ:
۱. مثل وقتی که ته دلمون به کسی حسودیمون میشه.
۲. مثل وقتی که به احکام اعتقاد عمیق نداری ولی مکلفی عمل کنی. خودش رو بهتر و بدتر قرار نیست نشون بده. قراره بروزش بر مبنای حق باشه حتی اگر ته دلش اون نیست. مثل اینکه آدم خودش رو به صبوری بزنه در حالی که میخواد سر از تن طرف مقابل جدا کنه!
۳. شما در هر حال باید سعی کنی نفسانیاتت رو اصلاح کنی و در هر حال بروزت باید حق باشه. نه لزوما منطبق بر نفسانیاتت(هرچه که هست)

ربط جمله امام رو متوجه نشدم.
سلام علیکم
خدا خیرتان دهد! عجب نکته‌ی مهم و دقیقی بود!
پاسخ:
سلام. سلامت باشید.
به نام خدا
با توجه به توضیحاتی که دادین تصور میکنم هم منظور شما از 1 رو اشتباه برداشت کرده ام هم 2و3!  یعنی کلا اون کامنتم بی ربط حساب میشه :)
پاسخ:
ان‌شالله پستهای بعدی.
آره همون که مروه گفتن رو یادمه 
حالا یه چیزی من مورد شماره یک رو یه جور دیگه هم بنظرم میشه برداشت کنم .
اونم اینکه یه خوبی ای داشته باشی اما نذاری ریا بشه 

من همه ی پست رو با هم خوندم هی تو کامنتها بخش یک و دو و سه میکنن قاطی می کنم برمی گردم ببینم کجاشو میگن 
مگه تست کنکوریه اینقدر ریز می کنین خوب؟ :/ 
پاسخ:
آره دیگه. ریا خودش یک بروز غیر حقه.
والا! مگه شماره گذاشتم اصلا؟ :/
سلام
امام هم تقریبا همچین نظری داشتن. که رفتار رو تصحیح کنیم قلب و روحمون تصحیح میشه.
ما توی روانشناسی هم همچین چیزی داریم. تکنیک ها و رفتارهایی که باعث کنترل و تغییر باور ها و پارادایم های ذهنی میشه. 

هر دو درسته. هم باور و الگوی ذهنی روی رفتار اثر میذاره و هم رفتار بر روی باور. 
خب کنترل ذهن خیلی سخت تر از کنترل اعضاست.

بعضی از افکار و درونیات هم اگر حتی بروز بیرونی نداشته، گناهه. مثل سوء ظن موندگار(یعنی گمانی که باور قلبی بشه) و یا ... یا رو دیگه خودت فکر کن. یادم نیست.

 توی واجبات که دیگه بهتر و بدتر نشون دادن نداریم که...

کامنت خانوم مروه رو خیلی دوست داشتم!



پاسخ:
سلام. بله بله خوب گفتی. :)
خانم مروه هم خوب گفتن :)
چه خبر از کنکور لوسی می جان؟
پاسخ:
هههه ههه! مثل پارسال! :/
ممنون یادت بود :)
۰۱ تیر ۹۸ ، ۱۵:۲۵ ... به دنبال حقیقت ...
ممنون...حرف حق! 

حرف حق نیازی به منبع نداره ولی میشه از سر کنجکاوی منبع رو به ما بگید حداقل؟ :)
پاسخ:
سلامت باشید.
عجیبه یادم رفت منبع رو اضافه کنم. باید برم ببینم از کدوم‌کتابشونه ولی جمله استاد احمدرضا اخوته. :)
اتفاقا تو دانشگاه تهران هم هستند.
۰۱ تیر ۹۸ ، ۲۰:۳۵ ... به دنبال حقیقت ...
میشه یادتون نره ببینید کدوم کتاب شونه؟ ممنون
پاسخ:
الآن فرصت ندارم. قدری طول میکشه ولی چشم.