ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

پنج راز حیات طیبه.

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۰۱ ب.ظ

و بیان میدارد که آن دین کاملی که حیات طیب بشری را در هر مکان و هر زمان که فرض شود تضمین میکند، نزد پیامبر اوست.

و بشر در رسیدن به چنین زندگانی احتیاج به هیچ چیز بیشتر از امر به معروف، نهی از منکر، تجویز طیبات، و تحریم خبائث و الغاء خرافات و گشودن قید و بندهای بیهوده‏‎ای که خود به دست خویش زده است ندارد...

حد اعلا و کامل امور پنجگانه مذکور در آیه مورد بحث که عبارت بود از 1. امر به معروف، 2. نهی از منکر، 3. تحلیل(حلال دانستن) طیبات 4. تحریم خبائث 5. برداشتن تکالیف شاقه و قید و بندهای بیخود و غیرالهی، تنها و تنها در اسلام یافت میشود هرچند در سایر ادیان نیز نمونه هایی از هریک از آنها دیده می شود..


المیزان، جلد هشتم، بخش سی، ذیل آیات 155 تا 160 سوره مبارکه اعراف



+به اندازه کافی معلوم شد که دارم کارِ قرآنی میکنم؟ :)

+پاسخ سوالِ احتمالی: رشته تحصیلی من متاسفانه هیچ وجهی از قرآنی بودن و اسلامی بودن (به معنای عام جامعه) نداره، نه طلبه‎ام و نه فارغ التحصیل الهیات و علوم قرآن و حدیث. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۹
لوسی می

نظرات  (۱۶)

حلال دانستن بهتر نیست؟
پاسخ:
چرا.
طلبه این؟
پاسخ:
بله. جستجوگرم.
چیزهایی که می نویسی هیچ شباهتی به شیطنت های لوسی می نداره :)
پاسخ:
:))
کامنت دلچسبی بود.
خب من جمع اضدادم :)
۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۴۶ سرباز کوچولو ...
موفق باشی :)
پاسخ:
ممنون عزیزم.

مواظب خودت باش.

ماه رمضون سال قبل گفتم یککمی پول درارم از طریق قرآن خوندن

آگهیمو گذاشتم تو یه سایتی

تا وقتی آگهی رو پاک نکرده بودم و کمی بعد از پاک کردنش هی افراد مختلف میومدند و منو از فحشهاشون بهره‌مند می کردند :(

فکر کرده بودند من شیخم :)

پاسخ:
چه کار جالبی..
حالا پولی هم دراومد؟
آخه توی متن گفتین که نیستین! 🤔
پاسخ:
واقعا؟
چرا متاسفانه وقتی این معنای عام جامعس؟
پاسخ:
کلا عام بودنِ یک چیز به معنای بد بودن، یا سخیف بودنش نیست. به معنای معناییه که بین عموم جامعه جا افتاده. خواستم بگم به اون معنا، رشته ی من اسلامی نیست.
متاسفانه‎ش مربوط به این بود که رشته‎های علوم انسانی همه‏‎شون ترجمه‎ی کارهای غربی‎اند و هیچ وجهی از دین در اونها نیست.
این بار یادتون رفت قبل از پاسخ دادن متن رو ویرایش کنید
پاسخ:
چی رو باید ویرایش میکردم؟
حلال دانستن؟
قبل و بعدش چه فرقی داره؟
۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۱۵ مامان محمدمهدی
الغاء خرافات یعنی چی؟ لغو؟
پاسخ:
بله دقیقا.
طلبه بودن یا نبودن رو
پاسخ:
لازم نبود ویرایش کنم.
طلبه نیستم! به معنای  عام.
ولی طلبه هستم، به معنای خاص.

بله متوجه شدم. احساس کردم که چون وجهی از قرآنی/اسلامی بودن نداره متاسفید و خواستم زیر محتوای پرانتز خظ بکشم و بگم شاید مستقیما نه ولی بی ربط هم نیست.
پاسخ:
آره دقیقا چون رشته های ما وجهی از قرآنی/ اسلامی بودن نداره متاسفم.
اما چییزی که تو پرانتز نوشتم از این بابت بود که همین کاری که دارم انجام میدم در راستای همینه که رشته‎مون وجهی از قرآنی و اسلامی بودن پیدا کنه.
یعنی کاری که الان میکنم یه جور تلاش برای علومِ انسانیِ اسلامیه. و پیش از ما هم تلاشهای زیادی انجام شده اما متاسفانه به علوم آکادمیک راه پیدا نکرده.
الان که دارم به رازهای حیات طیبه فکر می کنم، با خودم میگم به چندتاش یا اصلاً به کدومش عمل کردم؟
واقعاً در حال خسران هستیم
پاسخ:
نه تنها عمل نمیکنیم که عاملین رو هم سرزنش میکنیم! :|

بله واقعا انسان در خسران تنیده شده..
۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۵۱ مــحــدثــه ...
الغاء خرافات و گشودن قید و بندهای بیهوده‏‎ای که خود به دست خویش زده است ندارد...
برگرفته از lucy-may.blog.ir

این مورد به شدت هنوز هم تو جامعه رواج داره و حتی برای پذیرش این قید و بندها رنگ مذهب هم بهش می‌پاشند. 
پاسخ:
آره دقیقا.
متاسفانه.
نه. پولی درنیومد. فقط یکی زنگ زد گفت که شما سید هستید ؟ گفتم نه. گفت شیخ هستید ؟ گفتم نه. گفت حافظ قرآن هستید ؟ گفتم نه. گفت قاری قرآن هستید ؟ گفتم نه. گفت پس خداحافظ :)
پاسخ:
یعنی این موارد از شرایط احراز این شغله؟ :/
فکر کنم. :)
پاسخ:
:دی
رفتم از یک استاد خوب سوال کردم
استادی که به 18 لهجۀ عربی مسلطه و یکی از کتاب های حوزه به اسمشه 
جوابمو نداد :/
همیشه همین طوریه
آدم تنبل
پاسخ:
بلد بود و جواب نداد؟


+خیلی خیلی ممنون که پیگیر بودین. برای خودتون هم سوال شد یا فقط به خاطر من پرسیدین؟