ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

شاید نوعی از شرافت

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۳ ب.ظ

امروز کسی می گفت، اگر رنجیده ای واقعا معذرت می خوام ازت. جواب دادم، من اصلا نرنجیده ام ولی از آدم هایی که برای حفظ روابط اجتماعی و ازین قبیل بازی ها، معذرت خواهی می کنند خوشم نمی آید. من اگر از کسی معذرت بخواهم، واقعاً تمام درونم پشیمان است. نه از سر منفعت طلبی و به دست آوردن نمایشیِ دل دیگران ....


برگرفته شده از habaza.blog.ir



+ راستش خیلی دوست دارم دو سه نفری رو زیر این پست منشن کنم که بدونن حرف دلم چیه..

سخت بشه که دلم باهاشون صاف بشه، نه به خاطر کارشون و حرفشون، به خاطر این مدلِ عذرخواهی‌کردنشون که شعور آدم رو به بازی میگیره.

موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۴
لوسی می

نظرات  (۱۶)

یه روز یه مطلب از حاج اسماعیل دولابی خوندم
تو این مایه ها که وقتی کسی اذیتتون کرد با خودتون بگید بیچاره نمی فهمه  که این کارو میکنه،بعد برای خودتون ‌واون آدم استغفار کنید....

من زود می بخشم آدمارو ولی این که براشون استغفار بکنم دیگه خیلی حال خوب کن بود برام...
تو هم واسه اونایی که دلت باشون صاف نمیشه استغفار کن،خیلی حس عجیبیه این که هم ببخشی هم واسه گناهاش از خدا طلب بخشش کنی:)
روح آدم بزرگ میشه...

صبح یه فایل از استاد شجاعی شنیدم می گفتن به یه بزرگی خبر میدن خونه ش رو دزد زده،ایشون میگن حلالش..من فردای قیامت وقت ندارم واسه این چیزا با بقیه بحث کنم،کارای مهم تری دارم:))

تو هم حلال کن بره،بیخیال که چه قدر بدی کردند،بذار پای جهلشون و براشون دلسوزی کن خواهر:) 
پاسخ:
نههه بابا! من هیشششکی رو به اون دنیا حواله نمیکنم و همه رو می‌بخشم.
اینکه دلم صاف نمیشه شاید جمله‌ی خوبی نبود؛ بهتر بود میگفتم رابطه‌م باهاشون مثل قبل نمیشه. واقعاً از کسی نرنجیده‌م ولی وقتی "فرمالیته عذرخواهی می‌کنه" واقعاً حس بدی بهم میدن و دیگه اون دوست قبلی نمیشن برام.

+ممنون از کامنت خوب و آموزنده‌ت :)
یه دوست خیلی عزیزی به من یاد داد که خیلی سخت بگو ببخشید . طلب بخشش یا عذرخواستن مفهوم سنگینیه.‌و من همیشه حرفاشو اویزه گوشم کردم و سعی میکنم این کلمات رو از عمق وجودم بگم

نگرانتون بودم . خوبید؟
پاسخ:
ولی من خودم سخت نمیگم. کاری که اشتباه بوده و اشتباه کردم واقعاً از بابتش عذر میخوام و عذرخواهی برام سخت نیست. ولی واقعا از صمیم قلب عذرخواهی میکنم نه برای تعارف و نمایش بازی کردن.
خب طبیعتا هم سعی میکنم کاری که نیاز به عذرخواهی داشته باشه انجام ندم.

قربونت عزیزم. ممنون. ان‌شالله که خیر باشه برای همه‌مون و محتاج دعام همیشه.
اگه عذرخواهی کنید و طرف راحت بگه نه نمی‌بخشم، چیکار می‌کنید؟
پاسخ:
بستگی داره موضوع چی باشه و طرف کی باشه و سطح پشیمونی من چقدر باشه.
ولی در مجموع و کلیت، سعی خودمو می‌کنم اگر نشد برای خودم و او استغفار میکنم بلکه خدا برام پادرمیونی کنه و دلشو نرم کنه.
راستی کامنتتو جواب خواهم داد. شرمنده سرم شلوغه این مدت قدری.
۰۴ تیر ۹۸ ، ۲۳:۳۸ آبجی خانوم (فاطمه ...)
با اونی که حتی فرمالیته هم عذرخواهی نمیکنه چه کنیم ...
پاسخ:
آرههه این مدلهاشم رو اعصابن ولی لااقل صداقت رفتاری دارن. هوم؟
۰۵ تیر ۹۸ ، ۰۶:۲۶ پلڪــــ شیشـہ اے
چه مطلب پر برکتی. استفاده کردم :*
اگرچه واسه من پیش نیومده تا به حال ولی لابد حس بدی داره این رفتار.

^___^ اقلیمای عزیز
پاسخ:
واقعا؟ :)
آره حس بدیه.

@اقلیمای عزیز
سلام خوب راست میگی دیگه
میگم رفیق! اگه یه وقت یه جایی لابلای گفتگوهای درون مطلبی‌مون چیزی گفتم که باعث رنجشت شده، و ازت عذر خواهی کردم، شک نکن که به خاطر حفظ رفاقتمون بوده....برای اینکه یه جایی، یه وقتی، یه جوری دوباره به گذر هم بخوریم و بتونم جبرانش کنم.... 
{نکته ها بسی داشت} :دی
پاسخ:
:/
خب اگر قصد جبران داشته باشیم که عذرخواهیه واقعی میشه.
 کسی هست که شما را منشن کنه؟
پاسخ:
قطعا کسانی هستند که ازم دلخور شده باشند ولی هیچ وقت فرمالیته و از روی منفعت‌طلبی عذرخواهی نکردم. و عذرخواهی‌هام از سر پشیمونی بوده.
اگر شما کسی هستید که میخواهید منو منشن کنید به جای بیان فرضیه و سوال، بهتره ناشناس کامنت نذارید.
۰۵ تیر ۹۸ ، ۰۸:۵۰ مردی بنام شقایق ...
سلام

معذرت خواهی چی هست اصن؟!!!


ما که ندیدیم :)
پاسخ:
سلام. خوبه خب. که نه عذربخواین و نه عذری بپذیریم.
خیلی هم حسرت‌برانگیزه. :)
خونه چی شد؟ 
منظور منم همین بود. چطور متوجه میشی عذر خواهی ای که شبیه یک نمایشه، به این خاطر نیست که رابطه حفظ بمونه تا بشه جبرانش کرد. 
به نظرم جبران یه اشتباه در مقابل یه دوست، خیلی بهتر از تلاش برای اثباتِ معذرت خواهیه.
(عجب جمله ی شَگَرفی از خودم دَر کردم:)) )
پاسخ:
بله بله باهاتون موافقم.نکته‌تون به جاست.
حالا منظور این نیست که تفتیش کنیم که عذرخواهیش چقدر واقعیه ولی خب گاهی وقتها عذرخواهیه اونقددددر فرمالیته و حتی با منته که آدم احساس میکنه بهش توهین شده اصلا.
مثلا میگه من که کاری نکردم که عذربخوام ولی باشه ازت معذرت میخوام خوبه؟ :/
انگار عذرخواهی رو جلوت پرت میکنن! :/
یا یه حرفی زده دلخور شدی میگی اون حرفت توهینه حذفش کن، میگه نه توهین نیست منم آدمی نیستم که حرفمو حذف کنم ولی اگه دلخوری ببخشید!
خب اینا یعنی چی واقعا؟


ولی کلا با شما موافقم و کامنتتون خیلی خوب بود.
۰۵ تیر ۹۸ ، ۰۹:۴۶ مردی بنام شقایق ...
منظورم اینه که هر کی هر کاری خواسته کرده. تهش هم معذرت خواهی و اینا نبوده :)))

+
والا دیگه خسته شدیم از گشتن و ادا اطوار های بعضی صابخونه ها بعد 2 ماه جستجو

فعلا یه جارو بیعانه دادیم ولی نه دل من راضیه نه دل خانومم
چون طبقه اول هست و بالا سر صابخونه و ما هم بچه دار

نه اینکه بچه ها اذیت کنن ها
خودمون همش استرس داریم که نکنه حالا که مثلا دارن بازی میکنن صداشون بره پایین و این چیزا
پاسخ:
والا اون بهتره بعضی وقتها! :/

+الحمدلله که پیدا شد. اگر مشکلش فقط همینه که اصلاً سخت نگیرین. این خونه ما هم بالای سر صاحبخونه‌ی پیر و تنهایی است. ما هم همه‌ش استرس داشتیم ولی انقدر بزرگمنشه که یکی از علتهایی که نمیخوایم خونه‌مونو با همه کاستی‌هاش عوض کنیم همین بزرگواری و درک ایشونه.هی میگه بذار بچه‌ها بدون وگرنه مریض میشن. ان‌شالله همسایه شما هم اینطور باشه.
و اینکه به بچه‌ها نگین ندو و بشین! اونها بچه‌ان و حق حیات دارن ^_^
۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۰:۳۵ ... به دنبال حقیقت ...
موافقم اما به نظرم کسایی که جرات عذرخواهی ندارن حقیر تر هستن...!
پاسخ:
بله منم موافقم.
۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۰:۴۱ مردی بنام شقایق ...
اتفاقا بخاطر همین دنبال یه جای ویلایی یا طبقه همکف بودم که بچه ها راحت باشن

ولی متاسفانه گیر نیومد :(

ولی ان شالله سال آینده اگر برگشتیم اصفهان حتما میرم دنبال خونه ای که بچه ها استرس نداشته باشن توش و راحت بتونن بازی کنن

تا اونوقت حسین هم راه افتاده ایشالا و خلاصه خونه میشه میدون جنگ و زمین بازی :))))
پاسخ:
ان‌شالله پیدا میشه توکل بر خدا.
اینجا هم خوش میگذره بهشون حتما و ان‌شالله همسایه‌تون بلندنظره. :)
@مردی به نام شقایق
اگر خونه موکت میشه، میتونید زیر موکتهاتون یه لایه فوم پهن کنید. 
هم نرم میشه و هم صدا به مراتب کمتر به طبقه پایین منتقل میشه.
ان شاء الله همه مستاجرا به زودی صاحب خونه بشن؛
خونه ای که دلشون میخواد و توش احساس آرامش می کنن و مصداق فی بیوت اذن الله ... باشه.
پاسخ:
@مرد شقایق نام.

الهی آمین :)
چه پست خوبی :)
من خودم معمولا از کسی معذرت نمیخوام 
بنطرم کاملا درست میگی و معذرت خواهی همینه که گفتی 
پاسخ:
خب الحمدلله :)
البته من خودم عذرخواهی هم میکنم.کاری که اشتباه بوده و اشتباه کردم واقعاً از بابتش عذر میخوام و عذرخواهی کردن برام سخت نیست. ولی واقعا از صمیم قلب عذرخواهی میکنم نه برای تعارف و نمایش بازی کردن.
ولی به نظرم مهمه که واقعی باشه. هرچند بعضی دوستان هم تو کامنتها گفتند اینکه کسی مایل به حفظ رابطه و به هم نخوردن رابطه باشه خودش ارزشمنده. خب اینم حرفیه. مثل کامنت جناب میم میم.

نه اینکا برام سخت باشه یا معرور باشم بلکه من بیشتر موافقم حرف شمام که معذرت خواهی اداب داره ...
حفظ رابطه به هر طریقی خوب نیست که 
بله شاید طرف خیلی ما رو رنجیده خاطر کنه بعد بخاطر حفظ منافع مایل به حفط رابطه باشه بعد حالا معذرت خواهیم کنه :/ 
پاسخ:
منم موافقم با شما:)
۰۹ تیر ۹۸ ، ۲۲:۲۶ جناب منزوی
یه عده حرفشون رو بی حساب میزنن و بعد عذرخواهی می کنن که همون عذرخواهی خودش یه توهین جداست
پاسخ:
بله.