ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

1695.

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

خیلی حرصم میگیره از اینایی که تو مراسمهای عصرونه

یه بخشهایی از پذیرایی رو نمیخورن

و میگن برام بریز می برممم!!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۷
لوسی می

نظرات  (۳)

۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۱۱ آبجی خانوم
چرا از دست امثال من حرصت میگیره :/
پاسخ:
:)))
عجب صداقتی! کم آوردم واقعا!
:))
عارضم خدمتتون که اینکه کسی بگه "برام بریز تو ظرف می برم"
میزبان رو در شرایطی قرار میده که مجبور میشه مقدار بیشتری از اون چیزی که قرار بوده پذیرایی کنه رو برای اون شخص کنار بذاره!
البته وقتی حجم پذیرایی مشخص باشه اینطوری نمیشه، مثلا اگر کسی یه چیزی مثل ساندویچش رو نخواد بخوره و با خودش ببره هیچ اشکالی نداره چون سهمیه ای بوده و حجم و میزان مشخصی داره، ولی مثلا در مراسم های تولد که کیک برش میخوره، وقتی یکی میگه من کیک نمیخورم بریز تو ظرف می بریم من مجبور میشم نصف کیک رو براشون بذارم که ببره!! چون حجم کیکی که تعارف میکنم کمتره، و حجمی که باید بذارم ببره بیشتره! نمیدونم متوجه شدی یا نه! مثل مهمانی ناهار می مونه، خب شما وقتی ناهار سر سفره میخوری یک بشقاب میخوری اما اگر بگی برام بریزین می برم، طرف مجبور میشه به اندازه ی دو بشقاب لااقل براتون بریزه تو ظرف!!
اگر مقدار اون پذیرایی کم نباشه اینم حتی اشکالی نداره اما یک درصد احتمال بدید که غذا کم بیاد، و نه یک نفر که چندین نفر همین مدلی عمل کنند و بگن بریز می بریم! خب در این صورت میشه ماجرای دیشب ما که بعضی ها که کیک نخوردند و گفتند بذار تو ظرف می بریم، دیگه اصلا کیکی باقی نموند!! نشد ببرن! و من پیش روی اونها کلی شرمنده شدم و پیش روی لوسی میِ درونی خودم کلی حرص خوردم! مثل ناهاری که شما بگی برام بذارین می برم، بعد فکر کن بقیه انقدر بخورن که هیچی نمونه!! خب نه میشه به بقیه گفت نخورید! نه میشه به شما گفت دیگه چیزی باقی نمونده!!
اصلش اینه که این طور چیزها رو آدم یا همون موقع بخوره، یا اگرم نمیخوره بی خیال شه دیگه! یا اینکه اصلا بذاره به عهده ی میزبان، خب اگر کیک باقی می موند من قطعا براشون میذاشتم که ببرن اما اینکه خودش پیشاپیش گفت می برم، باعث شرمندگی فراوووووون من شد... :(
۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۲۶ آبجی خانوم
نه اینجوری که نه :/
بیشتر همون حجم مشخصه ها هست که میگیم ما مال خودمون رو میبریم . اون بریز ببرم هم فقط مال وقتیه که دیگه موقع خداحافظی و تموم شدن مهمونی کلی اصرار بکنن که باید ببری. تازه اون موقع هم میریم وایمیستیم بالا سرشون که همین بسه.
فکرش رو بکن وسط اون همه آدم امر بفرمایم به صابخونه که واسم بریز میبرم :/ از خجالت آب میشم که :/
پاسخ:
آره خب در اون شرایط کاملا مورد پذیرشه و منطقی هم هست و تازه بعضی وقتها بردن بعضی چیزها حکم لطف به میزبان رو داره چون غذا اضافی اومده و اگه نبری همه ش اسراف میشه پس اونایی که می برن ثواب هم می کنن و منِ میزبان هم به جانشون دعا میکنم :)
آره دیگه منم همین حرصم میده :) نه اینکه بگم طرف پررویه! ولی اینکه شرایط رو درک نکنه و چیزی بگه که میزبان رو بندازه تو دردسر اصلا خوب نیست.
گفتن اینکه بریز میبرم خیلی اعتماد به نفس میخواد که متاسفانه من فاقد اونم
البته بازم بستگی به نوع نسبتت با میزبان داره 
مثلا خواهرت باشه یا یه اشنای دیگه...
حتی مورد داشتم گاهی اون چیزی که برام بعنوان پذیزایی میریختن منظورموقتی چندمدل میوه هست کمتر میخورم  و به کم قناعت میکنم
من مهمونی های فامیل زیاد  راحت نیستم :))
پاسخ:
آره منم فاقد این حس اعتماد به نفس هستم و اصلا این کار رو دوست ندارم
اما کسانی که بهم گفتند درجه یک بودند کلا مهمونیم خیلی نزدیک بود و فامیل دور دعوت نکرده بودم.
آره منم به کم قناعت میکنم.. راحتم اما با کم خوردن راحت ترم :)