ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

لَعَلَّهُم یَتَفَکَّرون.

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۳۵ ب.ظ

تفکر یک ابزار برای زندگی نیست،

در منظومه قرآنی، تفکر یک روش و سبک زندگی است...

بسیاری از بخش‌های علم حضوری انسان ناشی از تفکر اوست لذا اصلی‌ترین مجرای شناخت و فهم انسان با تفکر فعال می‌شود.

و حق‌گرایی روح تفکر انسان است.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۹
لوسی می

نظرات  (۱۲)

فرق جمله اول و دوم رو بگو تا بعد ببینم بقیه متن رو



پاسخ:
یعنی تفکر یک وسیله برای برون رفت از مشکلات نیست. تفکر لازمه زندگیه و سبک زندگی متفکرانه هدف اصلیه. نه اینکه فقط برای حل و برون رفت از مشکل از فکرمون استفاده کنیم.
علم حضوری یعنی؟




در ضمن خدا نکشدتت با اون عنوانت که بعد ویرایش زدی
پاسخ:
علم حضوری یعنی علمی که آدم درکش میکنه نه اینکه حفظ کنه یا یاد بگیره. شناخت یک چیز بدون واسطه.
مثلا اینکه به آدم بگن آتش داغ یا خودش حس کنه داغیشو.


وااای اصلا نفهمیده بودم اتفاقی دیدم اینطوری اصلاح خورده! گوشیم خودکار ادیت میکنه.:/
دم شماها گرم که نمیاین بگین!
پاسخ به کامنت اول پاییز دقیق و عالمانه بود.
پاسخ:
ممنون از حسن نظر شما.
سلام علیکم
سپاس بابت مطلب و همچنین فعال کردن «لایک». (اشتباه که نمی‌کنم؟)
پاسخ:
سلام. خواهش میکنم. از شما یاد گرفتم. :)
فقط برام عجیبه که چرا برای قالب من فقط لایک داشت و مخالفت یا دیسلایک تعبیه نشده!
۰۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۲:۵۸ آشنای بی نشان
فکر کردن خیلی کار سختیه به همین خاطر خیلی ها فکر نمیکنن
پاسخ:
خیلی. تقریبا هیچ کاری سخت تر از تفکر نیست.
میخواستم عنوان رو همین بذارم ولی عنوان یکی از پستهای سابقم بود.
۰۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۰۲ پلڪــــ شیشـہ اے
چه قدر جالب بود برام این صحبت ها.
چه طور میشه بشه?
پاسخ:
آره واقعا. اولین چیزی که به ذهن من رسید هم همین بود. چطور میشه که بشه؟
حالا میام کم کم میگم.
بزرگوارید، در خیلی از وبلاگ‌ها این قابلیت فعال است، اما اصلاً یادم نیست که به‌صورت پیش‌فرض فعال بود یا من فعالش کردم. درهرحال، برای من که در بسیاری از موارد درباره‌ی مطالب شما و سایر دوستان صاحب‌نظر نیستم، این لایک راهی است برای اعلام قدردانی از انتشار مطلب و پرهیز از ارسال نظرات ناپخته.
پاسخ:
بله از ابتدا به صورت پیش‌فرض برای من هم فعال بود.
و حالا فکر میکنم به خاطر قالبه که دیسلایک نداره.
اختیار دارین همیشه نظرات ارزشمندی داشتید.
هر جور که به جهان نگاه کنیم، همانطور در در نظر ما ساخته خواهد شد، چون جهان در ذات خودش ،یک تفکر و اندیشه است که از عقلِ کلِ ایمانی جاری شده . اول اندیشه می آید، بعد در عمل ، جهان ، صورت و شکل میگیره. 
جهان در هر لحظه با اندیشه های گوناگونِ انسان، زنده و نابود میشه.  جهان در ذهنِ انسان ، صورت بندی شده ست. بنحوی که این جهان، برای هر فرد، آنگونه خواهد بود، که خواهد اندیشید.
 اگر چه این اندیشه کوچک و ناچیز و حقیر باشد، ولی نهایتاً چون سیلی بنیان کن به فعلیت رسیده و جهانی را با خود همراه خواهد کرد.
و اصولا هر گونه حرکت و تلاش دگرگون ساز آدمی در درون و بیرون (جان آدم ـ جهان آدم) از یک اندیشه ی ناقابل و کوچکی که به ذهن اومده نشات گرفته و موجب تحولات معنوی و اجتماعی عظیمی در انسان یا جامعة انسانی می شود. 
(حضرت مولانا)
برگرفته شده از این ابیات:

این جهان یک فکرت است از عقل کُل 
عقل چون شاه است و صورت ها رُسل
و
از یک اندیشه که آید در درون 
صد جهان گردد به یک دَم سرنگون
و
خلقِ بی پایان ز یک اندیشه بین
 گشتــه چــون سیلی روانه بر زمین
پاسخ:
اوهوم. آره جالب بود. ممنون.
حیات معقول؟
+خیلی گیج شدم من :) فرقشو نفهمیدم
پاسخ:
فرق چی با چی؟
اینکه تفکر ابزار باشه یا یک سبک زندگی؟
حیات معقول عبارتش خیلی خوب نیست. حیات متفکرانه خوبه ^_^
آره فرق ابزار بودن با سبک زندگی بودن
پاسخ:
تفکر نباید ابزار حل مشکل باشه، باید در زندگی جریان داشته باشه.
یعنی واسه همه کارامون فکر کنیم؟
این که بدیهیه
پاسخ:
برای کارهامون فقط نه. برای زندگیمون فکر کنیم.
بدیهیه؟ ولی همین کار رو هم نمیکنیم.
چرا بابا فکر که میکنیم ولی از بس تکراری شده کارامون دیگه متوجه نیستیم که داریم فکر میکنیم.

+یعنی زندگی ما چیزی جدای از کارامونه؟ :)
(ببخشید اگه فکر میکنید تفتیش عقایده سوالمو جواب ندین)
پاسخ:
ه فکر نمیکنیم. یه کم دقت کنین. 
اگر فکر میکردیم که یک ساعت تفکر بیش از هفتاد سال عبادت نبود ارزشش!
کارهامون بخشی از زندگیمونه ولی همه‌ش نیست. عقایدمون هم جزو زندگیمونه. ادراکاتمون هم. علممون هم. اما افعالمون فقط بخش عملی این ادراک و بروزاته. 
(نه مشکلی نیست. منم نظر خودمو میگم و این حرفها قطعیتی نداره)