ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3483.

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۷ ب.ظ

تلاش پسرک برای گول زدن من!

نمیدونم چرا سعی میکنه هی منو گول بزنه

یا به اصطلاح عامیانه دروغ بگه.



+بهش میگم: هروقت کار اشتباهی کردی ،

بگو من انجامش دادم، و الان که فهمیدم که کارم اشتباه بوده، دیگه تکرارش نمیکنم.

اشکالی نداره که اشتباه کنیم. ما همه مون اشتباه میکنیم.

اما بی اثره.

:|

+کسی میدونه مواجهه ی صحیح با این رفتار بچه ها چه مدلیه؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۱
لوسی می

نظرات  (۹)

۰۱ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۱ دچــ ــــار
والا من که نمی دونم راستش 
ولی اگه بخوام مقابله به مثل کنم باید بگم که خیلی هم کار خوبی میکنه پسر باید بتونه مامانشو گول بزنه اصلا:) 

+یعنی چی که هر کاری کردی بیا بگو و بعدشم اقرار کن که دیگه تکرار نمیشه !!
+ این توهین نیست به 1 مرد!!
پاسخ:
مسئله اقرارش نیست! مسئله اینه که چون میدونه که کارش اشتباه بوده کتمان میکنه که انجام داده.
برای همین بهش میگم اگر بگی این کار رو کردی من اصلا ناراحت نمیشم چون نمیدونستی اشتباهه. حالا که فهمیدی اشتباهه دیگه تکرارش نکن!
اما از اینکه الکی بگی من نکردم دلخور میشم.
واقعا به نظرتون چنین بار معنایی ای نداره؟!  :|
۰۱ آذر ۹۵ ، ۱۶:۵۳ مهراد فروتن
نمی دونم.
اما 
برای این سن 
طبیعی نیست؟
پاسخ:
به نظر خودمم طبیعیه! اما باید چه واکنشی نشون داد؟
من دوست ندارم حس کنه چون داره دروغ میگه پس آدم بدیه! یا چون کار اشتباهی کرده پس نباید شهامت گفتنش رو داشته باشه.
دوست دارم بدونه که حتی اگر اشتباه کنه هم میتونه بیاد و اشتباهشو با من در میون بذاره و هیچ واکنش منفی ای نخواهد دید.
دوست دارم بدونه اشتباه کردن بد نیست و آدم رو بد نمیکنه. مهم اینه که وقتی میدونیم کارمون اشتباهه جبران کنیم و بعد هم سعی کنیم دیگه تکرارش نکنیم.
۰۱ آذر ۹۵ ، ۱۷:۰۲ نجمه خانم
سلام 
شاید به خاطر جمله ی آخری هست که ازش میخوای

و الان که فهمیدم که کارم اشتباه بوده، دیگه تکرارش نمیکنم.

برگرفته از lucy-may.blog.ir


خو شاید تکرارش کرد طفلک خو..
پاسخ:
خب من که میگم دوست دارم اینو بگی میگه!
با اینکه نمیگم الان بگو!
اما باز دفعه ی بعد روز از نو!
۰۱ آذر ۹۵ ، ۱۷:۱۲ تنها دلشکسته

من با شما موافقم...جوابهاتونو میگم به دوتانظر بالایی...

به نظرم خیلی باهاش دوست بشید مثل یه دوست همسن خودش... اونوقت راحت باهاتون درمیون میذاره.

پاسخ:
مرسی عزیزم.
خب این گفتنش خیلی راحته! اما انجامش واقعا سخته! نمیدونم اصلا مادری هست که بتونه با بچه ی چهارساله ش فقط دوست باشه؟؟
هرچند که من خیلی موافق دوست همسن شدن با بچه ها نیستم! در هیچ دوره سنی.
شاید یک موقع حواست نبوده و در مقابل کار اشتباهش برخورد خوبی نکردی که اینطوری شده
الان که آیا به روش نمیاری متوجه دروغش میشی؟ حس میکنم اگه به روش بیاری بدتر باشه.
قصه رو پسرکت اثر داره؟ براش قصه تو این فازا بگو.
پاسخ:
شاید..
الان چرا به روش میارم! البته نمیگم دروغ گفتی! میگه نمیدونم کی این کار رو کرده میگم اما من میدونم! بعد میخنده!
راس میگی شاید اصلا نباید به رو آورد.
تا حالا که من اثر به خصوصی ندیدم! اما ممنون از پیشنهاد خوبت. قصه همیشه راه خوبیه :)
البته من نمیدونم مواجهه صحیح چیه:))
تجربه م که ندارم:))
همینجوری یه چی گفتم:))))
پاسخ:
:)
ممنون عزیزم. ان شالله به زودی :)
سلام
خب به نظرم حتما یه واکنشی نشون دادی که ترجیح میده دروغ بگه، تا اشتباهشو بگه، حتی اگه اولین بار در مواجهه با این رفتارش بوده، بچه ها حافظه ای عالییییییییییییی دارن
من تو این مواقع کاملا رفتاری خنثی نشون میدم، و فقط ناراحتی از دروغ گفتنش رو ابراز میکنم، تا حد ممکن تذکر برای اشتباه بودن رفتاری که کتمان کرده رو به بعد موکول میکنم
شایدم نظرم نجمه خانم درسته، من تاکید میکنم که دیگه دروغ نگو، یا به عبارتی از گول زدنت خوشحال نشدم، شاید همون تاکید تو باعث میشه باز این کار رو بکنه

البته فکر میکنم زوده برای این که این رفتارش رو کاملا کنار بذاره، من خیلی وقتها یاد بچه گی هام می افتم که حس میکردم چه راز مهمی رو پنهان کردم و چه کار بزرگی کردم، البته همراه با عذاب وجدان، ولی باز تکراری نبودن شرایط برام جالبش میکرد
حالا من کلی وقت ناراحت بودم که کی یادش داده که گول زدن یعنی چه و ... که گویا بچه های الان از هر طریقی این رفتارها رو یاد میگیرن، از عذاب وجدانم کاسته شد:دی
پاسخ:
سلام. شاید! من که یادم نیست!
اما الان هرگز اگر راستش رو بگه تنبیه نمیشه و مواخذه هم نمیشه و اگر دروغ بگه همینو بهش میگم که دوست دارم راستشو بگی و دروغ گفتنت منو بیشتر ناراحت میکنه.
البته هیچوقت از لفظ دروغ گفتن استفاده نمیکنم!
ولی هرجا که خوندم نوشته بود این مال این سن و ساله. از سه تا پنج و شش سالگی.
۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۰ مامان محمدمهدی
تو این سن کاملا طبیعیه و بهترین واکنش بی تفاوتیه
نباید بترسی از بی تفاوت بودنت و فکر کنی این رفتار باعث میشه حس کنه گولت زده.اصلا هم از کلمه دروغ استفاده نکن و این جملاتی رو هم که میگی بنظرم اصلا نگو.بزار یکی دو سال دیگه تو سن ۶ و ۷ سالگی با اینجور مفاهیم اصلا آشنا شه.الان هم اگه خیلی دلت میخواد حالیش کنی که گولشو نخوردی نه همون موقع که گولت زده به اصطلاح، که بزار یکی دو ساعت بعدش با ترفند و روشهای خاصی که خودت بهتر میدونی بهش بفهمون گرچه همین حدم لازم نیست.این تجربه من بوده سر م م  چون یادمه یه دوره ای کتمان میکرد و دروغ میگفت ولی حالا از سرش افتاده و همه چیرو راحت میگه و کلا هم راجع مفاهیم دروغ و راست و اینا هم سوالاتی مطرح میکرد یه مدت پیش که حالا براش جا افتاده حتی فرق شوخی و دروغ رو
پاسخ:
آره میدونم طبیعیه.
درست میگی جمله ای که به کار می برم شاید برای سنش خیلی زوده.
البته نه من اصراری به مچ گیری ندارم کلا!
باشه یه مدت بی خیال میشم. البته یه مدت هم دل به دلش میدادم! هههه هه!
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۲ کوثر متقی
دعوا میشه در برابر اشتباهش میخواد مامانشو راضی نگه داره شاید برای همین این جوری میگه

عاقا گول زدن با دروغ گفتن فرق داره نداره؟
پاسخ:
نه خب من واقعا هیچوقت دعواش نمیکنم!
نمیدونم شاید به قول بچه ها یه بار رفتاری داشتم که باعث این شده.
به نظر منم فرق میکنه اما خب قطعا قصد پسرک الان تو این سنش دروغ گویی نیست برای همین از لفظ گول زدن استفاده کردم.