ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3488.

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ

پی برده ام که لحنم سرزنش گر است!

با اینکه قصدم این نیست اما لحنم سرزنش کننده ست.

و این خیلی بده.




+جان گری میگه هرگز و هرگز به بچه ها احساس گناه ندین!

ببین چقدر اتاقت شلوغه!

چرا اتاقت رو مرتب نمیکنی؟

چرا این کار رو کردی؟

چند بار گفتم؟

من قبلا هم بهت گفته بودم که...

من از این کار دلخور میشم.

همه ی اینها جملات سرزنشگر هستند!

که به تنهایی در مواقع معمول خیلی استفاده میشن

و آدم اصلا حواسش نیست!

خب نگید اینا رو!

حالا فکر کنین من جملاتم که سرزنشگره هیچ،

لحنم هم سرزنشگر به نظرم میاد!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۲
لوسی می

نظرات  (۵)

جملات و لحن همسر من هم پر ازسرزنشه خیلی وقت ها:((
وقتی از این رفتارش اذیت میشم خیلی نگران اعتماد به نفس بچه ها(هههه هههه) ی آینده مون میشم!
پاسخ:
خیلی هم نگران نباش.
گاهی فکر میکنم با همه ی اینها، ما اکثرمون مدلی بزرگ شدیم و واقعا خیلی اوضاعمون و اوضاع اعتماد به نفسمون فاجعه بار نیست یا اگر هست ناشی از اینها نیست.
برای من که اینطوره.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۰۰:۵۰ فاطمه غلامی
من اون پست حقیقت نگویی :) پسرک رو تازه دیدم
من حس میکنم این چیزی که الان گفتی تو رفتارش بی تاثیر نیست :/
پاسخ:
بعید نیست.
آره واقعا.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۰۷:۴۱ نجمه خانم
اوووو وه همه ی اینا رو حذف میخوای بکنی؟؟؟؟ 
دارم فکر می کنم چی میخوای به جای اینا بگی خوب؟؟
پاسخ:
:))))
باید صریح باشیم. مثلا بگیم اتاقت شلوغ شده. لطفا اسباب بازیهاتو جمع کن! لازم نیست سرزنش کنیم.
شما از الان تمرین کن با بقیه. که لحن سرزنشگر رو اگر داری حذف کنی.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۰:۰۵ مامان محمدمهدی
من ده برابر بدتر اینارو هم میگم
و لحنم سرزنشگره
پاسخ:
:(
 استفاده از اینها خیلی عادیه و به قول شمیم عشق به خاطر رفتاریه که با خود ما شده.
مثلا من وقتی به پسرک میگم ببین اینطوری کردی خراب شد! یا اتاق شلوغ شد، کلی مهربونم برای خودم!
و حس میکنم با مهربونی گفتم! اما وقتی دقیق میشم می بینم تهِ این جملاتم انتقال حس گناه بوده و جان گری میگه برداشت بچه ها اینه که تو بد هستی و بد کردی که اینطوری شده. تقریبا همه ی این مدل جملات رو بدون غرض میگیم اما وقتی دقیق میشیم می بینیم قصد مطلوب و مفهوم مطلوبی پشتش نیست.
جان گری میگه صریح باشید. بگید اتاقت شلوغ شده اسباب بازی هاتو جمع کن لطفا. همین! لازم نیست سرزنش کنید!
خب متاسفانه اجراش ساده نیست.
سلام من فک کنم مشکلیه ک بیشترمون داریم و اون به خاطر نوع برخوردهاییه که باهامون شده ! 
اما هر چی که هست باید سعی در اصلاح کردنش کنیم .
پاسخ:
آره درسته.
جالبه که استفاده ش خیلی عادیه.
مثلا من وقتی به پسرک میگم نگاه کن اتاقت چقدر شلوغه! کلی مهربونم برای خودم!
و حس میکنم با مهربونی گفتم! اما وقتی دقیق میشم می بینم تهِ این جملاتم انتقال حس گناه بوده و قصد اصلیم این بوده که پسرک بفهمه خیلی بد شده که اتاقش شلوغه!
تقریبا همه ی این مدل جملات رو بدون غرض میگیم اما وقتی دقیق میشیم می بینیم قصد مطلوب و مفهوم مطلوبی پشتش نیست.