ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

روزنه های امید!

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ

تا به حال شاید ده بار (کمتر یا بیشتر) به همین سازمان دولتی مراجعه کرده م،

و شاید در مجموع پنجاه بار با انواع و اقسام سازمانهای دولتی کار داشته م،

هیچوقت و هیچ کس،

اینقدری که این آقا برای من وقت گذاشت،

و برادرانه منو در راستای انجام کارم کمک کرد،

از هیچ کارمندی خیر ندیدم،

و برای هیچ کارمندی هم تا به حال به قدر این آقا طلب خیر نکردم!




+اگر هرکسی در هرجایی که هست،

همتش بر انجام خدمت صادقانه باشه،

به واقع مملکت بهشت میشه.

از خودمون شروع کنیم.

+واقعا اولین باری بود که با لبخند از یک اداره بیرون اومدم،

مستر گفت چی شد؟ پیش رفت؟

گفتم نه! هیچی! هیچیِ هیچی!

اما ته دلم راضیِ راضیِ راضی بودم. از اینکه اگر کارم پیش نرفته لااقل مطمئنم نمیشده که پیش بره،

تمام راه ها امتحان شد.. اما نشد که بشه.

+خدا خیرتون بده جناب، من که نمیتونم امیدوارم خدا به خیر براتون جبران کنه.


بعدا نوشت: حالا به لطف خدا کارم قدری خوبتر از قبل داره پیش میره! :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۱
لوسی می

نظرات  (۵)


راز پختگی و حماقت

آموزش ناپذیری و تنبلی فکری و قشری گری محصول دنیاپرستی و عیاشی و عجولی در رسیدن به
نفع سریع است و نیز حاصل بی مسئولیتی در قبال اعمال و سرنوشت خویش. مجموعه این علل در
یک کلمه ھمانا کبر و غرور حاد است که در فرد چنان نھادینه شده که گوئی ذاتی و غیر قابل علاج
می باشد . این خود پرستی دمدمی و بی ریشه جبراً فرد را بسوی ستم بری و برده گی و رعیت
شدن می کشاند تا بتواند ناکامیھا و مخاطرات اعمال خود را به آدمی مقتدر محول نموده و توجیه
نماید. ھمه این ویژه گی ھا به بیان دیگر برخاسته از ترس شدید و فقدان اتکاء به نفس میباشد که
چه بسا ریشه در تربیت خانواده گی دارد و علل سیاسی در جامعه نیز می تواند آنرا تقویت و توجیه
کند.
یکی دیگر از گریزگاه این آدمھا پناه بردن به گرایشات ماورای طبیعی و درویشی و مخدرات است که
ناتوانی فرد در زندگی دنیا را برایش تقدیس می کند و لذا این گرایشات تماماً بر اساس خرافات و خود
فریبی و خود تخدیری شکل می گیرد. این برده گی حاصل از بی مسئولیتی و بولھوسی گاه لباس
مریدی و اخلاص می پوشد و فرد در ھمه روابطش بخصوص در زناشوئی دعوی عشق و ایثار می
کند تا بیانگر مقدسی از بی اراده گی و مسئولیت گریزی باشد.
آنچه که انسان را متفکّر و عمیق می سازد میزان قبول مسئولیتش نسبت به زندگی و اعمال و
سرنوشت خودش می باشد و این ھمان میزان دین داری و تعھد در قبال وجدان و خداوند است.
بنابراین ھرگز نمی توان آدم نماز خوان پخمه و ابله و ستم بر را فردی مؤمن دانست. چنین کسی اگر
با یک مراد عرفانی ھم روبرو شود اموراتش ھرگز از مسائل پائین تنه فراتر نمیرود آنھم در سطحی
ترین مراحل غریزی. پخمگی و ستم بری عذاب بولھوسی و مسئولیت گریزی است.

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد اول ص 105


پاسخ:
بله کاملا درسته اما راستش ارتباطش با محتوای پست رو متوجه نشدم!
غیر از کاش چیزی نمیتونیم بگیم!کاش حداقل از صدنفرشون ده نفر خدمت صادقانه داشا تا کمی از این مشکلات پاشن برن!
امیدوارم خیلی زود کارات درست شه
پاسخ:
بله واقعا کاش همه مون هرجایی که هستیم خودمون رو در خدمت به خلق الله و انجام وظیفه محک بزنیم نه در دریافتیهامون یا ارتقای شغلیمون.
کاش همت همه مون به رفع مشکل ارباب رجوع باشه.
مرسی عزیزم.
۲۱ آبان ۹۶ ، ۲۰:۲۹ بنتُ الهدی
ما برای وام ازدواج مون با کلی ذهنیت منفی وارد بانک شدیم!
ولی آقای متصدی به قدری خوش برخورد و کار راه انداز بود که همه چی خیلی خوب پیش رفت. حتی بنده خدا شماره موبایل شخصیشم داده بود که اگر مشکلی بود تماس بگیریم.
خدا خیرش بده هنوزم یادش میفتم دعاش میکنم
پاسخ:
واقعا خدا خیرشون بده. :)
و کثر الله امثالهم.
۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۱:۱۴ ام شهرآشوب
ماهم این بانک بغلمون یه همچین آدمی توش بود. من نمیشناختمش ولی اون هر دفعه که من میرفتم با خوشرویی و به سرعت کارم رو راه مینداخت (یعنی کار همه رو دلسوزانه راه میندازه)‌ولی متاسفانه منتقل شده از این شعبه :(
پاسخ:
کثر الله امثالهم. :)
۲۵ آبان ۹۶ ، ۰۶:۵۸ مامان محمدمهدی
خدا خیرش بده و امثالش زیاد شن:)
پاسخ:
الهی آمین.
واقعا هرروز این دعا رو میکنم!