ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

تو اهل کجایی؟ من ایرانی‌ام.

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۰ ب.ظ

پسرک: مامان مرد عنکبوتی کجاییه؟

من: آمریکایی.

_بن۱۰ چی؟

+نمیدونم فکر کنم اونم آمریکاییه.

_ کدوم بازی ایرانیه؟

+ اوممممممم.... آآآآآ (همون طور که این اصوات معلوم المعنی رو تلفظ میکنم احساسی دارم مابین شرمندگی، خشم، عجز و بدبختی ناشی از بی عرضگیِ ملّی که حسِ ملی‌گرای بچه‌ها رو ناکام می‌ذاره! خوشبختانه خیلی منتظر نمی‌مونه و میگه)

_ من دوست دارم یکی از این بازیهای کامپیوتری ایرانی باشه. من ایرانیشو دوست دارم.

(و من نمی‌دونم چی باید بگم که باز خودش ادامه می‌ده)

_من قول میدم بزرگ که شدم یه بازی ایرانی بسازم بچه‌ها خیلی دوستش داشته باشن...یه بازی که ایرانی باشه.

فقط تونستم بگم: بسمه تعالی...آآآه قلبم... :)



+پسرک مرد عنکبوتی، بن۱۰ و هیچ شخصیت کارتونیِ دیگه ای رو به جز "پاندای کنگ‌فوکار"، ندیده. فقط توصیف بازیهاشونو از رفقاش و پسرعمو و دایی و امثالهم شنیده و میدونه قهرمانهای بین‌المللی(!) هستند!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶
لوسی می

نظرات  (۲۲)

۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۳:۴۷ پیـــچـ ـک
سلام
هست. بازیای کامپیوتری و اندرویدی ایرانی توی بازار هست.
ولی خب مثل این شخصیتا شناخته شده نیستن.

همین الان از آقاپسر پرسیدم کارتون قهرمانان مدرسه رو معرفی کرد. جالبه کارتونش. در مورد یه سری مسائل اقتصادی به زبون بچه ها ماجرا و داستان داره. مثلا حمایت از تولید ملی، گرایش به جنس ایرانی، نحوه صحیح خرید...کارتون جالبیه.
پاسخ:
سلام. آره میدونم که هست ولی اصلا شخصیتهای خاصی نیستن.
ممنون. باشه نگاه میکنم:)
سلام
نکته جالب هست...
ان شالله که همت کنند...
پاسخ:
سلام.
:)
چه جالب!
یه جا کم آوردین شما :))
پاسخ:
خیلی جاها کم آوردم هرچند مصادیقشو به یاد ندارم ولی مطمئنم بارها اتفاق افتاده.
حالا این کم آوردن نیستا!
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۴:۴۰ محمدعلی ‌
من خودم بازی نکردم ولی سازمان سراج یکسری بازی تولید کرده و مثل اینکه بد نبودن. چون بازی نکردم نمی‌دونم چی هستن ولی خب، هستن :دی می‌تونین امتحان کنین، شاید خوب بود.
پاسخ:
:)
ممنون. خلاء بازی نداریم البته. ولی احتمالا در آینده پ‌ای نزدیک بهش دچار می‌شیم و ممنون بابت معرفی. :)
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۵:۴۱ ملکه بانو
خودت پیشگیری کردی کسی نگه چرا اینا رو می بینه!!
الان بازی ایرانی که زیاد شده، نشده؟
پاسخ:
آره دقیقا پیشگیری کردم.
چرا زیاده ولی هنوز بچه ها و نوجوانها به بازیهای غربی گرایش دارن. ندارن؟
پس خلاء جدی وجود داره.
مسئله ی این پست اصلا اینها نبود البته. من فقط خواستم بگم بچه ها فی نفسه حس وطن دوستی و حمایت از کالای وطنی رو دارن.کاش این حسهای فطری رو تباه نمی کردیم.
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۵:۴۸ ملکه بانو
با اون قضیه فی نفسه یکم مسئله داذم. به نظرم تو خونتون مطمئنا بحث ایرانی بودن زیاد مطرح شده که شده دغدغه اش
پاسخ:
نه ما واقعا درباره این چیزها صحبت خاصی نمیکنیم. کلا چیزی نمیخریم که بخوایم به ایرانی بودنش فکر کنیم!
ولی خب قطعا از کسی شنیده حالا یا تو برنامه ها و تبلیغات یا هرجایی، که باعث شده بهش فکر کنه.
ولی در این شکی نیست که بچه ها دوست دارند بهترین چیزهای عالم همونی باشه که در اختیار اونهاست. بچه ها دوست ندارن بشنون کسی از پدرشون قوی تره. یا کسی از مادر و پدرشون بهتر و مثلا باسوادتره، یا در اقوام بقیه کسی هست که از اقوام خودشون، مهربونتره. یا وسایل بقیه قشنگتره. و مطمئن باش نسبت به وطنشون هم همین حس رو دارن و یک ملی گراییِ ذاتی در هر کسی وجود داره وگرنه که این حس مقدس نمیشد.
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۶:۱۷ جناب منزوی
سرچ کنید، بازی ایرانی هست.
اما انصافاً اونا خوب شخصیت سازی می کنن
پاسخ:
چرا همه فکر کردن من دنبال بازی می‌گردم؟
این یک سوال واقعیه.
برام جالبه که تو کامنتهای همه به همین مورد اشاره شده! در حالی که هدف پست این نبود!
ولی در کل بازیهای ایرانی اصلا قدرت رقابت رو ندارن متاسفانه.
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۴ جناب منزوی
قصد توهین نداشتم

اونا شرکت های دولتی نیستن تا دولت سرمایه گذاری کنه در عوض دانشگاه برای اینکار دارن و علاوه بر اون با شرکت های دیگر نظیر هالیوود هم تعامل دارند، ابتدا شخصیت های معروف رو یا به صورت بازی یا کمیک به مخاطب معرفی می کنن، بعد از بازخورد زیاد تبدیلش می کنن به فیلم و درآمد زایی، اینجا محالی برای اینکار نیست و گرنه علمش هست
پاسخ:
نهههههه قصد توهین که معلومه نداشتین. هیچ کس قصد توهین نداشت. وای چرا همچین برداشتی کردین؟ گفتم که سوالم واقعیه و طعنه و کنایه نیست و فقط خواستم ببینم از چه بخشی از پست این تصور برای همه ایجاد شد؟ چون همه تو کامنتشون همینو نوشتن.
عذرمیخوام اگر پاسخم ناگهانی و ضدحال به نظرتون رسید. ولی قصدم این نبود.
فکر میکنم اول فیلمش رو می سازن بعد بازی.
کلا شخصیت پردازیمون خوب نیست و تمام تمرکزمون رو رستم و فلان و بهمانه. ولی اونها در اسطوره سازی خیلی حرفه ای هستند و به راحتی از هیچ، همه می‌سازند بعد ما با این همه‌ای که داریم، هیچ نمی‌سازیم.
۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۸:۳۰ جناب منزوی
نه اختیار دارین ناراحت نشدم :))
چون مطلب طوری بود که حس کردم واقعاً نیاز به معرفی بازی بود :)

اتفاقاً اونا میان از چیز کوچیک درآمد زایی می کنن تا هزینه زیاد ندن، بعنوان مثال " اونجرز " ابتدا تصاویر از تصاویر متحرک یا همون " کمیکس " شروع شد، فک کنم دهه ۵۰ میلادی بود، (۱۹۵۰) بعد به مرور زمان بهش پر و بال میدن، اسپایدر من یادم یاد بازی سگاش بود طرفای سال ۷۹ و بعد آروم اروم وارد عرصه ی فیلم شد.
متاسفانه تو کشور نویسنده حرمت نداره عملاً اگه شما یه داستان فوق العاده بنویسید هیچ کس حاضر نیست بهتون کمک کنه، کارگردان (نه همه) هم اگه بخواد فیلمتون رو درست کنه یا داستان رو ازتون میخره (عملاً اون مالک میشه) یا میگه باید اسمش جزو نویسنده ها باشه و چه با اجازه و چه بدون اجازه دست میبره تو داستان.
ما شخصیت های حقیقی زیادی داریم، مثل میرداماد، ملاصدرا، شیخ بهائی، میرفندرسکی، بو علی سینا... و الی ناشاءالله که هر کدوم از اینا کلی برنده و میشه از دل این داستان های واقعی مخاطب جذب کرد. (پیشنهاد میدم در رابطه با شرکت مارویل تحقیق کنید )
اونا تو انتخاب اسم احساسی یا قومیتی برخورد نمیکنن و اسم رو بصورت نمادی ( مثل کاپیتان آمریکایی ) و یا مفهومی (که مثلی به ذهنم نمیرسه ) انتخاب می کنن.
فارغ از سینما، همین سنگ هایی که ما خام به چین و ماچین میفروشیم و بعد (پس از کار رو همین سنگ ها و تبدیل شدن به مزایک و غیره ) از اونا می خریم، سوال پیش میاد چرا خام فروشی؟ چرا تو کشورمون این شرکت رو نمیزنین و خودموت صادر کننده نمیشیم؟، آیا علمش نیست؟، شبکه خبر با یکی از کارشناس ها حرف زد گفت: ما علمش رو داریم و هزینه فقط ۵۰۰ میلیون دلاره و این هزینه سودش بعد از ۶ ماه بر می گرده. یا همین ژاپن با ساخت انیمیشن هزینه سالانه (از سود) چند برابر صادرات نفت خودمونه.
یا اصلاً تو همین خوزستان برای حفاری نفت هور رو خشک کردن(۷۰ درصد)، در صورتی که هیچ جای دنیا اینکار رو نمی کنن، عملاً دامن زدن به خشک سالی، یا شرکت نیشکر اب مسموم رو بجای اینکه تصفیه بکنه و ازش برای تبرید تجهیزاتش استفاده کنه، اون آب مسموم رو روانه زمین های حاصلخیز کرده. و از اب شرب برای تبرید استفاده می کنه.
هدفم از بیان این معضلات اینه که اگه از دنیای شخصیت سازی دور هستیم جای تعجب نیست، کلاً مسئولین طوری به کشور نگاه می کنن که فقط باید نابود کنن. و برن

نفسم گرفت :))
پاسخ:
بععععله. متاسفانه دست رو هرجا بذاریم عیب و ایراده که میریزه بیرون!😣😣
۱۶ مهر ۹۷ ، ۲۰:۵۴ سِـــــــد جَــــــواد
ما گرشاسپ داریم
دارا و سارا داریم 
مدرسه موش ها داریم
:|

که یکی از یکی بیخودتر و مزخرف‌ترن. آدم یه جوری میشه این اسم ها میشنوه
ایرانی‌ها تو کار طنز خوبن، نه اکشن خوب داریم و نه فیلم های حماسی

کلاه قرمزی مثلا پروژه خوبیه ولی حیف طنزه و پسر عمه زا نمیتونه حس قهرمانی رو برای کودک ما تامین کنه
پاسخ:
کامنتتون رو برای مستر خوندم بخش اولش خیلی بامزه بود.
بله دقیقا تو قهرمان سازی مشکلات عدیده داریم.
۱۶ مهر ۹۷ ، ۲۱:۰۷ مامان محمدمهدی
امان از این رفقا و پیردایی دخترعمه😡 که گرفتارشونیم 
من به این پسر شما افتخار میکنم
پاسخ:
دقیقا.
بالاخره هرقدر هم من مواظبت کنم بازم میفته تو دام.
قربون شما 😊
۱۶ مهر ۹۷ ، ۲۱:۲۸ کرگدنِ بنفش
تاثیرات مدرسه ؟ :))
پاسخ:
نه بابا پونزده روز از مدرسه گذشته بچه م ده روزشو غایب بوده😢
۱۶ مهر ۹۷ ، ۲۳:۴۴ بنتُ الهدی
خوشحالم برای پسرک که این همه حس وطن دوستی داره :)
و برای شما که نذاشتین این شخصیت ها رو به اندازه همسن و سال هاش بشناسه! اما میتونم رمز موفقیت تون رو بدونم؟ :))
پاسخ:
سلام. برای ملکه بانو هم گفتم به نظرم این یک حس ذاتیه و اگر در کسی از بین رفته به واسطه ی تربیت از بین رفته و در گذر زمان به اینجا رسیده.
من از اول تصمیم گرفتم المانهای غربی تو زندگیمون نباشه. الانم نیست. و هیچ چیزی تو اتاق بچه ها نیست که انیمیشن غربی باشه. چون اگر باشه میره دنبالش که این کی بود و چی بود و بعد یکی یکی به غرب متمایل میشه. چون جذابن. من هیچ انیمیشن غربی براش نمیذارم ببینه. دوست ندارم نوشتالژی کودکیش غربی باشه. اما اگه بقیه براش چیزی بذارن جلوی خودش مانع نمیشم.
هرچند در مورد ایرانی خریدن و حمایت از کالای ایرانی حرفی نزدیم و اگر داره بهش فکر میکنه احتمالا ناشی از برنامه ها و تبلیغات تلویزیونیه.

حالا اونا بیخیال چون سر رشته ندارم :))
با تاخیر روز کودک رو به پسرهاتون و خودتون تبریک میگم  :))



سلام :)


پاسخ:
با سپاس بی کران از شما 😍😍😍
سلام.
روز کودک بر شما هم مبارک 😊
۱۷ مهر ۹۷ ، ۲۰:۲۱ بنتُ الهدی
قطعا همین که توی اتاق شون هیچ اثری از شخصیت ها بوده بی تاثیر نیست ولی این که نذاشتین کارتون ها رو ببینن جای تحسین داره! حالا آدم خودشم برای بچه نذاره ولی بچه ها خیلی جذب تلویزیون میشن. اونو دیگه نمیشه کاریش کرد! مگر این که تلویزیونم ممنوع کرده باشید که واقعا کار دشواریه.. اخه جایگزین وطنی شو نداریم. کلا بچه از دیدن انیمیشن محروم میشه.
پاسخ:
تو شبکه پویا کارتونهای انیمیشنی و تا این حد شخصیت‌محور نشون نمی‌ده. گاهی فیلمهای سینمایی می‌ذاره که وو شبکه نهاله و از حالا به بعد احتمالا پسرک ببینه.
ولی کلا مخالفتی نکردم که نبینن و منعشون کنم. اما خودم دل ندادم که براشون انیمیشن بذارم و اسباب‌بازی‌های شخصیت‌محور بخرم و این چیزها.
بالاخره بچه‌ها یه روزی از دوستان و اطرافیان می‌شنون و می‌بینن و می‌خوان. ولی از یه سنی به بعد هم می‌فهمن تو خانواده‌مون این نوع الگوپذیری‌ها از ابتدا هم جایی نداشته. ولی وقتی از اول خودت به این علاقه بچه دامن بزنی باید منتظر الگوپذیری‌های غربیش در سن نوجوانی هم باشی دیگه.
اگه از قهرمانا خوشش میاد براش شاهنامه بخونین.نمیدونم داستان دوس داره یا نه ولی من عاشق داستانم،همینطور شاهنامه.
ولی باید اعتراف کنم منم بن10 دوس دارم.
پاسخ:
راستش از بس همه رو رستم به عنوان قهرمان مانور دادن و هیچ کار شایسته ای هم انجتم نشده که آدم بخواد به بچه معرفی کنه که اونو ببینه، دوست ندارم رو رستم و شاهنامه مانور بدم‌. یعنی یه دافعه‌ای داره برام اصلا!
:)
نه داستان نه انیمیشن خوب درباره شاهنامه که بزرگترین قهرمانارو داره نداریم.
یه رمان خونده بودم که از شخصیتای واقعی ایرانی و شاهنامه توی داستانش استفاده کرده بود،تا حدودی هم قدرتای شخصیتها تخیلی بود.خیلی کار خوبی بود.سن پسرتون به نظرم کمه برای خوندنش.اما اگه داستان دوس داره میتونین واسش بخونین.

لطفا از شاهنامه بدتون نیاد.قهرمانای دیگه به جز رستم هم داریم.
پاسخ:
خب نگفتی چه داسنانی!
بعد انصافا من نگفتم از شاهنامه بدم میاد یا از رستم! :/ 
این مدل خوندن و تفسیرِ جملات خوب نیست.
گفتم به اون علتی که توضیح دادم دوست ندارم برای پسرک رو شخصیتهای شاهنامه مانور بدم.
اسم اون داستانت چی بود؟
رمان «تیدا زاده نور یا تاریکی».میشه از اینترنت دانلود کرد.
داستان شاید یکمی درکش برای بچه ها سخت باشه.

ببخشید من اشتباهی فکر کردم شاهنامه دوس ندارین.معذرت میخوام.
پاسخ:
ممنون. حالا بخونم اگه شد ساده سازی میکنم.
اصلا نیازی به عذرخواهی نبود. این حرفا چیه. فقط خواستم دقتتون رو در خوندن و تفسیر جملات بالاتر ببرین وگرنه برای من مشکلی نیست که برداشتتون چیه و رو من اثری نمیذاره. :)

ممنون بابت معرفی.:)
بسمه تعالی
چرا آه، قلبتون؟
پاسخ:
:)))
چون از حرفش بسیار لذت بردم. از عشق ملی گرایانه‌ش تا وعده‌ی آینده‌سازیش😊
سلام
پسرم تو حدود سن ٤-٥سالگی سی دی سریال شوق پرواز رو از یکی از دوستاش هدیه گرفت و قهرمان زندگیش شد شهید عباس بابایی که درود خدا بر او باد. بچه های دیگه ای هم دیدم، حتی دخترها، که با اون سریال عاشق شهید بابایی شدن. 
برای پسرای سن بالاتر هم میشه شهید ابراهیم هادی رو بعنوان یک قهرمان و اسطوره معرفی کرد و باز هم بالاتر شعید چمران رو ... و ما ادراک ما چمران؟؟؟...
کلا شهدا زیباترین اسطوره های این عالمند.

انیمیشن شجاعان هم برای پسرا خوبه، البته اونم شخصیت محور نیست.

قبل از هر چیز باید میگفتم که منظور شما رو از پست درک کردم و ببخشید که کامنتم در راستای منظور شما نیست، ولی حیفم اومد تجربه معرفی شهدا بعنوان اسطوره رو با شما در میون نذارم.
پاسخ:
سلام. بله خیلی هم عالی ممنون از توصیه‌تون.
ولی واقعا بچه‌ی چهار و پنج ساله از فیلم شوق پرواز چی متوجه میشه؟🤔
جالب بود برام.😊
خدا حفظ کنه گل پسرتونو در راه سعادت:)
ًقسمتهای خلبانی شهید بابایی، اون قسمتی که روی هوا سوختگیری میکنن، قسمتهای شهادتشون خیلی جذاب و هیجان انگیزه. در کنارش ویژگی های مثبت اخلاقی ایشون رو هم خیلی قشنگ به تصویر کشیدن. کلا از بعد از انقلاب و آغاز جنگ میشه برای بچه ها قسمتهای خوبی رو انتخاب کرد. پسر من و چندتا از دوستاش که دیگه حفظ بودن، سی دی رو میذاشتن و خودشون عقب جلو میکردن تا به قسمتهای مورد علاقه شون برسن. دیالوگها رو حفظ بودن، روزی بیش از ده بیست بار قسمت شهادتشون رو نگاه می کردن. لباس خلبانی داشتن. خودشون رو عباس بابایی معرفی می کردن و ...انقدر این تجربه زیبا بود که ما چند تا خانواده بودیم که پسرامون تو این وادی بودن، تو به شهر کوچیک زندگی میکردیم اون موقع، از خانم حکمت خدا رحمتشون کنه، دعوت کردیم تشریف آوردن برای بچه ها صحبت کردن!
توصیه میکنم خودتون یه بار با دقت ببینید این سریال رو، خیلی نکات آموزنده داره، و صحنه شهادتشون رو هم با تامل و دقت و فراغت ببینید... عجیبه... عجیب و پر آب چشم...
پاسخ:
خیلی خوبه. ولی مثلا برای پسرک لحظه‌ی شهادت می‌تونه فاجعه بار باشه.
آفرین به خانم حکمت 😊 خدا رحمتشون کنه.
آرههها والا خودم هنوز درست ندیدمش. هربار هم خواستم ببینم آخرش بوده. مثل اینکه الان دوباره نشون میده. می بینم ان شالله. 
لحطه شخادتشون فجیع نیست؛ بیشتر عارفانه و با شکوهه.
ولی حتما خودتون چک کنید قبل از دیدنش.
خدا نگهدارش باشه؛ ان شاء الله دسته گلاتون نور چشم امامشون باشن
پاسخ:
ممنون عزیزم. ان شالله گلهای شما هم همینطور.
از پیشنهاد خوبتون هم ممنونم.