ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3675.

جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۳۸ ب.ظ

امشب مهمون داریم،

و قراره بیان پیتزا با خمیریوفکای منو تیست کنن!

راستش اعتماد به نفسمو از دست دادم!

:|




+خدایی برگزاری مهمونی به صرف پیتزا اصصصصصلا جنبه ی اقتصادی نداره.

بهتره مهموناتونو بردارین برین بیرون پیتزا بخورین!

بهترین و گران قیمت ترین پیتزا فروشی هم که برین، صرف اقتصادیش بیشتره،

بیشترم به چشم میاد!

والا!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۱
لوسی می

نظرات  (۱۴)

۰۱ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۴۳ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
میخوای پیتزا نپزی اینا رو میگی؟؟؟:))
پاسخ:
:)))))
نه چون مجبورشدم دارم غر میزنم! :)))
یه همچین آدم مهمون نوازی ام!:)))

+ولی باور کن صرف افتصادی نداره! ما الان 100 تومن فقط مواد خریدیم برای 5 نفر! زحمت تهیه ش هم هست!
اگر می بردیمشون بیرون نهایتا بیست سی تومن بیشتر میشد دیگه! مگه چه خبره!
نه؟
حتی اگه سبزیجات باشه هم همین جوره؟
پاسخ:
نمیدونم!
ولی خب واقعا نمیشه پیتزا سبزیجات جلوی مهمان گذاشت.
البته من خودم هم هیچوقت جز گوشت و قارچ تو خونه نپختم!
:|
اینو اطلاعی ندارم.
البته سبزیجات برای مهمون خیلی جالب شاید نباشه ؛مگر این که وگن باشن  مهمونا:دی
پاسخ:
آره میگم سبزیجات خیلی جالب نمیشه.
ههه هه! متاسفانه ما نداریم از این آدمهای لوکس! خخخخ!
۰۱ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۰۵ دچــ ــــار
:))
خب نظرتون رو عوض کنید برید بیرون !
پاسخ:
نمیشد دیگه!
میخواستن پیتزای منو بخورن.
والا غول خورون هم می بردیمشون از این کمتر میشد.
پبتزاهای بیرون اصلا بدرد نمی خوره 
پاسخ:
درسته منظورم صرفه ی اقتصادی بود فقط.
۰۱ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۲۸ خانم لبخند
اتفاقا پیتزا از اون غذاهایی هست که تو خونه درست کردنش صرفه اقتصادی هم داره!
فقط هرکسی نمیتونه به کیفیت بیرون درستش کنه. خیلی کم پیش میاد تو خونه واقعا عالی شه.
شما چی خریدید واسه 5 نفر که شده 100 تومن؟؟؟!!! 
پاسخ:
نه واقعا!
پنیر پیتزا و قارچ از مواد گرون قیمتی هستند.
حالا نه اینکه بخوام بگم خیلی گرون شد! نه! مهمونی همینقدرها هزینه داره اما با توجه به اینکه بیرون بردنشون هم همین قدر هزینه داشت
احساس میکنم پیتزا درست کردن تو خونه هیچ صرف اقتصادی ای نداره و بهتر بود بیرون دعوتشون میکردیم بیشتر هم به چشم میومد.
برخلاف سایر غذاها. که خونگیش هزینه ی کمتری داره.
فکر کن من الان برای این حجم سی هزار تومن فقط پنیر پیتزا خریدم و همه ش مصرف شد!
هزینه ی گوشت و قارچش هم بماند. که گوشت رو اصلا حساب نکردم چون تو خونه داشتیم و نخریدیم. و قارچ رو هم نمیدونم چقدر شد،
ما از مغازه که خارج شدیم هفتاد تومن خرج کرده بودیم!
درسته که قارچ خیلی موند و بیش تر از حجم مورد نظر خریده بودیم اما خب هزینه ش کم نیست.
پیتزای مهمونی فقط میتونه گوشت و قارچ باشه دیگه.
من از پیتزام راضی بودم. البته کلا ما همیشه از پیتزای خونگی بیشتر استقبال میکنیم.
اما مهمونهام هم که خیلی سخت پسندن و عموما همه چیز رو رستورانی دوست دارن، هم  گفتن خیلی خوب شده الحمدلله.
به خیر گذشت اما من هفت ساعت تمامه که تو آشپزخونه ام.
و همه ی اینها رو با هم نگاه میکنم می بینم که بهتر بود میرفتیم بیرون!
واااقعا پیتزا و خرج و زحمتش زیاده.
و فکر کن اکثر کسایی که میان خونه ما از قبل میگن ما واسه پیتزا میایم!! :/
پاسخ:
واااای نگو!
آره خدایی زحمتشم کم نیست!
مخصوصا اگر تعداد زیاد باشه و باید همزمان همه پیتزاها رو آماده کنی که هیچکدوم هم سرد نشن و تکه تکه نیاری برای خوردن!
خدا صبرتون بده!
این اولین بار بودکه من مهمونی پیتزا درست میکردم خدایی سخت بود.
۰۱ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۱۰ بنت شهرآشوب
درسته، اگه اسنک یا سالاد الویه درست کنی خیلی به صرفه تره
پاسخ:
آره دقیقا.
ولی بیشتر حالت عصرونه داره تا شام برای مهمانی.
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۰۹ خانم لبخند
چرا من این شکلی فکر نمیکنم پس :|
پاسخ:
نمیدونم!
شاید تا به حال هیچوقت شخصاً و به تنهایی هزینه های تأمین و تهیه ی پیتزا برای مهمونی رو تقبل نکردی!
چون اکثراً نظرشون همینه.
ولی خب بستگی به نوع پیتزا هم داره.
پیتزا برای مهمونی خیلیییی وقت گیره
من خونه مامانم درست میکنم کلللی خسته میشم! خیلی خیلی خسته نباشی و خدارو شکرخوب شده.
منم یه دستور خمیرپیتزای عالی یکی از دوستام بهم داده بود، حالا مال تورم امتحان میکنم ان شاالله ببینم کدوم بهترمیشه! ممنون دستورش رو گذاشتی
ما همیشه مرغ و قارچ میپزیم! تاحالا گوشت و قارچ نپختم!
راستی پنیرپیتزارو اگررنده نشده بگیری و خودت رنده کنی قیمتش کمتر از نصف میشه. ما پنیرخورمون متاسفانه بالاست من این کارو میکنم!
پاسخ:
آره خیلی.
مرسی عزیزم.
حتما امتحان کن و اگر خوب بود به ما هم بگو :*
منم تا به حال مرغ و قارچ نپختم! :دی
راس میگی؟! هیچوقت به گزینه های دیگه ی موجود فکر نکردم چون این پنیرها از همه راحتترن!
مرسی.
۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۰۹ مامان محمدمهدی
چطور حساب کردی که میگی 20 ، 30 تومن میشد واسه 5 نفر؟!!!
هر پیتزا ارزون ارزونش 20 تومن هست اونوقت چطوری اینو میگی؟!!!!
بنظر من که باز خونه بپزی بیشتر میصرفه وتازه مطمئن و خوشمزه تر هم هست
پاسخ:
نه میگم بیست سی تومن بیشتر میشد!
یعنی صدو بیست سی تومن!
خب ما صد تومن خرج کردیم دیگه میگم بیشتر از بیست سی تومن که بیشتر نمیشد!
منظورم این بوداگه بد گفتم!
به لحاظ قیمتی که خدایی نمیصرفه! به لحاظ سایر امور چرا!
البته وقتی مهمونیه صرف نداره! چون حجم زیاد میخری و نمیدونی که دقیقا چقدرمصرف میشه معمولا مقداری از مواد خریده شده ت هم می مونه.
هرچند برای ما فقط قارچ موند و همه چی مصرف شد کامل.
اگر خودمون باشیم چرا خیلی هم میصرفه!
میدونی چیه
دربرابر غذاهای دیگه اصلا صرفه اقتصادی نداره
البته میشه گفت برای غذاهای دیگه هیچوقت پیش نمیاد که همون روز بریم همه چیز رو بخریم
معمولا گوشت و برنج تو خونه موجوده
ولی برای پیتزا قضیه فرق می کنه و خب البته لوازمش هم قیمت بالا هستند معمولا
ما برای 8 نفر آدم بزرگ (همراه خودمون) و دو تا بچه تقریبا 80 تومان خرید کردیم که خب به اندازه ی دو تا پیتزای یک نفره هم موند که یکیش رو فرداش به خواهرم دادم و یکیش رو هم خودمون دوباره خوردیم:)
ولی دربرابر پیتزاهای بیرون بسیار باصرفه تره
الان یک پیتزای یک نفره ی معمولی حدود 20 تومانه....
گذشته از اینکه پیتزای تو خونه خیلی مطمئن تره
و اما در مورد زحماتش...به نظر من طبخ پیتزا در خونه صرفا برای بقیه کیف داره نه برای خانم خونه
البته که شنیدن تعریف بقیه از طعمش لذتبخشه اما در جواب دوستی که در پست بعدی گفته بود کی حال داره تو خونه پیتزا درست کنه باید بگم واقعا راست میگن...ولی خب برای مهمانی های که بچه ها هستند یا میهمانانش اهل پیتزا هستند با به جون خریدن زحماتش می شه با هزینه ی کمتر این خوشحالی رو فراهم کرد
ببخشید پرحرفی کردم
پاسخ:
مرسی واقعا. از توضیح جامعت :)
اما من برای این حجم آدم صد تومن خرید کردم که به قول شما گوشت هم تو خونه بود. هرچند که پیتزای ما قدری زیاد اومد اما در حد دو نفر زیاد اومد و اونم به خاطر پیش غذاهایی بود که تهیه کرده بودم وگرنه احتمالا چیزی باقی نمی موند! یعنی برای شش نفر صد تومن (بدون بچه ها)! چطور شما برای هشت نفر هشتاد تومن خرج کردین؟ من فقط قارچ اضافه آوردم و همه ی چیزهای دیگه مصرف شد. البته این بستگی به پرخوری آدمها هم داره. این خانواده ای که من دعوت کرده بودم واقعا حجم غذای مصرفیشون زیاده. من خودم و مستر رو روی هم همیشه یک نفرحساب میکنم برای همین میگفتم پنج نفر.اگر هم بیرون باشیم هم فقط یک پیتزا برای هردومون میخریم.که اغلب هم می مونه.
بماند که وقتی تو خونه پذیرایی میکنی باید میوه و بقیه ی پذیرایی ها رو هم درنظر بگیری مثل پیش غذا و دسر! البته هزینه ی بقیه ی مواد و میوه رو هم رو این صد تومن نگفتم چون تو خونه داشتیم و جز خیارشور خریدن، خرجی نکردیم.
منم گفتم که اگر می بردیمشون بیرون شاید صد و بیست و صد و سی تومن قیمتش میشد. که به نظرم با توجه به حجم کار و کلا همه چیز، به صرفه تر بود و به نظرم بیشتر هم به یادشون می موند و براشون خاطره میشد!(با توجه به اینکه گفتم اینها برعکس ما رستوران دوست هستند!)
منظورم فقط قیمتی و صرفه ی اقتصادیِ مهمانی به صرف پیتزا بود. وگرنه هیچ چیزِ پیتزای بیرون به پیتزای خونگی ارجحیت نداره.
اتفاقا رنده کردنش کارچندان سختی هم نیست:)
اون دستور دوستمو امتحان کردم. خیلی عالی بود به نظرمون. البته الان ندارمش چون به تلگرامم دسترسی ندارم، بهت میدم بعدا. خمیر لطیفی بود و کار کردن باهاشم سخت نبود. من اضافه شو فرداش تبدیلش کردم به پیراشکی که اونم عالی شد!
این یکی رو هم امتحان کنم ان شاالله به زودی:) مخصوصا که گفتی روی گازهم میشه. شاید بشه خونه مادرشوهر هم پیتزا بپزونیم! وقتی میان اینجا چون زیادن و مهمون موندنی:)) هم هستن به هییییچ وجه در توانم نیست، فر هم ندارن! بعد من هی میرم خونه مامانم پیتزا درست میکنم هی همسر دلش میخواد واسه اون طرف هم درست کنم:)))))
پاسخ:
آره سخت نیست. کلا بهش فکر نکرده بودم! :)
انشالله اینو براشون درست کنی ودوست داشته باشن.
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۱:۰۱ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
آره بابا
تو که اینقد هزینه کردی میبردی بیرون بهتر بود، خودتم خسته نمیشدی
پاسخ:
آره واقعا.
نکته ی اهمش اینه که بیشتر به چشمشون میومد و به یادشون می موند.:دی