ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

#mood

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴ ب.ظ

سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم

ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم

چو گلدان خالی لب پنجره

پر از خاطرات ترک‌خورده‌ایم

اگر داغ دل بود ما دیده‌ایم

اگر خون دل بود ما خورده‌ایم

اگر دل دلیل است آورده‌ایم

اگر داغ شرط است ما برده‌ایم

اگر دشنه‌ی دشمنان، گردنیم

اگر خنجر دوستان، گرده‌ایم

گواهی بخواهید، اینک گواه:

همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم...



+قیصر عزیز..

+تمام مدتی که در انتظار پیکرهای مطهر بودیم زمزمه می‌کردم : لقد رضی الله عن المومنین اذ یبایعونک تحت الشجره فعلم ما فی قلوبهم فانزل السکینه علیهم و اثابهم فتحا قریبا...ما با سردار بیعت میکردیم و من از صمیم قلب دعا میکردم اخلاص قلبی همه‌ی ما چنان زلال باشد که خدا را از ما راضی کند و فتح قریب نصیب ما کند...

آرامش و سکینه...فتح قریب...و مغانم کثیره...وعده‌ی خدا بود به ازای خلوص و اخلاص ما..

و امروز از پس آن روزهای امتحان خلوص، چنان شد که حالا اویی که ۵۲ سایت فرهنگی ما را میخواست بزند حامی ما شده، اویی که سردار عزیز ما را ناجوانمردانه ترور کرده، حالا از حمایت دم میزند و برخی خباثت او را فراموش کرده‌اند و با او همنوا شده‌اند... و ما مقصر بودیم و این درد را هزار چندان میکند.. 

خدایا لابد تو از ما راضی نشده بودی.. عِلمِ تو بما فی قلوبنا لابد گواهی میداده که خلوص ما کم بوده... شاید.. به حق خون سردار کوتاهی‌های ما رو ببخش و ما رو آگاه کن و ما را در آزمون امروز برای استقامت و خلوص سربلند کن..

ام حسبتم ان تدخلوا الجنه و لما یاتکم مثل الذین خلوا من قبلکم، مستهم الباساء و الضراء و زلزلوا، حتی یقول الرسول و الذین آمنوا معه متی نصرالله، الا ان نصر الله قریب

آیا گمان کرده‌اید به بهشت وارد میشوید بدون آنکه آنچه بر پیشینیان رفت برای شما هم اتفاق بیفتد؟ آنها را رنج‌ها و سختی‌ها گرفت و پریشان‌خاطر و هراسان بودند و متزلزل می‌شدند تا جایی که رسول و یارانش می‌گفتند پس نصرت خدا کی خواهد رسید؟

آگاه باشید که نصرت خدا نزدیک است...(۲۱۴ سوره مبارکه بقره)



+اگر دشنه‌ی دشمنان گردنیم، اگر خنجر دوستان، گرده‌ایم..

موافقین ۲۲ مخالفین ۳ ۹۸/۱۰/۲۳
لوسی می

نظرات  (۲۷)

۲۳ دی ۹۸ ، ۱۳:۳۳ اقای ‌ میم

بازگشت غرور آفرینتون رو تبریک و تهنیت میگم:))

پاسخ:
اسمش بازگشت نیست واقعا. این چند روزه از حجم غصه داشتیم خفه می‌شدیم و وبلاگ تنها پناهگاه بود برای رها شدن.
من با این پست بر نمیگردم ولی ممنون از استقبالتون.
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۴:۰۸ محمد رضا

روزهای خوبیه برای تست خودمون و فهمیدن سطح واقعی اطرافیانمون!

پاسخ:
تبدیل تهدید به فرصت.

سلام و رحمت خدا بر شما

احساس خفگی و حتی گاهی آرزوی ...

خداوند یاور و نگهدارتان

پاسخ:
سلام. بله واقعا.. وااااقعا...
سلامت باشید ممنون از دعای خیر شما. عاقبتتون بخیر.
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۵:۴۱ پلڪــــ شیشـہ اے

روزهای سختی بود ... روزهای سختی هست ...

خدا عاقبت مان را بخیر کند.

پاسخ:
خیلی سخت..
الهی آمین.

 تفکری که اسلام رو با نظام فاسد جمهوری اسلامی و ولایت فقیه  ک سر کارشه یکی میدونه بر هم زننده ارامش این ملته.

هرچند وقت یک بار بازگشتن بد نیست نه((:❤؟

پاسخ:
مشکل ولایت فقیه این وسط چیه؟

گاهی داری خفه میشی و جایی جز وبلاگ برات نیست.
خوبی؟ دانشگاه چطوره؟

خطی که هم‌فکران شما دنبال می‌کنن خیلی غیرقابل تحمله. هربار هرطور که خواستید قرآن رو تفسیر کردید. هربار هرطور که خواستید شرایط رو با قرآن توجیح کردید. این کارتون تفاوت زیادی با کار ترامپ نداره. ما به این کار می‌گیم ماهیگیری از آب گل‌آلود. ماهی‌گیری از آیات قرآن! 

چند روز ساکت باشید تا مردم عزاداری کنند. بعد دوباره قرآن و روضه بخونید و از آمریکا بنویسید! مردم رو از قرآن متنفر نکنید!

امتحان خلوص چیه؟ این قرآن که نوشتید چیه؟

خود خدا می‌گه اگه خودت رو بندازی تو چاه می‌میری! بی‌تدبیری رو با آزمون الهی توجیح می‌کنید؟ اگه اجازه پرواز صادر نمی‌شد هیچ کس اشتباه شلیک نمی‌کرد. آمریکا از اون سر دنیا پرواز روی ایران و عراق رو ممنوع کرده بود. اردن و مصر ممنوع کرده بودند. ما نباید ممنوع می‌کردیم؟ این اسمش امتحان الهیه؟ امتحان خلوصه؟ این آیه‌ی قرآن لازم داره؟ این همه توجیح و توضیح لازم داره؟

توجیح و تفسیر قرآن می‌کنید و آخرشم می‌نویسید هر چه می‌خواهید بنویسید‌. حتی ناسزا...

ناسزای واقعی همین توجیح و تفسیرهای شماست! توهین این مطلبیه که شما نوشتید! بفهمید! رفتار شما به اصطلاح مذهبیها مردم رو از خدا و دین و قرآن و کشور و وطن دل‌زده کرده! بفهمید تا دیر نشده!

پاسخ:
من که تفسیر نکردم. عین آیات رو آوردم. امتحان خلوص و استقامت همیشه بوده و وابسته به چیزی نیست.ولی قطعا واکنش‌های ما به رخدادها هرکدومشون یه امتحان الهی هستند.
و من بی‌تدبیری رو توجیه نکردم. کجای این متن دیدید که به کسی حق بدم و کار کسی رو توجیه کنم؟ اتفاقا خودمون رو متهم کردم به کمبود خلوص که نتیجه عملمون این شده. چطور میشه این حجم از عدم تدبیر رو توجیه کرد؟
ما همه داغونیم..
ممنون که نوشتید.

سلام

 

یک مقدار از علت ناراحتی ها و پریشانی ها توضیح میدید؟ جسارت نمی کنم ولی واقعا متوجه نمیشم علت این حجم از ناراحتی و خفگی و سختی و ... که گفته میشه چیه؟

گاهی فکر می کنم شاید شما و بقیه چیزایی می دونید که من نمی دونم و منشأ این ناراحتی ها اونجاست.

پاسخ:
سلام.
خب چی بگم؟
به قول دوستی میشه اینطور تمثیل کرد که دشمن آمد با وقاحت و قلدری پدر خانه رو کشت. پسر خانواده به دنبال دشمن رفت. ولی وقتی ماشین رو راه انداخته بود دختر کوچک خانواده رو ندانسته زیر گرفت... با این وجود رفت و انتقام پدر رو گرفت.. ما از انتقام شاد بودیم و دشمن سرگشته شده بود..ولی قبل از اینکه پسر خودش بیاد و بگه این اتفاق افتاده، رفقای دشمن فریاد زدند کُشت، کُشت.. ما باور نکردیم. از پسرمون حمایت کردیم گفتیم محاله...کلی تفسیر چیدیم که باور کنیم محاله و باور کرده بودیم.اما پسر اومد و اعتراف کرد.. گفت دخترک رو ندیده.. گفت غیرعمدی خواهرش رو زیر گرفته... حالا داغ ما صدچندان شده بود..و دشمن شادی میکرد هم از مرگ پدر، هم از مرگ دختر و هم از زخم زبان زدن بابت کتمان‌های ناآگاهانه ما و هم از ترور روانیِ پسر خانواده و هم از چند دستگی خانواده... ما موندیم و چندین و چند مصیبت...یکی از یکی سخت‌تر...

ناشناس عزیز

سلام

دل ما هم از بی تدبیری، خیانت و نفاق عده ای که مسئول بوده اند و زمینه ساز این فاجعه خون است

ما هم مطالبه داریم از این آدمها و باید علت اصلی وقوع چنین فاجعه سنگینی روشن بشود و بی تدبیران و خائنان به اشد مجازات محکوم

اما این منافاتی با این ندارد که بگوییم در این شرایط ما داریم با برخی مسئولین بی تدبیر امتحان می شویم که ببینیم از چه و‌که دست میشوییم و برائت می جوییم و پای چه چیز می ایستیم و کوتاه نمی آییم

اتفاقا نحوه این تولی و تبری ها است که آینده را رقم خواهد زد

فقط باید درست تشخیص داد و پای تشخیص ایستاد

پاسخ:
ممنون از نوشته‌ی شما.

سه بار متن شما رو خوندم. از یک شعر شروع می‌شه. به قاسم سلیمانی می‌رسه. از ترامپ و غیر هم‌فکراش انتقاد می‌کنه. آیه قرآن می‌نویسه و مشکلات رو به کمبود اخلاص ربط می‌ده. باز قرآن. آخرش هم درخواست نظر و ناسزا می‌کنه.

هیچ‌کس دیگه هیچ سهمی نداشت؟ فقط امتحان خدا بود و کمبود اخلاص مردم؟ شما از ترامپ نوشتید و از هیچ‌کس دیگه حاضر نشدید بنویسید. این متن سراسر توهینه. این متن اگر اسمش توجیح نیست پس چیه؟ اگه قراره اسمی از هم‌فکراتون نیارید و فقط از ترامپ و قرآن و خدا بنویسید بهتره سکوت کنید. خیلی از مردم دارن دفع می‌شن با این عادات شما! حداقل 10 ساله که دارن دفع می‌شن. از سال 88 و همین جنس حرف‌ها. مردم عصبانی‌اند از این طرز حرف زدن‌های امثال شما! چرا متوجه نیستید؟ هر لحظه برای هر اتفاقی که افتاده از قرآن و خدا و پیامبر حرف زدید و توجیح کردید. بعد هم توجیحتون رو توجیح کردید. و توجیح توجیحتون رو بازم توجیح کردید. دست بردارید! ایمان ما به اندازه‌ی شما نیست. ما دنبال عوامل انسانی هستیم. اگه قراره فقط از خدا و ترامپ بنویسید تو جمع هم‌فکرای خودتون بنویسید. خسته شدیم از بس این طوری برامون گفتید و نوشتید!

با کی دارم حرف می‌زنم من؟ اشتباه از منه. شما نه تفسیر کردید و نه توجیح. اشتباه از منه که با شما هم‌کلام می‌شم. شمایی که برای هر حرفی یک توضیح و دلیل و توجیح از توی آستینتون بیرون میارید. شما داغدارید. شما صاحب عزایید! یه منبر هم میارم تا بشینید روی منبر و قرآن بخونید و نصیحت کنید. بفرمایید بالا... بفرمایید... بهار خانم شمام بشین بغل دستشون که کمکشون کنی.

خوش باشید!

پاسخ:
وقتی کامنت قبلی رو گذاشتید احساس کردم آره.حق با شماست...من اشتباه خودمون رو جوری ننوشتم که معلوم باشه اون دردی که هزار برابر شده از قصور خود ما بود.. در متن اضافه کردم که ما مقصر بودیم و این بود که درد رو هزار چندان کرد..
من راستش نفهمیدم خشم شما از چیه. از قرآن نویسی من. من تفسیر نکردم و 
واقعا نخواستم چیزی رو توجیه کنم.
چیزی برای توجیه وجود نداره.. چیزی رو نمیشه توجیه کرد اصلا...ولی اتفاقیه که افتاده و باور کنید غم ما از شما کمتر نیست.
اگر خواستید بیشتر بگید من میخونم ولی لطفا جوری بگید که بفهمم اشکال مدنظر شما کجاست.
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۸:۳۱ مرضیه مهدوی فر

الان نمیتونم بخونم

فقط خواستم بگم دلم برات تنگ شده بود.

چقدر خوشحالم اومدی خیلیییی:)

پاسخ:
قربون تو :***
نیومدم که بمونم فقط خفگی و درد بهم فشار آورده بود.. هیچ جایی بهتر از وبلاگ نبود..

علت این که چرا دیر اعلام کردن رو که توضیح دادند و منطقی هم بود که برای اطمینان بررسی دقیق انجام بشه و فاصله ی اتفاق و رسانه ای شدن اشتباه فقط دو روز بود.

ما اگر از خودمون تفسیر چیدیم که خب باید هم ناراحت باشیم چون اشتباه از ما بوده ولی اگر بنابه گفته های مسئولین امر تفسیر چیدیم و توضیح دادیم که ناراحتی نداره. دو روز قبل اونچه که میدونستیم رو گفتیم و دفاع کردیم ازش و امروز هم که حقیقت روشن شده در مقابل حقیقت نایستادیم و پذیرفتیم. اشکال کار کجاست؟

اونهایی هم که فریاد زدند کشت کشت همیشه کارشون همینه و هیچ آدم عاقلی بعد از این همه دروغ نباید هم بهشون اعتماد و اعتنا کنه. البته اگر فرض کنیم قصد دشمنی ندارند که دارند.

اتفاقی هم که گفته شد کاملا غیرعمد بوده. ما ادعای معصومیت هم نداریم چه برسه به مصونیت از اشتباه. ادعای ما در مورد مسیر و جهت حرکت هست ولی حتی خود امام ره هم ادعای معصومیت این حکومت و ارکانش رو نداشتند.

فضاسازی رسانه ای هم اولین بار نیست علیه کشور و حکومت شکل میگیره. اونهایی که با عقل و آگاهی این جبهه رو انتخاب کردند خللی در جهت گیری شون وارد نمیشه و اونهایی که هم تحت احساسات و هیجانات و جوسازی ها هستند مثل همیشه اینطرف و اونطرف میشن. یک روز برای تشییع شهداء میان و روز بعدش فحش میدن به تشکیلات همون شهداء. این ها هم جدید نیست مخصوصا موقع انتخابات ها این گروه از مردم رو خوب میشه شناخت.

با این اشتباه نه حق باطل شده و نه باطل حق همه چیز سر جاشه همونطور که قبلا بوده. بریم بین مردم ببینیم واقعا چیزی تغییر کرده؟ فضای مجازی و مخصوصا فضاهایی که معماری و مدیریتش دست دشمن ماست رو ملاک قرار ندیم.

 

احتمالا اشتباه از من بوده و شاید از کلمات و جملات مناسبی استفاده نکردم. منظورم این نبود که خوش باشیم یا خوش هستم از این ماجراها ولی بیتاب و متلاطم هم نیستم.

پاسخ:
خب اینجا نمیشه بحث کرد ولی خطای رسانه‌ای ما، خطای شورای امنیت ما در لغو نکردن پروازها، خطای هواپیماییِ ما و خطای سکوت مسئولینِ ما چیزهایی نیست که به سادگی بشه ازش گذشت.. راستش به نظر من خطای پدافندچی، کمترین خطای این پروسه بوده چون تنها کسی بوده که احتمالا فکر کرده به اینکه باید چه کار کنه...
همونطور که وقتی تشییع میلیونی سردار رو می‌بینیم عرق غرور میشیم، وقتی از بین رفتنِ اون دستاردها رو می‌بینیم هم غصه میخوریم دیگه...
متوجه شدم منظورتون این نبود.. 

ان شاءالله که به زودی تمام جوانب این اتفاق روشن بشه و خطاکاران حقیقی مجازات بشن.

این هایی هم که اسم بردید بیشتر همون مسئولان یا زیردستان همون مسئولانی هستند که انتقاد ما به اینها بیشتر از دشمن بوده.

صحبت بنده همین هست ما چیزی رو از دست ندادیم. کسی که حق طلب باشه به اندازه ی کافی دلیل داره که راه رو گم نکنه و کسی هم که نباشه روز روشن هم راه رو گم می کنه چه برسه وسط غبار فتنه.

این همه فشار رسانه ای دشمن هم در پاسخ به همون دستاورد ماست. یعنی کتک خوردن دردشون اومده دارن سعی می کنن جواب بدن حالا اگر این بهانه نبود بهانه ی دیگه ای رو جور می کردن. این بهانه هم مثل بقیه پاسخش روشنه چرا باید آشفته بشیم از فشار دشمن؟

 

محفوظ باشید ان شاءالله

پاسخ:
ان‌شالله...
حق با شماست.. راستش من خودگ این رو آزمون غربال نمی‌بینم چون امر روشنه.. ولی آزمون صبوری می‌بینم.. از فشار متلاطم نیستیم اما...
من از بیگانگان هرگز ننالم، که با من هرچه کرد آن آشنا کرد..
۲۳ دی ۹۸ ، ۲۰:۱۳ پلڪــــ شیشـہ اے

بعضی ها وقتی توی یک امری یک نفر مذهبی میگه توکل کردم یا توکل میکنم، میان میگن نمیشه بشینید دست روی دست بگذارید، توکل توکل کنید. ولی مسئله این جا سر تعریف نادرستیه که در ذهن طرف مقابل از "توکل" شکل گرفته.

حالا قضیه ی اخلاص نداشته ما و صحبت کردن ازش و برداشت خانم/ آقای ناشناس هم از همین سنخ است. همان طور که توکل کردن به معنای دست روی دست گذاشتن و تنبلی کردن و از خدا معجزه خواستن نیست، اخلاص نداشتن هم به معنای قایم شدن پشت خدا و قرآن نیست. 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

ای کاش همه دستهای آرد آلود گرگ های پیدا و پنهان ماجرا آشکار شوند.

دیدن سفیر انگلیس و کثافتهایی شبیه او خون آدم را به جوش می آورد.

 

پاسخ:
آره درست میگی. نکته خوبی رو اشاره کردی. تعاریفی که ما از موضوعات داریم با هم متفاوته و متاسفانه این تفاوت‌ها داره روز به روز بیشتر میشه.
ممنون ار کامنتت عزیزم. 
الهی آمیییییین.

Hazer

Salam dokhmal

Khub bashi 

پاسخ:
سلام گله. خوبی؟ :)

Khundam ha 

Ba comment ha

پاسخ:
عزیزم. :) لطف کردی.
۲۳ دی ۹۸ ، ۲۱:۴۷ دختـرِ بی بی

سلام ودرود

ناسزا چرا؟


حقیقت این است،

تضعیف جنایت است

و توجیه حماقت

و تکمیل رسالت ماست...

 

درس‌هایی از انقلاب(انتظار)/مرحوم شیخ علی صفایی حائری

اینو از یه وبلاگ کپی نمودم

 

پاسخ:
سلام. در مورد ناسزا پاسخ من به مهتاب و در بقیه‌ش تکبیر! :)
۲۳ دی ۹۸ ، ۲۱:۵۵ ناشناس ۲

والا اینقدر شما دنبال آمریکا هستید مخالفتهاتون  نیستن 

بس کنید تو رو همین قرآن که نوشتید

دروغ گوهای خیانتکار ‌،آدمهای کش های اجیر شده 

دشمن دشمن :/یه بار خفه شید کسی نمیگه که لال هستید 

اینهمه پر رویی رو از کجا میارید همین قرآن سر به نیستتون  کنه بحق علی 

با هر زر زری هم که  توجیه کنید باز غلطیه که کردید حالا هی پای قرآن رو بیار وسط و سو استفاده کن . از همین قرآن بترسید تو رو همون روضه ی عباست ..

از دستتون  هم بگیرن میزنید زیرش 

یه بار جسارت داشته باشید بگید اره اشتباه کردیم و البته غلط هم کردید که اشتباه کردید 

به نرخ روز نون خورهای عوضی 

پاسخ:
خب مگه نگفتن اشتباه کردیم؟ مگه عذرخواهی نکردن؟ چرا نقض غرض میکنید شما؟ :/
اتفاقا نون رو اگر ما به نرخ روز میخوردیم که اینطور آماج حمله نمی‌بودیم. نون به نرخ روز خور اونیه که همیشه در موضعیه که آسیب بهش نرسه... 

حالا وقتی آروم شدید فکر کنید اگر شما پدافندچی باشید و یه هواپیمای مسافربری ببینید که میاد سمتتون. و "از شواهد"، با احتمال بالا و محکم (البته برای خودتون) احتمال بدید که میخواد مثل برجهای دوقلو بزنه به پدافند شما که آماده‌باش کامله و در نتیجه‌ی برخورد هواپیما با پدافند، تهران میره رو هوا و حداقل پونصد هزار نفر قربانی میده. موضع شما چی می‌بود؟ شما بودی میزدی یا نه؟
این مثال، منطبق بر این اتفاق نیست چون کلا شرایط این مثال و آنچه که واقعا رخ داده متفاوته ولی میخوام با صرف نظر از سایر فاکتورها موضع شما در اون شرایط رو بدونم. میزدید؟
۲۳ دی ۹۸ ، ۲۱:۵۷ مهتاب ‌‌

سلام!

عاقا این چیه الان مد شده ملت می‌نویسن «بیاید فحش بدید به من!»!!

مگه من و شما مقصریم؟ مگه من و شما خوشحالیم؟ اصولا کی بیش‌تر از ما ناراحته؟ (حالا جدای خانواده‌های اون عزیزان، اونا سر جای خودشون)، ولی بین مردم عادی اتفاقا عمیق‌ترین و بیش‌ترین ناراحتی‌ها باز مال همین آدمای معتقد به مبارزه و جبههٔ حق و فلان و ایناست. آخه بر چه مبنایی انقدر احساساتی می‌شیم که می‌گیم «بیاید به من ناسزا بگید!». انگار مثلا ما خوشحالیم از کشته شدن هموطنامون! یا ما عمدا رگبار گرفتیم سمتشون کشتیمشون! بابا ما هم مثل بقیه! از کشته شدن آدم‌های بی‌گناه قلبمون درد می‌گیره! ولو به دست سیستمی باشه که کلیتش رو قبول داریم و با همهٔ اشکالاتش، به ناامنی و هرج و مرج، یا به مستعمرهٔ آمریکا شدن، ترجیحش می‌دیم. سرجاش ما هم مثل بقیه نقد داریم، مثل بقیه سوال داریم، مثل بقیه ابهام و مسئله داریم! هیچی هم گیرمون نمیاد از حمایت از سیستم! همهٔ تلاشمون هم به هر شکلی که بتونیم اینه که مشکلاتش برطرف شه به خدا!

چرا ما باید درخواست کنیم بهمون فحش بدن؟! من نمی‌فهمم واقعا! این چه توقعیه که ایجاد می‌کنیم؟!

پاسخ:
سلام.
آقاااا من نگفتم به من ناسزا بگید که! به قول شما اصلا به من چه :))
ولی راستش من خودم خیلی دوست داشتم بعد از ماجرا یه جا با رفقا جمع شیم به همه‌ی مقصرین بد و بیراه بگیم. نشد ما بد و بیراه بگیم گفتم این موقعیت رو برای ملت جور کنم. :))
البته هیچ وقت هیچ انسان آزاده‌ای فحش نمیده. مطمئن باش... :)
ولی من ندیده بودم کسی بنویسه بیاید فحش بدید به من! یا بیاین ناسزا بگین!
میگی پاک کنم ناسزا رو؟ 
قبول دارم همه‌ی کامنتتو. ممنون که نوشتی.

Alhamd o lellah 

پاسخ:
الحمدلله. :)

مشکلش تزویر و دروغه مشکلش دیدن و هیچ کاری نکردنه مشکلش سیاست غلطه مشکلش زندان سیاسی و دیدن یک نظام فاسد و سکوت و شاید همکاریه.من خودم با موجودیت جمهوری اسلامی مشکل دارم چون جز نابودی اسلام چیزی به بار نیورده.مشکل من و بچه های من و هم سن و سالام چیه که باید به خاطر جبر جغرفیا دچار مذاهب و سنت هایی بشیم که نااگاهانه بهمون تحمیل میشه‌؟اصل ولایت فقیه ایجاد حکومته و من با این مخالفم.این همه خوردند و بردند و اختلاف طبقاتی ایجاد کردند و از رهبر تا جزء ترین فرد کابینه بچه هاشونوجای دیگه بزرگ کردند و مدارس بیت رهبری ساختند و دروغ گفتند بس نبود؟به من و کسایی که برای ازادی برای احیای حقوق خودمون تو خیابون شعار دادیم اغتشاشگر غربی گفتن،بس نبود؟ جنایت ها کرده این رژیم و ما ندیدیم.ولی اگر یک ذره وجدانی توی وجود هر کدوم از ما باشه بلند میشیم برای بچه های خودمون، ایندمونو به خاطر ارامش کاذب کنار نمیذاریم.

من اقای خامنه ای رو دوست داشتم،فکر میکردم ارمان طلبی هست خمینی(ره) لااقل اگر اون این کار رو راه انداخت براش ایمان و جربزه گذاشت،هدایت کرد من ایمانی رو که تو دل مردم ایجاد کرد رو میپرستم قدرتش رو نه مسیر و شیوه ای که اون کارو کرد.اما این اقا حتی اون رو هم نداشت.روزی که بنزین رو برای ۸۰ ملیون ادم ایرانی که ۲۳ ملیونشون حلبی نشینن و ۱۲ ملیونشون تک سرپرستن کردن۳ هزار تومن، اون توی اجلاسش داشت از فلسطین حرف میزد!و بعدش به مردم گفت اغتشاش گر.اخه کی جز اونایی ک نون ندارن بخورن میاد اعتراض میکنه.اقتصاد داخلی تخم مرغ مگه دست خارج بود؟ملت اعتراض کردند گفتند اغتشاشگرن گفتیم باشه،بنزین گرون شد ملت اعتراض کردند گفتند اغتشاشگرن گفتیم باشه(و من از این سوختم که ما هم اونجا بودیم،یک مشت دانشجو که باباهاشون دیگه پول نداشتن بنزین بزنن برن اون سر شهر برای چندرغاز پول)،اما این رو دیگه نه،این رو اصلا!این خودمونیم.خودمون.هرچند این رو هم در ادامه خواهند گفت اغتشاشگریم.وقتی یک رهبر به مردم خودش انگ خارجی بودن میزنه، پس باید بکشه کنار چون اینجا نسل جونشون خارجین،همه خارجین همه!و این روند رو نمیپذیرن.

اره واقعا منم ی مدت از وبلاگ دور شدم ولی هیچ جا واسه حرف زدن وبلاگ نمیشه.

دانشگاهم خوبه درسا سختن خیلییی سخت.میگذره ولی.یکی دو ترم مشروطی بعدش درست میشه((((:

میگما سن گل پسر و پسرک رو نمیخای عوض کنی لوسی؟

پاسخ:
مواضعت به ظاهر درسته ولی فقط از ظاهر نمیشه قضاوت درست کرد. و چیزهایی هست که باید متوجهش بشیم.
و البته این کار سختیه.
دیگه الآن دانشجویی دیگه. قشنگ میتونی بری تو فاز تحقیق و مطالعه. :)

ان‌شالله که خوب و خیر بگذره برات :)
چرا عوض میکنم. :)

Be nashenas 2

Zip e dahaneto bekesh ta vaghti ke adab behesh bargarde

۲۴ دی ۹۸ ، ۰۸:۴۴ مهتاب ‌‌

خب آخه این طوری برداشت می‌شد:)

پاسخ:
آره الآن که فکر میکنم اصلا نوشتن این مورد به جا نبوده! چه معنی میده بذاری یکی بیاد ناسزا بگه؟ :/
اونم ناسزا! که اصلا در شان بشر نیست.
ممنون از تدکرت.
۲۴ دی ۹۸ ، ۱۰:۵۲ آقای مهربان

سلام 

اگه این پست رو نوشتیدکه بقیه تخلیه بشن و یکم آروم بگیرن، پس چرا هی باهاشو بحث میکنید؟

این به نظرم یه اشکال بزرگ توی مدافعین مملکته. توی منم هست. این که هی میخوایم توجیه کنیم. هی دلیل بیاریم. یه بار نشد فحش رو که شنیدیم، بگیم آره منم با این ظلم ها مخالفم. و دیگه هیچی نگیم. هیچی. نه این که با هزار توجیه و آیه اون همدردی رو به دهنشون زهر کنیم.

پاسخ:
من بحث نکردم. و کامنتها گویای موضع من در مورد واقعه هست و هیچ توجیهی وجود نداره اصلا که بخوام حالا برای بقیه بگم یا نگم!
سلام.
۲۴ دی ۹۸ ، ۱۱:۲۲ آقای مهربان

منم چون کامنت هاتون رو خوندم اینو گفتم :)

خودِ همین که به کامنت من اینطوری جواب دادید تاییدی بود بر حرفی که زدم.

بیاید و یه بار هم که شده، بشنوید و توجیه نکنید. دلیل نتراشید. بگید آره، تو راست میگی و منم باهات موافقم.

پاسخ:
خب تعریف ما از بحث و توجیه و دلیل تراشی متفاوته.
و من نمیتونم به کسی که توهین میکنه بگم درست میگی و باهات موافقم.
هرچند از نظر خودم دفاعی هم برای موضع خودم ارایه نکردم. حالا شما برداشتتون این نیست. به تفاوت تعاریف ما برمیگرده.
۲۴ دی ۹۸ ، ۱۳:۵۰ ناشناس ۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

نه نمیزدم :

۱ ) چون قرار نیست من پدافند بی تجربه ای باشم که نتونم مسافربری  رو از کروز تشخیص بدم.  ۲) چون من قرار نبوده سر خود تصمیم بگیرم . باید تحت هر شرایطی اجازه میگرفتم.  ۳)چون کروزی که از سمت عراق بخواد بما شلیک بشه حداقل باید از چند پدافند دیگه مثل کرمانشاه اهواز لرستان بگذره بعد به تهران برسه . یهو کروز از اسمون پیداش شد ؟؟ کدوم پدافند بمن اعلام کرد کروز به ایران شلیک شده ؟ 

۴) چون من انگیری برو  بازی نمیکردم که://  نه من هواپیمای مسافربری رو با توهم کروز نمیزدم 

********************************************

بعدشم یکبار حداقل حرف مردم معترض رو بفهمید . چندبار اغتشاشگر ، چندبار نفوذی دشمن . اصلا ما چه کشوری هستیم که مدام مورد نفوذ دشمن قرار میگیریم و تمام موارد پای دشمن در میانه.؟  اقتصاد،  فرهنگ ، خانواده ، سیاست ، رییس‌جمهور،  مجلس . چند چندیم با خودمون؟؟ 

 

بعدهم حرف معترضان به دروغ و ریا و تزویره :/ به اینهمه مردم رو خر فرض کردنه . کف خیابانهای تهران در میدان آزادی دارن مردم رو با  گلوله میزنن امنه سادات ذبیح پور داره از عزارداری عراق برای المهندس گزارش میده 

چرا یکبار یوسف جان و امنه جان از این خون ریختن ها گزارش نمیگیرن.  مگر اغتشاشگر نیستن ؟ مگر نفوذی آمریکا و انگلیس نیستن ؟ مگر خس و خاشاک نیستن ؟ خب گزارش رسمی پخش کنید تا یکبار هم که شده بدونیم مردم عادی گرسنه ی جان به لب رسیده اغتشاشگر نیستن ... و بجای گلوله و گاز اشک آور یکبار هم که شده حرفشونو بشنویم 

نمیشه که همیشه برای گریز از بار بی مسولیتی پای دشمن و قرآن و خدا رو به میون کشید .. عذر خواهی در کشوری که عادت داره مردم رو در اوین و کهریزک و کف کوچه و خیابون به ضرب گلوله و زیر شکنجه بکشه ظاهرا خیلی اتفاق بزرگی برایه که خیال دارید بهشون هم مدال شجاعت تعلق بگیره...

۷۲ ساعت دروغ و پنهان کاری و بعدشم فشار کانادا و اوکراین ماجرا رو کرد 

با هر توجیهی برای پنهان کاری و  تکمیل تحقیق که قابل قبول نیست اون بنده خدایی که زده به هواپیما باید در عرض کمتراز  یکساعت راستشو میگفت نه این که با دروغ نقص فنی صبر کنید  داد تمام دنیا دربیاد بعد هم با هزاران ابهام بگید بنده خدا به هوای کروز مسافربری زده ...

سالها سر مردم رو با امنیت گرم کردید و کلاه گذاشتید  ولی امروز  سیستم پدافند ما قدرت تشخیص درست یا غلط  ورود کروز به کشور رو نداره .

فکر کن اگر واقعا حمله ای در کار بود این پدافند حتی نتونسته بود کامل هوا رو منفجر کنه و هواپیما با درایت خلبان به زمین سقوط میکنه و حتی اسباب و وسایل مسافران هم سالم به زمین رسیده بود .. این هم از قدرت بالستیک که حتی نمیتونه مسافربری رو بزنه چه برسه به کروز:/// وای بر ما ...

اینها حرف مردمه ...

 

**** ***** ****** ** ** *** ** ******** 

*** ** * ******* ** **** ** ** **** ** **** * ****** * ******* * * ** * *** *** *** **** *** ***  **** *** ****** * *** ******* *** ***** * ****

 

 

پاسخ:
شرایط مثال من با شرایطی که الآن اتفاق افتاده متفاوته. لازم نیست اون مثال رو مبتنی بر این واقعه تفسیر کنید.
 پس گفتید اگر هم احتمال بالا بدهید که هواپیمای مسافربری تروریستی است حاضرید ریسک نابودی پانصد هزار نفر رو بپذیرید ولی هواپیما رو نزنید.
اوکی. ممنون که جواب دادین.

و انصافا خیلی از این حرفها رو قبول دارم. و ما هم جزو مطالبه کننده‌هاییم.
و برام عجیبه که چی باعث شد شما فکر کنید من از اونهایی ام که به همه میگم اغتشاشگر؟ نه. من نه تنها از اونها نیستم، بلکه اتفاقا از اونهایی هستم که در هر دو ماجرای آبان و امروز به معترضین حق میدم و حق دادم و واقعا اگر شدنی بود منم اعتراض میکردم. چون اعتراضش به حق بود. اما فقط در حد اعتراض، به حقه.
و به صدا و سیمای کاملا منحرف‌شده‌مون هم هیچ‌وقت حق ندادم.
قضاوتتون در مورد من صحیح نیست هرچند چراییِ این قضاوتتون هم قابل درکه و برای همین می‌پذیرمش.

من بخش آخر حرف شما رو به خاطر لفظ رکیک حذف میکنم.اگر خواستید دوباره بگید ولی بدون لفظ رکیک.

درسته،به نظرم تاریخ بهترین قسمت برای مطالعه و تحقیقه.

فدات(:

مرسی لوسی که گذاشتی صحبت کنیم!(: قلب

پاسخ:
این کار رو بکن حتما. خب؟
قربون تو :*
موفق باشی خانم مهندس :)

نه مخاطبم شما نیستی  ولی اگر لحنم طوری بوده که شما برداشت کردید با شما هستم من معذرت میخوام :/

 

خانم پاییز من پیامی براتون گذاشتم که نویسنده وبلاگ بنابر صلاحدید خودشون حذف کردن که به هر ترتیب حق دارن چون وبلاگشون  هست .

 

خانم پاییز:

شما مواظب زیپ دهن خودت باش .شما منو یاد این زنهایی میندازی که تو راهپیمایی های سیاسی ، و قدس و ۲۲ بهمن فشن می پوشین و  و واسه خود شیرینی زیپ ذهن باز میکنی  خیلی هم باز میکنی ...

خانم لوسی می از این بهتر نمیتونم بهش بگم لطفا تایید کن . مرسی 

پاسخ:
نیازی به عذرخواهی نیست من فقط خواستم بگم این تلقی که همه‌ی ما با همه‌ی اونهایی که جور دیگری فکر میکنند دشمن هستیم صحیح نیست و واقعا ما نه نسبت به مملکت انحصار طلبیم و نه خودمون رو قوم برتر میدونیم. بین هر دو دسته معاند و محارب هست. همیشه و همه‌جا کسانی هستند که متعمداً یا سهواً پازل دشمن رو تکمیل میکنند. مطلق دیدن و خط کشی کردن کار رو سخت میکنه. اون خودی و غیر خودی که گفته میشه در مورد دشمن و دوست هست نه در مورد آدمهای این مملکت که از یک خانواده‌اند و با هم زندگی میکنند. اما متاسفانه از طرف هر دو دسته، به طور مغرضانه استفاده میشه...طبیعتاً این مملکت یک کشتیه که سلامت و غرق شدنش همه‌مون رو تحت تاثیر قرار میده..خواستم بگم مطلق نگاه نکنیم. نمیخواستم از شخصِ من عذربخواید.
قرار بود حرف دل رو بگید دیگه..خوب کردین گفتین.
روزهای خوبی تو راهه. من مطمئنم. :)

من فقط با لفظ مشکل داشتم که خودتون متوجه شدید کدوم لفظ.