ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

1807.

چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۳۸ ب.ظ

توجه کردین که اگر بلاد کفر وجود نمیداشت

و همه ی ممالک، اسلامی می بودند

علم پزشکی و روانشناسی

به خاطر محدودیت های شرعی موجود

اصلا پیشرفت نمیکرد؟؟!

:|


اصلا متوجه نشدم که چرا دوستانی از دوستان عزیزم، در مقابل این پست جبهه گرفتند و احساس کردند که اگر قبول کنند که پیشرفتهای غربی از لحاظ سرعت و کیفیت با پیشرفتهای ما غیر قابل مقایسه ست در حقیقت نسبت به دین و خدای اسلام کافر شده ن! شاید حتی فکر کرده باشن که من هم به نوعی دارم کفر میگم!!

در حالی که این چند خط بالا به حدی بدیهیه که اصلا فکرش رو هم نمیکردم که کسی در مقابلش جبهه بگیره.

بلاد کفر به توجیه رسیدن به نتایج علمی، خیلی آزمایشهایی رو روی انسانها انجام داده که شریعت ما هرگز و هرگز اجازه ی چنین آزمایشاتی رو نمیده و نخواهد داد. این اسمش نقص نیست. اسمش محدودیته که گاهی که نه، همیشه، خیلی هم اخلاقیه.

مثال بزنم که روشن بشید، ژاپنیها در جنگ جهانی دوم، بخشی از اعضای انسانها رو قطع میکردند و اجزایی از اونها رو به جاهای دیگه پیوند میزدند، یا برای کشف درمان بیماری قانقاریا بخشهایی از بدن انسانهای گاهی زنده رو منجمد می کردند. چه همه گازهای سمی، مواد شیمیایی، زهرهای ممکن و غیر ممکن، رو روی انسانهای زنده و اکثراً زندانی آزمایش کردند که نتیجه ش شد همین پادزهر ها و همین موادی که ما الان با خیال راحت استفاده میکنیم. چه همه آزمایشات روی تولید مثل انجام دادند که الان دارن به لقاح مصنوعی و شبیه سازی می پردازند و علمای ما الان نتیجه ی اون همه جنایت اخلاقی رو دریافت میکنند و در مورد نتیجه ی اون آزمایشها فتوا میدند که حالا ما مسلمانها از نتایجش چه استفاده ای بکنیم یا نکنیم! و اگر "ضرورت پزشکی" دارد انجام بدیم.. در حالی که اگر میخواستند در مورد استارت این تحقیقات نظر بدند همه از  دم میگفتند حرام است!!

اصلا علم پیوند اعضا از کجا شروع شده که هنوز که هنوزه عده ای از علما اون رو حرام میدونند؟ علم، علمه دیگه! حالا چه ما خوشمون بیاد چه نیاد.. و این چیزیه که از بدو شروعش مخالف شرعیات بوده.. و خیلی چیزهای دیگه درعلم پزشکی و غیر پزشکی که به خاطر حرمت وبم مطرح نمیکنم اما انتظار داشتم دوستان متوجه بشند.

در حوزه ی روانشناسی، بچه ها چقدر معصومانه مورد آزمایش قرار گرفتند، یکی از وحشتناکترین آزمایشهایی که خودم خوندم اینه که نوزادهایی رو تا سه چهار ماه بدون لمس کردن، رها می کردند که ببینند آیا لمس های مادر و اطرافیان برای بچه نقش حیاتی داره؟ که در نتیجه ی این کار این نوزادان بی گناه می مردند و الان ما نتیجه میگیریم که خوب است مادر نوزاد را در آغوش بگیرد یا خوب است در اولین لحظه ی تولد مادر نوزاد رو شیر بدهد مثلا. درسته که این نتیجه ای که تو این مثال گرفته شد چیزی نیست که بگیم غیر قابل دستیابی بوده اما این یک مثاله. خیلی از این اتفاقات افتاده و خیلی آزمایشات انجام شده که نتایجش رو الان در کتابهای روانشناسی می بینیم.

خیلی کارها کردند خیلی کارها!

بدن انسان در شارع مقدس به شدت حرمت داره حتی جنازه ش، اما کافران به گونه ای بی حرمت به خیلی نکاتی پی بردند که اگر ما میخواستیم بهشون پی ببریم شدنی نبود مگر با وحی. مسئله این نیست که کی زودتر و بهتر پیشرفت کرده.. مسئله ای که من اینجا مطرح کردم غیراخلاقی بودن استارت بعضی آزمایشها بوده که کافران زدند و ما نتیجه ش رو استفاده کردیم.. خیلی چیزها.. من اصلا نمیدونم چرا باید برای چنین موضوع بدیهی بحث میکردم!!!

اما گفتم بنویسم که به کفر متهم نشم! :|

موافقین ۱ مخالفین ۲ ۹۴/۱۲/۱۹
لوسی می

نظرات  (۱۵)

۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۵ آبجی خانوم
از اون حرفها بودا!
اگه پزشکیشونه که مدیون قانون ابن سینا هستند
اگه روانشناسی شون هست هم از مالیخولیا گرفته تا هذیان رو بازم همین ابن سینا علایمش رو شرح داده
اولیه ترین ابزار الات و ملزومات امروزی پزشکی هم که ساخت دانشمندان مسلمان بوده
گویا فراموش کردی همین الکل هم زکریای رازی کشف کرده

الان لازمه بگم از این پستت دو تا شاخ در اوردم :|
پاسخ:
منم از کامنتت قدری شاخ نشون شدم! خخخخ!
خب علم پزشکی مگه فقط الکل و نظریه ی ابن سیناست؟! :|
کمترین پیشرفتی که از بلاد کفر حاصل شده جراحی هاست! تازه این حداقلشه!!
حداقل منظورم پیشرفتهای علمی ای بود که از تجربه بر بدن انسان ناشی شده چه بر اموات و چه بر احیاء.
چیزی که پیش فرضهاش در شرع ما حرامه. و اگر الان بعضی آزمایشها و بعضی جراحی ها و بعضی دخالتهای پزشکها رو حلال اعلام کردند
به خاطر اینه که جامعه ی غربی ما رو به اون سمت برده.. و همه ش هم فقط با "چنانچه ضرورت پزشکی دارد" حلال شمرده شده.
خب فکر کن که بلاد کفر اصلا به این ضرورت پزشکی پی نمی برد و یا همگی ملل مسلمان بودند!!
بعید میدونم مسلمانی به خودش اجازه میداد که به بدن انسان دست بزنه یا حتی اموات رو تشریح کنه.
دیگه حالا دو تا مسلمون پیدا شدند که دو تا کار علمی کردند به این معنی نیست که ما به همه چیز رسیدیم و اونها هم نبودند مشکلی نبود!! :|
کشف الکل که محدودیت شرعی نداره! :|
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۷ عارفه الزهرا
چرا ؟؟؟
پاسخ:
تو جواب آبجی خانم کاملتر توضیح دادم.
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۱۱ عارفه الزهرا
اقا من نفهیدم یعنی نباید اینطور میشد :|
پاسخ:
نمیدونم باید اینطور میشد یا نه!
حالا که الحمدلله شده و یک عده کافر موندند و به خودشون اجازه دادند کارهایی بکنند و پیشرفتهایی رو ایجاد کنند!
خدا هم یه چیزی میدونسته که یهو همه ی ممالک رو با هم مومن نکرده دیگه! هههه هه!
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۳۱ آبجی خانوم
الان با این جوابت شاخم شد چهارتا
"کمترین پیشرفتی که از بلاد کفر حاصل شده جراحی هاست "!!!!!!!  حتما توصیفات جراحی ها و تصاویر ابزار الات جراحی در کتاب التصریف رو هم جماعت بلاد کفر نوشته!
"چنانچه ضرورت پزشکی دارد" شما وقتی ماه رمضون هست همون روزه ای هم که بهت واجبه  اگه بیمار باشی برات حرام میشه.
این که دیگه شاهکار بود "فکر کن که بلاد کفر اصلا به این ضرورت پزشکی پی نمی برد" . پنج هزار سال پیش تو همین شهر سوخته خودمون جراحی مغز میشد . 1400 سال پیش که کلی دستورات طبی از معصومین داشتیم اروپا حتی ی حموم برای نظافت نداشت. اونوقت چطور یهو "ضرورت پزشکی"!!! رو بلاد کفر که بهتره بگم همون بلاد غربی که منظورت هست کشف کرده!!!

واقعا دیگه نمیدونم چی بگم. میرم تا بیشتر از دستت داغ نکردم
پاسخ:
ببین عزیز من! به نظرم متوجه کل مطلب مدنظر من نشدی..
دستورات معصومین رو که باید از این پیشرفت های علمی کنار گذاشت چون اون طب با این طب نوین متفاوته.
منظور من هم از جراحی عرض کردم که تشریح بدن انسانه. دینی که تشریح بدن انسان توش حرمت داره،
چطور میخواد به جراحی های خاص بپردازه؟
من نمیدونم اون جراحی مغزی که شما میگی تو شهر سوخته انجام شده چی بوده!!! ولی چیزی که من میگم
کاملا واضحه و اصلا قابل بحث نیست!!
من نخواستم اروپا رو با اسلام مقایسه کنم که قبل از ما اونها پیشرفت کردند یا بعد از ما، این جواب شما نوعی مغلطه ست
و دفاع از چیزی که اصلا جای سوال من نبوده! من نگفتم اول ابوعلی سینا پزشک شد یا یک اروپایی!! مسئله ای که من مطرح کردم در مورد کاوشهاییه که کافران به خودشون اجازه میدند انجام بدند، و در نتیجه ی کاوشهاشون نتایجی حاصل میشه، که این کاوش ها از اساس و پایه در دین ما حرمت داشته و داره.
متوجه شدی؟؟!
تا یک نفر جنازه ی یک آدم رو نشکافه و قلبش رو خارج نکنه، شما از کجا متوجه میشی که قلب بطن چپ و راست داره که بعد بخوای به ماسواش بپردازی؟؟!
خب وقتی پاره کردن جنازه حرمت داشته باشه، چطور میخوای قلب رو خارج کنی؟؟!
حالا قلب یک مثال خیلی ساده و خیلی متعارفشه، خیلی از قسمت های مختلف بدن انسان جز با شناسایی دقیق در موجود زنده و یا مرده قابل اکتشاف نبوده و نیستند، از این بعد عرض کردم.
منظورم هم از ضرورت پزشکی همون انجام آزمایشات بر روی افراده که با ضرورت پزشکی توجیه پیدا میکنه! نه روزه نگرفتن!!!!! :|
عزیز من! کار پزشکی به جایی رسیده که الان برای موضوعاتی مثل شبیه سازی موجودات به روش نوین دارن فتوا میدن!!!!
به نظرم داری در سطحی ترین حالت ممکن به علم پزشکی نگاه می کنی!
بعد برای چی داغ کنی؟؟! داریم حرف میزنیم! :|
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۵۹ آبجی خانوم
الان تو فاز پافشاری رو حرفت هستی بانو بنابراین دیگه ادامه نمیدم
وقت کردی که ی تحقیق در مورد پزشکان مسلمان بکن
پاسخ:
:)
فکر میکنم اصل مطلب من باز هم جا نیفتاد. که ترجیح دادی به فاز پافشاری متهمم کنی. اشکالی نداره. اما من هیچ پافشاری ای رو حرفم ندارم! اصلا این حرفم نظریه نیست که روش پافشاری  کنم! برای شما مفصل توضیح دادم چون احساس کردم متوجه مطلب مد نظر من نشدی. و شماتوضیح من رو پافشاری تلقی کردی. وگرنه اصلا نمیخوام ثابت کنم که الا و لابد همینه و حتی اگر همین هم باشه، باز ربطش میدم به حکمت خدا که اجازه داده کافرانی در اطراف ما باشند برای نیل به چیزهایی که ما نمی خوایم و نباید به دنبالش بریم! هههه هه! :دی
ولی باید بگم که مسلمان بودن یک پزشک نشان دهنده ی متشرع بودنش و درست بودن همه کارهاش نیست!
باید اصل شریعت رو مد نظر قرار داد! چطور وقتی که یک روحانی خبطی میکنه میگیم این رو به پای اون شخص بنویس نه به پای دینش!
بعد در مورد پزشکی برعکس میشه این موضوع؟! و پیشرفتهاشون به پای اسلامشون نوشته میشه؟؟! :|
البته قبول دارم که کاوشی در مورد پزشکان مسلمان نکرده م.
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۱۴ عارفه الزهرا
پیشرفت که خوبه
#_#
پاسخ:
بعله. چرا بد باشه؟! :|
۱۹ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۵۴ . خانم الف .
عجب پستی!!!!!
پاسخ:
چوطور؟ یعنی چقدر خفن؟ چقدر شرک آمیز؟ چقدر ضد اسلام؟ چقدر منافق گونه؟
هرچه میخواهد دل تنگت بگو! :)
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۲۱ . خانم الف .
از دیدن این پست تو وب شما بسی تعجب کردم!
پاسخ:
:))
حدس میزدم :)
خیلی ها تعجب میکنن شما تنها نیستی :)
در جواب آبجی خانوم باید بگم که نباید سعی کنیم به زور همه چی رو به نفع خودمون تموم کنیم!!!

یه ضرب المثل هست که میگه :داشتم داشتم حساب نیست... دارم دارم حسابه!"
یعنی همه پیشرفتای غرب کشک؟؟؟!!!!!!!! همششششش مدیون کتاب قانونن؟!!!!!!!!!!!!!!!! لابد لیزر درمانی و اون دستگاهها و ... هم تو کتاب قانون بوده!!!!! :|
در اینکه ابن سینا نابغه تمام قرون بوده شکی نیست...
در اینکه هنوزم تو دانشگاههای غرب کتاب قانون تعلیم داده میشه شکی نیست...
و در اینکه اگه کتاب قانون دست ایرانیا بود، اگه غرب هیچ استفاده ای از این کتاب نمیکرد، ایرانیا هم استفاده خاصی نمیکردن بازم شکی نیست!!!!!!!

حالا علم ابن سینا به یغما رفت ... چرا از دکتر حسابی استفاده نکردیم؟؟؟؟؟؟ اون که مال بعد حمله مغول بود!!! چرا این همه فرار مغزها داریم؟؟؟؟؟ رتبه های تک کنکور دارن کجا میرن؟؟؟؟ آیا ازشون استفاده کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه! هیچ استفاده ای نکردیم! چون علم بی اهمیت ترین واژه در ایران امروزه!!!!!!
پاسخ:
من این کامنت رو جواب داده بودم اما الان می بینم جوابش سیو نشده!
در مجموع با کامنتت موافقم اما آبجی خانم برداشت دیگه ای از متن من داشت و برای همین داشت توضیح میداد که ما از غربی ها پیشتازتر بودیم.
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۲۳ مامان محمدمهدی
شاید بهتره بگیم پیشرفتش کمتر بود
البته اینو هم شاید صد درصد نشه گفت
نمیدونم چون خیلی با علم پزشکی و روانشناسی و پیشرفتهاش و... آشنا نیستم
پاسخ:
خب منم منظورم همین بود. منظورم این نبود که به هیچ جا نمی رسیدیم.
چون همونطور که دوستان گفتند الکل رو ما کشف کردیم و خیلی کارها رو قبل از غربی ها انجام دادیم
منظورم بخشهایی بود که شروع و استارتش با یک ممنوعیت شرعی همراهه.
هرچند که دوستان دیگه زیادی این بحث من رو فلسفی کردند..
من تاکیدی که باید در ذیل این پست میکردم این بود که همه ی اینها در شرایط کنونیه! در شرایط غیبت امام معصوم!
چون اگر امام معصوم بود اصلا هیچ مشکلی نمی داشتیم..

اونقدری که من تاحالا فهمیدم علمی که از دل فرهنگ و جامعه غرب متولد شده هرگززززززز توی جامعه اسلامی یا ایرانی محقق نمی شد و حتی تر به نظرم الان هم نمی شه به هیچ وجه! نهایت کارما الان اینه که به قول امیرخانی توی نشت نشا یه شعبه اونم ضعیف از دانشگاهای غربی باشیم!

ولی همه ی اینها نه به این معنا که اگر ما پیشرفت هامون ادامه پیدا می کرد باز هم از غرب عقب می بودیم! طب سنتی  قدیمی ما که این چندساله داره احیا می شه اگر به پیشرفتای خودش ادامه می داد الان شاید خیلی از طب غربی جلوتر هم می بود!

پاسخ:
به نظرم گرفتی چی گفتم :)
و ممنونم که گرفتی چی گفتم :*
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۵۱ . خانم الف .
مخالف این نیستم که به قول شما پیشرفتای بلاد کفر زیاده و ممکنه ما از اون راه نمیتونستیم بهش برسیم. اما این به اون معنا نیست که دستیابی به این میزان از علم و پیشرفت با شیوه ی دیگه ای که طبق شرع ماست امکان ناپذیره.. برای مثال طب سنتی میتونه خیلی پیشرفت کنه و به اندازه ی خیلی خیلی زیادی کارآمد باشه.. طبی که الانم طبق روایات ائمه ازش استفاده میشه.. 
پاسخ:
بعله. موافق می باشم.
عجب بحث داغی :)
پاسخ:
بعله :) ما اینیم دیگه :)
۲۰ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۳۹ مامان محمدمهدی
توضیحت خوب بود
ولی جمله آخرت لوس بود
پاسخ:
:))))
اینو باید بگی حتما! :))
حالا کجاشو دیدی یه جمله ی بی نهایت لوس تر نوشته بودم فکر کردم با اون جمله تاییدش کردم که اینو گفتی!
الان رفتم دیدم نه اون نیست خیالم راحت شد! :))
۲۱ اسفند ۹۴ ، ۰۵:۳۲ مامان محمدمهدی
نمیشد نگم:///
پاسخ:
:))))