ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

2054.

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲ ق.ظ

آدمیزاد معمولا قدر لحظات خودش رو نمیدونه.

وقتی کودکه در انتظار بزرگسالیه،

وقتی نوجوان میشه در انتظار فرصتی برای اثبات هویتش بی توجه به اوقات فراغت بی نهایتی که در دسترسشه،

وقتی جوان میشه در انتظار فرصتی برای نیل به آرامش با یک همسر بدون توجه به خودسازی ای که چقدر راحت به صورت انفرادی میتونه به دست بیاد،

وقتی همسر میشه در جستجوی فراهم کردن شرایط آرامش دیگری و کسب درآمد بدون توجه به زمان آزادی که برای خودسازی دوطرفه وجود داره،

وقتی والد میشه در پی رشد فرزندش بدون توجه به فرصت هایی که با رشد فرزند کم و کمتر میشن،

وقتی دوباره والد میشه در پی رشد هردو فرزندش در آرزوی روزی که هردو بزرگ بشن و زمان فراغت دوباره شروع بشه،

غافل از اینکه هرچه زمان میگذره و عمر طی میشه

اوقات آدمیزاد فشرده تر و محدودتر میشه و

کمبود وقت بیشتر و بیشتر و بیشتر،

و انگار هیچوقت اون زمانی که آدم با فراغ بال بتونه به خودش و ز کجا آمدم و به کجا می رومش بپردازه،

فرا نمی رسه...




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۶
لوسی می

نظرات  (۴)

۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۳:۰۷ مامان محمدمهدی
اینا همه ناشی از جهله که متاسفانه اکثرا متصف بهش هستیم
پاسخ:
بله متاسفانه. هر لحظه که میگذره بعد می فهمیم که چه حیف و بلا استفاده گذشت! :(
:(
پاسخ:
:((
این هایی که گفتید همشون یه موقعیت جدید پیش میارن تا ابعاد پنهانی که ممکن بود هیچ وقت خودشونو بروز ندن مشخص بشن و اون وقت بشه بهتر بشه به خود سازی رسید ...شاید برای همین که به نظر میاد مجرد ها راحت تر خودسازی دارن چوت یه سری ابعاد می مونه واسشون
هان؟ نظرت چی رفیق؟

+به قول یه بنده خدایی : تو این چار دیواری رنج نباید دنبال لذت مطلق بود :(
+شاید تو همین اتفاقای ساده نا خود اگاه رشد و خود سازی میاد...
پاسخ:
بله کاملا موافقم. تو جواب برمودای خیال هم گفتم که ازدواج خودش یک میدان بزرگه برای خودسازی. منظورم پیش فرضها بود، منظورم این بود که نمازمون رو همون موقع که مجردیم و دغدغه های زندگی بر سر نماز به روانمون هجوم نمیارن درست کنیم، نه اینکه وقتی وارد زندگی شدیم و بدتر وقتی والد شدیم تازه بخوایم از صفر شروع کنیم و مثلا به نماز بپردازیم.
چیزی که اغلب ازش غفلت میکنیم.
و کم کم به جایی میرسه که منی که نمازهام اصلا با حضور قلب نیست دو تا بچه هم که کنارم باشند هرگزنمیتونم حواسم رو حتی به قرائتم جمع کنم چه برسه به حضور قلب! و این تمرین با فشردگی زمان و افزایش دغدغه ها سخت تر میشه در حالی که میشد زمانی که فراغت فکر و زمان داشتم حداقل تا یه جای خوبی خودم رو برسونم. درسته که در هر حال این شرایط جدید یک میدان جدیده برای ناب شدن اما منظورم این بود که وقتی وقت داری پیش نیازهاشو بگذرون تا مجبور نباشی در ضیق وقت از صفر شروع کنی.
کاملا باهات موافق بودم که برای مجردها یه سری ابعاد اصولا مخفی می مونه.
وقتی آدم مجرده و سنش هم بالا رفته معلوم نیست اصلا براش قلبی مونده باشه که حضور قلب داشته باشه یا نه البته خودم  رو گفتم ونه دیگرانو
حضور قلب به میزان حضور خدا در زندگیمون ربط داره و این که چه قدر نسبت بهش ایمان و معرفت داریم، زیاد ربطی به مجرد و متأهل بودن نداره، امثال من که خودشون رو از خدا خیلی دور کردن چه مجرد باشن چه متأهل اوضاع فرقی نداره زیاد
برای حضور خدا در زندگی هامون و این که حواسمون باشه جلوی چه کسی میگیم الله اکبر دعا کنیم،
خصوصا برای من که اوضاعم خیلی فاجعه است
پاسخ:
ببینید منظور من فراغت زمانی و دغدغه ای و شخصی بود که در زمان تجرد بیشتره چون آدم مسئولیت هاش نسبت به سایرین کمتره.
و خیلی طبیعیه که اوقات آدم بیشتر در اختیار خودش باشه و برنامه ریزی ممکن تر باشه. شما هرگز به فرزندتون نمیتونین بگین که صبر کن تا من این نماز رو بخونم و  تعقیبات مستحبه رو هم انجام بدم و بعد باهات بازی میکنم. اما در زمان تجرد اصولا کسی منتظر شما نیست و وقت شما از آن خودتونه که چطور مصرفش کنید.
خود قرآن هم می فرماید انما اموالکم و اولادکم فتنه! یعنی وقتی شما همسر و والد می شوید آزمایشی جدید به زندگی شما وارد میشه.
البته کامنتتون رو قبول دارم.
و این رو هم قبول دارم که آدم با ازدواج خیلی چیزها به دست میاره در راه بندگی که در حدیث هم هست که نصف ایمانش رو کامل می کنه.
کلا منظور من این بود که قدر لحظات رو بدونیم که هرچه بیشتر زندگی میگذره فشردگی زمانی و بی وقتی و گاهی استیصال بیشتر میشه..
الهی آمین. ان شالله که نور معنویت به زندگی همه مون بتابه