ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

به وقت سلامتی.

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷ ب.ظ

شبکه ی مستند داره یه برنامه در مورد غذای سالم نشون میده،

نتیجه ش اینه که:

1. اگر میوه بخوری، آنتی اکسیدانی که وارد خونت میشه صد برابرِ وقتیه که آبمیوه میخوری! و هرچقدر هم بیشتر بخوری فایده نداره! حدشو بدن نگه میداره.

2.تخم مرغ سرخ کرده خیلی هم خوبه و تخم مرغ روغن رو جذبِ خودش نمیکنه! (حیف که این قسمتشو نتونستم کامل ببینم بفهمم تخم مرغ چه مدلی خورده بشه بهترین مدلشه!)

3. مایکرویو یکی از سالم ترین انواع تبخ رو ایجاد میکنه که ویتامینها رو هدر نمیده مخصوصا ویتامین سی.

4. خوردنِ مولتی ویتامین، فایده ی خاصی نداره و مکانیسمهای دفاعی رو افزایش نمیده و ممکنه باعث سرطان ریه و پوست بشه!

5. خوردنِ تخم مرغ و گوشت در صبحانه_ با وجودِ اینکه حجم کربوهیدرات و کالری و گلوکز مشابهی با میوه و ماست، یا غلات و شیر داره،  باعث میشه که زمان بیشتری سیر بمونید و بتونید میان وعده ی میانِ صبحانه و ناهار رو از برنامه حذف کنید که خیلی هم عالیتره!! (جالبه برام، که میگه میان وعده نخورید سالم ترید!)

6. آیا واقعا مدرکی وجود داره که بگه نوشیدنِ روزی "هفت" لیوان آب مفید و ضروریه؟ میگه نه! :| روزی سه و چهار لیوان هم کافیه و اصلا هم لازم نیست آب باشه. اگر آبی که میخورید به حد معقولی شکر، یا نمک، و آب لیمو رو داشته باشه، جذب آب و تأمین آب بدن و زمان حفظ آب بدن رو افزایش میده و شیر، بهترین آب رسان بدنه، و مقدار چربی شیر هم اثرگذار نیست! (یعنی شیر کم چرب و پرچرب و اینها تاثیر متفاوتی ندارن)

7. چربیهای اشباع شده در شیر گاو نه تنها هیچ اشکال و ضرری برای بدن ایجاد نمیکنن که مفید هم هستن. شیر منبع شاخص B12  است و جذب بدن از شیر، از همه ی منابع B12 بیشتره. و مانع از زوال عقل در پروسه ی پیریه! و میزان یدِ مفید شیر گاو از همه ی انواع شیر بیشتره. یعنی کلا شیر بخور زنده بمون، سالم بمون، فرمانروایی کن که میگن، درست میگن!

8. سم زدایی به صورت طبیعی در بدن اتفاق میفته، با رژیم غذایی معمولی! و آب دتاکس یا معجون افرا یا هرچی ادعا میشه سم زداست، هیچ اثری نداره!

9. لازم نیست میوه های گرون، یا روغنهای عجیب بخریم! روغن کلزا، بهترین نوع روغن روزانه ست و زالزالک اونقدری که ادعا میشه ویتامین داره، به همون اندازه هم جذب بدنتون نمیشه و کینوا (فکر کنم همون خاویار گیاهی منظورشه) هم منفعت بیشتری نسبت به جو ایجاد نمیکنه!

10. غذای سالم، همون غذاییه که به صورت معمول تو بشقاب شماست :)


+خوشم میاد که محصولات رو برداشته و مقایسه میکنه و اصلا و ابدا اصراری نداره که برندِ محصول رو بپوشونه!

و آخرشم میگه اینا هیچکدوم به درد نمیخورن! و با ادعای سلامت دارن گولمون می زنن. :))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۴
لوسی می

نظرات  (۱۷)

۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۴۰ صـــا لــحـــه
گاهی آدم به دیگران این حرفا رو میزنه ولی باورشون نمیشه!
+ مورد سه و خواص روغن کلزا رو قبول ندارم چون کلزا های فعلی، تراریخته اند.
و چقدر خوبه این پست! 
پاسخ:
مورد سه رو خودش هم باورش نمیشد. اما میگفت نتایج اینو میگه. :))
هرچیزی ارگانیکش خوبه دیگه.
قربون شما :)
چه برنامه‌ی جالبی بوده پس، اسمش همین به وقت شامه؟ :)))

ولی چیزی که الان تو بشقاب ماست اینایی نیست که گفته ها! مثلا شیری که ما می‌خوریم واقعا چقده‌ش شیره؟ اونوقت اونقدی که شیر نیست چیه؟ و حتی آب! آب بقیه‌ی جاها رو نخوردم، ولی آدمای بقیه‌ی جاها در مقایسه‌ با جای خودشون میگن این اصلا آب نیست، معلوم نیست چقد کلر توشه! و خیلی حتی‌تر میوه! من که قبلا برای پرتقال و نارنگی می‌مردم! الان بدم میاد بخورم! نه اینکه میوه‌ی خوب نیست، ولی اینقد میوه‌ی بد تو بازار هست که حد نداره و خوب مسلمه اینا فروش میره و میاد تو همین خونه‌ها و همین بشقاب‌ها.
روغن کلزا رو باید سرچ کنم، جالب به نظر میاد.

ولی کلا با مخلص کلامش موافقم که اونقدرا که بزرگنمایی میکنن حال سلامتیمون بد نیست و با خوردن چیزایی که در طول اعصار کل دنیا خورده ما چاق و خرفت و چپرچلاق و ناسالم نمیشیم :))
در مورد آب هم دکتر دلژین قبلا حسابی روشنمون کرده :)
پاسخ:
به وقت شام؟ یا سلامتی؟:دی
نه هیچکدوم نیست اسمشو نفهمیدم.:)))
هرچقدش که شیره اثرشو میذاره البته دکتر من و پسرک هردو ازشون که پرسیدم گفتن این شیرها خووووبه وسواسی نشو. باور نمیکنی شیر آزاد بخر. اینم راه حلش :)
آب هم همینطور. حتی طب سنتیها هم میگن آب تصفیه ابدا! آب لوله کشی فقط. 
کلا هرچیزی ارگانیکش خوبه دیگه. روغن کلزا همون روغن کانولاست.
آره دقیقا.:*
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۰۰ مامان محمدمهدی
از بهترین یادداشتهات بود لوسی می
و خیلی جالب
کلا یسری از باورها رو میریزه دور
گرچه ادم از بس هر روز یه چی میشنوه دیگه نمیدونه کدوم حرف درست تره
ولی من ازین مدلش خوشم اومد و با روح تنبلم سازگارتره:)
تخم مرغ رو هم شنیدم آب پزش بهتره حالا البته بعید نیست این برنامه ای که دیدی نیمروشو مثلا ارجح دونسته باشه
وال لا
پاسخ:
:))
آره چون  از معدود یادداشتهای به درد بخور بود:))
منم خوشم اومد.:)
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۰۱ مامان محمدمهدی
راستی کاش میگفت شیرینی کی میگه بده
خیلی هم خوبه و خوردنش برای سلامتیمون لازم هم هست مخصوصا از نوع خامه ایش😉
پاسخ:
:)))
منظورم این نبود که آب معدنی بهتره، همین آب لوله‌کشی رو هم از بس تصفیه‌ش کردن نصفش شده کلر :/
باور کنین حتی قمی‌ها میگن آب ما از شما مشهدی‌ها بهتره! در این حد :||

محصولات ارگانیکم آرزوست! :)
پاسخ:
چی بگم والا؟
۰۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۶:۱۲ کوچک‌های بزرگ
سلام بانو جان. خیلی خیلی ممنونم از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات. خصوصا بخاطر مایکروفر خیالم کمی راحت شد. با وجود تحقیقات گسترده با کمی عذاب وجدان توش غذا میپختم.
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. خوشحالم که مفید بوده.
برای خودمم جالب بود.
البته امواج مایکرویو رو مواظب باشید که با خودتون برخورد نکنه. یعنی موقع باز و بسته کردن در مایکرویو قدری تامل کنید.
عملا بنده یه عمر غلط زندگی کردم :)
پاسخ:
:))
ماهی رو هروقت از آب بگیری و این حرفا :)
ممنون بابت زکات علمت
فقط یه چیز، اینا رو یادداشت کرده بودی، یا انقدر حافظه ات قویه؟؟:))))
پاسخ:
قربان تو.
:))
شما فکر کن همون وقت که داشت میگفت من داشتم تو وبلاگ می نوشتم :))
نه به آبمیوه؟ :)
پاسخ:
آبمیوه، اسموثی و هرچیزی از این دست. :)
۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۱۳ صـــا لــحـــه
راستی سفارشی کاری رو دارم شروع میکنم ها!!! :))))
پاسخ:
هووومممم :) لطف کردی سر فرصت میام میخونم :) ممنون که خبر هم دادی.
بر اساس زمان انتشار مطلب رفتم و نگاه کردم که چیه

اسم مستند:
حقایقی درباره مواد غذایی سالم

مستندش خارجیه...

ظاهرا اینجا هم هست و علی الظاهر طرف از تلوبیون برداشته:
aparat.com/v/nXDAg

البته هنوز نشستم کامل نگاه کنم منتهی به شخصه اعتماد زیادی به حرف های دکترا ندارم... تو دنیای سرمایه داری، به خاطر پول، هر حرفی رو غالب بشریت می کنند. به امید ظهور منجی...
پاسخ:
وای چه کار خوبی کردین. ممنون.
البته در مورد خط آخرتون این مستند هم برای رد صحبتهای پول مدارانه بود کلا.
یادم باشه دوباره ببینم شاید این چیزایی که نوشتم غلط باشه :دی

تو وبلاگ فیش نگار دیدم که پرسیدید این علامت  :دی چه معنی ای داره!
معنیش دو نقطه حرف دی یعنی D: هست. تو یاهو مسنجر.
یا علامت نیشخند تو بلاگفا.
توضیحم گویا بود؟>

سلااااام

من خواننده خاموشتون هستم

یه زحمت داشتم

شرمندم

یه نمونه اسلاید زیبا میخواستم

برای ارائه تو دانشگاه

هر چی گشتم اون اسلاید مورد نظر دلچسب رو پیدا نکردم

یادم اومد شما یه جایی گفته بودین تو این کار مهارت خوبی دارین

البته میدونم پررویه ها

ولی میشه یه نمونه بهم بدین ؟

پاسخ:
سلام. اختیار دارین. یعنی تمِ اسلاید رو میخواین؟
از این تم های آماده؟
برای چه موضوعی میخواین؟
یعنی اون ارائه برای چه درسی هست و موضوع چیه؟

بله منظورم تم اسلاید هست

موضوع اقتصاد بهداشته

ببخشید مزاحمتون شدم

پاسخ:
اقتصاد بهداشت؟
نگاه کنم ببینم چی ها هست.
ذیل کامنتهاتون پیگیر باشین. مثلا فردا.
بسیار ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم:)
+بعدا نوشت: سلام دوباره.
راستش اینطوری تم پیشنهاددادن کار ساده ای نیست چون من سطح ارائه، فضای ارائه و فانتزی بودن یا رسمی بودن ارائه و امثالهم رو نمیدونم. مطالب رو هم نمیدونم چی ها هستند و دارم فقط از روی عنوان پیشنهاد میدم. حقیقت اینه که من راستش بیشتر خودم تم طراحی میکنم و کم پیش میاد که تم آماده ای اونقدر به دلم بنشینه که انتخابش کنم. مخصوصا تو موضوعات اینطوری که خیلی هم خاص هستند و تمهایی مختص خودشون ندارن و اگر سطح ارائه تون خاص هست و یک کار معمولی کلاسی حساب نمیشه بهتره خلاقیت به خرج بدید و تمها رو تلفیقی استفاده کنید که جذاب بشه.
اما اینطور که من فهمیدم منظورتون health economics هست. میتونید از تمهای سلامتی استفاده کنید چند تا علامت دلار هم توش استفاده کنین :دی
یا اینکه اصلا استفاده از تمهای لوگویی رو بی خیال بشید و از تمهای رنگیِ عمومی استفاده کنید که بعضیهاشون خیلی هم قشنگ و جذابن و تو هر اسلاید یک تصویر مرتبط با متنِ همون اسلاید رو وارد کنید. اینطوری کارتون راحت تره. چون تم هایی که تصویر ثابت دارن یه جورایی تصویرشون دست و پا گیر میشه و در همه ی اسلایدها ثابته.
مثلا تصاویر این پیج رو ببینید:
https://www.free-power-point-templates.com/tag/healthcare/
https://www.slideteam.net/powerpoint-templates/health.html
مثلا یک اسلایدتون میتونه این باشه:
https://www.slideteam.net/medical-icons-powerpoint-presentation-slides-db.html/

تمهای رنگیِ عمومی منظورم یه چیزی مثل اینه مثلا:
http://globalhealth2035.org/sites/default/files/resources/four-major-themes-presentations.pptx
استفاده از هرکدوم از این تمهابه سطح فانتزی بودن ارائه تون بستگی داره اگر یک ارائه ی کلاسی هست، من این تمهای رنگی رو می پسندم و تو اسلایدهام از عکسهایی که تو لینکهای قبلی گذاشتم استفاده خواهم کرد.
حتی لغتِ health economics رو تو گوگل وارد کنید قسمت عکسها، تصاویر خوبی براتون میاره. از این نمونه ها تو نت زیاده، یه کم وقت بذارید چیزهای قشنگی پیدا میکنید.
امیدوارم موفق باشید.
ممنون بابت توضیحات 🙏، اول میخواستم از خودتون بپرسم، منتهی چون بعضا سعی می کنم مزاحم خانوم ها نشم، دیگه گفتم برم از جناب دچار بپرسم 🙏
پاسخ:
خواهش میکنم.
منم دیدم جناب دچار درست حسابی جوابتونو نداد اومدم اینجا گفتم چون تو پاسخم به کامنت خودتون استفاده کرده بودم.

سلااام

وای خیلی زحمت کشیدین بسیار بسیار ممنونم خانم لوسی می....

خدا خیرتون بده

پاسخ:
سلام.
سلامت باشین. :)
خب الحمدلله آب نخوردن ما در طول روز طبیعیه
پاسخ:
الحمدلله. :)