ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

تَعالَوا اِلی کَلمهِِ سَواءِِ بَینَنا و بَینَکُم

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ق.ظ

انقدر من و مستر در شخصیتهامون، علایقمون، رویاهامون و اهدافمون، دغدغه‌هامون و بروزات و سبک زندگی‌هامون با هم متفاوتیم که هر بار به چگونگیِ هم‌زیستی لذت‌بخشمون فکر میکنم به هیچ نتیجه‌ای نمیرسم جز اینکه واقعاً عشق و آرامش بین ما و زندگی ما اگر از مودت و رحمتِ کادوپیچ شده و یهوییِ پروردگار* و وعده‌ی خاصه‌ی او نیست؛ پس از چیه؟! 

و این از نشانه‌های اوست*...


+الحمدلله رب العالمین.

+عنوان: بیایید به باور مشترک میان ما و شما روی بیاوریم و به آن چیزی بپردازیم که بین ما و شما یکسان است.(آل‌عمران ۶۴)

*وَ مِن آیاتِهِ اَن خَلَقَ لَکُم مِن انفُسِکُم اَزواجاً لِتسکنوا الیها وَ جَعَل بَینَکُم موَدَّهً و رَحمَهً اِنَّ فی ذلکَ لآیاتِِ لِقومِِ یَتَفکَّرون(آیه ۲۱ سوره روم)

و از نشانه‌های اوست که برای شما زوج‌هایی از جنس خودتان قرار داد تا به آنها آرامش یابید و بین شما مودت و رحمت قرار داد. در این امر نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکر می‌کنند.

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۹
لوسی می

نظرات  (۱۷)

واقعا؟ 🤔
پاسخ:
آره واقعا.
با تمام تفاوت هاتون انشالا سالهای سال غرق شادی و ارامش باشید و این عشق پابرجا باشه براتون.

پاسخ:
ممنونم عزیزم. همچنین شما. :)
اصلا مشخص نیست 
پاسخ:
چون تو وبلاگ همه‌چیز معلوم نمیشه :)
البته ما متضاد نیستیم! متفاوتیم.
۱۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۱ دچارِ فیش‌نگار
مهم اینه که از نظر ایمانی و اخلاقی همکفو باشید
پاسخ:
آره واقعا.
اون آیه هم کلمه‌ی سواء رو همین میدونه. ان لا نعبدَ الا الله. :)
هزار ساله بشید به پای هم 😍
پاسخ:
مرسی گله :)
ثبت باشد بر جریده عالم دوام ما ^_^
منتظر بودم بعد از کلمات دغدغه، علایق، رویا و.. که به کار بردید بگید خیلی شبیه همیم که با یه چیز دیگه مواجه شدم.
لازم نیست همه اینا واسه یه زوج، مشابه هم باشه.
چیزی که لازمه در یک راستا بودنشونه :)
پاسخ:
پس غافلگیریِ خوبی داشته ^_^
آره ما متضاد نیستیم. ما متفاوتیم. :)
و کلمه‌ی سواء بین ما چیز بزرگ و ارزشمندیه :)
یکی از زیبایی های زندگی مشترک همینه
به پای هم پیر شین:)
و همه جوونا عاقبت بخیر ان شاالله
پاسخ:
ممنون عزیزم.
ان‌شالله.
سلام
میشه  متضاد بودن با متفاوت بودن رو با مثال توضیح بدین؟تفاوتشونو متوجه نمیشم
و اینکه اگه بروزات و سبک زندگیتون متفاوته پس چه جوری به همزیستی مسالمت آمیز رسیدین؟
پاسخ:
سلام. چرا اینقدر اسم عوض میکنین؟ از نظر من اشکالی نداره‌ها ولی میخوام بدونم انگیزه‌تون از این کار چیه؟ شما که کلا ناشناس هستین. حالا تغییر اسم دیگه چه مزینی ایجاد میکنه؟

متضاد بودن یعنی مثلا مستر آبی دوست داشته باشه و من از آبی بدم بیاد! من قرمز دوست داشته باشم و مستر از قرمز بدش بیاد.
اما متفاوت بودن یعنی او آبی دوست داره و من قرمز.
هم‌زیستی مسالمت آمیز همین موقع‌ها ایجاد میشه دیگه. وقتی دو نفر مثل هم باشن که دیگه اسم هم‌زیستیشون مسالمت آمیز نیست. ولی نمیدونم چطوری به اینجا رسیدیم. فکر میکنم این مورد از احترامی که به علایق هم میذاریم ناشی شده. نه من خودمو رکن اصلی خونه میدونم که باید همه‌چیز بر اساس نظرم بچرخه و نه مستر. نه من دنبال دعوا و به کرسی نشوندن رای و نظرمم و نه مستر. نه من در علایق او کارشکنی میکنم و نه مستر.
شاید باید بیشتر بهش فکر کنم. :)
ممنون سوال خوبی بود.
۱۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۱۴ مامان محمدمهدی
خیلی هم عالی🙂
سلام
نماز روزه هاتون قبول
پاسخ:
سلام. ممنون همچنین.
سلام علیکم
هم‌زیستی لذت‌بخشتان ماندگار و روبه‌رشد ان‌ شاء الله!
نمی‌دانم چرا این سؤال به ذهنم رسید که ما چند فیلم سینمایی ایرانی داریم که چنین چیزی را به تصویر کشیده باشد. آدم برود سینما به‌جای این‌که با اعصابی خط‌خطی و روانی پریشان و حجمی از خشم از سالن خارج شود، با حالی خوش و دلی پرمهرتر بیاید بیرون و فکر کند که این‌طور هم می‌شود و ...
پاسخ:
 سلام.
متشکرم. بله واقعا. البته فیلمی که تعامل درست یک زوج رو نشون بده هم نداریم! حالا چه با وجود تفاوت چه با وجود تفاهم!
کلا در مورد خانواده خوب، من که فیلمی ندیدم :(
درک کردن همدیگه و پذیرفتن تفاوت ها می تون به خیلی از مسائل کمک بکنه
عنوان رو که خوندم یاد یه کتاب از شهید مطهری افتادم که در آن از این آیه شریفه به کرات استفاده کرد.
پاسخ:
بله دقیقا.
کدوم کتاب؟
به گمانم "آزادی معنوی" باشه
پاسخ:
جالبه اسمشو نشنیدم.
ممنون.
۱۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۲:۲۶ آشنای بی نشان
سلام
من یه دوست دارم نقطه مقابل منه به گونه ای که یه بار با هم،هم نظر بودیم برگشت گفت چه عجب تو یه مسئله هم نظر بودیم:)
ولی همچنان دوستیمون برقراره
پاسخ:
سلام. :))
حالا ما اینقدر شور نیستیم ولی خب آره دیگه گاهی هم اینطوری میشه.
کتاب فوق العاده ای هستش
همه ی کشورهایی که مدعی به آزادی هستند رو به چالش می کشونه، حتی کشورهای اسلامی که ادعای اسلام می کنند
پاسخ:
باید بخونم پس :)
ممنون.
سلام
ممنون از پاسخگوییتون ، همچنان درکش برام سخته، مثالی که زدین خیلی سادس و قابل اغماضه ، مثالی که همیشه تو ذهن خودم میاد اینه مثلا تو تعطیلاتی که به خاطر شهادت ائمه ع هست آقا دوست داره بره سفر سیاحتی ولی خانم ترجیح میده بره سفر زیارتی
بنده اولین باره اینجا کامنت میزارم! با اینکه آرشیوتونو خوندم!
پاسخ:
سلام. من فقط تفاوت متضاد و متفاوت رو گفتم. و در مصداق زندگی مثالی نگفتم.
مثالی که شما زدین (سیاحت و زیارت در ایام عزاداری) از موارد تضاد بین همسرانه.
من و همسرم وجه اشتراک پررنگی داریم و اون پایندی به ارزشهای دینیه.
تو این موارد چیزی داریم که ما رو به اشتراک برسونه. سیره بزرگان و حدیث مثلا.
اما تفاوتمون در سبک زندگی و بروزات مثل اینکه من سفر خیلی دوست دارم اما مستر ترجیح میده تعطیلات رو تو خونه باشه تا در سفر. ولی وقتی هم سفر بیاد سفر رو به کاممون تلخ نمیکنه و باهاش خوش میگذره نه اینکه از سفر متنفر باشه و نتونه تحمل کنه (تفاوت و نه تضاد) هرچند که شاید مثل من پایه ماجراجویی تو سفر نباشه و گاهی هم من ناچار بشم کوتاه بیام. منم اگر تو خونه بمونیم تلاش میکنم خوش باشیم نه اینکه با موندن در خونه همه‌چیز رو خراب کنم و تحمل نکنم و مدام بگم بریم بیرون. نه منم سعی میکنم او هم راحت باشه. تفاوتمون رو میپذیریم.
یا در بروزات من اهل هیجان زدن و جیغ کشیدن و بروز دادنم ولی مستر اهل درونگراییه. و امثال اینها. ولی از رفتارهای هم سوء تعبیر نداریم و اتفاقا این نوع بروزات متفاوت، هردوی ما رو تعدیل میکنه.
ما تقریبا برای هر موضوع مورد افتراقی یه قانونی داریم که بهش مراجعه کنیم. نهایتش اگر هیچ قانونی نباشه سنگ کاغذ قیچی راه مناسبی برای توافقه :)

+من عذرخواهی میکنم ^_^ و ممنون از اینکه منت گذاشتین و آرشیو رو خوندین :)
۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۰۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

رندی از دوستان میگفت خدا تو این آیه آخری خودش سر شوخیو باز کرده

اونجا که میفرماد لتسکنوا الیها...

^_^
پاسخ:
سلام.
بهشون سلام برسونین. کاااملا به جا فرمودن. :دی
۲۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۶:۴۳ پلڪــــ شیشـہ اے
:)) 

ما دوتا نیز
البته به قول شما نه اون قدری که دو تا قطب بشیم.
جالبه که موقع انتخاب اشتراکات پر رنگ تر بودن. ولی توی زندگی تفاوت ها ظهور و بروز پیدا می کنند و به نظرم همین ها هستن که باعث میشن آدم بزرگ بشه و زندگی جالب بشه.

الهی که عاقبت بخیر باشید و زندگی تون پر از آرامش باشه

پاسخ:
آره دقیقا.بعد از ازدواج افتراق‌ها معلوم میشن چون دو نفر هم خونه میشن دیگه :)
ممنون عزیزم همچنین شما. :)