ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4368.

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴ ب.ظ

مسیحی پرسید چطور است که معماری مساجد اسلامی مدام ویران می شوند و مدام به تعمیر نیاز دارد،

اما کلیساهای مسیحیت و کنشتهای یهودی بعد از گذرِ این همه سال هنوز سرپا هستند؟

جواب داد:

چون در کلیساها و کنشتها یادی از خدا نیست،

اما در مساجد مدام قرآن تلاوت می شود،

و اگر قرآن را بر سنگ که هیچ، بر کوه هم تلاوت کنی از هم می پاشد.

و بعد برای اثبات حرفش،

رفت و دوره ای در کلیسایی به تلاوت قرآن پرداخت.

کلیسا از هم پاشید!


+لَو أنزَلنا هذَا القُرآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِن خَشیةِ اللهِ.

(اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم هر آینه می دیدی که از خشیت خداوند از هم میپاشد- 21حشر)

+اینو امروز شنیدم و مو به تنم سیخ کرد.

خیلی قابل تأمله. منبعش رو حتماً نقل خواهم کرد. تا اون موقع به این آیه فکر کنید.

عیدتون خیلی مبارک :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۸
لوسی می

نظرات  (۱۶)

۱۸ اسفند ۹۶ ، ۲۲:۱۶ پشمآلِ پشمآلو
کاش هنوزم مساجد همون حال و هوای قدیمو داشت الا انق رونق ندارن بنظرم که دائم توشون قران باشه
پاسخ:
متوجه نشدم چه نتیجه ای میخواین بگیرین!
یعنی اگه ما قرآن بخونیم قلبمون چه شکلی میشه؟ البته اگه با قلب بخونیم!
انما المؤمنون الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم و اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا...
پاسخ:
همون شکلی میشه که گفتی! :)
شفای لما فی الصدوره دیگه :)
قال درویش مصطفای منِ اوی امیرخانی: "تنها بنایی که اگر بلرزد محکم‌تر می‌شود، دل است."
پاسخ:
هوم قابل تامله اما قابل نقد هم هست :)
بله!

دلتون شاد


پاسخ:
سلامت باشین.
عید شما هم مبارک :)

آیات آخر سوره حشر عالین ...

این داستان رو قبلاً شنیده بودم :) خیلی جالبه ...
پاسخ:
متشکرم. :)
من اینو اینجوری شنیده بودم که اون عالم رفتن یه اذان تو اون کلیسا گفتن و فرموده بودن که نام خدا سنگ رو آب می کنه... 
فوق العاده بود
ادم نیاز داره دائم این حرف ها رو بشنوه 
این پستت خیلیییی خوب بود (((((((: 
پاسخ:
نمیدونم اصلش چیه من اینو شنیده م! اما اونی که برام گفت خونده بود.
حتما منبعش رو می پرسم میذارم.
واقعا همینطوره.
راستش دارم فکر میکنم تو خونه های ما چه خبره که پنج بار قرآن و نماز روزانه اثری روش نمیذاره؟! :|

+قربون تو :*
حالا درویش مصطفا که معصوم نیست.
نقد کنین :)
پاسخ:
نقدش اینه که جمله صحیح نیست :))
دلی که بلرزد لزوما محکم نمی شود و از این هم که بگذریم چیزهای دیگری هم هست که با لرزش محکمتر بشود.
مثل موادی که بهشون تنش وارد می کنند که با لرزشها ناخالصیهای درونیشون از بین بره و محکم بشوند. :)
دومیشو منم بهش فک کرده بودم.
اولیش: گفته ذکر خدا دلشو میلرزونه، تلاوت بر ایمانش اضافه میکنه. محکم‌تر نمیشه؟
دل غیرمومن هم میلرزه؟
پاسخ:
خب بستگی داره منظور از "لرزش" دقیقا چی باشه دیگه! مثلا چیزی که من برای ناخالصی گفتم خب لرزش فیزیکی بود. ولی خب بازم در معنای "لرزش" به صورت غیر فیزیکی این هم هست که خیلیها دلشون برای چیزی می لرزه و به گناه می افتند!

وجلت قلوبهم به معنای صرفِ لرزش دل نیست! به معنای لرزش ناشی از ترس و خشیت هست.
نمیدونستم داری رو عبارت وجلت قلوبهم مانور میدی.
آره، رو همون کلمه بودم. ولی از کجا که لرزش دل هم فیزیکی نباشه؟ :دی
بیا کوچولو شیم بریم ببینیم تو بدن اولیا چه خبره :) (حالا این دور و بر کو ولی؟)
پاسخ:
آره واقعا. شاید جدی جدی لرزش فیزیکی واقعا اتفاق میفته. بعید هم نیست دیگه. نوعی از هیجانه.
وقتی یه خبر هیجان انگیز به آدم میدن، قلب آدم به تپش میفته ناشی از افزایش و کاهش هورمونها. خب اصلا بعید نیست که با ذکر خدا این تغییرات هورمونی هم اتفاق بیفته. چیزی که باعث میشه آدم گاهی اشک بریزه (که یک مصداق کاملا فیزیکی هست) میتونه باعث لرزش فیزیکی هم بشه که میشه.
حالا سایت رهبری وجلت قلوبهم رو ترسان شدنِ دل معنی کرده.
و مثلا سایت آقای ناصری یزدی به همون تپش از ترس و اضطراب تعبیر کرده.
خب تپش هم کاملا فیزیکی هست دیگه :)
جالبه باید برم بیشتر بررسی کنم :)
اینجوری که کی چی گفته نمیشه! باید مثل اون کارتون قدیمیه بریم تحقیق میدانی :))
طی پستی ما خوانندگان رو هم در جریان بررسی‌هاتون بذارین :)
پاسخ:
:))
خب اینا در تایید استدلالاتمون چیزهایی گفته بودند دیگه.
چشم من مسئله ی مفیدی پیدا کنم حتما میام می نویسم.
۱۹ اسفند ۹۶ ، ۰۰:۵۲ زمستان ‌‌..
این آیه رو هزاران بار شنیدم و شاید همه هزار بارش انگشت اتهام به سمت خودم نشونه رفته؛ که تو چقدر بدی که نمیفهمی... حس گلایه شدید خداوند از بشر رو دارم.
پاسخ:
بله واقعا این حس رو داره.
اینایی که نوشتید حقیقت داره؟
پاسخ:
بله.
آیه ی قرآن خودش گویاست.
عالیییییییییی بود
ممنون
پاسخ:
قربون تو :*
الله اکبر ...
پاسخ:
و للهِ الحمد.
از و للهِ الحمد.

حس خوبی میگیرم

+ ممنون :)

پاسخ:
اوهوم منم همینطور :)
۲۲ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۳۵ مامان محمدمهدی
تنم لرزید
پاسخ:
منم همینطور.