ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

داستانِ عذاب آور هر روز زندگی ام!

دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ

حتما تا حالا شده گزینه ای برای انتخاب به عنوان غذای ظهر نداشته باشین،

اما تا حالا شده هیچ رغبتی به غذا خوردن هم نداشته باشین؟

والا اوضاع من الان هردوی این مصائب به صورت همزمانه. 

دو ماهی هست که آشپزی برام به عذااااااب تبدیل شده!

این روزها به هزار زحمت و عذاب ظهرها یه غذای بخور و نمیر می پزم و عصرها با یه مکافاتی عصرونه درست میکنم که رفع تکلیف کرده باشم و شام هم که هیچی! 

و بعد مدام تو فکرم که امروز بچه ها گوشت نخوردن و تخم مرغ نخوردن و فلان و بهمان!

یعنی عذاب سوبله! :/

مستر میگه حوصله نداری غذا بپزی از بیرون سفارش بده!

بهش میگم والا این روزا منوی رایگان ارم رو هم جلوم بذارن هیچی انتخاب نمیکنم!

گاهی هم برای برداشتنِ بار تهیه ی غذا، شبها غذا سفارش میده،

اما من بیش از دو لقمه نمیتونم بخورم! 

نه اینکه زود سیر بشم بلکه رغبتی ندارم!

روزگار سختیه :/



+کلا انگیزه های غذاخوردنم رو از دست داده م!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸
لوسی می

نظرات  (۲۱)

۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۳ صـــا لــحـــه
ناراحت نباش
من تقریبا همیشه اینجوری ام
پاسخ:
ای وای چه مصیبتیه!
حالا آدم خودش میتونه چیزی نخوره آشپزی رو چه کار میکنی؟ :((
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۵ مــحــدثــه ...
من همیشه آدم بدغذایی بودم ولی مثل تو نزدیک یک سال و نیم هست که واقعا انگیزه غذاخوردنم رو از دست دادم.کلا به نظرم غذا خوردن کار چرتی هست.اون چهارتا لقمه غذا هم که می‌خورم راستش از ترس خشم و غضب مامانمه:)))
پاسخ:
:))
آخ آخ از وقتی که بار تهیه غذا هم بیفته رو دوش آدم.
خدایی کار چرتیه :))
تا دلتون بخواد بی‌میلی به غذا رو تجربه کردم. شده دو روز پشت سر هم چیزی نخوردم.
پاسخ:
:((
بی میلیش قابل تحمله ولی تو شرایط بی میلی غذا انتخاب کردن و پختن عذاب واقع به حساب میاد. :((
واگیر داره پس
دیشب دیگه کلا چیزی نپختم
البته دستورای تازه یکم بهم انگیزه میده خییییلی کم!
فقط ما خیلی اهل سفارش دادن نیستیم به زور غذای بیرون میخوریم
برعکس مشکل من غذای بدون گوشت پختنه!اصلا برام شده آرزو هفته ای فقط ی وعده گوشت خوردن
پاسخ:
منم غذای بیرون دوست ندارم.
یعنی چی؟ یعنی همه ش گوشت میخورین؟
چرا خب؟
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۴ صـــا لــحـــه
آشپزی میکنم دیگه! پاییز و زمستون ها خیلی راحتم چون آش بار میذارم. بهار هم بد نیست ولی تابستون آشپزی سخته.
ولی کم اشتهام.
به خاطر غلبه سودا و کم خونی هست. 
البته یه سری راه حل دارم برای خودم که چی بخورم. دیشب داشتم مینوشتمشون. چند وقت دیگه البته پستش میکنم.

راهش اینه که کم خونی و سودای خودمون رو برطرف کنیم. چون بچه هامون مزاجشون دم هست، نیاز به غذای مقوی دارن. نباید به خاطر مشکل خودمون به اونا بی توجه بشیم :|

پاسخ:
من واااقعا سختمه.من برای عصر امروز آش گندم گذاشتم. :)
ولی برای ظهر ناهار نداریم! :/
واقعا اگه بچه ها نبودن که اصلا غذا نمی پختم. :دی
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۵ پیـــچـ ـک
سلام
حالمه ای؟ یا هوا خیلی گرمه؟
پاسخ:
سلام. خوش اومدین.
والا هیچکدوم! :/
:))
حال من از اینا که گفتی هم بدتره

اینقده اینروزا گرفتاری فکری و وقتی دارم که دیگه اساسا هیچ توقعی برای شام و این چیزا ندارم اگه باشه برای رفع تکلیف میخورم شام و نهار رو :|

خیلی هم تجربه ی خوبیه اتفاقا :)
پاسخ:
اگه با همین حال مجبور باشین غذا هم بپزین تجربه ی خوب تری میشه براتون! :/
شما آخه نمیدونید من چقدر گیر غذایی دارم :|
مخصوصا به زمان مقررش :)
پاسخ:
عجب!
نه ولی هی به بن بست میخورم!ی دفه میبینی چند روز پشت هم خورشت و کباب و شامی و ماکارانی میخوریم که همشون گوشت داره
مثلا دیشب که گیر کردم چه غذای بدون گوشتی بپزم گوجه خیار پنیر خوردیم:)
پاسخ:
آرهههه منم کم میارم تو انتخاب مدل غذای بدون گوشت. فقط کوکو به ذهنم میرسه!:/
انصافا تنوع غذاییمونم کمه.
فکر کنم خاصیت تابستون و گرماس 
منم حال اشپزی و خوردن ندارم تابستون ها ! 
ولی با این وضعیت گرونی ، ترجیح میدم خودم غذا درست کنم ارزونتر در میاد :)))) 
اون روز رفتم نیم کیلو گوشت استیکی خریدم ازش ۵ تا استیک ۱۰۰ گرمی درومد... 
یعنی دونه ای ۵ تومن حدودا 
بعد حساب کردم با همه ی مخلفات کنارش ؛ ۱۰ تومن در میاد این غذا ولی بیرون حداقل ۴۰ تومن ! 
یا یه بسته فیله مرغ خریدم داخلش ۲۰ تا تکه فیله که برای هر وعده من دو تکه کافیه ، در میاد هر دو تکه چیزی حدود ۱۵۰۰ تومن ، با مخلفات کنارش نهایت بشه وعده ی ۵ تومن ، در حالی که اینجا یه وعده فیله ۳ تکه سوخاری در میاد ۱۵ تومن...
و خب این انگیزه ای شد که خودم غذا درست کنم و کمتر از بیرون بگیرم ، هم سالم تر و هم اقتصادی تر :))) 
از یک طرف هم هر هفته ، جمعه ، لیست نهار و شام هفته ی آینده ام رو تنظیم میکنم :) و میدونم هر روز چی باید درست کنم :) 
یه لیست بلند بالای غذاییم دارم ، از سردرگمی نجاتت میده... 
میفرستم برات... 
پاسخ:
آرهههه غذای بیرون اصصصصلا جذاب نیست. من اصلا دوست ندارم. یعنی از قیمت هم که بگذرم دوستش ندارم! حتی خوشمزه هاشو!
هزار بار تا حالا فکر کردم که لیست غذایی آماده کنم نکردم! :/
گاهی فکر میکنم فکر کردن به اینکه ناهار چی بپزم لااقل یک چهارم عمرم رو به خودش اختصاص داده! :/
ممنون گله.
۱-شوید پلو با مرغ
۲-زرشک پلوبامرغ
۳-جوجه کباب
۴-فیله سوخاری
۵-مرغ سوخاری
۶-چیکن استراگانوف
۷-جوجه چینی
۸-مرغ و آلو
۹-مرغ شکم پر
۱۰-ته چین مرغ
۱۱-ساندویج مرغ
۱۲-کوکوسبزی
۱۳-کوکو سیب زمینی
۱۴-کوکو کدوسبز
۱۵-کوکواسفناج
۱۶-کوکوذرت
۱۷-کتلت
۱۹-عدس پلو
۲۰-لوبیا پلو
۲۱-نخودپلو
۲۲-ماش پلو
۲۳-کلم پلو
۲۴-سبزی پلو با ماهی
۲۵-ماهی شکم پر
۲۶ماهی کبابی
۲۷-قلیه ماهی
۲۸-قیمه
۲۹-قرمه سبزی
۳۰-استنبولی
۳۱-دمپختک
۳۲-الویه
۳۳-سالادماکارانی
۳۴-سالاد سیب زمینی
۳۵-ماکارانی
۳۶-اش رشته
۳۷-اش چغندر
۳۹-اش گندم
۴۰-سوپ
۴۱-ابگوشت
۴۲-اشگنه
۴۳-کله جوش
۴۴-کله گنجیشکی
۴۵-شیرین پلو
۴۶-رشته پلو
۴۷-قیمه ریزه
۴۸-کوفته تبریزی
۴۹-کوفته برنجی
۵۰-دال عدس
۵۱-عدسی
۵۲-خوراک لوبیا و قارچ
۵۳-پیتزا
۵۴-لازانیا
۵۵-سوفله سبزیجات
۵۶-به الو
۵۶-آلبالو پلو
۵۷-تاس کباب
۵۸-بادمجون
۵۹-خورشت کدو
۶۰.کشک بادمجون
۶۱-سمبوسه
۶۲-پیراشکی گوشت
۶۳-ساندویج فلافل
۶۴-خوراک مرغ و سبزیجات
۶۵-هویج پلو
۶۶-دلمه
۶۷-شوید باقالی پلو...
۶۸-میرزا قاسمی
۶۹-شامی
۷۰-مرصع پلو
۷۱-خورشت کنگر
۷۲-خورشت فسنجون
۷۳-خورشت کرفس

لیست ۷۳ مدل غذا :)) 
پاسخ:
Oh
My
God!
😚😁
https://irancook.ir/plantfoods/

اینم یه لینک پر از غذاهای بدون مرغ و گوشت :)
پاسخ:
عجب بابا! اساسی خجالتمون دادی :دی
چاکریم :دی
پاسخ:
خانومی شما :)
غذا پختن برای خانواده و خوردن که بسیار لذت بخشه.همه جای دنیا همین طوره که.چرا شما انگیزه ندارید؟یعنی میل ندارید به غذا؟
پاسخ:
به نظرم بیشتر تبلیغه!
آدمهایی که از آشپزی هر روزه شون لذت ببرن خیلی کمن.
نه انگیزه دارم و نه رغبت به خوردن :(
تبلیییغ چی بگم والا.ولی دور هم جمع شدن سر سفره و احترام و برکتی که سفره داره رو بهش اعتقاد دارم اگه قرار باشه خانواده برا غذا دور هم نباشه و غذا پختن وظیفه تلقی بشه و با اشتیاق نباشه قطعا رو طعم غذا هم تاثیر میذاره.
پاسخ:
آره منم به این چیزا اعتقاد دارم اما باعث نمیشه هر روز و هر روز این کار رو با عشق انجام بدم!
البته من هم خیلی وقتها با عشق آشپزی کردم و پستهای زیادی هم در موردش نوشتم. اما هرگز ادعا نمیکنم آشپزی کردن عشق همیشگیمه!
و واقعا روتین شدنش گاهی منو دلزده میکنه.
یه لیست بنویس برای غذا هر روز یکیشو درست کن.
چیزیت نیست؟ دکتر لازم نیست بری؟
پاسخ:
آره باید همین کار رو بکنم!
متاسفانه این روزها کسی نیست که نیاز به دکتر نداشته باشه :(
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۴۸ آقای مُرَّدَد
خواستم بگم مجلس زنونه س مزاحم نشم دیدم مرتضا هم حضور داره :D پس دیگه مزاحم نمیشم:))

ولی جدا " من برم خونه ببینم نهار نیست میخوره تو ذوقم.... عیال هم مثل شماست برای همین میپرسه. میای خونه؟ اگه بگم نه برا خودش هم چیزی نمیپزه و نمیخوره. عجب زنهایی هستین شما...:D
پاسخ:
کاملا خانمتونو درک میکنم. کااااملا.
احتمالا مستر هم مثل شماست وقتی غذا نداریم! :(
من بی میلی به غذا رو اکثر وقتها تجربه میکنم :)
الان ناهار و شام رو معمولا یکی میکنم و میخورم :)
بماند همین حالی که شما دارین و بی حوصلگی مبنی بر تهیه غذا رو منم دارم چون اکثرا چون خوشم نمیاد غذاهام تکراری نباشه و متاسفانه بر مقتضیات زندگی گاهی وقتا غذاها تکراری میشه و هست بسمت آشپزخونه واسم سخت تر میشه.

تنوع ایجاد بشه این داستان کمتر پیش میاد :)


سلام :)
امیدوارم حالتون زود خوب بشه :)




+
@دلژین گیان عاشقتم :**
مرسی بخاطر این همه اسم غذا ^__^

پاسخ:
آره دقیقا یه علت مهمش تکراری بودن غذاهاست. تنوع غذاییم خیلی کم شده.
ممنون عزیزم. سلام ^_^

و @دلژین :)
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۰ مامان محمدمهدی
کلا خوش به حالت
من یادم نمیاد روزی اومده باشه که اشتها و میل به خوردن نداشته باشم
که خیلی بده و گاهی ارزو میکنم که کاش میلم نمیکشید و نمیخوردم تا بعدش عذاب وجدان:))
و اما بحث آشپزی که دیگه شما بگی دست و دلت نمیره من چی بگم:)) بیچاره بچه هام:)
خدا سلامتی بده به همه مادرا
پاسخ:
:)))
آخه آدم لاغر هم نمیشه! :/
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۳ پلڪــــ شیشـہ اے
:) من اینجور مواقع، یه وعده زیاد درست میکنم، چند وعده میخوریم. :))) 
منم از فرط لاغر شدن، هر کی میرسه میگه پ یه چی بخور. :|
گرمای تابستون آدم و کسل و بیحال میکنه زیاااد. 
ولی چیزی که بعضی روزا تجربه اش کردم، معجزه صبح زود بیدار شدنه. :| خوب گشنت میشه. انرژیت فوله. تا شب با نشاطی.
پاسخ:
اینم ترفند خوبی بود ولی بعد از بارداری کلا بی خیالش شدم به بهانه ی لزوم تازه خوری و این حرفها و تا حالا که دیگه به اون ترفند برنگشتم. یعنی فرصت نشده! :))
ولی الان که گل پسر نزدیک سه سالشه شای  دوباره امتحان کنم. 

نه بی فایده ست. من هر روز هفت صبح بیدارم! فقط باعث میشه به کارهات بهتر برسی وگرنه نقشی در علاقه به غذا ایفا نمیکنه!
۰۸ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۴۹ پلڪــــ شیشـہ اے
:))) اما من وقتایی که بعد نماز صبح بیدارم ذوق دارم 
از ژست آشپزی و اینا خوشم میاد. اما چون هنوز غذای زیادی بلد نیستم دستم فرز نیست.واسه همینم خسته میشم وسط کار.
پاسخ:
واقعا؟ چقدر عالی ^_^
حالا دستتم فرز میشه عجله نکن :)