ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

انتخاب مدرسه(۱)

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۲۶ ق.ظ

من واقعا زورم میاد برای تحصیل بچه‌هام پول بدم!

اصلا مسئله قیمت و هزینه و اینها نیست (که البته اینم هست) مسئله اینه که برای حق طبیعی تحصیل که تامینش از وظایف دولت بوده باید حدود ۵ الی ۶ تومن هزینه کنی وگرنه باید بچه‌تو بفرستی تو کلاسهای بالای ۴۰ نفر! :/

مثل قارچ، مدارس غیرانتفاعی دراومده و اصلا آموزش دولتی زیر سوال رفته! 

معلمها در مدارس غیر دولتی یا سن زیادی دارن و بازنشسته آموزش و پرورشن و یا اصلا تربیت معلم رو نگذروندن.  مثل همین مربی پسرک که با ۲۰ سال سن در حالی که هنوز دانشجو بود و تو یه رشته کاملا غیرمرتبط درس میخوند اومده شده مربی مهد! :/

حالا نمیدونم شرایط معلم‌های کلاس اولشون چطوریه ولی از این وضعیت گله دارم.

معلوم نیست که بتونم مدرسه دولتی بنویسمش و هنوز ثبت‌نام مدارس دولتی شروع نشده و از طرفی هم همین مدرسه الانشون فشار میاره که ظرفیتمون داره تکمیل میشه و زود ثبت‌نام کنین.

نمیدونم اینکه پسرک رو مدرسه‌ای بذارم که به فعالیت‌های فرهنگی اهمیت میده بهتره یا اینکه بی‌خیال باشم و بفرستمش یه مدرسه دولتی و بگم بالاخره باید تو اجتماع بزرگ بشه؟!

مدرسه‌ای که الآن میره یه حسن داره و اونم توجهش به فعالیت‌های فرهنگیه و البته کار آموزشیشم خوبه و کلی ازش تعریف میکنن ولی خب من آدم آموزش محوری نیستم. آدم فشار آوردن به بچه‌ و برگزاری یه عالمه دوره‌ی زبان و کامپیوتر و فلان و بهمان نیستم.. من دوست دارم تو مدرسه به پسرم خوب بگذره، نه سخت و نه آسون. خوب و دوست‌داشتنی.. دوست دارم خودش درس خوندن رو دوست داشته باشه نه اینکه به زور فشار و تنوع درس بخونه.. 

وااای که خیلی مستاصل شدم که چه کار کنم...



+کسی میدونه چرا جدول آزمونهای تولیموی سازمان سنجش مدتیه غیرفعال شده؟ یعنی امسال آزمون ندارن؟ :/

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۵
لوسی می

نظرات  (۲۵)

۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۵۷ مردی بنام شقایق ...
سلام

واقعا معظلیه این قضیه

برای ما حتی بیشتره چون اومدیم یه شهرستان کوچیک و خب امکانات و کیفیت آموزشی خیلی متفاوته از تهران و اصفهان
پاسخ:
سلام.بله تو جمهوری اسلامی با این فرهنگ غنی معضل بزرگیه. :(
راستش منم دارم به تغییر موقعیت خونه فکر میکنم!
سلام یه چیزی میگم که فقط نظر شخصیِ خودمه و میتونی جزوِ حرفهای بیهوده ی من به حساب بیاریش.
معلما ناراحت نشن.شما چه غیر انتفاعی، چه نمونه دولتی و چه دولتی ثبت نام کنی، یه روش درس میدن و یه مدل تربیت میکنن و به یه میزان وقت میذارن. تنها فرقش اینه که اونا مثل قارچ کنار هم نشستن و اون یکیا 5 تا 15 میلیون تومن پول میگیرن.
خدا براتون حفظش کنه.
پاسخ:
سلام. نظر بامزه‌ای بود مخصوصا قسمت قارچش :)
🔸بچه‌ام را کدام مدرسه بنویسم؟

۱. هیچ مدرسه‌ای پیدا نمی‌کنید که همه‌ آرزوهای شما را برآورده کند. چون به تدریج نگرش شما به تربیت فرزندتان عوض خواهد شد. مدرسه‌ها را آدم‌ها اداره می‌کنند و آدم‌ها هم در معرض نوسانات فکری، مالی، جسمی و روانی‌اند.

۲. بروید بچه‌های مدرسه‌‌ای را که کاندیدای شماست، پس از تعطیلی نگاه کنید. ببینید از قفس آزاد شده‌اند یا از سفر باز می‌گردند؟

۳. از مسئولان مدرسه اجازه بخواهید داخلش را زمانی که دایر است، ببینید. به زنگ تفریح‌ و کلاس‌ها توجه کنید. اگر با دلایل غیرمنطقی چنین اجازه‌ای ندادند، یک جای کار می‌لنگد.

۴. اگر در راهروها راه رفتید و دیدید چند بچه بیرون کلاس اخراج شده‌اند و کسی بهشان رسیدگی نمی‌کند، این مدرسه روی هواست.

۵. اگر جیکی از کلاس‌ها درنمی‌آمد و فقط صدای معلم‌ها بود، یعنی فاجعه! همه چیز دارد دیکته می‌شود و بچه‌‌ها را مثل سرباز بارمی‌آورند. اگر از کلاس‌ها سر و صدای بچه‌ها بلند بود و کسی هم دعوای‌شان نمی‌کرد، یعنی مشغول فعالیتهای لذت‌بخش هستند.

۶. کاش مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید، معلمانش غیر از گچ و ماژیک از فیلم و نمایش و نقاشی و انواع کارهای دستی و کتاب و مجله غیردرسی و موسیقی هم برای یادگیری استفاده کنند.

۷. آدم حاضر است جانش را بدهد برای مدرسه‌ای که فعالیت‌ها در بستر "گروه‌"ها باشد تا بچه‌ها تک به تک با هم رقابت نکنند و در بزرگسالی هم بلد باشند با دیگران کار کنند.

۸. آزمایشگاه، کتابخانه و کارگاه را با دقت رصد کنید. نه که صرفا مجهز و بزرگ باشند؛ ببینید دارند خاک می‌خورند یا فعالند؟

۹. اگر بر دیوارها عکس و اسم همه بچه‌ها بود، خوب است. اما اگر فقط رتبه‌های اول تا سوم را دیدید، هشدار می‌دهد که فضای مقایسه‌ بچه‌هاست.

۱۰. تابلوهای افتخارات را تماشا کنید. اگر تمرکزشان بر آزمون‌های کمک‌آموزشی‌هاست یا قبولی کنکور (آن هم بدون ذکر رتبه و دانشگاه‌) از آنها بترسید؛ که بچه‌ها را ابزار ترقی خود می‌دانند.

۱۱. معمولا افتخارات خاص هنری و ورزشیِ بچه‌ها مال مدرسه نیست؛ مثلاً طلای مسابقات شنای کشوری یا رتبه اول تکنوازی استان. و حتی رتبه دورقمی کنکور. بخش زیادی از این موفقیت‌ها محصول برنامه‌ریزی خانواده‌هاست و کلاس‌های بیرون. کافی است مدرسه بهشان بها دهد و تشویق‌شان کند.

۱۲. از خانواده‌ها بپرسید تنبیه و تشویق‌ها چطوری است؟ اگر به بچه‌ها «باج» می‌دهند که صدای پدر و مادر درنیاید، طرفشان نروید. اما اگر حمایتگرند و بچه را هم مسئولیت‌پذیر بارمی‌آورند، خوب است.

۱۳. از پدر و مادرها بپرسید آیا انجمن اولیا و مربیان‌شان تزیینی است یا وسط گود؟ اگر دومی بود یعنی بعداً که بچه شما آنجا درس بخواند و حرفی داشته باشید، خوب شنیده می‌شود.

۱۴. از مدیر بپرسید در این اطراف چه مدرسه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کند؟ اگر بر اساس مشخصات بچه شما راهنمایی کرد، مدرسه‌اش را دودستی بچسبید. اگر جای دیگری را قابل ندانست یا کلا اهمیت نداد، شما هم به مدرسه‌اش اهمیت ندهید.

۱۵. اگر کسی گفت: «مدرسه، مدرسه است. مگر ما کجا درس خوانده‌ایم و بزرگ شده‌ایم؟» هرچند معلوم نیست روند رشد ایشان قابل دفاع باشد! اگر معنی‌اش این است که زمان سفر لازم نیست در هتلی لوکس اقامت کنیم، درست است. اما اگر منظور این است برویم وسط جنگلی خطرناک بخوابیم، خنده‌دار است!

۱۶. به نام مشهور مدرسه اکتفا نکنید. بعضی‌ها دارند نان سال‌های قبل‌شان را می‌خورند و برخی هم تبلیغ خوب کرده‌اند. شما با  معیارهایی که در تربیت فرزندتان باارزش می‌دانید، پیش بروید. بسیاری از مدرسه‌های محلیِ بی اسم و رسم، خاطره‌ ابدی آدم‌ها شده‌اند.

نویسنده ی متن : دکتر علی اکبر زین العابدین @azein0labedin

×حس کردم این متن میتونه کمکت کنه:)
پاسخ:
سلام عزیزم خیلی ممنونم لطف کردی ^_^
از مزایای شهرهای کوچیک اینه که میتونی وسط سال هم بری مدرسه ثبت نام کنی!

همین مدرسه با توصیفی که کردید خوبه و اینکه خودش باید درس خودندن دوست داشته باشه بهتره همونجا یاد بگیره
تضمینی نیست ت مدرسه دولتی بهش خوش بگذره
پاسخ:
واقعا؟ چطور؟

آره هرجایی بگیر نگیر داره قطعا :(
سلام عزیزم
مدرسه خوب پسرونه که تو مشهد خیلی زیاده.
مدارس برونسی و لبیک رو اگه مسیراشون برات خوبه، مدارس خوبی هستن. 
بعدم مدارس «مسجد محور» برا خانواده های مذهبی عالی ان.
من مدرسه حاج آقا صرافیان رو که از دور دیدم عالیه. فلکه برقه. تومسجد کلاس دارن،۴شنبه ها اردوی حرم دارن، هرچندوقت یکبار از این اردوهای تربیتی دارن، مثلا بچه ها رو میبرن خیابون،آشغالا رو جمع کنن. یاکوه و....
کلا توجهشون بیشتر روی تربیت بچه ها داخل خانواده س براهمین پدر مادرها رو هم خیلی درگیر میکنن.
فقط فک کنم مدرک نمیدن،البته کتابای مدرسه رو درس میدن به بچه ها ولی تو سیستم آموزش و پرورش قبول نیستن.یعنی باید تویه مدرسه غیرانتفاعی ثبت نام کنین وآخرسال برن اونجا امتحان بدن.
داداشم قبلا تو اون مسیر راننده بی آر تی بود، خیلی از خود بچه ها که سوار اتوبوسش میشدن،تعریف مدرسه این حاج آقا رو میکردن.
زیادن مشهد، یه سرچ بکن. یه سری هم حرم رفتی،به همین مدرسه حاج آقا صرافیان تو فلکه برق بزن،برنامه ها وسبکشون رو سوال کن. رو به حرم که بایستی، سمت چپ میدون، مسجدشون هست،یادم رفته اسم مسجدو.
ان شاالله که همه بچه ها عاقبت به خیر بشن.
پاسخ:
سلام. واقعا ممنونم از چیزهایی که گفتی. ممنونم. :)
راستش خوشبختانه یا متاسفانه باید بگم
گذروندن دوره ی سه ماهه تربیت مربی کودک جهاددانشگاهی کفایت میکنه برای مدیرها

یا حتی خیلی از مربی های باسابقه مهدی که من کار میکنم تنها همین دوره ها رو دیدند و صد البته دوره های ضمن خدمت اموزش و پرورش
و بیشتر به صورت تجربی کار رو جلو بردن

پس خیلی خرده نگیرید به مربی جوون پسرتون :) خیلی از مربی ها همینطور هستند.

و اما بنظرم باتوجه به کلاس اولی بودن پسرتون
اگر من بجای شما بودم حتما حتما برای کلاس اول مدرسه غیر انتفاعی رو انتخاب میکردم
چرا که این اولین خاطره و تجربه پسرک از تجربه اموزشی و مدرسه هست
معلمی هم که برای مدرسه دولتی مشغول بکار میشه یک انسان هست و کنترل کردن چهل پسر شیطون و پرانرژی و رسیدگی به تک تکشون خیلی خییییلی سخت هست.
تازه اگر خوشبین باشیم که بچه های خاص و مشکل دار اموزشی توی کلاس نباشند که غیرممکنه این مسئله
بنابراین رسیدگی اموزشی به پسرتون کیفیتش پایین میاد و شاید زده بشه از مدرسه و بیشترین مسئولیت به دوش شما و توی خونه باشه.
کلاس اول بره غیرانتفاعی که تعداد بچه ها کمتره
روی دور خوندن و نوشتن که افتاد
کلاس دوم بره دولتی
پاسخ:
خب برای مربی مهد مشکلی نیست ولی برای معلم این یک مشکله.
مهد و مدرسه مقوله‌های متفاوتی دارند.
آره به همه اینها فکر میکنم و خیلی مستاصلم
من باشم و روزی مادر بشم دوست ندارم بچه مو مدرسه بفرستم.
فکر کنم به بار اینو قبلا هم گفتم.
به روش home schooling رو میارم.
یا اگه بشه خودم مدرسه می زنم. که خیلی بعیده.
گروه های دوستی در مدرسه و آموزشی که ادم خیالش راحت باشه خیلی مهمن
پاسخ:
سلام. خیلی خیلی کار سختیه و تو توان من نیست که شرایط مدنظرم رو اعمال و مدیریت کنم هرچند که از دور خیلی جذاب به نظر میرسه. و راستش من ترجیح میدم بچه‌م در اجتماع و مثل بقیه بزرگ بشه. فکر میکنم چیزی که میخواستم بهش بدم رو تا هفت سالگی دادم و جنبه‌ی آموزشی ماجرا در توانم نیست. چون مشکل ایده‌آل‌گرایی هم دارم متاسفانه.
سلام
بنظرم یه تحقیق در مورد مسجدمدرسه صنعتگر بکنید
پاسخ:
سلام. ممنون از معرفی فوق العاده‌ت. خیییلی دوره و البته شرایط سختی داره برای ما :((
۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۱۱ فرشته ی روی زمین
منم خواهر و برادر کوچیکتر دارم و دقیقا در جریان هستم : (
یه چیز بگم؟! کلاس اول پایه ی خیلی مهمیه و اینکه معلم بچه کسی باشه که با ذوق و حوصله باشه،دُرُست آموزش بده و اینا خیلی اهمیت داره... واسه کلاس اول ، بیشتر، معلم های مدرسه ها رو درنظر بگیرید و درموردشون پرس و جو کنید تا نوع مدرسه و چیزای دیگه...حالا این معلم خوب رو ممکنه تو یه مدرسه ی غیر دولتی پیدا کنید یا تو یه مدرسه ی دولتی...
حتی اگه مدرسه ای مدنظرتون هست که خوبه اما معلم کلاس اول خوبی نداره ، بذارید کلاس اول رو مدرسه ای بره که معلم خوبی داره..بعد مثلا  واسه ی از دوم به بعد جابه جاش کنید...
(این تجربه ی ما بود...ببخشید اگه راحت نظرم رو گفتم : ) )
پاسخ:
چطور معلم خوب را بیابم؟ مشکل همین است الان.
هرجا میرم همه میگن خوبه ما راضی بودیم. نمیدونم این حجم از رضایت عمومی از معلمها از کی ایجاد شد. معلوم میشه فاکتورهای مورد بررسی ما متفاوت بوده.
من برای پیش دبستانی پسرم رو توی یه مدرسه ی غیر انتفاعی به نام ثبت نام کردم
کلی هزینه کردم ولی بنظرم بچه م چیز زیادی یاد نگرفت
مربی های کم سن و کم تجربه ...
فک کن این همه پول می‌دادیم بعد توی گروه مدام می‌گفت مامانا چرا با بچه ها کار نمیکنید:/
یعنی همه چی به عهده ی خودمون بود
مدام هم جشنواره ی غذا و نمی‌دونم کویر گردی و رصد ستارگان و مسابقه ی فوتبال و این ها برگزار می‌کردند که برای بزرگترها بود:))
کلا هزینه ی قر وفِر می‌دادیم:))

بجاش سال بعد بردمش یه مدرسه ی دولتی که ببینم چطوره
معلم‌های با تجربه و دلسوزی که توی این مدرسه بود کجا و اون مربی های جوون و بی تجربه کجا؟
کلاسشونم سی نفره ست و چهل نفره نیست...
تازه بنظرم توی این مدرسه های دولتی بچه ها با هر نوع آدمی آشنا میشن،برعکس مدرسه ی غیرانتفاعی که اکثرا از قشر پولدار  و لوس و تیتیش مامانی هستن:))
پاسخ:
آره واقعا معلم دولتی با معلم غیرانتفاعی قابل مقایسه نیست به نظر خودمم.
ولی معلمی که به خاطرش بتونم مدرسه خاصی رو انتخاب کنم نمی شناسم! :/

آره دقیقا بچه‌های مدرسه غیرانتفاعی خیلی یه جوری‌ان ولی خب بچه‌های مدرسه دولتی هم جور دیگری یه جوری‌ان! :دی
۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۰۲ صبورا کرمی🦄
امیدوارم یه جمع بندی بذاری. من امسال باید بچمو بذارم مهد. نمیدونم کجا با چه شرایطی بذارمش
پاسخ:
 واقعا معضلیه. اگه دوست داری یه مروری بر کامنتها داشته باش.
سلام . این مسجد مدرسه صنعتگر رو دقیق می شناسید؟ میشه یه کم معرفیش کنید
پاسخ:
سلام. یه سرچ بزنین بهتر از من توضیح داده :)
عذرخواهم که نمیتونم توضیح خوبی در این مقال بیارم.
در این حد بگم که یه چیزی تو مایه‌های مکتب‌خونه است :)
من رو تجربه‌ای که واسه آبجی کوچیکه داشتیم بهت میگم...
سال اول و سوم ما آبجی کوچیکه رو گذاشتیم غیر انتفاعی. سال اول معلمش تازه کار بود و واقعا بی‌تجربه بود و آبجی کوچیکه هیچچچچی یاد نگرفت! خودمون تابستون باهاش کار کردیم تا خوندن نوشتن یاد بگیره!
سال سومم معلمش بازنشسته بود. بی‌حوصله، فسیل و با معلوماتی که به درد دوره ما میخورد و نه کتابا و درسای جدید! بازم کل بار تحصیلش رو دوش خودمون بود!
دوم، چهارم، پنجم و ششم دولتی بود. معلم پنجمش خیلی بد بود. روانی بود اصلا! ولی بقیه پایه‌ها واقعا راضی بودیم
پاسخ:
سلام عزیزم ^_^. ممنون.
نتیجه‌ی تجربه، بهتر بودن دولتی شد. نه؟
از اونجاییکه بچه آخر خانواده هستم و کلا بچه این سنی تو فامیل نداریم در نتیجه فقط میتونم برای آینده و بچه های خودم نگران بشم :/

ایکاش تا اون موقع اوضاع بهتر شده باشه . . .
پاسخ:
ان‌شالله خیلی زود اوضاع خوب میشه. :)
۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۱:۳۵ مامان محمدمهدی
اووووف درکت میکنم حسابی
منم یه زمانی این موضوع خیلی دغدمه م بود و کلی ازمون و مصاحبه دادیم برای ورود به مدرسه های خوب مطابق با انتظاراتمون
حالا خداروشکر از اون روزها خلاص شدیم با خیر و خوشی
من با توجه به تجربه ای که سر دو تاشون پیدا کردم پیشنهادم اینه که یه سرچ و تحقیقی هم راجع مدرسه های شناختی داشته باشی اینکه چطور هستن و بعد ایا تو شهرتون با این روش هم مدرسه هایی هستن یا نه البته خیلی مهمه که مدرسه های شناختی اگه داره شهرتون سابقه شون چقدره
معمولا همین مدرسه بچه ها چون اولین مدرسه شناختی تو ایرانه( اینطور که شنیدم) روششو صادر کرده به خیلی جاها 
یعنی تو مدرسه اموزش بچه ها از طریق بازیه بدون اینکه خودشون بفهمن یعنی هر وقت از هردوشون میپرسی تو مدرسه چیکار کردید امروز میگن بازی😂 و دومین حسنشون اینه که اصلا با پدر و مادر کار ندارن و هیچ تکلیفی بر عهده ما نیست و برعکس هربار جلسه ای باشه تاکیدشون اینه که به بچه ها تو خونه کاری نداشته باشید درخصوص درس هاشون و ...از نظر اعتقادی هم که کاملا ایده آله شکر خدا
خلاصه من خیلی راضیم شکر خدا شما هم حتما یه بررسی کن بنظرم شهری مثل مشهد هم چنین مدرسه های خوبی هست ان شاءالله
پاسخ:
خدا رو شکر که جای مورد علاقه‌ت رو پیدا کردی خیلی عالیه :)
من به شخصه دولتی رو ترجیح میدم.
اون مدتی که آبجی کوچیکه غیر دولتی میرفت به شدت پر توقع شده بود. یاد گرفته بود بابت چیزایی که داره واسه اونایی که ندارن کلاس بذاره :/

کلا اگه میخوای به نتیجه خوبی برسی با مادرایی که بچه‌هاشونو مدارس شهرتون گذاشتن صحبت کن. درمورد نحوه آموزش و اخلاق معلم و بچه‌ها و... . این بیشتر کمکت میکنه
پاسخ:
من خودم تو مدرسه دولتی بودم تمام عمر! و خیلی راضی بودم ولی انقدر همه‌چیز بدجور عوض شده که آدم واقعا می‌مونه چه کار کنه.
درسته باید این کار رو بکنم. ممنون.
سلام دوستم
من که امسال کاملا به این نتیجه رسیدم برم مدرسه مسجد محور چون از پارسال دارم دنبالشون می کنم یهه سری از خروجی هاشون رو هم دیدم واقعا کارشون خوب بوده. 
اینجا یه مدرسه غیر انتفاعی خوب ده میلیون تومن میگیره در حالیکه خیلی از فعالیت های اونا رو مدارس مسجد محور هم انجام میدن با قیمت فوق العاده کمتری. 
با چیزایی که من از مدارس دیدم و شنیدم اصلا اعتمادی به اموزش و پرورش ندارم دیگه ):
پاسخ:
سلام عزیزم.
آره دقیقا منم اعتمادی ندارم :((
این مسجد مدرسه‌ها رو باید بیشتر بررسی کنم.
رفتم یکم سرچ کردم
بنظرم توضیحات گزارش خبرگزاری مهر واضح نبود
کلاسهای مدرسه صنعتگران توی مسجد تشکیل میشه
اما ساختمانهای وابسته هم برای رفع بقیه نیازهاشون اگر لازم بشه دارن
مثل ورزش و آزمایشگاه و...
همکاری پدر و مادر ها هم تا جایی که توضیح دادن و من متوجه شدم دائمی نیست
مثلا گفتن مسجد ما خادم نداره، پدر و پسرها به ترتیب هرکدوم یک شب توی مسجد با هم میخوابن و کارهای اون روز رو انجام میدن
که خب با دلایلی که داشتن خیلی خوب بود
اینکه معلم ها برای تدریس پول نمیگیرن
ولی برای هزینه های جاری مبلغی پرداخت میشه
که مبنای این مدرسه بر پرداخت به قدر توانه، اگر توان مالی ندارین کم یا اصلا ندین، اگر توان مالی بیشتری دارین، معین بچه کم درآمد بشین
که بنظرم این قسمت عالیترین نقطه طرح این مدرسه اس
متناسب با رشد بچه ها درسهای حوزه رو هم میخونن
برای مدرک دادن هم از باگ های قانونی آموزش و پرورش استفاده میکنن که توضیحش از حوصله خارجه
ولی بنظرم اگر هزینه+دغدغه فرهنگی+تردید بین دولتی و غیر انتفاعی براتون جدیه به این مدرسه به عنوان یه گزینه فکر بکنید
و اگر تونستین قبل از اتمام سال تحصیلی یه سر بزنین
شاید نهایتا این تعاریف اغراق شده بود و از نزدیک چیز دیگه ای حکایت میکرد
پاسخ:
آره منم سرچ کردم چیزهای جالبی داشت. ممنونم ازت.
 ولی از خونه ما خیییییلی دوره! خیییییلی! :(
و به همین علت مستر کلا امر رو منتفی میدونه مگه اینکه به تغییر محل خونه‌مون فکر کنیم.
به هر حال جمعیت کمه هر مدرسه ای بالاخره یه جای خالی داره!
خیلیها بودن وسط سال معدلشون کم شد مدرسه رو عوض کردن:/

اینجا صف گوشت و مرغ و... هم نداریم
کلا هر وقت بری نهایتا 10-15 نفر جلوترن ازت!
یا مثلا من شنیدم میگن فلان چیز پیدا نمیشه تو تهران ولی اینجا همیشه هست
کمبودها نهایتا همون دارو یا چیزهای خیلی خاصه که اونم سر تا سریه!
پاسخ:
چه جالب :)
بچه پنج ساعت تو مدرسست و 19ساعت خونه
پس تربیت بچه تو خونه شکل میگیره
اینکه توقع داشته باشیم مدرسه بخواد رو بچم تاثیر بذاره بار مسولیت خودمون و میخوایم کم کنیم
همسایه های ما همه تو یه مدرسه درس میخونن یکی خیلی بچه مودب و درس خونیه اون یکی خیلی بی تربیت و تنبله ایراد از مدرسه نیست ایراد از خانوادست😊
مدارس غیرانتفاعی هم موضلات خودش و داره مثل اختلاف طبقاتی و بچه هایی که خانواده های پولداری دارن سبک زندگیشون فرق داره و 
حتی به نظرم بعضی تازه به دوران رسیده ها هم که بخوان بگن ما خیلی پولداریم بچه هاشون و میفرستن غیرانتفاعی که پزش و بدن

پاسخ:
مسئله تربیت کردن بچه نیست. مسئله آشنایی و شرایط بچه و در معرض شرایط و اطلاعات نابه‌هنجار قرار گرفتنشه که باعث خیلی چیزها میشه و خیلی آسیب زاست.
دو تا مهارت در حال حاضر برای بچه ها ضروریه 
کامپیوتر (نه به معنی این ک بتونه روشن خاموش کنه و بازی کنه ، بعضی برنامه ها یادگیریشون ضروریه )
یادگیری زبان دوم و حتی سوم 
من تا سوم راهنمایی دولتی بودم 
بهترین دولتی تهران بود 
ولی اول دبیرستان اومدم غیر انتفاعی 
دیدم واویلا از دنیا چقدرررر عقب مونده ان کساییی ک دولتی رفتن...
من مستقلا حرفه ای زبان و کامپیوتر رو یاد گرفته بودم و هم سطح بچه ها حتی بالاترم بودم ولی باقی دوستهام افتضاح... 
متاسفانه سیستم آموزشمون نابود شده اس
من اگر بچه داشته باشم تکیه میکنم به جایی ک مهارت یاد بده در هر زمینه ای 
درسه برام مهم نیست ؛ ولی مهارت چرا...‌ 
من الان تو همین رشته ی خودم به خاطر دو چیز ساده مثل زبان و کامپیوتر که فولم ، از اونایی ک میلنگن تو این دو تا یه سر و گردن بالاترم 
پاسخ:
من اصلا اعتقادی به این آموزش (زبان و کامیپوتر) تو مدرسه و از کلاس اول ابتدایی ندارم. بله اینها فوق العاده ضروریه ولی کیفیت ارائه‌ش تو مدارس افتضاح و اصلا با کلاسهای بیرون قابل قیاس نیست. قطعا بچه‌ها رو تو این چیزها خبره میکنم ولی نه از این سن و نه در مدرسه.
وگرنه باهات موافقم. کاااملا مزیت رقابتی ایجاد میکنه.
مثل خیلی ها که زورشون داره پول اب و برق بدن :/ 
حقم دارن اخه قرار بود مجانی باشه:/
اتفاقا تحصیلات باید پولی باشه و به بخش خصوصی واگذار بشه که باعث بالا رفتن کیفیت و ایجاد روش های علم اموزی جدید بشه 
تحصیلات رایگان همینه دیگه طرف در مدارس ایران شش هفت سال انگلیسی و عربی میخونه اخرشم هیچ به هیچ :/
بخش بسیار بسیار  بالایی از فارغ تحصیلان مدارس رایگان ایران ول معطلن که بدون هیچ هنر علمی ورزشی و اجتماعی و...بدون برنامه ریزی وارد اجتماع میشن و تازه یادشون میفته زبان بخونن گوهینامه های اشغال به درد نخور بگیرن و بدو بدو های بی نتیجه :/ 
بعد که  طرف به مرز سی سالگی میرسه، میشه یکی از این ادمهایی که سرپا تو مترو خوابشون میبره و....
البته در مدارس پولی هم خبری از اینده ستزی و برنامه ریزی نیست چون از اصل و ریشه نظام اموزشی ما ایراد داره و چون مبناش مشکل های اساسی داره رایگان و پولیش بی نتیجه و ناکارامده 
پاسخ:
اینکه آموزش کلا خصوصی باشه یه چیزه، اینکه با این وجودِ دادن مجوز فعالیت به مدرسه خصوصی، باز هم معلم تربیت شده فقط در مدرسه دولتی حضور داشته باشه چیز دیگریه. پس بحث شما با توجه به اقرارتون در پاراگراف آخر، کلا به کار من نمیاد ولی ممنونم که وقت گذاشتین. :)
۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۵۹ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام :)
داستانیه ها. 
خدا کمک تون کنه.
منم که چیزی در این زمینه نمیدونم، از نظرات تون استفاده می کنم.

پاسخ:
^_^
آره واقعا داستانیه‌! :/
۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۱۴ آشنای بی نشان
خدا رو شکر زن و بچه نداریم درگیر این دغدغه ها باشیم:دی
پاسخ:
اینم حرفیه :/
سلام
نمیدونم مامان محمدمهدی کدوم مدرسه مد نظرشون بود ولی مشهد فکر کنم مدارسی داره که با روش میزان کار میکنن.
یه پرس و جو بکنید.
پاسخ:
سلام. روش میزان چیه؟ باشه ممنون سرچ میکنم.