ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

2036.

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ق.ظ

من فکر میکنم که جهان رو بر پایه ی روابط علت و معلولی ساخته ن؛

و رفتارهای ما،

در میزان اثرگذاری این علت ها بر معلولها نقش داره.

و اگر علتی برای کسی معلول خاصی رو باعث میشه؛

و برای ما نه،

به خاطر اینه که ما با رفتارمون،

اثر اصلی این علت ها بر معلول ها رو کم می کنیم.

گاهی اونقدر گناه می کنیم،

که حتی اگر تخم مرغی از دیوار خونه مون به زمین بیفته؛ نخواهد شکست!!



+نظرتون چیه؟

به نظرتون مبهم اومد؟

ادامه ی مطلب رو بخونین!

ادامه ی مطلب رو فقط برای توضیح می نویسم و هیچ ارزش دیگه ای نداره.
امروز مطلبی رو خوندم که خیلی منو متاثر کرد. حتما همگی از این دست ماجراها زیاد شنیدین که کسی از علما و صلحا، با کوچکترین اشتباهی یا گناهی دچار مصیبت میشه و سریع تاوان گناه یا خطاش رو می بینه، نمونه ش در انبیا هم که خیلی زیاده، مثل حضرت یونس که به خاطر صبری که نکرد (کاری که گناه نیست و پیامبر معصوم است) در شکم ماهی زندانی شد، یا حضرت یوسف که به خاطر غفلتی که کرد و از یک زندانی نجات یافته طلب یاری کرد، سالها بیشتر در زندان موند، یا حضرت پدر، که با خوردن یک میوه ی ممنوعه کل خاندانش رو بدبخت کرد! :دی!
ولی ما هرکار هم بکنیم ککمون نمیگزه!
آقای قرائتی تعبیری دارند که انسانها رده های مختلفی دارند مثل شیشه ی عینک، لباس و فرش! بعضی انسان ها مثل بلور هستند که تا خلاف بکنند خداوند اونها رو گوشمالی می ده. مثل شیشه ی عینکند که پاک بودنشون در لحظه مهمه. بعضی مثل لباسند که اگر آلوده بشه شب ون لباس رو میشوریم، و بعضی مثل فرشند، که هرقدر هم کثیف بشن تا شب عید کسی بهشون کاری نداره! خدا می فرماید: اگر مصیبت به تو رسید بخاطر اشتباهیه که کردی.
فکر میکنم سنتی که خداوند در عالم قرار داده سنتی کاملا منطبق بر قانون سوم نیوتنه!  ینی هر عملی را عکس العملی است مساوی و در خلاف جهت. (گاهی فکر میکنم نیوتن با این همه نکته ی خلقت که بر ما آشکار کرد قابلیت این رو داشت که ادعای پیامبری هم بکنه!) و این مساوی بودن فقط در مراتب بالای ایمان و تزکیه ی روح اتفاق میفته و هرقدر روح بنی بشر آلوده تر باشه عکس العمل مربوطه کاهش پیدا میکنه. و مثلا به امثال ما میرسه که هرقدر هم نمازهامون از دست بره اتفاقی نمیفته و حتی قضا شدن نمازهامون برامون طبیعی میشه و هیچ عکس العمل مستقیمی در زندگیمون مشاهده نمیکنیم!
تا جایی که این آلودگی حتی میتونه بدیهی ترین قانون خلقت یعنی جاذبه ی زمین رو هم از بین ببره!
این حدیث حضرت امیر_علیه السلام رو حتما شنیدین که هیچ رنجی به مومن نمی رسد مگر اینکه کفاره ای از گناهان وی باشد.. اون رنج متناسب با هرگناه برای هر شخص فرق میکنه..
قضیه ی تخم مرغ بالای دیوار هم اینه:
در «اصول کافی» روایت جالبی از امام صادق_علیه السلام نقل شده است که مردی پیامبر اکرم_صلوات الله علیه را برای طعام دعوت کرد، چون به منزل آن مرد میزبان، درآمد حضرت مرغ پرنده‌ای را دید که روی دیوار تخم گذاشته، اما تخم مرغ نیفتاد یا افتاد و نشکست. پیامبر اکرم از دیدن این صحنه متعجب شدند، مرد میزبان به حضرت عرض کرد: از این تخم مرغ (که نشکست) تعجب می‌کنی؟ به خدا قسم، من هرگز بلایی ندیده‌ام، رسول خدا برخاست و از غذای میزبان نخورد و فرمودند: کسی که بلایی نبیند، خدا به او توجهی ندارد. (اصول کافی، ج 3، ص 355)


+این نتیجه گیری دیروز من در مورد سنت کل جهانه، نه در مورد همه ی موارد موجود در جهان! منظور اینکه این قانون کلیت داره ولی عمومیت نداره و البته خیلی هم ممکنه غلط باشه. من فقط خواستم اندیشه های دیروزمو ثبت کنم و با شما به اشتراک بذارم.
البته برای نحوه جهان داری خداوند گزینه های دیگه ای هم وجود داره که الان برام قابل توضیح نیست. من فقط به جنبه ای از این جنبه ها دیروز فکر میکردم! کل نظر من، اصالت نظریه ی سوم نیوتن و سنت علت و معلولی حاکم بر جهان بود. هر اتفاقی نتیجه ی طبیعی یک عمله که این نتیجه ی طبیعی بسته به سرمنشاء اون اتفاق تغییر میکنه. اما همه ش در حیطه ی طبیعت و قانون طبیعته.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۰
لوسی می

نظرات  (۶)

موافقت خود را اعلام میداریم :)
گفتید اون عکس العمله بسته به روح آدما میتونه متفاوت باشه یاد یه قسمتی از کتاب آزادی معنوی شهید مطهری افتادم. میگفتن روح آدما مثل یه زمینه و گناهایی که میکنن مثل یه توپ! دو مورده که اینجا باعث میشه انسان خیلی شرمنده بشه و به توبه رو بیاره. یکی اون زمینی که روح ما آدم هاست و هر چقدر سفت تر باشه توپ بعد از برخود زودتر و با شدت بیشتری برمیگرده، یکی هم بسته به توپی داره که چقدر با شدت به زمین خورده باشه. بزرگی گناه و صافی و پاکی روح آدم اون عکس العمل رو شدید تر میکنه. ایشون از این مورد به عنوان یکی از مواردی که باعث توبه میشه یاد کردن. قشنگ نوشته بودی بانو جان :)
پاسخ:
با سپاس از شما.
ممنون که این توصیف و توضیح عالی رو ضمیمه کردین :)
و ممنون از لطفتون :*
۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۳۶ مامان محمدمهدی
:((((((

پاسخ:
:(
یه بار خانم حاج عبدالباقی (اگه اسمش رو اشتباه نکنم)همینو میگفت، که اساسا ، نظام جهان بر عمل و عکس العمله، یا همون روابط علی و معلولی که تو میگی


و این به نظرم یکی از ترسناکترین قوانینه!! البته برای آدم گنه کاری مثل من!
پاسخ:
اعتقاد به چنین چیزی خیلی توهمات رو از بین میبره و خیلی سوالات رو جواب میده و به نظرم مهر تاییدی است بر اینکه لیس للانسان الا ما سعی.
سلام
خیلی پست خوبیه. کاملا موافقم باهاش و چقدر خوبه که خدا هوامونو داره که اگه م اشتباهی می کنیم نمیذاره واسه اون دنیا ، همینجا بهمون یه تلنگر میزنه و میگه مواظب باش داری اشتباه می کنی.
 
پاسخ:
سلام. بله کاش همین دنیا کفاره ی گناهانمون رو ببینیم.
این نشانه ی لطف خداست بر ما.
خیلی جالب بود 
امروز داشتم تمام مدت به دلیل بلایی که سرم اومد فکر میکردم 
و پست شما یه تلنگر خیــــلی قوی بود که برگردم و کارناممو نگاه کنم
سعی زیادی لازم نداشت مربوط به کار اشتباه دیروزم بود...
و منی که هم شرمگین و هم شکرگذار شدم ...!

یا حق!
پاسخ:
واقعا؟ چقدر عالی.
خیلی کامنتتون روحیه بخش بود و پر از انرژی مثبت.
ممنونم ازتون.
ان شالله زندگیتون پر از نور باشه :)
چه دعای قشنگی ...
چسبید!

بازم از این پستا بذارین 
قشنگ و قابل تامله ...
پاسخ:
قربونت. :)
ان شالله که در حق همه مستجاب باشه.
ممنونم.
ان شالله.