ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

1514.

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۴ ب.ظ
با وقوع مرگ
مواجهه با حقیقتِ وجودی و شخصیتی خدا
هرکدوم از ما رو میتونه خیلی شگفت زده کنه!!


+من نمیدونم خدایی که میشناسم
چقدر بعد از مرگ تغییر ماهیت خواهد داد!
و باید بگم از این بابت اصلاً حس خوبی ندارم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۰
لوسی می

نظرات  (۷)

خلی تامل برانگیزه :(
پاسخ:
بله. و من ازت متشکرم که نکته شو گرفتی :)
به ش بیشتر فک کن تا ببینی حس بدش ازکجا نشات میگیره
پاسخ:
حس بدی ندارم!!
اینکه تصور کنیم خدایی که برای خودم تصور کرده م کاملا با خدای حقیقی متفاوته قطعا حس خوبی به آدم نمیده!
فکر میکنم درک این تفاوت برای همه اتفاق میفته، یکی کمتر، یکی بیشتر.
ولی بعید میدونم کسی باشه که تفاوتی بین خدای خودش و خدای واقعی احساس نکنه!
خدا از فهم و شعور ما خارج هست و انچه من میدانم خدا بسیار مهربان تر از فهم و درک ماست
پاسخ:
چی بگم؟!
و شاید شدید العقاب تر از فهم و درک ما!
شاید البته!

۲۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۲ مامان محمدمهدی
بحثت فلسفی بید
با ما ازین حرفای فلسفی نزن تنمون لرزیدن کرده بید:))
پاسخ:
خب منم برای همین لرزیدن گفتم! :دی

سلام.

تا وقتی که انسان خدایش را با تصوراتش می سازد نه با ایمانش ((ایمان استدلالی البته!))  نمی تواند شکل بودنش را توجیح کند...

یاد یه جمله از ابوتراب افتادم :((من خدایی را که ندیده باشم نمی پرستم.))

 

پاسخ:
بله! من هم عرض کردم هرکدام از ما تا حدی شوکه خواهیم شد! این حد، برای هرکسی متفاوته.
البته این نظر شخصی منه.
این سخن فقط مخصوص ابوتراب و نسل پاکش است و بعید میدونم کس  دیگه ای به این حد برسد.
بله اونم هست
پاسخ:
بله! خیلی چیزها هست..
مگه چه فرقی داره خدای خودش و خدای واقعی هم مگه داریم؟!
پاسخ:
فرقی نیست؟!
خدای من و شما اون خداییه که از خیلی گناهان شاید چشم پوشی می کنه برای همینه که ما خیلی راحت و بیخیال و با توجیهات فراووووون گناه میکنیم به امید یک خدای لطیف و مهربان که اصلا بر کسی خشم نمیگیره، اما خدای واقعی معلوم نیست تا چه حد گناهان رو نادیده میگیره و بر برعکس! ممکنه ما از گناه و خطای کسی نگذریم به نام خدا، اما خدا خودش اون شخص رو بخشیده باشه!
تصور ما از خدا، خیـــــــــــــــــــــــلی با خدای واقعی تفاوت داره. اینو چند بار گفتم بازم میگم که هرکسی در حدی میتونه تو این دنیا حقیقت خدا رو بشناسه اما واقعا (به قول آقای امیدرضا) تنها حضرت امیر و نسل طیبش هستند که خدا رو آنگونه که واقعا هست دیدند و پرستیدند. و چه کسی میتونه بعد از ایشان ادعا کنه که خدایی که به عینه دیده رو داره می پرسته؟!
ما همه مون خدایی رو می پرستیم که شخصیتش رو خودمون واسه خودمون توصیف کردیم، با توجه به درک و معرفتی که از دینمون کسب کردیم، خیلی ها هم ابعادی از توصیف خدا در دین رو روی خدامون گذاشتیم که شخصیتش اون طوری بشه که دوست داریم و برامون راحت تره! مثلا خدای خییییییییییییلی مهربان، خدای خیییییییییییییییلی بخشنده! بله خدا خیلی مهربان و بخشنده است اما میتونه خیلی هم شدید العقاب باشه که اتفاقا این هم هست. اما این بُعد شدت عقاب رو معمولا تو توصیفاتمون از خدا نمیاریم. به مهربانیش و به بخشندگیش اکتفا میکنیم و هرکار دلمون میخواد می کنیم. میگم که هرکس در حد درک و معرفتی که از دین داره میتونه خدا رو توصیف کنه و یک نفر هم درکش مثل حضرت امیره که می فرماید خدایی رو پرستیدم که دیده م!
ان شالله که یک روزی قبل از مرگ به حقیقت خدا پی ببریم.. خیلی زود..