ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

سال نو بدون غیبت :)

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۲۳ ب.ظ

سال نو مبارک ^_^


+دقت کردین که غیبت کردن چقدر در دامن زدن به منیت آدم و ایجاد حجاب ظلمانی بر قلب انسان اثرگذاره؟ :/

گاهی اسمشو میذاریم درددل، اما ریشه‌ش فقط منیت و خودخواهیه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۱
لوسی می

نظرات  (۱۷)

منم دارم تمام تلاشم و میکنم غیبت نکنن تو دید و بازدید 
امیدوارم بشه

پاسخ:
ان‌شالله خدا توفیقشو بده بهمون^_^
بله دقت کردیم :دی ولی پستت سنگین بود. زیر دیپلمش میشه دقت کردین وقتی پشت سر بقیه حرف می‌زنیم و به خیال خودمون داریم درد دل می‌کنیم چه کار بدی می‌کنیم و این کارمون چه اثر بدی روی قلبمون می‌ذاره؟ :))

+ عیدت مبارک. ایشالا امسال سال خوبی باشه برای تو و خانواده‌ت
پاسخ:
خب این تکراری بود همه‌مون می دونستیم که کار بدیه. من ریشه منیت و خودبرتربینیش رو خواستم بولد کنم. :دی
اگه آدم نسبت به اطرافیانش متواضع باشه غیبتش نمیاد. و اگر اونها رو بنده خدا بدونه و از خدا شرم داشته باشه هم غیبتش نمیاد.
لذا ریشه‌ش اصلا تو منیته. :)
+ممنون عزیزم. انشالله برای شما هم همینطور و به مراد دلت برسی ان‌شالله ^_^
کاش بشه ترک کرد
پاسخ:
آره واقعا کار سختیه. :(
راست میگن که غیبت بین خانم ها بیشتر از آقایون رواج داره؟
پاسخ:
نمیدونم چرا من هم اینطور به نظرم میرسه اما خب مردِ غیبت کننده هم کم ندیدم. مدل بیانشون با خانمها متفاوته و غیبت‌هاشون از سر حرص خوردن و درددل کردن نیست ولی از بابِ مسخره کردن و خفیف کردنِ آدمها، اونها هم زیاد غیبت میکنند.:(
قبول دارید خیلی سخته غیبت نکنیم؟ :( 
پاسخ:
آره قبول دارم. :(
غیبت کردن یه جور سخته، غیبت نشنیدن یه جور دیگه!
۰۱ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۱۰ آقای سر به هوا :)
من از لحاظ غیبت مشکل ندارم باید تمرین کنم کمتر تیکه بندازم:)
پاسخ:
تیکه انداختن که خوبه که :)
به نظرم آدم برای اینکه بتونه بیخیال غیبت کردن بشه باید یه سری از رذایل دیگه مثل حسد و تکبر و اینها رو کنار بذاره
پاسخ:
بله دیگه. همون منیت. کلا غیبت از خودبینی ذاتی انسان ناشی میشه.
حسد و تکبر هم.
نه متوجه منظورم نشدی 
تغییر دیدگاه شخص غیبت کننده از فرد غیبت شونده با صحبتی که شنونده باهاش می کنه 
در جهت مثبت نه در جهت منفی
پاسخ:
آها.. خب کلا استارتش خوب نیست. ولی در کل خواستم بگم آدم اگر تواضع داشته باشه غیبت نمیکنه.
سلام لوسی جان
عیدت مبارک باشه
چندوقت قبل کامنت دادم نمیدونم رسید یا نه چون دیگه چک نکردم
سال عالی و موفقیت امیزی رو براتون ارزومندم
امیدوارم درکنار همسر و فرزندانتون شاد و سلامت باشین
پاسخ:
سلام سلام. ممنون عزیزم سال نو برای شما هم مبارک ^_^
چه خبر؟ درست تموم شد؟ :)
۰۲ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۵۷ دختـرِ بی بی
به نظر من غیبت نشنیدن سخت تره آخه تو اون شرایط نمیدونی چجوری جو رو عوض کنی که به طرفم بر نخوره
پاسخ:
آره شاید..
ممنونم دوستم
واحدام تموم شده جز دو واحد
من اینترم  به قسمت شیرین پایان نامه رسیدم😖😖
یاد شما میفتم که چقد اون موقعا دغدغه داشتی 
ان شاالله تو عید اگه وقت کنم میرم که شروع کنم 
شما دکتری چیکارکردی ؟؟

پاسخ:
خب خدا رو شکر. پس تموم شده دیگه. اگه برنامه‌ریزی کنی ان‌شالله نهایتا یک ساله تموم میشه. انشالله موفق باشی.
من هیچی هنوز که نتایج نیومده. ببینم چی میشه ان‌شالله.

سلام علیکم
بدون غیبت کردن، چه‌طور دقت کنیم که چه‌قدر در دامن زدن ... اثرگذار است؟
مزاح بود.
ان‌شاءالله در پرهیز از این رذیلت اخلاقی موفق باشیم!
پاسخ:
سلام.
بله امثال ما تا تجربه نکنیم متوجه نمیشیم ولی بزرگان به خاطر همین علم اصلا حاضر نمیشدند تجربه کنند. :)
ان‌شالله.
۰۳ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۳۷ مــحــدثــه ...
اصلا آدم بعد غیبت خیلی احساس خواری و کوچیکی و بزدل بودن می‌کنه انصافا :/ 

لوسی می جونم سال نو مبارک خودت و خانواده‌ات باشه. در کنار هم تا همیشه تنتون سلامت، قلبتون پر از آرامش و زندگیتون پر از رشد و خوشبختی و موفقیت باشه :) پسرک و گل‌ پسرت رو از طرف من کلی ببوس :)
پاسخ:
آره دقیقا.

ممنونم عزیزم. ان‌شالله هزار برابرش برای شما و خانواده عزیزت باشه :)
۰۸ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۲۶ آشنای بی نشان
علاوه بر غیبت که آقای سین اشاره کردن حسادت و لپس بودن و بی حیایی تو خانم ها خیلی دیده میشه
پاسخ:
لپس بودن چیه؟
خب خیلی چیزها هم تو آقایون بیشتر دیده میشه. 
هر انسانی می تونه دارای معایبی وابسته به نفسش باشه. نفسی که تابع جنسیته و طبیعیه که خصوصیات اخلاقی و ابتلائات این دو جنس متفاوت باشه.
درسته؟
۰۸ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۰۵ آشنای بی نشان
لوس بودن منظورم بود
یه سری چیزها برام عجیبه
مثلا چرا باید حسادت تو خانم ها زیاد باشه و تو اقایون نه

اقایون چه عیب هایی دارند؟
پاسخ:
آها :)
یعنی میخواین بگین آقایون حسود نیستند یا کمتر حسودند؟ نمیدونم!
مثلاً آقایون چشم چران و لذت جو هستند. البته طبیعتاً منظورم عمومِ آقایون نیست، اما خب این خصوصیت در آقایون بیشتره.
طماعند، غرور و تکبر زیادی دارند، قدرت طلبند. این چیزها در خانمها نیست. ولی خب همون یک ویژگی تکبر کافیه که یک مرد رو به اعماق جهنم بفرسته! :|
و البته من با لوس بودن و بی حیایی در خانمها مخالفم! چون این ویژگی زنانه نیست. این یک خصوصیت اخلاقی ناپسنده که به خاطر فرهنگ غلط ایجاد شده وگرنه ویژگی زن در حیای زنه. حیا داشتن یک خصوصیت زنانه است مثل غیرت داشتنِ مرد. طبیعتاً هرچه مردان بی غیرت تر بشن، زنان هم بی حیا تر میشن دیگه! و برعکس.
اما تمایل به جلوه گری و برونگرایی زیاد و اینکه خانمها بیشتر درگیرِ آدمها و رفتارهای آدمها میشن و چشم و همچشمی بیشتری دارند؛ اینها رو به عنوان خصوصیت زنانه می پذیرم.

البته این دسته‏‎بندی صحیح نیست که بگیم مردها اینجورن و زنها اونجور، ولی این ابتلائات به رذیله‏‎ها در این دو جنس بیشتره.
۰۹ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۳۳ آشنای بی نشان
چشم چران و لذت جو و در کنار اینها تنوع طلب رو قبول دارم
غرور و تکبر رو خیلی قبول دارم
طماع رو نمیدونم
قدرت طلب رو قبول دارم

بقیه موارد هم همینه
مثلا حسادت هم یک خصوصیت اخلاقی ناپسنده
ما داریم درمورد زن امروز صحبت میکنیم قدیما حیا ویژگی زنانه بود که الان نیست

پاسخ:
خب ما در مورد ذات صحبت کردیم. قدرت طلبی ذات شخصیت مردانه است. ولی بی حیایی ذات شخصیت زنانه نیست. حالا اگه امروز این شده به خاطر تغییر مزاج انسانیه.
۰۹ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۵۱ آشنای بی نشان
به نظرم هیچ صفت ناپسندی ذات انسانی نیست درمورد بقیه موارد مثل حسادت هم این صدق میکنه
پاسخ:
این ها خصوصیات انسانی هستند که وقتی از حالت تعادل خارج میشن به رذیله تبدیل میشن. قدرت‌طلبی و غیرت مردانه یا تمایل به جلوه‌گری و انحصارطلبی زنانه رذیله نیست و وجودش برای کارکرد بهتر این جنس ضروری بوده ولی وقتی از حد طبیعی خارج میشه به رذیله‌هایی مثل تکبر و تحجر مردانه و یا بی‌حیایی و حسادت زنانه میرسه.