ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3676.

جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ

آقا پیتزای من عااااالی شد!

عالی مال یه دقیقه ش بود!

:دی




+فقط خیلی زیاد شد!

بس که مهمونمون گفت غذات کمه!

و در نهایت من مجبور شدم با خمیر یوفکا هم یه پیتزای بزرگ بذارم که اون کااااامل موند!

و براشون گذاشتم که ببرن! :|

(مهمون هم مهمونای زمان اعلی حضرت!)

+خیلی خیلی خیلی خیلی دوستش داشتم.

از مهتاب عزیز ممنونم که برام این دستور خمیر پیتزا رو گذاشت.

و من ریسک کردم و اولین بار اونو برای مهمونهام پختم اما بی نهایت راضی ام.

خمیر یوفکا در مقابل این هیییییچه!

یه نون خیلی سبک، خوشمزه و نرم و همه چی تموم ارائه میده!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۱
لوسی می

نظرات  (۱۶)

۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۱۱ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
واقعا فک کردی ما حال داریم پیتزا بپزیم؟ ما میریم بیرون پیتزا بخوریم مدام غر میزنیم چرا دیر آماده میکنه ابن رستوران لعنتی
در این حدیم ما:)
پاسخ:
:))))
نگووووو!
خدایی پیتزا خونگی خوشمزه تره ها! امتحان کن! :)
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۱۶ بنت شهرآشوب
سلام
الحمدلله
هیچی برای یه خانم شیرینتر ازین نیست که غذای مهمونیش خوشمزه بشه
بابت دستور فوق العاده متشکر
ماستش هرچی باشه فرق نداره؟
پاسخ:
سلام.
آره واقعا.
ممنونم.
ماست من معمولی بود! از این ماست های دو سه درصد چربی!
فکر نمیکنم فرقی بکنه.
شما چه طور پنج تا پیتزا رو همزمان آماده میکنید؟برای همه پیتزاها همزمان تو فر جا هست؟اگه نه اون هایی که قبلا پختید سرد نمیشه؟و این خمیر رو باید یک لایه خمیر پذاریم یا مثل یوفکا چند لایه؟و سوال آخر شما تو ظرف مخصوص پیثرا میذارید تو فر یا تو سینی فر؟و پیتزا نمیچسبه به ظرف؟
پاسخ:
ببین این خمیر رو میشه رو گاز پخت! من تو سه تا ماهیتابه ی بزرگ گذاشتم(دو برابر این حجم رو). و یه قالب بزرگ هم تو فر گذاشتم همه شو با هم روشن کردم(که اونی که تو فر بود یوفکا بودو تو قالب کیک میذارم من!) :)
یه ربع تا بیست دقیقه ای پخت. البته من موادشو قبلا پخته بودم و فقط پختن خمیر مونده بود و پنیر پیتزا که یه ربعی طول کشید.
آره یه لایه خمیر که من تا جایی که میشد نازک گذاشتم (چون ما نازک دوست داریم. بعضی ها خمیر ضخیم دوست دارن اما ما نه.)
من اینو تو ماهیتابه گذاشتم. و نچسبید. البته ماهیتابه ی تفلون که زیرش رو هم خیلی خیلی کم چرب کردم.
دستهام رو هم برای برداشتن خمیر  چرب کرده بودم که نچسبه چون خیلی خمیرش چسبناک بود.
ممنون

این جا یه وب خانوادگی و سبک زندگی اسلامیِ 
غذای خوب و سالم خوردن هم تو همین مسیر دیگه :)

کپی بنمودم با اجازه
پاسخ:
قربونت از این محبت. :*
اجازه ما هم دست شماست.
نوشتم که بردارید دیگه :دی
لوسی جون مواد برای چند نفره؟
پاسخ:
این مواد دو تا پیتزای گرد بزرگ میده.
که به نظرم برای سه نفر آدم بالغ که پیتزا دوست دارن کافیه.
من به نظرم میاد برای من و مستر نصف این مواد بسه.
چون ما دو نفری یه پیتزای بیرون میخوریم و یه چیزِ جانبی.
اینطور نیستیم که نفری یه پیتزا بخوریم.
به نظر من اگر آدمها یه پیتزای کامل میخورن، سه نفر رو سیر میکنه.
اینطور به نظرم میاد.
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۰۷ مامان محمدمهدی
دستورشو به مامانم میدم:)
چه مهمونیف وال لا
پاسخ:
:)
آره بابا کلی ارد داد!
حتی مستر رو "مجبوووووور" کرد بره سوسیس بخره و توش سوسیس هم بریزیم!
که برای من مثل فحش بود! خخخخخ!
من برای خودمون جدا کردم برای اونها سوسیس ریختم که خدایی مال ما خوشمزه تر شد. :)
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۰۱ دچــ ــــار
خب خدا رو شکر تیست موفقیت آمیز بود پس :)
پاسخ:
خدا رو شکر.
متشکرم به خاطر رسپی دقیق.حتما درست میکننم.پس زیر گاز باید کم باشه؟و در ماهیتابه باز باشه؟
پاسخ:
زیر گاز من متوسط بود. نه خیلی کم نه زیاد.
و درماهیتابه هم بسته بودکه آخرش باز کردم که بخار نگیره.
در حد دوسه دقیقه ی آخر!
قربونت عزیزم. انشالله درست کنی خوشت بیاد.
من همیشه دنبال خمیر سریع بودم که خمیرمایه نداشته باشه (چون معمولا نداریم!)
و برای همین دلیل یوفکا رو امتحان کردم!
چون سریع و بی دردسر بود.
این از یوفکا خیلی بهتره.
سلام ببخشید میشه منم یه سوال بپرسم پس: شما قاشق چایخوریتون ازین خیلی کوچیکاس یا مرباخوری حساب میشه؟ بعدم نمک چقدر کردین اخه هرچقدر خیلی مبهمه
پاسخ:
چایخوری اون کوچکترینهاست دیگه! مرباخوری متوسط هاست و غذاخوری که بزرگه.
نمک به میزان لازم! ( اینطوری گویا تر شد؟! :دی)
هرقدر کمتر بهتر! نصف قاشق چای خوری بریزین شما!
انگیزه پیدا کردم بعد مدت ها دست به کار درست کردن پیتزا شم
پاسخ:
چقدر خوب. آره حتما این کار رو بکن.
حتما.
با همین خمیر. :)
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۴۳ دچــ ــــار
بابا اینجا رو کردین برنامه اشپزی شبکه نسیم ها :))) !
قابلمه هاتون چندپارچه است 
5 رو به چه سامانه ای اسمس کنیم ؟ :))
پاسخ:
من ارجاعتون میدم به کامنت کوثرجانِ متقی :)
۰۳ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۴۰ تنها دلشکسته

سلام

به به خانم کدبانو :)

حالا مهمون کی بود که اینقدر ماشالله از خود متشکر بودن؟!!

راستی بچه ها هم از پیتزا خوردن؟ آخه میگین به بچه ها فست فود نمیدین!!

پاسخ:
سلام. قربونت.
جز جاری کی میتونه باشه؟؟! :)))
نه! البته که پیتزای خونگی پیتزای بیرون نیست اما من برای بچه ها غذای دیگری پخته بودم. :)
تازه سرزدم نوش جون نصفه شبی مارو به هوس انداختید کاش عکسشو میذاشتید
پاسخ:
آخ ببخشید!
راستش دلیل عکس نذاشتنم همینه که کسی دلش نخواد یه وقت.
به نظرم بدتر میشه و فکر نمیکردم تسکین دهنده باشه!
۰۳ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۳۳ تنها دلشکسته

سلام

یا خداااااااااااااااااااااااااا.... جاری  :(((

خب بگو پس اداها رو!! سوسیس بخر و ... من بودم زیر بار نمیرفتم :)

اونم سوسیس... مثل یه سم است.. ما خیلی ساله دیگه کالباس و سوسیس نمیخوریم... شاید 5 سال بشه!!

عکسشو دارین بذارین :))

راستی شما هنوز پیتزا رو نپخته بودین که مهمون اومد!!! واسه همین سفارشات دادن دیگه :))

خوبه بچه ها قبول میکنن پیتزا نخورن! اونم تو سن پسرک که بچه ها عاشق پیتزان...

پاسخ:
سلام.
خب راستش این جاری من خیلی خوبه ولی تو خونه خودش!
من فهمیدم که یا من زیادی حساسم یا ایشون زیادی ارد میدن و من نمیتونم تحمل کنم!
ما خونه ی اینها زیاد میریم ولی هیچوقت با هم به مشکل نخوردیم اما این بار!!
بیشترم سرِ اون ارد دادنها بود که شاکی ام وگرنه هدیه که بنده خدا سلیقه ش اینه. لطف کرده آورده.
آره قرار این بود که عصر بیان و برای شام بمونن. برای شام نیومدن فقط.
الحمدلله پسرک ما فست فودی نیست. :)
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۱:۰۰ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
تا حالا پیتزا خونگی نخوردم، درست هم نکردم ولی اینفدعه سعی می کنم یه تکونی به خودم بدم و بپزم
پاسخ:
عه!
آرههه حتما امتحان کن.
با همین خمیر! :دی
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۲۳ دچــ ــــار
بله دیگه منم از تعریف و تمجید خوش میاد :)
+ولی راست میگه تقریبا:)
پاسخ:
من متوجه نشدم اصلا!