پاسخ:
خب واکنش شما از طرز خوندن شماست. و طبیعتا تصدیق می فرمائید که لحن من رو نمیتونید از پس متن متوجه بشید.
اما در هر حال مسخره عنوان کردن یک استدلال در بحث علمی مودبانه نیست.
+شما می گین مرد در اضای انجام اون دو وظیفه از سوی زن ملزمه "همه کاری" بکنه
_من کی اینو گفتم؟ کی گفتم ملزمه همممه کاری بکنه؟ :/
+حتی اجازه نداره بر خلاف میل همسرش خواهرش رو دعوت کنه خونه و از مال شوهرش به خواهرش ناهار بده.
_بله اگر شوهر ناراضیه چطور از مال شوهر مهمانی بده؟ این چطور نیازیه؟ این چطور کار حلالیه؟ این حرامه که از مال کسی بدون رضایتش چیزی ببخشه. اما از نفقه خودش میتونه دعوت کنه.
همونطور که اگر زن ناراضی مرد حق استفاده از جهازش رو نداره.
+اگه نیازش خوندن یه کتاب باشه مرد ملزم فقهی به تامینش نیست
_ چرا اگر شانیت زن بر این باشه موظفه تامین کنه.
+پس خیلی اجازه های حلال هم نداره.
_ اجازه حلال یعنی چی؟ یعنی دعوت خواهرش از مال مرد؟ این کجاش حلاله؟ خوندن کتاب رو از نفقه برای خودش تامین کنه. اتفاقا نفقه و مهریه میتونه پولی باشه پس زن بیهمهچیز نیست و دارایی داره از دارایی خودش خرج کنه و برای خرج از داراییش هیچ نیازی به اذن مرد نیست.
+حالا اینکه این بی اخلاقی مرده خارج از اون حدودیه که شما به اون دعوت کردی. کنار گذاشتن احساس و اخلاق و ... و بحث در دایره فقه.
_ گفتم اگر بحث فقهه فقط فقه باشه و اگر اخلاقه باشه. اتفاقا از ابتدا گفتم وقتی فقه تمام دین نیست بحث بر سرش بیهوده است! اما اصرار داشتید.
+چیو یکی داره از خودش در میاره حالا چه من چه شما چه هر کی؟
این حکم بازدارنده از چیه دقیقا؟
_ عرض کردم در بالا. که کدوم فرمایشاتتون مطابق فقهی که من میشناسم نیست.
+هرچیز که ثبت قانونی داره مستحکم تره ولی این الان جواب چیه؟ اذن پدر؟ چه ربطی داره دقیقا؟
_ جواب اذن پدره. گفتم اذن پدر مثل یک شاهده و در حد شاهد ضمانت اجرایی ایجاد میکنه. فرمودید "خیر. ضمانت ایجاد نمیکنه". منم گفتم قراردادی که شاهد داره (قرارداد ازدواج)مستحکمتره.
+من منبع علمی می خوام که علم باشه. علم انسانی اسلامی ولی علم.علم بگه اون چیزیکه شما گفتین هست یعنی ذات زن بدون هیچ تربیتی حیا طلب و ذات مرد تنوع طلبه
_ راستش واقعا شما رو در این بحث در مقام تلاش برای یافتن پاسختون ندیدم. اینکه مدااام دم از منبعخواهی میزنید در حالی که حتی یک سرچ ساده در گوگل نکردید که جواب سوالتون رو پیدا کنید. بله. اثبات بر مدعی است اما اولا من اصراری ندارم چیزی رو به شما اثبات کنم. اگر نمیخواید باور نکنید. این شمایید که میخواید بی کفایتی دین رو ثابت کنید. دوما گیرم که مدعی نتونست یا نخواست ادعاشو اثبات کنه. تفاوت پژوهشگر و پرسشگر با بقیه همینجا معلوم میشه که مدام رو منبع خواهی پافشاری میکنند یا خودشان جستجو میکنند. یک سرچ ساده در گوگل شما رو به احادیث بسیاری میرسوند که حیای زن رو دارای نه پرده و برخی پنج مرحله بیان کردن. الان سرچ کردم و این لینک رو پیدا کردم که خیلی هم راحت پیدا شد. هم از مکتوم بودن شهوت زن میگه هم از حیای چند برابرش.
http://www.bahejab.com/7027/مراحل-پنج-گانه-تحول-حیا-در-زنان/
احادیثش از اصول کافی منبع خورده که از کتب اربعه شیعه است. امیدوارم برای بقیه سوالاتتون، جستجوگرانه عمل کنید.
http://www.isfahanziba.ir/content/حیا-در-زنان-9-برابر-بیشتر-از-مردان-است
اینم یه لینک دیگه از دکتر بانکی پور که اگر نمیشناسیدشون یه سرچ بکنید. انسان باسوادی هستند.
+اینکه مرد می تونه با 4 عقدی و چندین متعه باشه -هرچند از مسیر کمال انسانی و سعادت دور می شه که البته چون اخلاقه مد نظر شما و بحث ما نیست.
_ کی گفته مرد با چند همسری از مسیر کمال انسانی دور میشه؟ :/ خوبه نبی اکرم چند همسر همزمان داشتند!
+این دلیله که تکلیف بچه ها معلوم باشه دلیل قانع کننده ای نیست.
_ عرض کردم "حداقل" دلیل اینه. و باز هم دارین میگین مسخره است! لفظ خوبی انتخاب نکردید اما "حداکثر" دلیل منافاتش با فطرته.
+در بزرگسالی هم که بحث منفعت اجتماعی و قوانین مرتبط با فطرت انسانی و علم و احاطه خالق به مخلوق برام معنا داشت، بازم به نظرم دلیل بی معنایی ای بود وقتی دلیل چیزیه که راه هایی دیگه ای هم براش هست.
_ برای چیزی که منافی فطرته، هیچ راه حلی که اون رو مطابق فطرت کنه وجود ندارد.