ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

1626.

چهارشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ

دین برای انسان،

یا انسان برای دین؟!



+خیــــــــــــــــــــــــــــلی بهش فکر کنید.

دقیق فکر کنید ها!!

میام میپرسم ازتون.

:دی

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۴/۱۰/۲۳
لوسی می

نظرات  (۸)

۲۳ دی ۹۴ ، ۱۲:۴۰ آبجی خانوم
سوال!
امتحان!
اوه اوه
منو صدا می کنند
خداحافظ
:)
پاسخ:
:))
اول بنظرم دین اومد تا انسان رو هدایت کنه
بعد که انسان هدایت شد خودش رو در راه دین فدا میکنه مثه شهادت
پس اول دین برای انسان و بعد انسان برای دین
مثه رابطه مادر و فرزندی
پاسخ:
خب اگر دین فقط وسیله ی هدایت باشه واقعا منطقی نیست که کسی خودش رو فدای وسیله بکنه.
فدا شدن باید برای یک هدف و مقصود متعالی باشه. و چرا این هدف و مقصود متعالی در خیلی از جاها همون وسیله ایست که برای رسیدن به هدف بود؟!
ولی پاسختون خیلی خوب بود ممنونم. شما دین رو از یک وسیله ی صرف، برای رسیدن به هدف بالاتر میدونید.

سلام
خیلی سوال سخت و پیچیده ایه
به فکر خودم اتکا نمی کنم برای پاسخش
اما با توجه به ایات و روایات میشه به نتیجه رسید که دین برای انسان اومده
البته نه به معنای ارزشمندتر بودن انسان...
بلکه به این خاطر که قراره انسان با دین انسان تر و آدم بشه و به واسطه ی دینداری در بوته ی ازمایش قرار بگیره...اما مثل مرغ و تخم مرغ میمونه این سیکل
شاید هم برعکسش صادق باشه
پاسخ:
سلام. ممنون از جوابت..
به نظر میرسه که دین یک وسیله و برنامه ست برای اینکه انسان رو کمک بکند.
اما اگر دین فقط یک برنامه باشه، چرا باید انسان خودش رو فدای برنامه ش کنه؟!
کلا قبول دارم که پیچیده ست :)
گفتم که خیلی فکر کنید :دی
اجازه؟
سوال اشتباهه

خدا انسان را آفرید برای عبودیت و بندگی خودش
برای بنده شده انسان هم برنامه ای داد به نام دین

بنابراین انسان برای خداست و دین هم برای عبد شدن انسان در مقابل خداست.


پاسخ:
بفرما جانم؟!
:دی

چرا به سوال خرده میگیرین؟ شما دارین میگین دین برای انسان، درسته؟!
سوالم که درسته کاملا!! کجاش اشتباه بود؟

حالا سوالی که در پس پاسخ شما پیش میاد اینه که پس چرا عده ای خودشون رو فدای دین می کنند در حالی که دین قرار بود برای اونها باشه.
می گید دین وسیله ایه برای رسیدن به خدا، خب اگر دین فقط یک وسیله ست، چرا باید خودمون رو قربانی دین بکنیم؟! برویم بجنگیم و بمیریم تا دین خدا باقی بماند؟!
قیام امام حسین فقط برای دین بود! دین هدفه یا وسیله؟!
۲۳ دی ۹۴ ، ۱۵:۳۷ مامان محمدمهدی
انسان برای دین
پاسخ:
:|
کم آوردم!
اصلا تو همیشه یه چیزایی بگو که آدم کم بیاره!
چرا واقعا انسان برای دین؟؟! خب ماهیت دین آیا چیزی جز برنامه ی زندگی برای انسانه؟! :|
دین متشکل از یه سری روشنگری هاست در ابتدا
بعد که روشن شدی بهت میگه ببین اینا خوبیاست و اینم بدیهاست
اگه میخای خوب بمونی باید در برابر بدیها بایستی
بدی ها تنها هدفشون هدف قرار دادن ارزش ها و ارمانهای دینیت یعنی همون خوبیاست
پاسخ:
:)
بله کاملا درسته.
۲۳ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۰ مامان محمدمهدی
مسغره میکنی مارو:))
اینو بر مبنای یه سخنی از امام علی علیه السلام گفتم.از وصایاشون به یارانشونه که فرمودند در راه دین ابتدا از مال و اگر کفاف نداد از جانتون بگذرید چرا که اگه دین رو از دست بدید هلاکتتون حتمیه.بعبارت بهتر انسان برای دین
حالا نمیدونم اصلا این ربطی به سوالت داشت یا نه!

پاسخ:
:))
نه بابا من کی باشم که مسخره کنم!!
بله ربط داشت :)
ولی یک بعدش بود :)
ممنون عزیزم.
۲۳ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۴ شمیم عشق
درسته که دین برنامه ای برای زندگی ِ انسانه امّا
شاید وظیفه ی انسانی که دین رو فهمیده باشه و به درستی اون اعتقاد داشته باشه اینه که خودش رو در راه زنده نگه داشتن ِ این دین تا پای جون فدا کنه
تا این راه درست ِ زندگی فراموش نشه و همه ی انسان ها بتونن درست زندگی کنن و همه چیز خوب باشه و این محقق نمیشه جز با اومدن مصلح ِ جهان (عج) .
پاسخ:
اوهوم :)
خیلی خوب بود ممنونم.