ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

4410.

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۵۹ ب.ظ

دیروز با کلی سلام و صلوات و خیرخواهی و امثالهم،

خودمون رو وارد یه ماجرای میانجی گری کردیم!

خواستیم یه ابرویی که خراب شده بود رو درست کنیم،

اما رفتیم دیدیم چشمش هم کوره! :|



+دیشب خیلی مضطر شده بودم،

خب تو این شرایط کاری که میکنم اینه که عزیزترین موجودیت خونه مون رو میذارم جلوم،

و خدا رو به کتابش قسم میدم،

که راه درست رو جلوی پام بذاره.

آیه هایی که برام اومد،

باعث شد حس کنم که باید پامو از این ماجرا بکشم بیرون!

هنوز به برداشتم از آیات شک دارم (چون میانجیگری برای اصلاح امور واقعا کار مقدسیه!)

اما واقعا آیات پر ابهتی بود...

کسی میدونه چطور میتونم صحتِ برداشتم از آیات رو محک بزنم؟

مثلا نهادی، جایی، کسی که بگه این آیات با اون شرایط چطور سنخیتی پیدا می کنه؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۱
لوسی می

نظرات  (۱۱)

اگه همچین جایی باشه جالبه!
پاسخ:
قطعا همچین نهاد مستقلی وجود نداره.
اما قطعا جاهایی هستند که استخاره میگیرند! شاید بتونن ارتباط آیه و هدف استخاره رو بگن! هوم؟
نمیدونم همینطوری فکر کردم شاید کسی از خوانندگان شخص معتبری رو بشناسه برای اینطور صحبتهای قرآنی.
شخص نمیشناسم
اما سایت آوینی یک بخش استخاره آنلاین اینترنتی داره در این آدرس
http://old.aviny.com/quran/estekhareh/index.aspx

توی هرقسمت بالای صفحه کوتاه در مورد اقدامات مختلف توضیح داده
مثلا به این شکل:
نتیجه استخاره: انجام نده
نتیجه کلی: بد است حرف و حدیث زیادی بر پا می شود ترک کنید که به صلاح شما نیست.
 نتیجه ازدواج: آنقدر اذیت خواهید شد که از زندگی سیر می شوید اقدام نکنید به صلاح شما نیست.
 نتیجه معامله: زیاد به ظواهر توجه نکنید اصلا معامله خوبی نیست ترکش کنید.

همون صفحه اول یه قسمت داره با عنوان فهرست صفحات استخاره.
صفحه ای از قرآن که برای شما اومده رو می زنید و نتیجه و شرحش شبیه نمونه ای که گذاشتم رو براتون میاره.
ان شاﺀالله که خیره
پاسخ:
ممنون عزیزم آره همون دیشب به این سایت مراجعه کردم.
به شدت نهی شده بودم! جالبه من سه بار استخاره گرفتم هر سه صفحه ای که اومد همین بود:
نتیجه استخاره:
انجام نده
نتیجه کلی:
بد است خطر جانی و آبرویی دارد آن هم جایی و وقتی که حتی فکرش را هم نمی کنید حتما ترک شود.
نتیجه ازدواج:
بد است اصلا در شان شما نیستند و خطر آبرویی و حتی جانی دارد حتما ترک شود.
نتیجه معامله:
سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند حتما ترک کن که در این کار هیچ خیری برای تو قرار ندارد.

ممنونم :*

سلام 
سایت آقای مکارم هم استخاره اینترنتی دارن.
پاسخ:
ممنونم.
سلام.:)
چشم هاتون رو ببنید و از خدا کمک بخواهید بعد هرچی به دلتون افتاد 
به دلتون اعتماد کنید
پاسخ:
:)
همین کار رو کردم دیگه!
البته با واسطه ی قرآن :)
یه نهادی بود که تعطیلش کردن
بنظرم به حرف قرآن گوش بدید.
پاسخ:
بله دیگه وقتی استخاره میکنی بهتره به حرفش و نتیجه ش عمل کنی. :)
چراتعطیلش کردن؟ :|
اسمش چی بود؟
میبینم که به جاهای مختلفی مراجعه کردی:دی
ولی به نظر من برداشت خودت از آیات درست ترینه، البته در موقعیتی که تشریح کردی
یه موقع به یکی میگی برات استخاره کنه، برداشت اون از آیات مهمه، ولی وقتی خودت با شرایط خاص نیت میکنی، به نظرم درست ترین برداشت همون برداشت خودته
اصن نظر خواسته بودی که من هی نظر دادم؟؟؟:دی
پاسخ:
:) آره نظر که خواسته بودم، لطف کردی کامنت گذاشتی. دقیقا  همینه.
اما مشکل اینه که برداشتم از آیات تحیر من رو برطرف نمیکرد.
یعنی نمیفهمیدم دقیقا چی رو داره بهم میگه! :|
از هر جنبه که نگاه میکردم با آیات جور در میومد.
در هر حال تصمیمم رو گرفتم.
دخالت نکردنِ کامل و تماااام :)
در این مواقع استخاره با تسبیح بهتره، چون دیگه جواب منوط به برداشتت از آیه نیست
پاسخ:
آره اینم پیشنهاد خوبیه.
البته تا به حال انجامش ندادم.

۰۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۱:۰۴ مامان محمدمهدی
تجربه من میگه خودم نباید استخاره کنم چون همچنان سردرگم میمونم:|
معمولا هم از دفتر مرجعم استخاره میگیرم البته خیلی کم و راضی بودم هربار شکر خدا
حالا شما که کلا تصمیم گرفتی به برداشت خودت عمل کنی و این خوبه
پاسخ:
آره من معمولا برای خودم استخاره میگیرم.
یعنی تابه حال نشده بگم کسی استخاره بگیره.
ولی خب جالبه تو مطالعاتم(!) دیدم خیلی از علما هم با اینکه برای همه استخاره میگرفتن اما برای خودشون استخاره نمی کردند!
جالبه نه؟!
شک کردم به صحت عملم :))
اما خدایی تو استخاره دوست دارم خودم مخاطب باشم.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خانم لوسی می.

ی نکته بهتون بگم؟ اصلا استخاره نگیرید. چند تا آیه و روایت داریم در باب استخاره؟؟!! این همه آیات قرآن مبنی بر تعقل و نفقه و تدبر و مشورت. یک آیه برای استخاره داریم؟ 
خواهر جان خودتون فکر کنید مشورت بگیرید بعد عمل کنید و به خدا توکل کنید

**** *** *** ** *** *****
**** **** ** ** ** ***** **** *** **** ** ***** ****** ** ** ***** ***** ***** ** *** *** *** ** **** **** ****** *****
****** *** ** ******** ****** ****** * ******** *** ***** *** ***** * **** ****** *** **** ***** **** ****** ***** ** *** **** ****** ***** ******* *** ** ****** *** *** * ****** ***** **** **** **** ****** * ******* **** **** ***** ***** **** ** ** **** ******* *** **** **** ***** *** *** ***** ****** * ** * *** **** ********** *** ********  
*** **** ***** ***** * *** ***** ***** **** * ******** ** ********* *** ******* *** *** ** ** ******
**** **** ***** ******* *** **** **** **** *** ****** ** ******* ** ** ***** **** ******* **** ***** ****** *** * **** ***** ******** 
***** ** ***** ***** **** ****** ** *** ************* ******* ***** ******* ** *** ***** ***** **** **** ** **** **** ******* **** ***** **** ***** *** *** *** **** **** **** **** **** ** **** ** **** *******
***** *** *** **** ***** **** ******* * ******* **** ***** ***** *** **** ******
* *** **** **** ****** ** *****
***** ***** **** *** ** **** ******* **** *** ***** ****** * *** **** ****** ****** ***** *** ** **** *** **** ** ** *** *******

*** ***** ***** **** *** * ****** **** *** **** **** * **** * *** **** ****** ***** ** *****
*** **** ** ***** ***** ** ** *** **** ***** **** **** ** **** ******* 
*** *** **** ** *******

*** ******** *** **** *** ***** *** **** ** **** * ****** **** ***** **** ** *** *** ** *** *** **** *** *** *** **** ****** **** *** ** **** **** ***** *** *** *** **** ***

***** ***** ****** *********** **** **** ***** ****** **** ********* ******* ****** ****** * **** ***** **** ****** *** ******* ********

**** *** *** ***** ** **** ******* 

پاسخ:
سلام عزیزم.
درستی میگی وقتی که میشه فکر کرد، مشورت گرفت، بررسی کرد اصلا استخاره جایی نداره. استخاره وقتی جا داره که آدم با همه ی بررسیهایی که کرده بازم در تحیر بمونه. یعنی ندونه واقعا چه کار باید بکنه. خیلی پیش میاد. و اگر هیچ حرف و روایتی در موردش نبود فقها درباره ش احکام نمیدادن و خودشون هم عامل بهش نبودن در اوقات تحیر.
خب فکر من میگه که میانجی گری بین دو نفر آدم خیلی هم خوبه، اما این مورد خیلی خاصه!  موردی با چشم کور و ابروی خراب!
هرچی فکر میکردم نمیدونستم چه کنم. ترجیح دادم استخاره بگیرم. مطمئن باش منم در مواردی که عقلم کار میکنه و مشورت هم جواب میده اصلا استخاره نمیکنم.

در مورد مابقیِ کامنتت هم راستش اصلا الان فرصت ندارم پاسخ بدم. اما گفتم جواب بخش اول کامنتت رو بدم و تاییدش کنم که بدونی رسیده. من سر فرصت میام میخونم پاسخ میدم. ببخش که قدری معطل میشی. :*
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.
لطفا متن زیر حذف کنید.
**** **** ** ****** ***** ***** **** **** ***** ******** *** **** ***** *****
***** ***** * * **** *** **** ****** ***
******* ***** ** ***** ******** ****** ***** *** ****** ******** ***** ** *******

**** ** *** ***** ***** ***** ***** **** **** ** **** ** *** * **** ****** *** **** ***** ******* ** ***** ** * *** ****** ****** ** ****** ********* **** **** ********* *** ******

******* ***** *********** ** ***** ** ***** ******* **** ****** * **** **** **** ** ***** **** **** **** **** * ***** ******** **** ********* **** ***** ***** *** *** ****** **** **** *********

***** **** ** ******** *** **** * **** *****  *** * **** ** ** **** ****** ***** ***** **** **** **** **** **** ******** ****** ***** ****** **** *** **** ** ***** **** ******

*** *** ****** ** ***** ***** ****
پاسخ:
سلام ممنونم شما خوبی؟
راستش واقعا نمیدونم چی باید بگم. من هرچی که بلد بودم و به فکرم میرسید تو کامنتهای قبلی بهتون گفته بودم.
الان چی بگم که ارومتون کنه؟
انصافا ازدواج هندوانه ی در بسته ست من نمیتونم بگم که اگر این کار رو بکنی پشیمون میشی یا نمیشی. شاید با بله گفتن یه روزی پشیمون بشی و شاید با نه گفتن هم!
مسئله اینه که تنها چیزی که میتونه آرومت کنه و راه صحیح رو نشونت بده توکل بر خداست. من راه دیگه ای بلد نیستم و مطمئن باش هیچ کسِ دیگه ای هم راه دیگه ای بلد نیست. در هر حال خودت باید تصمیم بگیری و مسئولیت تصمیمت رو هم بپذیری.

کامنت قبلیت رو هم خوندم، خب درگیریهات منطقیه. آدم نباید دست رو دست بذاره و منتظر معجزه باشه. هنوز که ازت جواب نمیخوان! میخوان؟ هنوز درست حسابی حرف نزدین که. اگر حرفهاتون رو زده بودین آره خب معطل کردنشون باعث میشد که بی خیال بشن اما هنوز که تو پروسه هستین. فکر میکنم با مامانت صحبت کن بگو که میخوای تکلیفت هرچه زودتر معلوم بشه و بفهمی که ایشون بالاخره مناسب هست یا نه. برای مامانت توضیح بده که ذهنت درگیره و میخوای با صحبت کردن این درگیری رو از بین ببری و تکلیفت رو بدونی.
البته یه جوری و یه وقتی بگو که مامانت توجیه بشن و فکر هم نکنن که دیگه عاشق شدی.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینو یادم رفت بگم!

اون قضیه منزل که میخواستن آپارتمان پدری شون باشن رو مطرح کردم * **** ** ***** ******
**** *** *** *** * ******** ** ***** *** **** **** ***** ***** **** ** **** * **** *** **** ******** ******* **** **** *** *** ******

**** ******* ***** *** **** ***** *** **** *** * ***** **** * **** **********
***** ***** ** **** ***** ******* ****
پاسخ:
یه پست داشتم اندر معایب زندگی در همسایگی والدین همسر. اما متاسفانه هرچه گشتم پیداش نکردم.
فکر کنم تو سونامی بلاگفا از بین رفته.