ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

خبببب بالاخره اوکی شد :)

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۸ ب.ظ

پسرک با گذر موفقیت‌آمیز از سه مرحله آزمون ورودی اون مدرسه کذایی بالاخره تو مدرسه پذیرش شد! :/ (بعله به همین سه نقطگی برای دبستان سه مرحله آزمون داشتن!:/)

این مدرسه کاااملا تربیتیه. اصل و اساسش بر بیس تربیت گذاشته شده و این منو امیدوار میکنه. منم همینو میخواستم. اینکه یکی دیگه هم حواسش به تربیت پسرکم باشه برام خوشاینده.

راستش هیچ‌وقت نتونستم اون مادری باشم که دلم میخواسته. چون شخصیت خودم اونی نیست که باید باشه!

و الآن خودم خلاء‌های رفتاری پسرک رو می‌بینم و می‌دونم کجاها مشکلاتی هست ولی خب واقعاً گاهی به علت ضعف‌های خودم از پسش برنمیام و گاهی هم اصلاً نمی‌دونم اقدام اصلاحی لازم چیه. البته مشاوران هم همیشه گفتن مشکلی نیست و برای پسربچه این سنی، طبیعیه ولی برای آرمانی که من دارم طبیعی نبود.

حالا این مدرسه تو مراحل آزمون ورودیشون به برخی از مشکلات پی بردن! :/ البته هنوز بهمون چیزی نگفتن که میزان تطابق فهم اونها و تصور خودم رو ارزیابی کنم و هرچند که اصصصلاً جنبه‌شو نداشتم که کسی وجود خلاء تربیتی در مورد پسرم رو بهم بگه ولی خب از توجهشون هم خوشم اومد.

یادتونه گفته بودم زورم میاد پول به تحصیل و مدرسه بدم؟ الآن نه تنها زورم نمیاد که حتی از این بیشترشم حاضرم بدم. مدرسه قبلی یک مدرسه خوب بود مثل بقیه. و به نظرم ارزش افزوده‌ای تا اون حد چشمگیر نسبت به مدرسه دولتی نداشت.. اما این مدرسه متفاوته و ادعاهای خاصی داره. امیدوارم که بتونن آرمان من و خودشون رو عملی کنن و واقعاً ذهنیتی که از مدرسه برام ایجاد شده اتفاق بیفته ان‌شالله. :)

حالا باید برم ببینم میتونم با چند تا از مادران بچه‌های سال قبل صحبت کنم یا نه. :)



+راستش فکرشم نمی کردم پسرک تو آزمونهاشون قبول بشه چون تعداد پذیرششون فوق‌العاده کم بود و متقاضیان بسیار زیاد. پارسال از ۴۰۰ متقاضی فقط ۱۵ نفر پذیرش داشتن! نمیدونم امسال چطور بوده ولی از اینکه پسرک هم جزو قبولی‌ها بود بسیااااار خشنود و مفتخرم ^_^

ممنون میشم اگه اسم مدرسه رو فعلاً نپرسید، چون هنوز ویژگی تجربه شده‌ای ازشون نمی‌دونم. :)

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۲
لوسی می

نظرات  (۲۵)

۱۲ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۴۹ دختـرِ بی بی
خب الحمدلله...
خوشحالم که همسر همراهی داری دراین زمینه
این مدرسه هم دوره؟؟با دوری راه چه میکنی؟
پاسخ:
همسر همراه از کجا اومد؟ :))
آره اینم دوره ولی از قبلی نزدیک تره.
نمیدونم! باید ببینم مسیر سرویسشون چطوریه. از خونه ما تا اونجا با ماشین نهایتاً بیست دقیقه است. ولی باید ببینم سرویسشون چطوری میشه بعد تصمیم بگیرم که چه کنم. شاید مستر ببره و شاید سرویس خصوصی بگیرم که اذیت نشه.
سلام علیکم
ان شاء الله خیر باشد!
البته من با این اطلاعات محدودی که الان دارم، چندان حس مثبتی ندارم نسبت به مدرسه‌ای که برای تحصیل در مقطع دبستان سه مرحله آزمون ورودی می‌گذارد و بچه‌ها را گزینش می‌کند و بعد هم ادعاهای تربیتی دارد. البته عرض کردم اطلاعات من نسبت به وضعیت بسیار محدود است و از شرایط سایر مدارس هم ارزیابی دقیقی ندارم.
باز هم ان شاء الله خیر است!
پاسخ:
سلام. ممنونم. بله نظر منم دقیقاً همینه! و اصلاً خوشم نیومد.
فقط همین که مدل آموزش و پرورششون متفاوته باعث شد یک سال تجربه رو به جان بخریم. ان‌شالله خیر باشه.
همین دقتتون تو انتخاب مدرسه نشون میده مادر نمونه اید:)
البته من همیشه نزدیک ترین مدرسه به خونمو بهترین مدرسه میدونم:))
پاسخ:
کاش اینطور باشه. خودمم فکر میکردم شاید بهترین کاری که بتونم برای بچه‌هام بکنم همین باشه که مدرسه خوب بذارمشون.

+کاش اینطور بود :دی
خوشحالم برات :)
پاسخ:
ممنون عزیزم. به زودی تو هم چنین تیتری میزنی. من دلم روشنه ^_^
سلام :)
ان شاءالله که خیره
بازم تبریک
پاسخ:
سلام. ممنون. ان‌شالله.
۱۲ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۵۶ دختـرِ بی بی
نیدونم دقیقا از کجا اومد ولی از پست حس شد:))
پاسخ:
:))
باشه حالا چون شما گفتی مثلاً مستر هم همراهه :))
دلم میسوزه برای نسلی که از کلاس اول ابتدایی درگیر کنکورند... اون هم به اسم تربیت! 
پاسخ:
چطور شد که تربیت و دغدغه کنکور براتون یه معنی پیدا کرد؟🤔🤔
اینها کاملا متفاوتند!
اونی که دغدغه کنکور داره آموزش محوره نه پرورش و تربیت محور!
والا من متوجه نشدم چطور اونو به این ربط دادین! :/
شما مادر خفنی هستید,من تضمین میدم:)
پاسخ:
:))
ممنونم :دی
امیدوارم این دغدغه منم تموم شه... دغدغه تکراری و طولانی چیز بدیه
پاسخ:
مطمئنم تموم میشه...:)
 آره واااقعا فرسایشی عمل میکنه ...:(
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۰۲:۲۴ آشنای بی نشان
اسم مدرسه چیه؟:)
پاسخ:
:دی
مدرسه چیز خوبیه.به نظرم باید بره مدرسه ک قشنگ خوش بگذرونه! البته مفید.
خسته نباشی .به نظرم یه چایی بخور.خستگیت در بره.
پاسخ:
ممنون گله :)
والا منم با عین الف موافقم 
خیلی هنر نمی کنن که لز ۴۰۰ تا ۱۵ نفر انتخاب می کنن و بعد ادعای تربیتی می کنن 
والا! 
همینجور فلگی بگیرن و هر کدومو به یک نسبتی بالا ببرن 
ایششششش
پاسخ:
منم موافق بودم.
اسم مدرسه چی هست حالا؟ :D
امیدوارم همه چیزهایی که از اون مدرسه گفتی واقعی باشه و واقعی بمونه.
همین چند دقیقه پیش مدیر مدرسه ای تو مغازم بود و گپ و گفت داشتیم و میگفت: تربیت بدون پرورش، همونقدر بی معنیه که آبگوشتِ بدونِ گوشت.
میگفت مدیر قبلیه مدرسه بچه ها رو انقدر منضبط و با ادب و درس خون بار آورده که به جرأت میگم نظیر ندارن اما همشون راکد هستن. فقط درس میخونن. اصلا نمیدونن به چی علاقه دارن. جز چیزی که تو کتابشونه هیچی نمیدونن. و ....


امیدوارم آقازاده، سرفرازتون کنه. آمین
پاسخ:
:دی
آره من خیلی گشتم که مدرسه‌ای پیدا کنم که اولویتش برای بچه‌های ابتدایی درس نباشه.
ان‌شالله که اینطور باشه این مدرسه.
شایدم خدای نکرده نباشه و سال دیگه مدرسه‌شو عوض کنم..
ممنونم آمین.
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۰۹:۵۴ دچارِ فیش‌نگار
خوبه که خوشحالید و پول خرج میکنید براش

ولی قشنگ معلومه از اون والدین بازمانده از تحصیل و آرمانهاتون هستین که اون زوری که باید میذاشت پشت خودش و نذاشت رو داره پشت بچه هاش میذاره :)) بابای منم اینجوری بود.
فعلا نپرسید که این آیا خوبه یا بد :[
پاسخ:
نمیدونم دقیقا منظورتون رو درست فهمیدم یا نه ولی اگر درست فهمیده باشم من اصلا اینطوری نیستم. اصلا و ابدا احساس حسرت و خسران از تحصیل دبستان و دبیرستانم ندارم. اصلا فکر نمیکنم میشد بهتر باشه. و به تبع اون هم اصلا فکر نمیکنم پسرک رو باید بذارم مدرسه‌ای که به لحاظ علمی بهش برسن‌. اتفاقا دارم میذارمش مدرسه‌ای که اولویتش مهارت زندگیه و نه درس. من اصلا دوست ندارم پسرک ذره‌ای عمرش رو به خاطر استرس تحصیلی هدر بده و البته این به معنی جواز مسئولیت‌ناپذیری در تحصیل نیست.

من تنها حسرتی که برای تحصیلم دارم دوره دانشگاهیمه‌. اونم هم به خاطر محدودیتهای جنسیتی و هم به خاطر کوتاهی‌های خودم.
سه مرحله آزمون و گزینش برای ورود به ابتدایی، و انتخاب ۱۴_۱۵ نفر از بین ۱۵۰۰-۱۴۰۰ نفر خودش کنکور نیست!!!
پاسخ:
۱۴۰۰، ۱۵۰۰ نفر از کجا اومد؟ :/
نه کنکور نیست.
هر سه مرحله‌ش فقط بازی بود. فقط. اصلا سوالی ازشون نپرسیده بودن.
جوری که پسرک از هر مرحله‌ای که اومد بیرون شاد و شنگول بود و خوشحااال و هی گفت مامان اینجا خیلی خوش میگذره من میام همینجا :)
هر مرحله هم برای چیزی بود. هوش و شخصیت فردی و توانایی برقراری روابط گروهی و این چیزها. مثلا بخش هوش رو با ادابازی تست کرده بودن. که ببینن بچه‌ها برای نمایش هر کلمه چه خلاقیتی بروز میدن. :)
خیلی جذابه. :)
البته من خودم در پست گفتم که من هم این آزمون چند مرحله‌ای و گلچین کردن بچه‌ها رو نپسندیدم اصلا. و ممکنه این جو و محیط در طول سال برای خود بچه‌ها آزاردهنده بشه ولی نمیدونم اصول گزینششون چی بوده و برای همین به جای قضاوت عجولانه بهشون زمان میدم. ولی در کل هیچ فشاری رو بچه‌ها نبود.
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۰۶ دچارِ فیش‌نگار
حرفم ناظر به این عبارت از پست شما بود.

مشاوران هم همیشه گفتن مشکلی نیست و برای پسربچه این سنی، طبیعیه ولی برای آرمانی که من دارم طبیعی نبود.

برگرفته از lucy-may.blog.ir
پاسخ:
آرمان من از شخصیت بچه‌ای که قراره تحویل اجتماع بدم.
حل شد؟
چقدر خوبه که براتون تربیت و اخلاق از درس مهم تره ...
امیدوارم نتیجه ی خوبی بگیرین و به چیزایی که دلتون میخواد برسین :)
پاسخ:
متشکرم. ان‌شالله.
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۴:۳۹ دچارِ فیش‌نگار
آهان
بله چشم حل شد :))
پاسخ:
:)
ببخشید همون ۴۰۰_۵۰۰ نفر مدنظر بود!
و اگه فرزند شما در این سن جزء اون ۳۷۵ یا ۴۷۵ نفری بود که قبول نمی شد و این اتفاق در مدارس نامدار مختلف براش تکرار می شد باز هم نظرتون همین بود که بچه ها تحت فشار نبودن!
پاسخ:
آره بازم نظرم این بود که تو آزمون اینجا تحت فشار نبودن چون اصلا نفهمیدن که تحت گزینش قرار گرفته‌ن.. ولی درست مثل الآن که قبول شده از اینکه سه مرحله آزمون داشتن خوشم نمیومد و اون موقع احتمالا شاکی‌تر می‌بودم!
مگه قبول نشدن تحت فشار اتفاق میفته؟
قبول نشدن ربطی به فشار نداره. نحوه برخورد اون شخص مهمه که چطور با بچه‌ها تعامل داشته و آیا بچه‌ها قبول نشدن رو به مثابه شکست در امتحان می‌بینن؟
اینجا اصلا بچه‌ها حس امتحان رو نداشتن که حالا بخواد اسمش شکست باشه.
همه مدارس اعم از دولتی و غیرانتفاعی آزمون سنجش ورودی دارن و بچه‌ها برای ورود به مدرسه یه بیسی رو لازم دارن. اگر اون بیس نباشه بچه رو میفرستن مهد و میگن سال بعد بیاد. نه به معنای تلاش برای کنکور از کلاس اول(!) به معنای نیاز به وجود یه سری حداقل‌ها برای استارت آموزش رسمی.
سلام
ان شاء الله که براش خیر باشه و از مدرسه هم راضی باشی
پاسخ:
سلام.ممنون عزیزم. ان‌شالله.
سلام
خوشحالم براتون و حستون رو درک میکنم.
منم وقتی مدرسه پسرم رو پیدا کردم همین حس رو داشتم.
ولی حالا که کلاس چهارمش تموم شده و دخترم هم اولش رو تو همون مجموعه رفته مدرسه و اون یکی دخترمم به امید خدا سال دیگه میره پیش دبستان همونجا؛
به این نتیجه رسیدم که بهترین مدارس هم عملا چیزی از بار تربیتی روی دوش ما کم نمیکنن. نهایتا اینکه همگام با ما هستن و خرابکاری نمیکنن. ولی بازم عمده تربیت به عهده خودمونه. 
من فکر میکنم کمی خودم دچار این خطای شناختی شدم که خیالم راحته بچه مو مدرسه خوب گذاشتم و تربیتشون طبق سلیقه ماست و ... شاید ناخودآگاه یه جایی از وظایف خودم غفلت کردم؛ الان متوجهم که با همه خوبیهای مدرسه، این منم که باید تلاش کنم، برنامه ریزی کنم بچه ام مودب بشه، نمازخون بشه، مسئولیت پذیر بشه و...
فکر کنم نتونستم منظورمو برسونم ولی امیدوارم که شما موفق باشید.
زیاد به مدرسه سر بزنید؛ زیاد باشون تعامل داشته باشید؛ هم برای گل پسر خیلی خوبه، هم به شناخت خودتون کمک میکنه.
پاسخ:
سلام. ماشالله خدا حفظ کنه بچه‌هاتونو ^_^
آره دیگه هیچکس و هیچ‌جا خانواده نمیشه‌.
ممنون از توصیه‌هاتون. :)
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۴ مامان محمدمهدی
سلام
خدارو هزار مرتبه شکر بابت انتخاب مدرسه خوب و مورد پسند
واقعا مرحله مهمیه یادم اونروزای خودم افتادم، ما هم بارها آزمون دادیم آزمونهایی که فقط بازی بودن و بچه ها نمیفهمیدن و مصاحبه های خودمون و خداروشکر تو همه ش بچه ها قبول شدن و اخر سر ما برای انتخاب مدرسه ای رو انتخاب کردیم که توش بازی بیشتر بود و بقول معروف همون روش شناختی🙂
اینگار آدم یه بار سنگینی رو زمین میزاره با پیدا کردن یه مدرسه خوب
تو این پست های مرتبط با مدرسه ت خیلی احساس تفاهم باهات کردم دغدغه های مشابه داشتیم و داریم در این زمینه
راستی این مدرسه تا مقطع دبیرستان هست یا فقط ابتدایی؟ مدرسه محمدمهدی و فاطمه تا دبیرستان هست و ازین جهت خداروشاکرم البته بشرط اینکه بچه ها و مدرسه از هم راضی بمونن و تا اون مقطع در کنار هم باشن🙂
پاسخ:
سلام. آره الحمدلله. واقعا پروسه سختی بود. البته هنوزم تموم نشده قطعاً و مشکلات و سختی‌ها تازه شروع میشه ولی خب ان‌شالله که کم و کاستی‌ها رو خدا جبران میکنه. 
ان‌شالله بچه‌های کلا موفق باشن.
آره گویا دبیرستان هم داره. اتفاقا پیش‌دبستانی هم داره گفتم گل پسر رو هم بفرستم همینجا.
سلام
نماز روزه ها مقبول حق
من اومدم یک خرما بردارم برم
پاسخ:
سلام.
آمین.
خوش اومدین. بیشتر بردارین برای خانم بچه‌ها هم ببرین :)
خانم مامان محمدمهدی!
شما همون وبلاگ نویس قدیمی هستید، دوست مامان علی، وبلاگ گل باغ بهشت؟
پاسخ:
@مامان محمدمهدی
حدودا هزینه این نوع مدارس چقدره؟
پاسخ:
مثل مدارس غیرانتفاعی معمولی. مثل مدرسه (پیش‌دبستانی) قبلی پسرکه.