ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

2057.

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ب.ظ

من تا سن نوزده سال و هفت ماهگی

وقتی کمتر از یک ماه بعدش با مستر عزیز پیمان ازدواج بستم

با تمام عقل و احساس و قدرت بحث کلامیم

از ازدواج مجدد و چندهمسری مردان حمایت میکردم

و با دوستان سرِ بحث می نشستم که بیایید به مردان حق بدهیم که به حق شرعی خودشون عمل کنند،

و مثلا دو همسر داشته باشند!

حتی یادم میاد که میگفتم من اصلا دلخور نمیشم که پدرم یا همسرم یک زن دیگه هم داشته باشن! (العیاذ بالله!!!)

کلی هم ادله و استدلال و فقه و حقوق بلد بودم و هستم،

اما همه ی اون ادله و استدلالات با جاری شدن صیغه ی محرمیت فرو پاشید،

و من امروز حتی جنبه ی شنیدن شوخی در مورد ازدواج مجدد مردان رو هم ندارم!




+آموختم که وقتی یک شرایطی برای من هنوز اتفاق نیفتاده از بحث کردن راجع بهش و ادعای علم داشتن خودداری کنم!

بحث های متاهلی رو بذاریم برای متاهل ها،

بحث های خانواده های شهید و سهمیه های مربوطه رو بذاریم برای اونها،

کسانی که همسرانشون به جنگ رفتند رو با بازماندگان کربلا مقایسه نکنیم،

و از مادران داغدیده نخوایم که مثل مادر وهب عمل کنند..

ما مرجع تقلید نیستیم که ملت منتظر نظر ما باشند،

و گاهی می توان سکوت کرد!


+بعدا نوشت: منظور من از این پست غیرموجه و غیر اخلاقی نشان دادن قضیه ی چند همسری نیست. هرگز!

منظورم تغییر نگرش و عمق بینش من درمورد موضوعی ثابت در قبل و بعد ایجاد یک شرایط خاص بود. همین!

و خیلی واضح و مبرهنه و نیازی به توضیح نداره که دایره ی نهی از منکر از این موضوع بالکل جداست.. انجام منکرات توسط بقیه و جلوگیری از وقوعش توسط ما یه بحث دیگه ست و این درک شرایط طرف مقابل یه بحث دیگه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۶
لوسی می

نظرات  (۱۳)

والا من همون موقع هم هیچوقت نمیتونستم این قضیه ی چند همسری رو درک کنم .... گاهی که همسرم نظر اساتیدشون رو درباره ایمان ضعیف خانم ها در این مورد میگه یا بحث رو عوض می کنم یا اونقدر عصبی و ناراحت می شم که خودش بحث رو عوض می کنه دی:
آخ که این روزا چقدر حرفای دل منو میزنی... کاش یاد بگیریم لازم نیست همه جا صحبت کنیم
پاسخ:
من یه زمانی افتاده بودم رو دور شریعت مداری محض! :)))
و بعد فهمیدم فقه و حقوق اسلامی جدای از اخلاق بررسی میشه.. شما بهتر از من میدونی که به لحاظ فقهی یک مرد میتونه در 365 روز سال، 365 نفر زن رو صیغه کنه!!! و هیچ گناه فقهی ای هم به گردنش نیست.. در حالی که از حوزه ی اخلاق خارجه و راه سعادت رو بر او می بنده..
اتفاقا به نظرم در نود و نه درصد موارد مشکل از ایمان ضعیف آقایونه نه خانم ها.. جاهای کمی هست که یک مرد فقط فی سبیل الله بره زن بگیره. خیلی کمه..
حق داری کاملا بهت حق میدم منم همینطورم میگم حتی شوخیش هم منو شاکی میکنه!
البته از اون بزرگانی که به خاطر صلاح و مصلحتی خدایی، رضایت خانمشون رو جلب کردن و بعد تجدید فراش کردن کینه ای به دل ندارم. که همه هم میشناسنشون! ولی کمن کسانی که واقعا بتونن رضایت همسرشون رو جلب کنن. یکی از مشاهیر رو میشناسم که دو همسر داره و به خاطر مصالحی همسر دوم اختیار کرده که به او کمک کنه، و همه هم میگن خانمش راضی بوده و از این حرفها، درحالی که من میدونم خانمش چقدر ناراضیه! :|
الهی آمین :)
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۲۷ مامان محمدمهدی
تکبیر
پاسخ:
الللللللله اکبر :))

:دی
من کلا در این زمینه نظری نداشتم!! قبلا، الان هم که ...
اما درمورد پی نوشت هات هم هییییچ وقت حس نکردم میتونم در مورد این زمینه ها نظر بدم، انقدر که شرایطشون متفاوت بوده و هست که اصلا تصور قیاس و بعدم نتیجه گیری هم به ذهنم خطور نکرده

و البته در موارد بسیار دیگه ای یاد گرفتم که تا جای کسی نباشی، نمیتونی نظر بدی، حتی اگه جایگاه های اجتماعی یا عرفی یکسان باشه، فردیت افراد هم بسیار مهمه
پاسخ:
آفرین به خنثی بودنت! :دی
خب من آدمهایی مرتبط با این پی نوشت ها رو این روزها اطرافم زیاد می بینم! تو وب هم که الی ماشاء الله.
همه دارن نطق می کنن در حمایت چشم و گوش بسته و بدون درک از چیزی که اسمش رو معنویت میذارن اما نمیدونن که خودشون دارن ازش دور میشن.
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۵۴ برمودای خیال
بله خب این حق ماست :))
اگر استدلالی برای نفی این حق دارید، خواهیم شنید!
البته فارغ از استدلال های حسی
:دی
پاسخ:
تا حق رو چی معنی کنین!
عرض کردم که! حقوق بدون اخلاق اگر منظورتونه بله حق مسلم شماست.
:)

+توصیه ی من به شما اینه که سعی کنین اخلاق مدار باشین :)
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۰۰ برمودای خیال
تا بخواهیم اخلاق رو.چی معنا کنیم :)
؟!

+ والا من خودم نه دفاعی دارم از این عمل و نه نفی اش میکنم! 
صرفا برام سواله که اخلاق به چه معناست؟
:)
پاسخ:
اخلاق موضوع قابل تعریفی نیست در وجود همه معناش معلومه! :) و مراتبی داره.
از وجدان انسانی شروع میشه و تا کرامت نفسانی پیش میره.
شما بهتر از من میدونین که گاهی مسائلی هست که با امور شرعی میشه توجیهش کرد
اما ما بهش میگیم کلاه شرعی! کلاه شرعی مسئله ایه که کاملا فقهی و حقوقی و شرعیه اما از اخلاق به دوره.
درسته؟
شریعت ما بر مبنای فقه بنا شده، احکام عملی امور فقهی هستند و اخلاق اسلامی چیزی فراتر از اینهاست.
مثلا اینکه کسی از قصاص نفس بگذره، بر مبنای اخلاق عمل کرده
اما اگر کسی از قصاص نگذره کار اشتباهی نکرده حقش بوده و طرف رو قصاص کرده.
اما مراتب اخلاقی و نفسانی اینها با هم خیلی فرق می کنه. درسته؟
و هیچکس به نیکویی نمی رسد مگر از کانال اخلاق عبور کند! :)
(لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون 92 آل عمران) که یک دعوت کاملا اخلاقیه (در مراتب بالای اخلاق) و نه فقهی.
به لحاظ فقهی شما میتونید از چیزی که دوستش دارید هرگز انفاق نکنید و هیچ ایرادی هم بر شما وارد نیست.
اما اگر میخواید به نیکویی برسید این کانال رو باید طی کنید.

+بعدا نوشت: من اصلا قصد ندارم که چند همسری رو کاری غیراخلاقی و صرفا عمل فقهی معرفی کنم نهههه اصلا!
گاهی شاید حتی اخلاق مداری بر این حکم کنه که مردی چند همسر بگیره. کما اینکه بیشتر ائمه ی ما و پیامبر ما چند همسر و بعضی از علمای ما که کرامت های اخلاقی هم دارند چند همسر دارند.
گاهی چند همسری کاملا منطبق بر اخلاق میشه و من اینو قبول دارم. اما فقط در این شرایط برام توجیه میشه..

۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۰ مامان محمدمهدی
راستی متاهل ها میتونن بحثهای مجردی داشته باشن یا بحثهای مجردی هم بمونه برای مجردها؟:)))))
پاسخ:
:))
حالا شما که شوخی کردی ولی یه ظرافتی پشت این جمله ت نهفته بود که من دیدمش!
اونم اینکه این بحثی که من کردم در مورد نهی از منکر صادق نیست و مهم نیست که متاهلی یا مجرد! باید جلوی منکر را گرفت و بر ضد منکر سخنها راند!
کلا منظور بحثم این بود که تا شرایط رو نداریم در موردش حرف نزنیم. و البته این مربوط به شرایط منکر نمیشه! قرار نیست برای خودمون شرایط منکر ایجاد کنیم که هم رو بفهمیم! :|

+متاسفانه در مورد مجردها آدم اول از همه به یاد این چیزها میفته! خخخخ!
۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۵۸ مامان محمدمهدی
ها درسته
ولی قبول داری که گاهی شناسایی منکر سخته و در اینجور مواقع همون نظر ندادن بهترین کاره؟
و اما  راجع یکی از مثالهات که برام سواله : چرا نباید به مادران شهدا توصیه کرد که مثل مادر وهب باشن البته اگه مدنظرت چیزی غیر از صبره چون من اولین برداشتم این بود؟
پاسخ:
بله بله کاملا درسته. منظورم در شرایط واضح و آشکار بود دیگه.
منظورم این نبود که توصیه نکنیم، منظورم اینه که وقتی نمیتونیم در اون شرایط قرار بگیریم چیزی نگیم که طرف رو دلخور کنه.
بهتره اینطور توصیه ها در قالب روضه ی امام حسین_علیه السلام_ و یا از کلام کسی باشه که شرایط مشابه داره.
مثلا یه حرفی که یکی از اساتید ما میزد و خیلی هم به جا بود این بود که یه دلیل اینکه مردم در زمان انقلاب با امام همراه شدند
از این جهت بود که امام خودش فرزندش رو در این راه از دست داد و 15 سال تبعید کشید.. و خودش رو در بطن ماجرا قرار داده بود.
نه اینکه از دور ببینه و بشنوه و توصیه کنه و بگه تحمل کنید.
سکوت میکنم چون بهتره هیچی نگم.
پاسخ:
هرطور صلاحه.
نظر شما محترمه.
اما یه چیزایی گفتی ها!! چی رو نگفتی الان؟!
حرف واسه تقدیم کردن زیاده ولی هر چیزی را همه جا گفتن کاری غیرعقلانی و غیر عقلائی
پاسخ:
هرطور صلاحه.
نظر شما محترمه.
big like
پاسخ:
قربونت :)
خیلی چیزا رو...
پاسخ:
چه حیف.. میگفتی خب!
سلام دوست عزیز
من اتفاقی اومدم اینجا یعنی اتفاقی که نه! شما رو در لینکستان تعدادی از دوستانم دیدم و اومدم اینجا
از قلمتون خوشم اومد و دوست دارم دوباره بیام و بخونمتون
با اجازه لینکتون میکنم
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون :)
چه خوب گفتید واقعا اینکه بتونیم خودمون رو صد در صد جای کسی بگذاریم و از دید اون به ماجرا نگاه کنیم کار نشدنیه! پس بهتره بیخودی از منظر خودمون برای کسی نظر ندیم و نسخه نپیچیم و موعظه اش نکنیم! خودم خیلی سعی میکنم فقط در شرایطی که خودم درکش کردم و چشیدمش نظر شخصیمو بدم امیدوارم بتونم...
پاسخ:
ممنون که نکته ی اصلی پست رو گرفتین :)
ان شالله همه مون بتونیم اینطور رفتار کنیم.