ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

این منم با همه ترکیباتش...

ماجراهای من و خودم!

یک عدد لوسی‌می هستم در جستجوی مهربانی :)

مستر بهم میگه تو شبیه لوسی‌می هستی!
برای همین اسمم اینه :)

+پسرکی هشت ساله،
و گل پسری پنج ساله دارم.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

3913.

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳ ق.ظ

وقتی کسی رو می بینم که میخواد و اصرار داره که به روحانی رأی بده،

دوست دارم سرمو بکوبم به دیوااااااااار!

:|



+چرا واقعا؟؟!

نکنیم این کار رو!

نکنیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۷
لوسی می

نظرات  (۲۱)

۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۳۴ قالب بلاگ رضا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
واقعا نمیدونم اون عده چی تو مغزشون میگذره؟
**** *** *****
پاسخ:
منم نمیدونم! :((
واقعا نمی فهممشون. :(
ای خدا :(
اصلا درکشون نمیکنم که چرا دوباره روحانی!
البته خب دلایل مختلفی هم میشه واسش گفت..

در کل مردم هرچقد سختی بکشن، چوب اشتباهات خودشون رو میخورن. و بالعکس..
«ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»
پاسخ:
نه من هیچ دلیلی پیدا نمیکنم! جزاینکه میگن قالیباف، رییسی و میرسلیم اصولگرا هستند و بهتره اصولگراها رییس جمهور نشن!
آخه اینم شد دلیل؟!!!
متاسفانه حزبگرایی داره به منافع ملی لطمه میزنه.
مرسی بابت آیه.:)
چی بگم والا.
:-|
پاسخ:
:(
هوای همشهری سیدتون رو داشته باشیدااا
پاسخ:
:))
یعنی به ایشون رأی بدیم؟!
راستش هنوزتصمیم نگرفتم به کی رأی بدم.
در خیلی نزدیک دارم 
در مورد انتخابات به همه گفتم به تو هم می گم فقط حرص نخورید بحث سیاسی هم نکنید 
چون لافایده!
پاسخ:
مگه میشه حرص نخورد؟؟!
من اصلا سیاست رو پیگیری نمیکنم. اصصصصصصصصلا! فراری ام کلا!
اما هربار سر انتخابات دیوانه میشم!:|
۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۷:۱۳ پری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
پس به کی رای بدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
اونش مهم نیست!
نکنیم این کار رو!!!!
واقعا موافقم
 باید یه کمپین راه انداخت با همچین عنوانی!!!!


خداعاقبت انتخاباتو ختم به خیرکند ان شاءلله

پاسخ:
:))

ان شالله.
نه به وضع موجود آری :)
پاسخ:
:)
این سیاسی ترین پست شما در تاریخ نگارش وبلاگ بود!!!
پاسخ:
:))
آره واقعا!
نه منظور من از دلیل، دلایل پذیرفته شده و قابل قبولی از نظر خودم نیست. 
منظورم دلایلی مثل همینی که شما گفتید هست. یا واسه رای نیاوردن یکی دیگه، یا اینکه عده ای کلا دغدغه هاشون در حد یکسری مسائل ابتداییه و همینکه بتونن در ظاهر آزاد باشن و کنسرتشون به راه باشه واسشون کافیه، یا ذهنیت های خاص بوجود اومده ناشی از پیگیریِ یکسری منابع خبر خاص، نداشتن روحیه ی خیلی انقلابی و غیره..
ان شاء الله امسال اون چیزی که واقعا خیره پیش بیاد.
پاسخ:
آره متاسفانه جامعه بدجور دو دسته شده. هرچقدر که رهبری سعی میکنند جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشند یه عده متاسفانه بدجور سنگ به سینه میزنند و باعث دو دستگی میشن.
همین باعث میشه که فکر کنند اگر اصولگرایی روی کار بیاد دیگه فاجعه ست!
یا برعکس! اگر اصلاح طلبی روی کار بیاد دیگه واویلاست!
در حالی که هرکسی میتونه کار خوب بکنه اگر صداقت و خلوص داشته باشه و متخصص باشه با هر سلیقه ی سیاسی ای که داره.
ان شالله، ان شالله، ان شالله.
رای دادن یکی از اسون ترین کارهای دنیاست. کافیه سخنرانی های اقا رو بذارید جلو و ببینید َبق ادن سخنرانی ها اصلح کیه

ماشالله شهر شما کاندید پروره! ولی بین همین کاندیدای شهر شما تفاوت های بنیادی عظیمی وجود داره!
پاسخ:
صحبتتون رو قبول دارم.
کاش کامنت بعدی رو هم عمومی میگذاشتید.
کاملا درسته. :)
ان شالله اصلح انتخاب بشه.
من نیز هم !!
آخه چرااا
پاسخ:
نمیدونم! واقعانمیدونم!
همه ش ناشی از دو دستگی ایه که در مملکت ایجاد شده که خدا باعث و بانیشو هدایت کنه ان شالله.
اونا به روحانی رأی میدن با تمام فاجعه ای که تا الان به بار آورده به خاطر اینکه فکر میکنن اینطرفی ها اصولگران و نمیخوان اصولگراها رأی بیارن.
۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۱۱ مامان محمدمهدی
:)
پاسخ:
:)
در تایید پست :
http://meplus.blog.ir/post/%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%DA%AF-%D8%AA%D9%88%D8%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%87%D9%88

پاسخ:
بله خدا رحمتشون کنه.
کامنتم ربط به پستت نداره، مربوط به کامنت هاست
به نظرم این اشتباه محضه که فقط بگیم روحانی نه!!   اشتباهی که چهارسال پیش هم اتفاق افتاد:(
اتحاد خیلی مهمه
پاسخ:
ببین همین خودش عالیه به نظر من!
همین که روحانی نباشه خودش خیلی خوبه.
اون در اولویت دوممه! :دی
سلام میشه بگی ب چ دلیلی میخای سرتوبکوبی ب دیوار؟تازه بنظرت اصولگرایااصلاح طلب میدونی مانداریم؟
پاسخ:
به دلیل پست 3914. :دی
علاوه بر اون به نظرم شخصی که آزموده شده و چنین نتیجه ای داده نباید دوباره آزموده بشه.
ماجرای دختر وزیر و صندوق فرهنگیان و توجیه جهانگیری و روحانی برای من کافیه تا دیگه نخوام اینها بر مسند حکومت باشند.

+بخش دوم سوال رو متوجه نشدم!
بازم سلام ازخانم ادم حسابی مث شمابعیده ک همچین سرسرکی یه چیزی بگه.ماجرای دختروزیرتبرئه شده وب صورت قانونی واردکرده تازه ازلحاظ حقوقی تاپرونده ای حکمش نیومده ک نبایدهنوزدرباره ش تصمیم گیری کنی.صندوق ذخیره هم عمده تخلفاتش تو حوزه بانک توسعه انجام شده که هم معوقات زیادیداشته وثیقه لازمو اخذ نکردن همچنین به افرادی ک شرایطشونداشتنوام پرداخت شده.تازشم معوقات توکشور ما بالای 100هزارمیلیارده که بیشترش مربوط به بانک توسعه ست.
بخش دومم ک گفتی منظورم اینه ایااصولگرایااصلاح طلب درواقع وجودداره یانه؟
حالامن ازت چند سوال میپرسم بنظرت تواین 39سال دعواسر مردم بوده یاسرقدرت رسیدن خودشون؟
39سال گذشته امارطلاق فقر فحشا بیکاری شغل و... کم شده یازیاد؟
ازلحاظ منابع نفت وگازچندمی هستیم؟
نبایدتواین39سال کف خیابونامون ازطلامیبود؟
پاسخ:
سلام. راستش من اصلا دلم نمیخواد اینجا بحث سیاسی بکنم.
ولی چون احساس کردید "همچین سرسرکی یه چیزی میگم" عرض کنم که بنده چی گفتم که سرسرکی حساب شده؟؟؟!
من گفتم :"ماجرای دختر وزیر و صندوق فرهنگیان و توجیه جهانگیری و روحانی برای من کافیه تا دیگه نخوام اینها بر مسند حکومت باشند."
نگفتم که دختر وزیر قاچاق کرده! عرض کردم ماجرای دختروزیر! ببینید مهم نیست دختر وزیرچه کار کرده، برای من مهم حرف روحانی و جهانگیریه! که جهانگیری در توجیه این ماجرا چه گفت؟؟! گفت:"دختر وزیر فوق لیسانس بوده، بیکار بوده، و _طفلکی_ فقط 200 میلیون تومان حجم وارداتشه!!"
اولا کسی که 200 میلیون رو پول خرد می بینه لایق ریاست جمهوریه؟ 200 میلیونی که یک کارمند در شرایط نرمال و نه شرایط حداقلی، لااقل ده سال باید کار کنه و هیچی هم نخوره که بتونه بهش برسه.
دوما کسی که واردات رو توجیه میکنه لایق ریاست جمهوریه وقتی همه مون دم از حمایت از تولید ملی میزنیم و تلاش میکنیم که چرخ مملکت بچرخه؟؟ اونم واردات پوشاک!!
سوما کسی که تجارت توسط دولت رو بی عیب تلقی میکنه لایق ریاست جمهوریه؟؟
اصلا مهم نیست که دختر وزیر متهم شده یا نه! اگر متهم شده بود ماجرا چیز دیگری میشد.
و روحانی هم که همین حرف شما رو زد! آیا اینها لایق ریاست جمهوری اند؟؟؟!
من انتظار دارم که اگر کسی رییس جمهور میشه لااقل تو کابینه ش تجارت وارداتی نباشه، حالا اگر هست، اگر متوجه نشده، اگر نفهمیده باشه قبول! بیادبگه من مخالف این کارم! دفاع کردن از کسی که چنین کرده هیچ جای توجیهی باقی نمیذاره.
در مورد صندوق ذخیره ی فرهنگیان هم همینطور! اصلا همینکه یک عده میگن این معوقات بانکی بانک سرمایه بوده(خود روحانی) و یه عده بعد از اعلام ایشون اومدن پیش دستی کنن اما سوتی دادند و گفتند این اختلاس مربوط به دولت قبلی بوده، بدونید یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست! فرهنگیان هر ماه بخشی از حقوقشون داره به این صندوق واریز میشه به امانت! این صندوق نمونه ی بارز حق الناس و بیت الماله. چه اتفاقی افتاده که همه ی فرهنگیان بدهکار بانک سرمایه شدن؟! در حالی که وام هایی که به فرهنگیان داده میشه هرگز بیشتر از سه میلیون نبوده!
عرض کردم من انتظار زیادی ندارم که بگم اگر کسی در دولتی تخلفی میکند پس کل اون دولت فاسد هستند، نه! هستند کسانی که در نزدیک ترین احوالات نسبت به خوبان قرار دارند و فساد هم میکنند اما چیزی که مهمه اعلام برائت شخصِ اصلی از این اقداماته. چیزی که در دولت روحانی هرگز اتفاق نیفتاد و ایشون کماکان در حال دفاع از کابینه هستند. قرارداد کرسنت که دیگه مال همین دولت بود! ایشون همچنان داره دفاع میکنه! در حالی که اگر بگه بله اینجا اشتباه شده کاش اینطور نمیشد و من کوتاهی ام را عذرخواهم، ملت متوجه میشن که لااقل دستش با اونها تو یه کاسه نیست. نه اینکه وزیر نفت چنین سوتی ای بده و هیچوقت هیچ اتفاقی نیفته! :|
ماجرای انتصاب وزیر اطلاعات روحانی رو شنیدید؟ بنده کلیپ نقل قول از خودِجناب وزیر رو دیدم و هیچ تحریفی توش وجود نداره، همون کافیه که بنده به این دولت دیگه نخواااام رأی بدم و نخوام که باشن.
+ در مورد سوالات من خودم اعتقادی به احزاب ندارم. هیچ اعتقادی. یعنی نه به واسطه ی ادعای اصولگراییِ یک نفر بهش رأی میدم و نه به واسطه ی اصلاح طلبی یک نفر از لیست خودم حذفش میکنم. به نظرم اینها همه ش مسخره بازیه خودشون هم نمیدونن کی به کیه!
ولی قبول دارم که اکثرا دعوا سر قدرت بوده اما همیشه بوده اند عده ای که دعواشون سر مردم باشه. اینقدر سیاه نمایی رو قبول ندارم.
و اینکه چرا اوضاع اینطوری که شما میگید نیست به خاطر هموناییه که همیشه سر قدرت دعوا داشتن.
حالا میخواین چه نتیجه ای بگیرین؟!
:|
خب وقتی اتحاد نباشه، همونی میشه که چهارسال پیش شد
بعله اگه اتفاق بیافته، خوبه،
پاسخ:
درسته اما اگر دقت کنی چهار سال پیش اصلا به دور دوم هم نکشید!
چون روحانی همون اول از پنجاه درصد بیشتر رأی آورد!
اول بذار رأی نیاره، بریم دور دوم بعد متحد میشیم!
شایدم همه اجماع کردن فقط یک نفر باقی موند که این ایده آله.
سلام هنوزفراموش نکردم اول کلامم ازت تشکرکنم باوجودمشغله های زیادت وقت میزاری وکامنتا روبادقت جواب میدی احساس میکنم همه چی روپیگیرهستی ویکی ازرموزانسانهای موفق همین پیگیربودن توهمه زمینه هاس.خداروشکر.ارزومیکنم توجامعه امثال شمازیادبشن. منظورم  ازسرسرکی گفتی دختروزیر بایدبگم بنظرت بامجوزوزارت صنعت ومعدن پوشاک اورده مگ گناه کرده  کسی ک فوق لیسانسه وبیکارکارخرابی کرده رفته تولیدی پوشاک زده؟؟؟یه عده ای روهم مشغول خریدوفروش کرده.تازشم این شرکتش تولیدی پوشاک بچه وسیسمونی هستش.خودت بهترمیدونی قیمت لباسهای بچه چقده گرونه؟یه سرمایه هنگفت میخاد خب باباشم وزیروپولدار.میتونی توسایتش پرینتال بری نیگاه کنی.اینکه گفتی یه کارمندتوشرایط نرمال و..........چراما ادمها چشممون همیشه ب سرمایه دیگران هستش. بایدبهت بگم خب کارکرده زحمت کشیده ب درجات عالیه هم رسیده.توخرید خودت بهترمیدونی توجه به رنگ جنس پارچه و تنوع کمی و یکفی مهمه من نمونه اش خودم یه لباس بچه گرفتم تولیدداخل اصلا اب رفتش ما که میگیم تولیدداخل بایدزیرساختامونم درست کنیم.درمورحمایت ازتولیدملی مگ ایقده کالای چینی توبازارنمیبینم پس چرا هرروزداره بیشترمیشه مجلس باید تصویب قوانین فعالیت تولیدی و کارافرینی تو کشور رو اسون کنه یابا افزایش کیفیت کالای داخلمردم هم به استفاده از کالای تولید داخل تشویق بشن.. بصورت مختصربهت بگم عدم پرداخت سهم بخش تولید از محل درامدهای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هستش ک تولید داخل رودچارمشکل کرده.

منظورازتجارت توسط دولت رومیشه بیشترتوضیح بدی؟؟؟

صندوق ذخیره فرهنگیان هم یه مقدارش مربوط به دولت قبل بوده که اعلام کردن هنگامی که مسولان پیشین تحویل گرفتن در بازه زمانی سال‌های ۸۶ تا ۹۲ مبلغ ۴۰۰۰ ملیارد تومنن دارایی معدوم‌وصول داشته.

 ماجرای انتصاب وزیررواره من شنیدم  اره حرفت درسته . بنظرت کدومیک از وزرای ما تو اغاز دارای سوابق اطلاعی بودن. 4دوره سابقه نمایندگی مجلس روداره..تازشم ایشون عضویت کمیسیون خاص تدوین قانون در اطلعت روداشته ولی خب بنظر من یکی تز بهترین و موفق ترین وزرایی هست که جمهوری اسلامی تو چند سال داشتنش رو تجربه کرده. واقعا بابت هوشیاریهاش و به موقع عمل کردن وزارتخونش ممنونم .

ختم کلامم ونتیجه گیری کلی بگم ک  هروقت عزت نفس علو همت خلوص نیت شوق به عمل و خوش رفتاری توجامعه باشه همه مشکلات حل میشه .

ب امیدفردایی بهتر.

پاسخ:
سلام خواهش میکنم. شماهم همینطور. دقیق میخونین و جواب میدین.
اما نظر من و شما با هم فرق میکنه. تولیدی پوشاک نزده! واردات پوشاک میکنه. شما میگید مجلس باید تصویب کند و فلان. ببینید همه ی ما به اندازه ی سهم خودمون نسبت به کشورمون مسئولیم. من به عنوان یک عضو خیلی معمولی شهر، مسئولیتم اینه که وقتی کالای ایرانی هست، ایرانی بخرم تا تولیدمون بچرخه. اونی که قانون گذاره یه وظیفه داره، اونی که وزیر و رییس جمهوره یه وظیفه ی دیگه. اینطور نیست که وظایف همه ی ما مثل هم باشه. من اعتقاد دارم کسی که وزیر این مملکته حق نداره بر خلاف تصمیم عمومی مملکت که حمایت از تولید داخلی هست، واردات انجام بده.اونم نه واردات تکنولوژی برای بهتر شدن اوضاع،واردات کالایی مثل پوشاک که کاملا در کشور تولید میشه. اینکه فرمودید چشممون دنبال سرمایه ی دیگرانه، نه اصلا اینطور نیست. وزرا و مسئولین باید از مردم باشند. نه این همه متفاوت! من نمیگم وزیر مثل کارمندها درآمدداشته باشه، دارم حرفِ جهانگیری رو میگم که اینطور 200 میلیون رو پول خرد عنوان میکنه. خب ایشون قراره رییس جمهور چه کسانی باشه؟ رییس جمهورِ پردرآمدها که بگن "بله بابا 200 میلیون که چیزی نبوده حالا اینا گیر دادن؟" یا قراره رییس  جمهور همه باشه؟ از کارگر و کارمند تا همه ی همه!
باباش پولداره باشه، اما جهانگیری و روحانی نباید با این لفظ از وزیر حمایت کنند. این اشتباهه!
در مورد بهبود کیفیت تولید داخل کاملا قبول دارم صحبتتونو اما هرکدوممون باید وظیفه ی خودمونو عمل کنیم. نمیدونم سنتون چقدره اما وقتی من خیلی بچه بودم یادمه که لیوانهای مثلا بلور خونه ی مادربزرگم سبز بود! سبز! به این خاطر که ایرانی ها نمیتونستن بلورها رو شفاف تولید کنند.از بس از اون لیوانهای سبز ملت خریدن تا اینکه الان صادرات بلورجات هم داریم! درحالیکه همون موقع خارجیهاش هم بوده. اون زمان که همه ش واردات میکردیم فقط. باید بخریم تا اونها تواناییِ بهبود رو پیدا کنن.وقتی درآمدی از کالای قبلیشون کسب نکنن نمیتونن سرمایه گذاری جدید انجام بدن و الان هزاران واحد تولیدی تعطیل شده. نمیگم همه ش ناشی از اینه،اما خیلیهاشون با همین حمایتهای مردم میتونستن از تعطیلی نجات پیدا کنن. یک دلیلِ موفقیت ژاپن بستن مرزهاش بعد از جنگ جهانی بود. ژاپن همه رو وادار کرد که فقط کالای داخلی بخرند.حالا ببنید چطور کیفیت کالای ژاپنی تو دنیا جولان میده. یا چین! چین یکی از کپی کار ترین کشورهای دنیاست از هرچیزی که در دنیا هست یه کپی چینیشو میزنه و مردم همونو استفاده میکنن! حتی مردم چین از گوگل استفاده نمی کنند! برای پیدا کردن سایت های چینی، از موتور جستجوگرِ چینی استفاده میکنن که از گوگل کپی شده! خب همین میشه که اونها جزو هشت اقتصاد برتر دنیا میشن.
در مورد تجارت هم منظورم همینه. دولت حق نداره از موقعیتش برای تجارت استفاده کنه. چون به جای اینکه درگیر کار مملکت باشه درگیر فضای تجارت خودش میشه. مشکل از همین "باباش وزیره" شروع میشه. اونم واردات!
از صندوق ذخیره بیش از این اطلاعی ندارم اما به نظرم امکان توضیح بیشتر و عذرخواهی وجود داشته که انجام نشده.
حالا اینهایی که گفتیم فقط یه بخششه! من فقط میخواستم بگم با همین دو تا موضوع کلا از روحانی منصرف میشم! حالا اگر قرار باشه کل عملکرددولت رو مورد نقدقرار بدیم که دیگه بحث خییییییییییلی مفصلی میطلبه. من نمیگم روحانی بدترینِ تمام این 39 سال بوده! نه! من میگم برای ادامه ی این عملکرد نگرانم. چه اینکه اکثر دولتهای ما چهارسال دومشون از چهارسال اول بسیار بدتر بوده. من ترجیح میدم به یک شخص جدید رأی بدم که عملکرد جدید ببینم و امیدوار بمونم.
منم آرزو میکنم که فردا از امروز بهتر باشه. با هرکسی که باشه. ولی بهتر باشه ان شالله. ما همه مون دلمون برای همین مملکت میسوزه.
بازم سلام .احساس میکنم اگ یکم بیشترتحقیق کنیدنظرتون یکی میشه. ماشاله چقده حواستون جمعه جمله تولیدی پوشاک رو عمدی نوشتم ببینم جملات روخوب مرورمیکنید.افرین ب هوش وذکاوتتون قابل ستایش هستش.من ازت میپرسم  اولا فرق یه کالای قاچاق با کالای مجوزدارچیه؟ من ب شخصه حاضرم اگه ایرانی دوخت و پارچه خوب ببینم بخرم ولی دوخت و پارچه خوب در ایران کنار هم معنا نداره و باز هم مثل جنسهای ترک با اون پارچه های خوب نمیشه  من یه شلوار زارا واسه خودم خریدم حدودا ۶۰ تومن و یه شلوار ایرانی مارک سها که تازه جزو مارکهای عالی لباس ایرانیست ۷۰ تومن ولی هر روز خودم رو لعنت میفرستم که ۷۰ دادم به این جنس دوخت تمیز ولی پارچه بیکیفیت

بنظرت ادم موقعی پول میده بایدیه جنس باکیفیت بخره؟بازم یه مثال بزنم ک واست بهترروشن بشه. ...این همه عسل توبازارداره سالها عرضه مییشه.. شما میتونی عسل با قیمت کیلویی ۵ هزار تومان پیدا کنی تا کیلویی ۵۰ هزار تومان و همه ادعا میکنند که عسل ما سالمه. تواین شرایط وقتی عسل ۵ هزار تومانی به راحتی توزیع مییشه و هیچ سازمانی نیست که نظارت کنه اون کسی که عسل ۵۰ هزار تومانی تولید میکنه عسلش را کنار میزاره.بنابراین اون کسی که بخاد عسل خوب ارایه کنه عملا متضرر میشه.اینم کالای داخل؟اینوچی میگی پس؟دقیقا به اون جوابی میرسی ک گفتم بایدازهمون اول برنامه وهدف وخشت اولت درست باشه.

تازه صحبت وزیرش ک انجام نداده دخترش بوده اونم ازراه قانونی انجام داده .مگه شماقانون روقبول نداری؟

راجب ب اینک میگی وزراهم بایدمث بقیه مردم باشن ازت سوال میکنم ازقدیم گفتن پول پول میاره شماموقعی ک هرماه درامدت متناسب باشغلت بالاس پولهاروچیکارمیکنی؟ اتیش میزنی؟ ک پولهات کم بشه مث طبقه ضعیف یاسرمایه گذاری میکنی؟؟؟

خب واسه همه وزیرا200 ودکتر و... ک چیزی نیس .

شرایط اقتصادی که ما فراهم کردیم به گونه ی که ادم‌ها وقتی ربطشون با سازمان رابطه‌ی خطی بشه کارایی‌شون کاهش پیدا میکنه.. بهترین کارمندان کارمندانیین ک معادل اون میزان تولیدی که دارن دستمزد میگرن. بعد از اون‌ها میشن کارگران روزمزد و بعد کارکران قراردادی. بعد در مرحله اخرم کارمندان رسمی. این برممیگرده به یه فرهنگ کاری که ما در جامعه داریم . فرهنگ کار ما بد و ضعیفه و یکی از موانع فرهنگ کار جدید اینه که همه‌ی امور دولتیه .اگر همه‌ی امور به مردم واگذار بشه همه چی درست میشه ما اگه بخایم برویم به سمت اقتصاد سالم باید ران‌ها و زمینه‌هایی که باعث میش کاراییها کاهش پیدا کنه رو حذف کنیم. باید برویم به سمت اقتصای مردم‌تر شاداب‌تر  و سرزنده‌تر.

توموفقیت چین وژاپن هم حرفی واسه گفتن ندارم.گفتنیاروبطورخلاصه توضیح دادی.

دراخرم بگم اینک بخام همش بین هم اختلاف داشته باشیم چیزی درست نمیشه . فقط بایدبگردیم دنبال راه حل.

باارزوی بهتریناواستون.

پاسخ:
اول اینکه من فکرمیکنم منظورمو خوب نرسوندم. مبحث لیوان های سبز رو دوباره بخونین.
من برای خدمت به مملکتم برام مهم نیست که دولت دقیقا چه کار میکنه. من کار خودمو میکنم ووظیفه ی خودمو انجام میدم، بقیه هم باید درقبال وظیفه ای که انجام ندادن و کوتاهی کردن پاسخگو باشن. (در مورد لباس و عسل عرض کردم.)
دوم اینکه یادم نمیاد گفته باشم وزرا باید مثل بقیه ی مردم باشن! کجا چنین چیزی گفتم؟! اگرهم اون قسمتی رو میگیدکه گفتم نباید این همه تفاوت داشته باشن، باز هم با توجیه شما توجیه شدنی نیست. من اگر وزیر باشم شرایطم خیلی فرق میکنه با اینکه استاد دانشگاه معمولی باشم. قرار نیست آتیش به مالم بزنم اما قرار هم نیست بگم 200 میلیون که چیزی نیست مردم! من فقط 200 میلیون واردات کردم! باید بفهمی در مقابل چه کسانی حرف میزنی. خب من امیدوارم همه ی کسانی به ایشون رأی بدن که200 میلیون براشون چیزی نیست.
مثل طبقه ی روحانیته. شما اگر یه روحانی ببینی که داره با موتور ویراژ میده وتک چرخ میزنه چه حسی نسبت بهش خواهی داشت؟ آیا گناهی کرده؟ نه! داره برای خودش لذت می بره! اما آیا واقعا کارش در اون مقام و جایگاهی که داره درسته؟!
مسئله این نیست که قانون چیه، مسئله اینه که آیا واردات پوشاک دراین شرایط مملکت کار درستی است؟ اون هم از جانب یک وزیر؟
و سوم اینکه اشکالِ دولتی بودن همه چیز رو وارد میدونم.
و چهارم اینکه من کلا دو مورد عرض کردم که بگم همین دو مورد کافیه که نخوام روحانی وجهانگیری الان رأی بیارن که اون دو مورد برای شما بی اهمیته.اوکی. اگر بخوام شرح و بسط بدم که دقیقا چرا با روحانی مشکل دارم و دلیل بیشتر بیارم به  اندازه ی کافی دلیل هست برای من. که شاید برای شما بی اهمیت باشه.
این چیزهایی که شما میگید اثبات بر این نیست که روحانی خوب تر از بقیه ست. شما دارین سوتی های روحانی و جهانگیری در دو موردی که گفتم و وضعیت فعلی مملکت رو توجیه می کنید که خب منم میدونم اینا رو! اگر قالیباف هم باشه وضع همینه، رییسی هم باشه همینه، هاشمی طبا هم باشه همینه! چرا به روحانی رأی بدیم برای بقیه هم میشه این وضعیت رو توجیه کرد.
راستش الان نمیدونم سر چی بحث میکنیم؟!
اره قبول دارم مثال خوبی زدی. لیوانهای سبزک گفتی وهنوزه هم هستش توبعضی خونه هامصداق بارزکیفیت جنس هستش. ولی بنظرت چراکیفیت ها کمترشده؟جداازاینک واردات میشه ب کشورنبایدادم کارشودرست انجام بده؟وهمیشه توکاراش خدارومدنظرقراربده؟کم فروشی نکنه؟من یه موتورنوسال82خریدم روش  برچسب زده بودکنترل نهایی ولی نه اچارتوش بودونه لامپ داشت؟یابنظرت چندسال پیش همه لباسای تیم ملی فوتبال وبیشتر باشگاههای فوتبال روتولیدکنندگان ایرانی تامین میکردن چرایهویی تهیه و تولید لباسهای تیم ملی به شرکتهای خارجی سپرده شده ؟؟؟درضمن من اگ دارج کامنتا روجواب میدم ازدیدمن این قضایاک گفتین اشکالی توش نمیبینم. والا هممون توجامعه هستیم ومیبینیم رکودوبیکاری و.....بیدادکرده هیشکی هم منکرش نیس وعلنا کاری انجام نشده..یه مثال واست بزنم ک روشن بشه همسایه های ما2-3تاشون ماشین بالای100میلیون دارن بعضیا دیدشون تومنطقه اینه ک اینه دزدن و...ک اهمچنین پولی فراهم کردن ولی من بهشون میگم ازخداتم باشه که همه چنین ماشینایی سواربشن شماهم ساعت5صبح پاشوبروسرکارت ونظم وبرنامه بده ب کارت مث اینامیشی.تازشم بنظرت جهانگیری درجواب چی میتونه بگه؟خودت بهترمیدونی واسه تولیدی پوشاک بایداول از فروشندگی شروع کنی و کم‌کم مغازه دار بشی بعد از اون به کار تولید برسی هرکسی نمیتونه موفق بشه.درضمن مگ مادرقران نداریم ولاتجسسو.........تجسس نکنید.خب سرمایه داره واسه خودشه چراما هی بگیم ازکجااورده200.خدا روزیشو اونقدربهش داده.

  این بحث ک همش سرگرمیه  حرف من وشما ک خریدارنداره.فقط بایدبگم کمال استفاده روازصحبتاتون بردم.درپایان هم بگم ک استفاده از کالاهای ایرانی مستلزم باور مردمه تا زمانی که مردم در استفاده از کالای ایرانی به باور نرسن نمیشه نهادینه کرد.موفق وپیروزباشید.

پاسخ:
متشکرم از مشارکتتون در بحث :)
همچنین امیدوارم همیشه موفق باشین.